Výhodou Toshibou vyvíjeného systému je, že si vystačí s obyčejným obrazovým streamem - přenosem z kamer zabírajících hřiště. Dosavadní systémy potřebovaly různá čidla a senzory - jak na hráčích, tak v míči.
Obrazový vstup bude zpracováván systémem s prvky umělé inteligence a strojového učení - systém tak nyní „konzumuje“ stovky hodiny záznamů zápasů a zdokonaluje své rozpoznávací schopnosti. Díky tomu nejen rozpozná jednotlivé hráče a za jaké týmy hrají, ale analyzuje jejich pohyby a postoje, čímž například dokáže velmi přesně identifikovat, zda došlo k nedovolenému fyzickému kontaktu, nebo nikoli.
Systém automaticky rozpoznává různé situace během hry, a tak může například bez zásahu videoeditora připravit sestřih všech branek, výkopů, nepovedených střel, vyhrocených situací u brány... co si obsluha navolí, že ji zajímá. Může také sestříhat zápas tak, aby vždy divák viděl záběr, na kterém je jeho oblíbený hráč.
Jelikož jsou pohyby hráčů, míčů a vznikající situace automaticky tagovány a ukládány do databáze, může v nich videotým (který zajišťuje přímý přenos do televize) vyhledávat. Snadno tak najde například všechny dlouhé přihrávky, všechny kopy z vápna apod. Samozřejmostí jsou automaticky generované statistiky hráčů.
Zajímavou možností je pak animovaný pohled z ptačí perspektivy na celé hřiště, kde pak přehledně vidíte pohyb hráčů a míče.
Systém zatím není hotovým produktem, ani nemá jméno. První reálné (ale stále spíše testovací) nasazení by mělo být příští rok, v roce 2019 by jej již japonské televize měly co nejvíce využívat při Mistrovství světa v rugby a při fotbalových zápasech na LOH 2020.