Diskuze
Bomby a rakety místo prášku. Soudruzi z NDR chtěli bojového Turbočmeláka
Děkujeme za pochopení.
K48a90r40e70l 72L46a87n33g66r
Ptáte-li se, proč měl M601Z snížený výkon, tak to bylo pro dosažení jeho větší životnosti při náročném zemědělském nasazení, které se vyznačuje nekonečnou sérií vzletů a přistání proložených krátkými lety v malé výšce.
Zdroj: http://technet.idnes.cz/bojovy-turbocmelak-z-37tm-0x7-/vojenstvi.aspx?c=A170621_150738_vojenstvi_erp
______
Krásný nesmysl. Životnost byla stejná jako u M601D hodinový nálet se neobcházel, jen byly zvýšeny cykly. Navíc kolikrát motor byl i tak vycyklován dříve než překročil hodiny náletu a motor šel do GO.
R67a48d95e69k 65F50o25l98p48r68e46c28h52t
Tu informaci jsem si nevymyslel, myslím, že to říkal i V. Němeček v knize Československá letadla. Nemám ji, ale kdysi jsem ji četl a toto zdůvodnění si pamatuji a neměl jsem důvod tomu nevěřit. Zkrátka se mi zdálo logické, že stejný motor se sníženým výkonem nebude při náročném nasazení (desítky startů denně - tedy startů letadla, ne motoru) tak namáhán. Nepřímo by to podporovala i otázka, proč potom nepoužili tu výkonnější verzi, aby by se dalo vozit více chemikálií a turbočmelák by po této stránce nebyl deklasován polským PZL M-18, který toho uvezl dvakrát tolik (ale tedy v případě, že by větší kotel na ty chemikálie bylo možné do turbočmeláka namontovat). Ještě mě napadá zdůvodnění, že byl motor upraven kvůli snížení spotřeby, ale v takovém případě nechápu, proč by se o tom pan Němeček v té knize nezmínil (bylo to vydání někdy z poloviny 80. let).
M56i47l86a62n 70N76ě55m79e61c
Nejsem motorář, ale řekl bych, že Vaše formulace je v zásadě správná. Jen byly z hlediska životnosti kritické ty cykly, a ne hodinový nálet. Lze okolo toho odborně slovíčkařit, ale podstatu jste trefil.
K22a90r63e78l 17L98a70n55g62r
Z hlediska zivotnosti pokud se prekroci jeden z parametru - roky, hodiny, cykly - musi motor do GO nebo revize. Revize je vetsinou pokud propadnou roky od zastavby.
K55a57r90e36l 92L48a96n39g45r
Snizeni vykonu melo i jiny duvod a ten byl velice prosty. Vykon motoru mohl pri neprimerenem pridani plynu zpusobit prevraceni stroje na cumak. Vetsi nadrz kam? Tohle neni Trush kam se dava nadrz pred pilota.
R36a35d73e25k 35F94o24l82p32r85e82c27h55t
To zní také logicky. Ale nesnižoval se třeba výkon jenom kvůli tomu, že byl pro čmeláka zbytečně vysoký a ta eliminace převrácení byla jenom přidaná hodnota tohoto řešení? Zredukuji text a až bude čas, tak to zkusím ještě dohledat/poptat. Ale pořád mi teda vrtá hlavou ten Němeček s tou životností, našel jsem scan a je to v kapitole Poválečné konstrukce motorů a vrtulí.
K20a86r85e82l 78L12a71n17g10r
M601 je nachylna pri nespravnem pouziti na prehrati pri stani, ale to i ostatni turbovrtulove motory. Pokud nemate max vykon neupalite ji vnitrnosti. Navic vykon byl stale vyssi nez u klasickych motoru, ale vaha sla dolu. Melo se jednat o motor nenarocny na udrzbu - coz se povedlo. Z praxe muzu potvrdit 95% motoru M601Z co se me dostaly do ruky byly vycyklovane nebo prosly vekem. A vevnitr byly jako nove. Cmelak s timhle motorem mel kratsi drahu na vzlet, ale pokud ho pilot neznal mohl mit problem s motorem, dvouhridelovy motor nereaguje na plyn okamzite.
Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV
S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo...
Z jaderné triády zbyly Britům už jen ponorky. A ty musejí posílit
Jadernou triádu tvoří strategické bombardéry s jadernými zbraněmi, mezikontinentální balistické...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Rusko zastavilo odlet na ISS s první Běloruskou, letět měla i Američanka
Ve čtvrtek 21. března se necelých deset minut před půl třetí odpoledne měla vydat na Mezinárodní...
Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici
Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Načapali jsme otesánka, který se velkého sousta nezalekne. Boeing 747-400F
Poté, co na Letiště Václava Havla Praha přestaly v barvách Qatar Airways létat nákladní Boeingy...
Američané odepsali modul, který je vrátil po půl století na Měsíc
Od začátku letošního roku je na Měsíci a kolem něj poměrně rušno. Vedle řady sond, které zamířily...
Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici
Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...
Úspěšný let prototypu XB-1 vrací do hry cestování nadzvukovou rychlostí
Po více než dvaceti letech, od ukončení provozu letounu Concorde, se možná opět dočkáme nadzvukové...
Jarní bouře ničila před 100 lety Prahu. Napáchala obří škody
Prahou prošla před 100 lety, 27. března 1924, neobvykle silná jarní bouřka. V části hlavního města...