Český Kozel letěl v Rusku do vesmíru. Tmavé pivo porazilo světlé

aktualizováno 
Až do stratosféry, do výšky 21 kilometrů, poslali ruští pivovarníci v nápadité reklamě dvě plechovky piva Velkopopovický Kozel. Tmavé pivo vyletělo na meteorologickém balonu o necelý kilometr výše než světlé.

Vtipná reklama na české pivo, která má vysoký virální potenciál, vznikla paradoxně v Rusku, kde se od roku 2002 Velkopopovický Kozel v rámci licence vyrábí.

Plechovky musely být prázdné, protože by jednak kvůli nízkému tlaku ve výšce praskly a hlavně by je balony plné ani neunesly. Autoři pokusu již předem předpokládali, že balon praskne někde mezi dvacátým a třicátým kilometrem výšky. Z pochopitelných důvodů byly obě "kosmické lodi" vybaveny padáky, aby se bezpečně snesly na Zem. Na palubě byly přístroje, které umožňovaly během letu sledovat okolní teplotu i aktuální výšku. On-line byl přenášen i obraz ze dvou Go-pro kamer na palubě.

Virální marketing

Vtipné reklamy bývají oblíbeným obsahem ke sdílení na sociálních sítích. Vznikají i u nás. Nedávno se vtípek s reklamou povedl českému startupu, když video s šíleným cyklistou uhánějícím šílenou rychlostí na dálnici převzala i některá média jako seriózní zprávu. V Česku také vznikly spoty mobilního operátora T-Mobile, ve kterých hraje Chuck Norris. Reklamy s ním se šířily skrze sociální sítě po celém světě. Vtipné virální video se povedlo i Microsoftu. Skočila na něj i naše největší komerční televize Nova.

Ať už spot s Kozlem vznikl přímo jako virální reklama nebo nikoliv, potenciál ke spontánnímu šíření mezi uživateli má velký. Stejně jako skákající německý inženýr v klipu Microsoftu může být klasickou ukázkou takzvaného virálního marketingu, který je s nástupem internetu stále populárnější. Virální marketing (virál) je reklamním nástrojem používaným zejména k budování povědomí o značce nebo k masové propagaci konkrétního produktu.

"Základním předpokladem a principem úspěšnosti virálu je "spontánní" a lavinovité šíření informace mezi lidmi. Nejčastěji se jedná o různé formy neuvěřitelných a zábavných e-mailových zpráv, videospotů nebo odkazů na zvláštní webové adresy s netradičním obsahem," vysvětluje Tomáš Brázda, marketingový poradce Event & Promotion.

"Pokud se skutečně podaří připravit atraktivní virál, který kýženou lavinu spustí, může firma dosáhnout exponenciálního růstu "zavirování" informačních kanálů a tím i povědomí o své značce či produktu bez vynaložení větších nákladů na nákup médií," dodává Brázda.

Charakteristickým rysem virálu bývá skutečnost, že se snaží zakrýt svou propagační podstatu a pochopitelně samotného objednavatele reklamy. "Je anonymně vypuštěn a vydává se za atraktivní, tajně získanou nebo náhodně pořízenou, neuvěřitelnou informaci či událost. Lidé si rádi sdělují neuvěřitelné informace, každý si přeje být nositelem zajímavých zpráv, a proto je posíláme dál," popisuje jednoduchý princip fungování virálního marketingu Brázda.

Autor:


Nejčtenější

Skrytý mechanismus zničil obraz za 30 milionů. Záhadný Banksy ukázal zuby

Banksy do svého obrazu zabudoval skartovačku.

Banksy, jeden z nejznámějších a zároveň nejzáhadnějších umělců, znovu šokoval umělecký svět. Ani ne tak úspěchem v...

Afrika do Evropy narazí, shodují se vědci. Budoucnost však zůstává záhadou

Předpověď budoucího pohybu kontinentů Christophera Scoteseho.

Zatímco rekonstrukce minulosti pohybu kontinentů je skutečná věda, jejich predikce je spíše koníček či spekulace....



Jeho fotky jsou až neskutečně nádherné. Podívejte se, jak vznikají

Kalendář 43. výsadkového praporu - Nic nepotěší potápěče průzkumného týmu po...

Jeho fotky výsadkářů z Chrudimi viděl téměř každý. Vypadají jako vystřižené z toho nejdražšího hollywoodského akčního...

Podívejte se, kdy vám vypnou současné televizní vysílání a co s tím udělat

Nelamte si s DVB-T2 hlavu. Vše podstatné se dozvíte níže.

Současné pozemní digitální televizní vysílání má před sebou poslední měsíce života. První vysílače budou vypnuty již...

Start lodě Sojuz MS-10 se nezdařil, modul s posádkou nouzově přistál

Start Sojuzu MS-10 z Bajkonuru 11. října 2018.

Čtvrteční start lodě Sojuz MS-10 z kosmodromu Bajkonur v Kazachstánu se nezdařil. Kvůli závadě na nosné raketě Sojuz...

Další z rubriky

Tipy na weby: identifikujte neznámého volajícího, nebo se učte anglicky

Ilustrační foto - smartphone

Na telefonu se objeví cizí číslo a vy nevíte, jestli nejde o podvodníka, telemarketingovou či výzkumnou společnost....

Rodinné předplatné není pro kamarády. Spotify testuje kontrolu přes GPS

Aplikace Spotify.

Zvýhodněné rodinné předplatné on-line služeb je velmi populární, protože lze ušetřit i velkou část nákladů. Někteří...

Google nemusí platit za data uživatelů iPhonu, rozhodli v Británii

Stránky sdružení Google You Owe Us, které podalo žalobu na Google

Britský Nejvyšší soud zablokoval žalobu na společnost Google za údajně nezákonné shromáždění údajů o milionech...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!



Najdete na iDNES.cz