Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Bude Rad2Go nástupce revolučního dvoukolového vozítka Segway?

aktualizováno 
Před uvedením originálně řešeného městského vozítka Segway bylo hodně tajností. Začalo se prodávat před necelým rokem, ale zjistilo se, že má problémy. Nedávno představila společnost Rad2Go podobné zařízení. Je lepší?
Není to ani rok, co prvních třicet zájemců zakoupilo značně propagované a technologicky zajímavé vozítko s označením Segway, jehož plné jméno zní Segway Human Transporter (SHT). Přes původní nadšení, kdy se i přes poměrně vysokou cenu 4 950 USD (cca 130 000 Kč) prodalo několik tisícovek modelů, zájem postupně utichal.

Možná to bylo způsobeno i tím, že se dvoustopé dvoukolové vozítko, i přes poměrně dlouho dobu testování, neobešlo bez problémů. Ten se týkal špatné funkce na udržování rovnováhy vozítka, jestliže byly slabé baterie. Spekulovalo se, že tento problém postihl i prezidenta USA George Bushe, který spadl, když zkoušel, jak se s SHT jezdí. Chybu se prý již podařilo odstranit úpravou softwarové vybavení.

Segway Human Transporter 

Každopádně Segway již nemá na růžích ustláno jako při jeho uvedení. Některá města dokonce zakázala jeho provoz. Při pohybu po chodníku prý ohrožuje chodce a pro provoz na silnici se nehodí. Podtrženo a sečteno, vysoká cena a částečně problematický provoz znamenají, že SHT již není tak žádané jako na začátku. Navíc se objevil konkurent, který podobné zařízení nabízí za zhruba čtvrtinovou cenu.

Rad2Go Q

Americká společnost Rad2Go se při vývoji svého transportéru Q nechala inspirovat právě vozítkem SHT. Také se jedná o velice krátké zařízení, které však místo složité elektroniky a gyroskopu na vyvažování používá vedle dvou hlavních kol ještě dvě malá zadní kolečka. „Segway je úžasný nápad,“ říká pro BBC prezident Rad2Go John Wang. „Na můj vkus však obsahuje příliš mnoho technologie jen proto, aby umožnil přesun z bodu A do bodu B,“ dodává.

Na Q tak místo vyspělého gyroskopického systému vyvažování udržují stabilitu dvě hlavní kola ve spolupráci se dvěma pomocnými. Q má také jiný systém ovládání. Zatímco na SHT udával rychlost pohybu náklon jeho pasažéra, toto zařízení převzalo systém z motocyklů z motocyklů a skútrů. Navíc je vybaveno brzdou, předním světlometem a směrovkami.

Vozítko Rad2Go Q 

Podle slov prezidenta společnosti stačilo na vývoj tohoto produktu devět měsíců od uvedení vozítka Segway. Nyní tento systém pohání dva motory zabudované do kol, každý o výkonu 150 W. Ty dokáží udělit Rad2Go Q rychlost až 16 kilometrů za hodinu. Dojezd na 24voltovou baterii je asi 25 kilometrů.

Segway versus Q

Z porovnání obou systémů vyplývá, že se jedná o technologicky zcela jiný produkt, který však podobně vypadá. Odráží se to i na ceně, která se v případě produktu Rad2Go pohybuje mezi 1000 a 1500 USD. Další parametry obou zařízení jsou již srovnatelné. Patří mezi ně dojezd, či maximální rychlost. Při premiéře nového vozítka na veletrhu CES se za speciální cenu 800 USD (cca 21 000 Kč) podle prezidenta firmy prodalo několik tisíc modelů.

Tvůrci nové vozítka se patrně při vymýšlení jeho názvu nechali inspirovat filmy o tajném agentu Jamesu Bondovi. Ten měl dvorního dodavatele používaných technologických zázraků v panu Q. Na rozdíl od firmy Rad2Go však přinášel pouze své vlastní originální nápady. S určitou pravděpodobností se dá předpokládat, že se výrobce SHT ozve a bude uplatňovat svá případná práva, pokud je Q porušuje.




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vizualizace struktury diskuze Kialo.com
Dá se na internetu diskutovat rozumně? Platforma Kialo to chce zkusit

Nová platforma chce nabídnout nástroj pro racionální debaty. Snaží se o to především strukturováním diskuze a upřednostňováním podepřených argumentů.  celý článek

Příchod sítí 5G je plánován na rok 2020
Nástup sítí 5G je zase o něco blíže. První vysílače jsou už postavené

Berlín Příchod sítí 5G je plánován až na rok 2020, ale k důležitým milníkům dochází už teď. Společnost Deutsche Telekom spustila první evropské vysílače umožňující...  celý článek

Aplikace Uber
Apple nechal Uberu vlastní funkci, která umí nahrávat obrazovku uživatelů

Apple umožnil taxikářské aplikaci Uber kvůli aplikaci pro hodinky iWatch snímat obrazovky mobilních zařízení.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.