Bulvární a lákavé titulky mají problém. Facebook je bude penalizovat

  9:27aktualizováno  9:27
Články, které lidé otevřou a zase rychle zavřou, dostanou nyní od Facebooku negativní hodnocení, a budou se tak uživatelům zobrazovat méně. Sociální síť se také snaží na základě zpětné vazby zpestřit nabídku informací, které uživatelům nabízí ve výběru Newsfeed.

Vítejte ve Facebooku, ulice 1 Hacker Way | foto: Pavel Kasík - Technet.cz

„10 nejšílenějších způsobů, jak zhubnout. Ten šestý vás dostane do kolen!!!“

Takové a jim podobné titulky určitě znáte. V záplavě článků, které bojují o vaši přízeň, na sebe strhávají pozornost a často si při tom pomáhají nějakým tím přeháněním, mlžením nebo náznaky. Bojují tak o vaše kliknutí.

Facebook nyní oznámil, že takové články budou mít problém dostat se do vašeho přehledu zpráv (Newsfeed, tedy to, co se zobrazí, když se přihlásíte na Facebook nebo otevřete mobilní aplikaci). Nově bude systém sledovat, jak dlouho po rozkliknutí článek čtete. Pokud by zaznamenal, že na článek hodně lidí klikne a vzápětí z něj odejde (tzv „bounce“), usoudí, že měl článek zavádějící titulek. Snižuje se tak šance, že se článek objeví vysoko v Newsfeedu ostatních lidí.

Facebook také počítá jakýsi podíl mezi délkou článku a časem, který mobilní uživatelé stráví jeho čtením. Od délky čtení odečítá délku načtení článku, aby nepenalizoval dlouhé články a zohlednil různé rychlosti připojení. To vše může Facebook sledovat u své mobilní aplikace, ze které ostatně na sociální síť přistupuje již většina jejích uživatelů.

Podle čeho Facebook vybírá, co vám zobrazí?

Toto opatření navazuje na loňské oznámení, že Facebook sleduje, jak dlouho si čtete příspěvky nebo sledujete fotky vašich přátel. Jde o jeden z řady způsobů, jak Facebook uzpůsobuje zobrazený obsah tomu, co se vám bude líbit a co vás zaujme.

Někdo si myslí, že když se přihlásí na Facebook, vidí zkrátka přehled všech příspěvků od kontaktů a sledovaných stránek v chronologickém pořadí, ale tak to už dávno není. Je zcela logické, že Facebook nabízí uživatelům vysoce personalizovaný obsah. Zvyšuje tím svou oblíbenost a také příjmy z reklamy. Výsledkem je však určitým způsobem přizpůsobená a nevyvážená reprezentace reality.

Podívejte se, jak Facebook přizpůsobuje obsah a „zkresluje realitu“:

Autor:

Nejčtenější

Alza to zase zkouší. Zákazníkům do košíku „tajně“ přihodí nechtěné věci

Stačí chvilka nepozornosti a obchod vám do košíku přidá něco, co jste si...

Před odesláním objednávky v e-shopu si dobře zkontrolujte obsah košíku. Je možné, že vám tam bez vašeho vědomí něco...

Alza dostala pokutu za přidávání zboží do košíku. A není jediná

Česká obchodní inspekce pravomocně rozhodla o udělení pokuty pro společnost...

Společnost Alza.cz bude muset zaplatit 150 tisíc korun za to, že zákazníkům přidávala do košíku zboží, na které sami...

Známe tvář mrtvé dívky z obleženého Tábora. Kdy zemřela, napověděla mince

Zrekonstruovaná podoba dívky (18 až 19 let) nalezené ve společném hrobě v...

Téměř 400 let ležela v zapomenutém společném hrobě, než její pozůstatky při stavbě rodinného bazénu náhodou objevili. V...

Vyzkoušeli jsme nejlepší způsob, jak sledovat televizi. Poradíme i vám

Test set-top-boxů pro televizi přes internet

Nezajímá vás kdy pořad jde, ani kolik je v něm reklam. Pustíte si jej kdykoli během i po odvysílání a reklamní bloky...

Poslechněte si vítr na Marsu. Je to první nahrávka zvuku z této planety

Jak zni vitr na Marsu

Sonda InSight, která na konci listopadu přistála na Marsu, poslala vůbec první nahrávku zvuku z této planety.

Další z rubriky

Super Micro: Audit neprokázal, že by naše čipy kompromitovali Číňané

Podle zdrojů agentury Bloomberg odhalili experti v USA ve vnitřnostech serverů...

Kalifornská společnost Super Micro Computer zveřejnila výsledky externího auditu. V dopise zákazníkům uvedla, že zprávy...

Ford využil systém potlačení hluku v psí boudě. Pomůže i proti petardám

Odhlučněná psí bouda od Fordu

Americká automobilka přenesla svůj systém potlačení okolního hluku do ochranného domečku pro psy. Měli by v něm bez...

V Japonsku spustili vysílání v rozlišení 8K, začali klasikou od Kubricka

NHK 8K Super Hi-Vision

V Japonsku začal vysílat první 8K televizní kanál, prvním celovečerním filmem vysílaným v obřím rozlišení byl 2001:...

Najdete na iDNES.cz