Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


CD se budou prodávat levná a luxusní, Česko vyčkává

aktualizováno 
Německý label BMG začal před několika dny prodávat dvě verze hudebních nosičů - levné, bez obalu, které stojí zhruba 300 korun a luxusní, téměř jednou tak dražší. Pokud zkušební akce dopadne úspěšně, je možné, že se podobných aktivit dočkáme také u nás.

Že lze proti rostoucímu hudebnímu pirátství bojovat i jinak, než nasazováním stále nových a nových ochran CD, které do důsledku komplikují život nejvíce majitelům legálních nosičů, se snaží ukázat německý label BMG. Od srpna tohoto roku hodlá vydávat dvě verze nosičů - levné, jejichž cena bude zhruba poloviční a "luxusní".

Němečtí posluchači se mohou těšit na CD za dvojí ceny. Ta nižší by měla činit 9,99 eur a bude za ni prodáván nosič bez obalu. Takové CD bude podle šéfa BMG Maartena Steinkampa vypadat podobně jako vypálené, na druhou stranu za něj zákazník znatelně ušetří.

Luxusní verze bude dodávána také s doprovodným obsahem na DVD, na kterém budou k nalezení různé bonusy týkající se zakoupeného alba. To by mělo stát 17,99 eur.

Již dříve experimentovalo s několika verzemi nosičů Španělsko. Tamní oblíbené skupině Estopa vyšlo CD hned ve třech variantách - v normální verzi, CD De-luxe, které mělo přídavné pouzdro na CD a rovněž jako disk bez obalu.

Česká pobočka BMG zatím pozoruje, jak si vedou zkušební prodeje v obou regionech. "Není to mezinárodní strategie BMG, ale aktivita jednotlivých zemí. My spíše vyčkáme na výsledek těchto akcí, aby se dalo zjistit, zda lidem opravdu stačí levná kopie nebo zda stále dávají přednost CD s bookletem," sdělil nám na dotaz, zda se do akce zapojí také tuzemská BMG její ředitel Milan Herman.

"Např. ve Španělsku si CD skupiny Estopa koupili fanoušci ve všech třech verzích jako sběratelskou záležitost," zrekapituloval Herman úspěšnost španělské akce.

Kromě rozdělení CD na "lidové" a luxusní sníží německá pobočka BMG také katalogové ceny doposud vydaných CD. Ta by se měla v budoucnu prodávat za 13 až 17 eur.

Zlevňováním následuje BMG labely Universal Music a Warner. Ty snížily v minulých měsících ceny alb prodávaných ve Spojených státech zhruba o 25 procent. Nejvíce zlevnily nosiče staršího data, za které jsou považovány tituly vydané před 18 a více měsíci. Ty se prodávají za zhruba 10 amerických dolarů.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Příchod sítí 5G je plánován na rok 2020
Nástup sítí 5G je zase o něco blíže. První vysílače jsou už postavené

Berlín Příchod sítí 5G je plánován až na rok 2020, ale k důležitým milníkům dochází už teď. Společnost Deutsche Telekom spustila první evropské vysílače umožňující...  celý článek

Pivníci.cz
Tipy na zajímavé weby: Se stránkou plnou piv se vám bude hodit hlídání

Hodnocení piv, kam na ně zajít a kde jsou u nás pivovary, najdete na Pivníci.cz. Na hodinu, na dvě či celý den. Potřebujete pohlídat děti prověřenou chůvou?...  celý článek

Ukázka podvodné soutěže na Facebooku.
Útočníci lákají na Facebooku uživatele na výhru i slevu na brýle Ray-Ban

Dostat z uživatelů citlivé informace o jejich soukromí zkouší podvodníci různými způsoby. V poslední době jsou to například různé soutěže na Facebooku nebo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.