Celkové výdaje na intenetovou reklamu by se měly zdvojnásobit

Do roku 2009 by měly celkové výdaje na internetovou reklamu dosáhnout 16,1 miliardy dolarů ročně, a proti současnému stavu se tak zdvojnásobit. Spotřebitelé budou totiž na webu trávit stále více času a nové technologie zjednoduší tvorbu internetových reklamních kampaní. Vyplývá to ze zprávy výzkumné organizace Jupiter Research.

Výdaje inzerentů na placené internetové vyhledávání by se měly během pěti let více než zdvojnásobit na 5,5 miliardy z letošních 2,6 miliardy dolarů. Roční tempo růstu těchto výdajů však podle organizace Jupiter Research do roku 2009 zpomalí na 11 procent z 65 procent v letošním roce, což posílilo pochybnosti ohledně vyhlídek internetové společnosti Google. Ta nyní připravuje primární nabídku svých akcií.

Jméno společnosti Google a prakticky veškeré její příjmy jsou spojeny s vyhledáváním na internetu. Pochybnosti ohledně vyhlídek zastínily dlouho očekávanou primární nabídku akcií, která by mohla přinést až 3,3 miliardy dolarů a ohodnotit celou společnost Google na více než 36 miliard dolarů.

V České republice by měly podle odhadů společnosti ARBOmedia v letošním roce výdaje na reklamu přesáhnout 17 miliard korun, což je proti  proti loňským výdajům o 4% více. Největší nárůst by však měla zaznamenat internetová reklama a to o 30%. Největší podíl z těchto výdajů – přes 48% - získají tradičně televize, na druhém místě zůstává tisk.

Zdroj: ČTK

Související odkazy:

  • Výdaje na internetovou reklamu v ČR stále rostou...
  • Aukce akcií Googlu budí rozpaky, ještě než začala
  • Google vládne vyhledávání na webu, ale konkurence si na něj brousí zuby
  • Google pod palbou dalších gigantů
  • Google v boji o froogles.com zatím prohrává
  • Google chce dokončit primární nabídku akcií do konce měsíce