Diskuze
Proč jsou černé skříňky dvě, co vydrží a proč se jim říká "černé"
Děkujeme za pochopení.
K63a47r15e12l 18D62v37o31ř66á35k
Stále nechápu, jak je možné, že v dnešní době nejsou schopni zaměřit polohu vysílačů černých skřínek, když za druhé světové války Němci dokázali absolutně přesně triangulací zaměřit vysílačky diverzantů. Nebo že by v dnešní době tyto znalosti již zmizeli?
A72l65e16š 63J84í13l14e37k
Musíte si uvědomit několik klíčových faktů:
1. Skříňky vysílají AKUSTICKÝ signál (rádiový by se v moři daleko nedostal) - ten se vodou šíří velice dobře (lépe než vzduchem), ale také moře je ruchů bohužel plné. Svoje udělají i proudy, které mohou signál zkreslit, nebo ho "dovést" jinam.
2.Rozloha. Poslat dvě, tři auta do města a hledat vysílačku v době kdy byl "éter" v podstatě prázdný je něco zcela odlišného než hledat v ohromných rozlohách oceánu plného ruchů (motory lodí, velryby, geologické pochody). Navíc operovat s dodávkou ve městě a s lodí na moři je také trochu rozdíl. Pokud chcete namítnout že mohou použít helikoptéru, tak připomínám, že je třeba NASLOUCHAT zvukům ve vodě, takže je třeba loď, či ponorka.
3. Rozdíl v šíření zvukových (ve vodě) a rádiových vln.
Ale nic Vám nebrání jim poradit
V78l63a89d76i68m88í87r 69V24e77t93e68š45k43a
Ta červená věc na obrázku má oranžovou barvu????
K64a21r98e46l 34D60v91o56ř95á24k
Ano, pro barvoslepé je to červená. Co by jsi chtěl od laiků.
V25l51a14d95i74m36i11r 14S80o29u42k46a85l
Osobně mám dlouho pocit a případ MH370 to ukázal naplno, že současná podoba černých skříněk je poměrně zastaralá a na případy posledních let prakticky nepřipravená. Těch případů kdy se hledalo letadlo zřícené letadlo hodiny nebo i dny v horách a stálo to životy spousty přeživších bylo už spoustu. Dokonce se hledalo snad dva dny letadlo, které spadlo pár kilometrů od Štrasburgu. Let AF 447 se hledal roky, MH370 se možná nenajde nikdy. Nebo se závodí s časem do kdy ty přístroje budou vysílat signál, přitom baterie už jsou dnes dávno dál, než v době kdy vznikl předpis o 30 dnech. Komunikační technologie už jsou dnes tak daleko, že by tam myslím vlastně ani žádné černé skříňky už nemusely být. Nějak si logicky nedokážu vysvětlit, že letadlo vybavené satelitním telefonem také satelitně posílá záznam z kabiny, nevím. Po kapsách nosíme smartphony nabité technologiema a teď hledáme docela hloupé ocelové bedny. V letectví trvá vše desetiletí, ale nové modely už by mohly být vybavené něčím lepším.
R77a25d24e48k 47P59r37o96c89h39á11z93k64a
To máte jako s hasičákama. Málokdo si koupí do firmy víc hasicích přístrojů, než kolik uvádí požární zpráva Tenhle maják (Teledyne ELP-362D) se vyrábí i ve verzi se silnější baterií na 90 dní. Ale proč by to někdo kupoval, když je určitě dražší...
P32e66t74r 21K52r47e82n73ž49e51l91o64k
Tak mě napadlo, zřejmě hodně naivně, že jestliže se předpokládá pád do vody, že by mohli mít nějaké patrony, jestli to váží jen cca 6 kilo, stačilo by to vypustit jako bóji a vynést na hladinu? Nemusela by vyplavat černá skříňka, ale alespoň lokátor, který by v sobě nesl i GPS místa, kdy vyplaval na povrch :-)
K23o31s74t22a67s 19J45o53a19n46i86d67i35s
takové zařízení již existuje
http://www.hr-smith.com/images/stories/503_series_cpi_datasheet.pdf
automaticky nebo i manuálně se odpojuje od trupu letadla.
A13l11e19š 87M32a59r45t95i74n70í74k
Díky za dobrou reklamu na firmu Honeywell. Pokud s námi chcete pracovat, podívejte se na honeywell.jobs.cz. Vývoj věcí do letadel je v Brně na Černovické terase. Honeywell je tam už 10 let a Amazon tam nikdy nebude. Děláme i vývoj turbodmychadel do aut a super elektroniky i mechaniky. Přesvědčte se sami...
J35a76k41u73b 96M17a44t42o36u25š
Už vidím tu spoustu výrobců letadel a provozovatelů leteckých služeb, jak po tom to článku jdou si koupit černou skříňku jedině té firmy.
P78a29v52e78l 68Č18e90r23n29ý
"Současné černé skříňky odolají žáru o teplotě 1 100 °C po dobu jedné hodiny, při nárazu vydrží přetížení až 3 400 G během 0,6 sekundy a snesou tlak a další účinkymořskévody v hloubce až 6 km po dobu nejméně 30 dnů."
-
To je sice hezké... ale když do Dvojčat narazila ta dvě letada, nenašla se tam ze 4 černých skříněk ani jedna, ani pouhý zbytek nějaké černé skříňky.
G87a52b27r36i78e71l 40H63o69r14t27e27n
Že černé skříňky nepřežijí se občas stává, stalo se to několikrát i po WTC...
P14e46t42r 41T14y78č21k39a
Pokud jsou na hlasovém záznamníku pouze poslední dvě hodiny tak by to mohl být přesně ten důvod proč to letadlo odletělo do Indického oceánu.
M51i34l97o94š 34R80e65c18h62t51o53r82o55v81i31č
BATERIE BY MĚLY BÝT DVOU FÁZOVÉ. Jeden typ by byl dvousložkouvý, který by pracoval tak, že by se dvě látky sloučili až pod jistým tlakem, který by odpovídal nějaké kritické hloubce. Po smísení tech dvou látek by rázem tenhle typ baterie začal dodávat energii do nouzového majáku. Běžná baterie by napojila až po snížení účinnosti baterie směsné. Tím by byla šance nalezení delší.
S17t50a61n11i66s53l74a38v 18P97ř32i25b15y46l
Otázka je, jestli by ten "tlak" nutný pro sloučení látek nenastal ve většině případů po dopadu letadla
V37i14k22t11o89r 46Š28a28f40á54ř
Doporucim serial Mayday/Air crash investigations. Tyhle veci jsou tam rozebirany v kazdy epizode. Nicmene tam uz nekolikrat rikali, ze standardni CVR ma delku 30 minut, ne 2 hodiny. Ale mozna se predpisy od te doby zmenily.
P90e73t55r 16T61y73č44k10a
30 minut to asi bývalo, nicméně 30 minut je asi dost málo. Bylo hodně nehod kdy to letadlo po kritické situaci zůstalo ve vzduchu déle než 30minut.
D24a34v89i51d 76S54ý85k75o95r89a
Diky za clanek.
Zázrak! NASA po pěti měsících obdržela od sondy Voyager smysluplnou zprávu
Když se v únoru letošního roku stále nedařilo navázat smysluplnou komunikaci s jedním z...
Herečce Slávce Budínové by bylo 100 let. Zemřela opuštěná, bez zájmu veřejnosti
Před 100 lety, 21. dubna 1924, se v Ostravě narodila známá česká herečka Slávka Budínová.
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Znovuzrození japonských letadlových lodí. Ve výzbroji budou mít F-35B
Japonsko má ve své ústavě zakázáno vlastnit ofenzivní zbraně, jako jsou letadlové lodě. Doba...
Unikátní exkurze. Nahlédněte do francouzské jaderné ponorky před vyplutím
Není obvyklé, aby reportéři mohli nahlédnout do jaderné ponorky v aktivní službě. Agentura AP nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Proč umělá inteligence lže a proč kvůli ní zhloupneme. Počítačový expert vypráví
Premium Zatímco průmyslová revoluce zaváděla masivní využití strojů, které nahradily lidské svaly, nyní...
Učili jsme se od alpských záchranářů, líčí pilot počátky letecké záchranky
Exkluzivně Za kniplem vrtulníku strávil přes 9 250 hodin. Stál u zrodu letecké záchranné služby, létal s...
Sphere jako osmý div světa? Zábavní komplex ve Vegas je technologický zážitek
Uvidíte v ní famózní obraz s nejvyšším rozlišením na světě, do uší zahraje sto šedesát tisíc...
POZOR VLAK: Slavíme půl století pražského metra, vznikla k tomu unikátní hra
Pro Československo, a především pro Prahu, to byl slavný den, devátého května 1974 byl slavnostně...
Jiří Horák obnovil ČSSD a dovedl ji do parlamentu. Se Zemanem si nerozuměl
Před 100 lety se narodil Jiří Horák, který po sametové revoluci pomáhal znovuobnovit sociální...
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...