Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Bulvární a lákavé titulky mají problém. Facebook je bude penalizovat

  9:27aktualizováno  9:27
Články, které lidé otevřou a zase rychle zavřou, dostanou nyní od Facebooku negativní hodnocení, a budou se tak uživatelům zobrazovat méně. Sociální síť se také snaží na základě zpětné vazby zpestřit nabídku informací, které uživatelům nabízí ve výběru Newsfeed.

Vítejte ve Facebooku, ulice 1 Hacker Way | foto: Pavel Kasík - Technet.cz

„10 nejšílenějších způsobů, jak zhubnout. Ten šestý vás dostane do kolen!!!“

Takové a jim podobné titulky určitě znáte. V záplavě článků, které bojují o vaši přízeň, na sebe strhávají pozornost a často si při tom pomáhají nějakým tím přeháněním, mlžením nebo náznaky. Bojují tak o vaše kliknutí.

Facebook nyní oznámil, že takové články budou mít problém dostat se do vašeho přehledu zpráv (Newsfeed, tedy to, co se zobrazí, když se přihlásíte na Facebook nebo otevřete mobilní aplikaci). Nově bude systém sledovat, jak dlouho po rozkliknutí článek čtete. Pokud by zaznamenal, že na článek hodně lidí klikne a vzápětí z něj odejde (tzv „bounce“), usoudí, že měl článek zavádějící titulek. Snižuje se tak šance, že se článek objeví vysoko v Newsfeedu ostatních lidí.

Facebook také počítá jakýsi podíl mezi délkou článku a časem, který mobilní uživatelé stráví jeho čtením. Od délky čtení odečítá délku načtení článku, aby nepenalizoval dlouhé články a zohlednil různé rychlosti připojení. To vše může Facebook sledovat u své mobilní aplikace, ze které ostatně na sociální síť přistupuje již většina jejích uživatelů.

Podle čeho Facebook vybírá, co vám zobrazí?

Toto opatření navazuje na loňské oznámení, že Facebook sleduje, jak dlouho si čtete příspěvky nebo sledujete fotky vašich přátel. Jde o jeden z řady způsobů, jak Facebook uzpůsobuje zobrazený obsah tomu, co se vám bude líbit a co vás zaujme.

Někdo si myslí, že když se přihlásí na Facebook, vidí zkrátka přehled všech příspěvků od kontaktů a sledovaných stránek v chronologickém pořadí, ale tak to už dávno není. Je zcela logické, že Facebook nabízí uživatelům vysoce personalizovaný obsah. Zvyšuje tím svou oblíbenost a také příjmy z reklamy. Výsledkem je však určitým způsobem přizpůsobená a nevyvážená reprezentace reality.

Podívejte se, jak Facebook přizpůsobuje obsah a „zkresluje realitu“:

Autor:


Témata: reklama, Facebook

Nejčtenější

Okamura má na fotce z posilovny přifouknuté svaly. Jak poznat fotomontáž

Ukázka nepovedené fotomontáže z posilovny. Mřížka v pozadí ukazuje, k jakému...

Předseda SPD se na svém oficiálním profilu na Facebooku pochlubil fotkami z posilovny. Komentátoři si všimli, že fotka...

Prahu by zatopila radioaktivní voda. Ihned by umřely desítky tisíc lidí

Celkový pohled na Prahu zatopenou vodou z Orlické a Slapské přehrady v rámci...

Píše se rok 1982 a Prahu zasahuje mohutná přívalová vlna z protržené Slapské a Orlické přehrady. Je to dílo nepřítele...



Dvakrát přežil ohnivé peklo a vrátil se do boje. Chybu udělal po válce

František Truhlář před válkou

Letec RAF František Truhlář přežil dvě těžké havárie při návratech z bojových letů. Při obou utrpěl těžké popáleniny,...

Proč chtěl Hitler Svatý grál a archeologie za ČSSR nebyla marxistická

Svastika na archaické řecké keramice (8. století před Kr., Archeologické muzeum...

Jedním z oblíbených triků propagandy a propagandistů je návrat k mýtům a ohýbání historie do podoby, která politickému...

Tohle astronomové ještě neviděli. Přiletěla první mezihvězdná planetka

Rekonstrukce možné podoby planetky 1I/2017 U1 (‘Oumuamua) na základě údajů...

V naší soustavě už více či méně dobře známe 750 tisíc různých planetek a dalších menších těles. Ale žádný z nich se...



Další z rubriky

Čína nechce Skype? Apple ho musel vymazat z App storu

Logo firmy Skype vévodí jejich kancelářím

Orgány komunistické diktatury Čínské lidové republiky přikázaly společnosti Apple vymazat komunikační program Skype z...

Česko jde proti trendu, počítače se tu prodávají lépe než ve světě

Herní počítač v extrémním provedení na stánku Asusu.

Celosvětový prodej počítačů znovu klesá, v Česku naopak roste. Propadají se i tablety, ale velké firmy to zase tak...

Kutilské nebe končí. Americká komunitní dílna TechShop vyhlásila bankrot

Komunitní dílna TechShop v San Francisku

Síť komunitních dílen TechShop vyhlásila bankrot. Obchodní model předplatného se jim nevyplácel.



Najdete na iDNES.cz