I když eBay neprovozuje v Česku lokalizovanou verzi svého aukčního serveru, hodlá zde do tří let zaměstnat zhruba 100 lidí. Uvedl to dnes na setkání s novináři šéf nově budovaného podpůrného centra Philip Bernard.
Úkolem jím řízené skupiny má být komplexní podpora pobočkám firmy v Evropě. Do její kompetence tak spadá analýza trhu, marketingové aktivity, ale i vývoj nových produktů.
Češi se na eBay neztratí
O aktivitách z Česka hovořila viceprezidentka eBay Wendy Jonesová. Češi k obchodování využívají především americký, německý, britský a francouzský server. Od ledna do března našinci nejvíce nakupovali osobní a nákladní automobily, motocykly, náhradní díly pro automobily a také oblečení a doplňky.
Největší jednorázový výdej z Česka byl za unikátní kolekci známek, která zájemce vyšla na 127 000 USD (cca 2,03 mil. Kč).
Naopak, co se týká prodeje, pak na prvním místě dosáhli Češi největších příjmů z náhradních dílů pro automobily, fotografických potřeb, sběratelských předmětů, drahokamů, hodinek a starožitností. Nejdražší vydražený předmět od českého prodejce přitom spadá do kategorie šperků. Vydražitel za něj dal 109 000 USD (cca 1,75 mil Kč).