Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Český Kozel letěl v Rusku do vesmíru. Tmavé pivo porazilo světlé

aktualizováno 
Až do stratosféry, do výšky 21 kilometrů, poslali ruští pivovarníci v nápadité reklamě dvě plechovky piva Velkopopovický Kozel. Tmavé pivo vyletělo na meteorologickém balonu o necelý kilometr výše než světlé.

Vtipná reklama na české pivo, která má vysoký virální potenciál, vznikla paradoxně v Rusku, kde se od roku 2002 Velkopopovický Kozel v rámci licence vyrábí.

Plechovky musely být prázdné, protože by jednak kvůli nízkému tlaku ve výšce praskly a hlavně by je balony plné ani neunesly. Autoři pokusu již předem předpokládali, že balon praskne někde mezi dvacátým a třicátým kilometrem výšky. Z pochopitelných důvodů byly obě "kosmické lodi" vybaveny padáky, aby se bezpečně snesly na Zem. Na palubě byly přístroje, které umožňovaly během letu sledovat okolní teplotu i aktuální výšku. On-line byl přenášen i obraz ze dvou Go-pro kamer na palubě.

Virální marketing

Vtipné reklamy bývají oblíbeným obsahem ke sdílení na sociálních sítích. Vznikají i u nás. Nedávno se vtípek s reklamou povedl českému startupu, když video s šíleným cyklistou uhánějícím šílenou rychlostí na dálnici převzala i některá média jako seriózní zprávu. V Česku také vznikly spoty mobilního operátora T-Mobile, ve kterých hraje Chuck Norris. Reklamy s ním se šířily skrze sociální sítě po celém světě. Vtipné virální video se povedlo i Microsoftu. Skočila na něj i naše největší komerční televize Nova.

Ať už spot s Kozlem vznikl přímo jako virální reklama nebo nikoliv, potenciál ke spontánnímu šíření mezi uživateli má velký. Stejně jako skákající německý inženýr v klipu Microsoftu může být klasickou ukázkou takzvaného virálního marketingu, který je s nástupem internetu stále populárnější. Virální marketing (virál) je reklamním nástrojem používaným zejména k budování povědomí o značce nebo k masové propagaci konkrétního produktu.

"Základním předpokladem a principem úspěšnosti virálu je "spontánní" a lavinovité šíření informace mezi lidmi. Nejčastěji se jedná o různé formy neuvěřitelných a zábavných e-mailových zpráv, videospotů nebo odkazů na zvláštní webové adresy s netradičním obsahem," vysvětluje Tomáš Brázda, marketingový poradce Event & Promotion.

"Pokud se skutečně podaří připravit atraktivní virál, který kýženou lavinu spustí, může firma dosáhnout exponenciálního růstu "zavirování" informačních kanálů a tím i povědomí o své značce či produktu bez vynaložení větších nákladů na nákup médií," dodává Brázda.

Charakteristickým rysem virálu bývá skutečnost, že se snaží zakrýt svou propagační podstatu a pochopitelně samotného objednavatele reklamy. "Je anonymně vypuštěn a vydává se za atraktivní, tajně získanou nebo náhodně pořízenou, neuvěřitelnou informaci či událost. Lidé si rádi sdělují neuvěřitelné informace, každý si přeje být nositelem zajímavých zpráv, a proto je posíláme dál," popisuje jednoduchý princip fungování virálního marketingu Brázda.

Autor:


Nejčtenější

Vyřešil jsem nejslavnější záhadu, tvrdí devadesátiletý britský matematik

Britský matematik Michael Atiyah (2018)

Britsko-libanonský matematik Michael Atiyah tvrdí, že našel důkaz jednoho z nejslavnějších nevyřešených matematických...

Zelená Sahara, o hodinu delší den a rozpad Afriky. Co čeká naši planetu?

Budoucnost

Na základě současných poznatků dokážou vědci odhadnout, co se stane v daleké budoucnosti. Připravili jsme pro vás výběr...



Pohozeni v jednom hrobě. Po 400 letech vracíme dívce a chlapci tvář

Odhalení podoby dvou chlapců a devčete

Na začátku byla náhoda. Stavba rodinného bazénu u domku v Táboře odhalila kosterní pozůstatky tří lidí. V těchto dnech,...

Po 50 letech se poletí k Měsíci, vesmírným turistou bude japonský miliardář

Prvním vesmírným turistou, který se vydá na oběžnou dráhu kolem Měsíce, bude...

Prvním vesmírným turistou, který se vydá na oběžnou dráhu kolem Měsíce, bude japonský miliardář Júsaku Maezawa....

Nejlepší editor fotek zdarma: nemusí se instalovat a vznikl v Praze

Ivan Kuckir, autor programu Photopea.com

Potřebujete otevřít a upravit PSD soubor, ale nemáte po ruce Photoshop? Tato překvapivě svižná online aplikace zvládne...

Další z rubriky

Americká burza testuje nástroj na odhad kurzů kryptoměn

Virtuální měna Bitcoin zažívá ohromný vzestup. Je to bublina?

Jedna z největších elektronických burz testuje podle nejmenovaného zdroje rozšíření, které pomůže investorům v...

Až deset tisíc skladeb. Spotify zvyšuje limit na stahování

Spotify

Spotify zvýšilo limit skladeb, které si lze z jednoho účtu stáhnout, na deset tisíc. Platí pro pět zařízení, a celkem...

Nejlepší editor fotek zdarma: nemusí se instalovat a vznikl v Praze

Ivan Kuckir, autor programu Photopea.com

Potřebujete otevřít a upravit PSD soubor, ale nemáte po ruce Photoshop? Tato překvapivě svižná online aplikace zvládne...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz