Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Dreamliner na sebe v Praze nechal čekat, pak předvedl parádní průlet

  10:25aktualizováno  10:25
Efektním nízkým průletem pozdravil stovky diváků na pražském letišti pilot Boeingu 787 Dreamliner. Nejmodernější dopravní letoun současnosti v barvách polské letecké společnosti LOT přiletěl do Prahy poprvé.

Přesně o 29 minut později oproti plánu se v 9:04 letoun objevil nad letištěm. Provedl nízký průlet nad dráhou RWY 06/24, který však podle pozorovatelů nebyl tak nízký jako u největšího dopravního letadla A380 Lufthansa v říjnu 2011.

V 9:20 nakonec Boeing 787 Dreamliner přistál v mrazivém počasí na letišti Václava Havla. Zaparkoval u Terminálu 2, odkud se vypravují lety v rámci schengenského prostoru. Boeing přiletěl z Varšavy, kam se také ještě dnes vrací. V 10:20 se letadlo vydalo opět na start. Z Prahy odletělo v 10:35. Cestu sledujeme a přineseme vám z ní videoreportáž.

Fotogalerie

První dojmy z paluby nového stroje jsou kladné. Každá sedačka je vybavena velkou obrazovkou zábavního systému a USB portem pro napájení přenosných zařízení a přehrávání hudby i filmů. Dálkové ovládání na kabelu není jako obvykle umístěno v opěrce, ale šikovně přímo pod displejem. Nemůže se tak stát, že si při dlouhém letu tělem omylem přepnete program nebo zhasnete světlo nad sebou.

Potěší větší schránky na zavazadla a příjemné osvětlení kabiny, které prostor opticky zvětšuje.

Boeing nad Prahou

Ještě se vrátí

Polský Dreamliner bude v Praze k vidění ještě desetkrát. Letos se vrátí ještě 15. 12., 16. 12., 18. 12., 19. 12, 20. 12. a 28. 12. Příští rok se tu pak objeví 2. 1., 11. 1., 12. 1. a 14. 1.

Nízký průlet nad letištěm sledovaly stovky zájemců a spotterů v okolí i desítky novinářů přímo na letištní ploše. Polský Dreamliner bude v Praze k vidění ještě desetkrát.

První let na pravidelné lince uskuteční 16. 1. 2013 z Varšavy do Chicaga.

Nový Boeing o délce 57 metrů má poměrně velké rozpětí a plochu křídel (60 metrů, 325 m²), rozměrově je tedy srovnatelný spíše s Airbusem A330 (délka kolem 60 m, rozpětí také 60 m, plocha křídel 360 m²).

Hmotnost prázdného airbusu se pohybuje kolem 120-125 tun, kdežto u Dreamlineru je to o deset tun méně. O něco menší Boeing 767 (délka 55 m, rozpětí 48 m, plocha křídel 280 m²) s klasickou kovovou konstrukcí má prázdnou hmotnost kolem 90 tun. Další podrobnosti o novém letadle najdete zde.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Testovací dráha soutěže kapslí pro systém Hyperloop
Potrubní pošta pro lidi Hyperloop přesáhla 320 km/h, návrh je 1 300 km/h

Myšlenka Elona Muska na dopravu lidí pomocí kapslí ve speciálním potrubí dostává stále reálnější obrysy. V rámci jedné ze soutěží týmů, které pracují na...  celý článek

V uplynulých dnech byli pražští taxikáři vůči řidičům Uberu i agresivní.
Proč Uber tak děsí taxikáře? Jak porušuje zákon, není jasné

Agresivní odpor taxikářů vůči řidičům služby Uber v mnohém připomíná ničení strojů za průmyslové revoluce. O co vlastně jde? Složitý spor mezi „starým“ a...  celý článek

Miroslav Krále za kniplem Siebel Si 204 ve kbelském muzeu
Letadlem „rozháněl“ bruslaře na rybníku a málem ho sestřelil Mustang

Láska ke zbraním ho na letňanském letišti za 2. světové války málem přivedla do náruče gestapa, ostrý jazyk jen o pár let později ukončil jeho krátkou kariéru...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.