Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


VIDEO: Žádný vlak jim neunikne. Podívejte, odkud se budou řídit vlaky

aktualizováno 
Podobně jako letiště, mají i dráhy ústředí, které řídí celý provoz. To pražské má pod dohledem kolem 2 200 kilometrů trati.

Nový centrální dispečink odstartoval testovací provoz na pražské Balabence teprve minulý měsíc. Od pondělí 1. února tak byl zahájen provoz tzv. cvičného sálu v nedávno dostavěné budově Centrálního dispečerského pracoviště (CDP), jak se oficiálně zařízení jmenuje. Kolem budovy je trojice železničních tratí.

„Jde o jeden z dalších kroků k zahájení dálkového řízení železničního provozu na prvních tratích v Čechách,“ vysvětluje Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), pod kterou CDP patří.

Práce na nové stavbě začaly v dubnu roku 2014. Dokončení projektu s celkovými náklady 365 milionů korun je podle SŽDC naplánováno na duben letošního roku. Vzniklá budova s pěti nadzemními podlažími bude tři nejvyšší využívat především pro dopravní dispečerské sály.

K zahájení ostrého provozu dojde nejprve na 3. koridoru v úseku mezi Berounem a Rokycany, který by měl přejít pod dálkové řízení v průběhu března.

„Podle schváleného harmonogramu bude na konci letošního roku řídit provoz z Balabenky už 109 traťových dispečerů a 36 operátorů železniční dopravy, kteří se budou střídat v nepřetržitém pracovním režimu. V dalších letech se síť dálkově řízených úseků rozšíří na celkem 2 200 kilometrů, a to nejen na koridorových tratích, ale i vybraných regionálních drahách po celém území Čech,“ vysvětluje se na stránkách SŽDC.

Další videa s železniční tématikou najdete na kanálu Pozor vlak.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Generál Vojcechovský bojoval v legiích, Stalin ho poslal do gulagu
Generál Vojcechovský bojoval v legiích, Stalin ho poslal do gulagu

VIDEO 26. srpna 1917 vstoupil Sergej Vojcechovský v hodnosti podplukovníka do formujících se Československých legií. Po 1. světové válce bojoval v bělogvardějském...  celý článek

Navzdory válce vyrobili  ve firmě Laurin & Klement nový motor
Navzdory válce vyrobili ve firmě Laurin & Klement nový motor

VIDEO V roce 1917 musela mladoboleslavská automobilka Laurin & Klement spoléhat nejvíce na předválečné modely svých vozů a plnila hlavně válečné zakázky. Přesto v...  celý článek

Nývlt Václav: SmartFrog
Podívejte se na to „nej“, za co budou chtít výrobci letos vaše peníze

Berlín (Od zpravodajů Technet.cz) Když něco "cool" není, musíme to "cool" udělat, to platí nejenom na největším evropském veletrhu spotřební elektroniky IFA 2017, který dnes končí. Ví to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.