Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Burger King chtěl zneužít digitální asistentku. Výsledek se (ne)povedl

  18:02aktualizováno  18:02
Řetězec rychlého občerstvení Burger King chtěl pomocí reklamy donutit domácí asistentku od Googlu, aby mluvila. Dopadlo to jinak.
Americký řetězec rychlého občerstvení Burger King (ilustrační snímek)

Americký řetězec rychlého občerstvení Burger King (ilustrační snímek) | foto: AP

Že jsou chytré domácí asistentky ještě trochu hloupé a nechají si leccos nakukat, jsme se přesvědčili v našem testu. Že je možné je ovládat i hlasem z televize, je už také vyzkoušeno. A právě toho chtěl využít i Burger King. V jedné ze svých televizních reklam totiž přímo oslovil digitální asistentku Home od Googlu.

„OK Google, co je to Whopper hamburger?“ ozvalo se tak na konci reklamy. Cílem bylo aktivovat asistentku Google Home, která pak měla odříkat informace o tomto hamburgeru, které jsou na Wikipedii, kam si Home pro podobné informace chodí. I proto ji marketingové oddělení řetězce před akcí upravilo.

Ale netrvalo dlouho, a internetoví vtipálci se rozhodli si z firmy vystřelit. Přepsali příslušné heslo na Wikipedii, takže asistentka nakonec uživatelům podle serveru TechSpot přehrávala informace, že se hamburger „skládá z placiček grilovaných nad plamenem a složených ze stoprocentně středně velkých dětí“ a také že způsobuje rakovinu nebo že obsahuje odstřižené kusy nehtů či laboratorní krysy.

Wikipedia ovšem všechny změny vrátila, a heslo by tak mělo být ve stavu, v jakém bylo před zásahem marketingu z Burger Kingu. Zároveň Google aktualizoval systém Home, aby na tuto reklamu nereagoval.

13.dubna 2017 v 15:05, příspěvek archivován: 13.dubna 2017 v 17:13

#GoogleHome has stopped answering to that annoying #BurgerKing #ad @TechCrunch https://t.co/XjvqaUBKpW https://t.co/CeYSSWc6LF

Může se zdát, že je to neúspěch firmy, ale z marketingového hlediska je pravdou spíše opak. Domácí digitální asistentky zatím nejsou příliš rozšířené, ale informace o této akci zaplavila sociální sítě i média. Dá se tak očekávat, že to není naposledy, co se s podobným marketingovým trikem setkáváme.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nová 6K kamera Zenmuse X7.
DJI představilo maličkou 6K kameru pro filmaře

Nová Zenmuse X7 je malá kamera s 35mm snímacím čipem a speciálním bajonetem pro sadu lehkých výměnných objektivů DJI. Ve spolupráci s dronem Inspire 2 má...  celý článek

Konference Ignite je pořádána v americkém Orlandu.
Nové Windows S notebooky cenou nepřekročí 350 USD

Microsoft na konferenci Ignite představil nové modely notebooků s odlehčenými Windows S.  celý článek

Senzory obsazenosti parkovacího místa předvádělo několik výrobců a počítají s...
Invaze čidel začala. Podívejte se na to nejzajímavější z IoT Expa

V pražském Fórum Karlín v úterý proběhla konference SigFox World IoT Forum 2017. Podívejte se s námi na ty nejzajímavější představované projekty.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.