Diskuze
Bomby a rakety místo prášku. Soudruzi z NDR chtěli bojového Turbočmeláka
Děkujeme za pochopení.
K48a90r40e70l 72L46a87n33g66r
Ptáte-li se, proč měl M601Z snížený výkon, tak to bylo pro dosažení jeho větší životnosti při náročném zemědělském nasazení, které se vyznačuje nekonečnou sérií vzletů a přistání proložených krátkými lety v malé výšce.
Zdroj: http://technet.idnes.cz/bojovy-turbocmelak-z-37tm-0x7-/vojenstvi.aspx?c=A170621_150738_vojenstvi_erp
______
Krásný nesmysl. Životnost byla stejná jako u M601D hodinový nálet se neobcházel, jen byly zvýšeny cykly. Navíc kolikrát motor byl i tak vycyklován dříve než překročil hodiny náletu a motor šel do GO.
R67a48d95e69k 65F50o25l98p48r68e46c28h52t
Tu informaci jsem si nevymyslel, myslím, že to říkal i V. Němeček v knize Československá letadla. Nemám ji, ale kdysi jsem ji četl a toto zdůvodnění si pamatuji a neměl jsem důvod tomu nevěřit. Zkrátka se mi zdálo logické, že stejný motor se sníženým výkonem nebude při náročném nasazení (desítky startů denně - tedy startů letadla, ne motoru) tak namáhán. Nepřímo by to podporovala i otázka, proč potom nepoužili tu výkonnější verzi, aby by se dalo vozit více chemikálií a turbočmelák by po této stránce nebyl deklasován polským PZL M-18, který toho uvezl dvakrát tolik (ale tedy v případě, že by větší kotel na ty chemikálie bylo možné do turbočmeláka namontovat). Ještě mě napadá zdůvodnění, že byl motor upraven kvůli snížení spotřeby, ale v takovém případě nechápu, proč by se o tom pan Němeček v té knize nezmínil (bylo to vydání někdy z poloviny 80. let).
M56i47l86a62n 70N76ě55m79e61c
Nejsem motorář, ale řekl bych, že Vaše formulace je v zásadě správná. Jen byly z hlediska životnosti kritické ty cykly, a ne hodinový nálet. Lze okolo toho odborně slovíčkařit, ale podstatu jste trefil.
K22a90r63e78l 17L98a70n55g62r
Z hlediska zivotnosti pokud se prekroci jeden z parametru - roky, hodiny, cykly - musi motor do GO nebo revize. Revize je vetsinou pokud propadnou roky od zastavby.
K55a57r90e36l 92L48a96n39g45r
Snizeni vykonu melo i jiny duvod a ten byl velice prosty. Vykon motoru mohl pri neprimerenem pridani plynu zpusobit prevraceni stroje na cumak. Vetsi nadrz kam? Tohle neni Trush kam se dava nadrz pred pilota.
R36a35d73e25k 35F94o24l82p32r85e82c27h55t
To zní také logicky. Ale nesnižoval se třeba výkon jenom kvůli tomu, že byl pro čmeláka zbytečně vysoký a ta eliminace převrácení byla jenom přidaná hodnota tohoto řešení? Zredukuji text a až bude čas, tak to zkusím ještě dohledat/poptat. Ale pořád mi teda vrtá hlavou ten Němeček s tou životností, našel jsem scan a je to v kapitole Poválečné konstrukce motorů a vrtulí.
K20a86r85e82l 78L12a71n17g10r
M601 je nachylna pri nespravnem pouziti na prehrati pri stani, ale to i ostatni turbovrtulove motory. Pokud nemate max vykon neupalite ji vnitrnosti. Navic vykon byl stale vyssi nez u klasickych motoru, ale vaha sla dolu. Melo se jednat o motor nenarocny na udrzbu - coz se povedlo. Z praxe muzu potvrdit 95% motoru M601Z co se me dostaly do ruky byly vycyklovane nebo prosly vekem. A vevnitr byly jako nove. Cmelak s timhle motorem mel kratsi drahu na vzlet, ale pokud ho pilot neznal mohl mit problem s motorem, dvouhridelovy motor nereaguje na plyn okamzite.
Jak mohou být tak levná? Výborně hrající sluchátka lze koupit „za hubičku“
Premium Milovníci kvalitně reprodukované hudby mohou za sluchátka utratit spoustu peněz a nelitovat toho,...
KVÍZ generála Pattona. Vypořádejte se s ocelovou lavinou
Jak jste dobří v tancích, poznáte je nejen na plese, ale i v následujícím kvízu. Kvíz je zaměřen na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Štefánikova tragická smrt i po pěti letech budila v Československu emoce
Československo si před 100 lety, 4. května 1924, připomnělo páté výročí tragické smrti jednoho ze...
Na první pohled to vypadá jako pavouci v ruinách města. Foto je ovšem z Marsu
Evropská vesmírná agentura zveřejnila minulý týden nový snímek ze sondy Mars Express, který vyvolal...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Čekání na české lidové auto nemělo konce. Před 100 lety jezdili jen boháči
Před 100 lety Čechoslováci marně čekali na tuzemské lidové auto. Drtivá většina obyvatel si totiž...
Litevci, Poláci nebo Hitler? Baltské mocnosti se přetahovaly o Memel
Květen 1924 přinesl diplomatické vítězství Litevců nad Poláky. Svět jim přiklepl původně německý...
V noci na pondělí přinese prach z Halleyovy komety nebeskou podívanou
Meteorický roj Eta-Aquaridy je jedním ze dvou, jehož původ můžeme spojit se slavnou Halleyovou...
KVÍZ: Připomeňme si květnové povstání a konec druhé světové války v Evropě
Výročí květnového povstání v Českých zemích a konec druhé světové války v Evropě si připomeneme...
Štefánikova tragická smrt i po pěti letech budila v Československu emoce
Československo si před 100 lety, 4. května 1924, připomnělo páté výročí tragické smrti jednoho ze...