Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Český internet bude mít dvě oficiální olympiády?

  5:00aktualizováno  5:00
Zpravidla pouze jeden server v zemi dostane od místního olympijského výboru výsadu honosit se svojí oficialitou. Česká republika bude zřejmě výjimkou - kde tedy budeme sledovat to "pravé" zpravodajství...?

Ne snad, že by kromě Zimních olympijských her v Salt Lake City hodlal někdo organizovat jejich dvojníka třeba někde v Podkrkonoší, jak se stávalo za studené války. Jen to vypadá tak, že český internet bude mít dvě oficiální zpravodajské stránky. Tu jednu bude provozovat Česká televize spolu se Sportovními novinami ČTK na adrese www.zoh.cz a na adrese svého sportovního zpravodajství bude další zpravodajství provozovat iDNES.

To samozřejmě nebudou jediná zpravodajství ze ZOH, jde ale o jediná zpravodajství honosící se přídomkem „oficiální“ – tedy o zpravodajství, která mají oficiální přístup ke všem materiálům a mohou i používat olympijská loga (to ostatní servery může přijít hodně draho, když to udělají).

Nebývá zvykem, že by punc oficiálnosti dostaly dva servery. Za všechno také evidentně může to, jakým způsobem si Česká televize a MAFRA (provozovatel iDNES) vykládají svoji smlouvu o mediálním partnerství s Českým olympijským výborem. Zatímco MAFRA do své smlouvy přímo zahrnula i dovětek o internetu, Česká televize má smlouvu bez výslovného uvedení internetu. Velmi pravděpodobně zástupci olympijského výboru nepředpokládali, že by problém mohl vzniknout, protože například v tisku tento problém nevznikl – Česká televize papírové médium nevlastní.

Zatímco nárok společnosti MAFRA je podle jejích zástupců Romana Latuskeho a Stanislava Kubáta založen na výslovném zahrnutí internetu do smlouvy, Česká televize se odvolává na skutečnost, že ze smlouvy vyjmut internet není a že oficiální server o zimních olympijských hrách provozovala i před čtyřmi lety. Tehdy iDNES na dobrodružství tohoto charakteru neměl sílu, právě se čerstvě narodil.

Jak celá situace dopadne, není zatím zcela jasné. Vše záleží na tom, jak se Českému olympijskému výboru (ČOV) podaří situaci uspokojivě urovnat. Pro čtenáře se pravděpodobně změní jen velmi málo – jak nám potvrdili neoficiálně lidé z ČT, server ZOH.cz se rušit nebude i v případě, kdyby neměl nést nálepku oficiálnosti. Projekt totiž již běží a jedinou podstatnější změnou by bylo stažení olympijských log a pravděpodobně by se na internetu nemohly objevit některé materiály, na něž se váže povaha exklusivnosti mediálního partnerství.

Servery a zpravodajské sekce o ZOH 2002 bude samozřejmě provozovat více serverů – portály i zpravodajské servery již mají či chystají své sekce. Co vlastně přináší statut oficiálního partnera, čím se tyto stránky budou lišit od „oficiálního“ zpravodajství? 

Výhoda používání olympijské symboliky je přeci jenom malé lákadlo pro čtenáře – na to by Česká televize i iDNES nalákaly málokoho. Asi největší výhodou je možnost mít na místě svého zpravodaje, a tedy mít i vlastní materiály a hlavně fotografie či rozhovory. Ostatní servery se budou muset smířit s přejímáním zpravodajství ČTK – mezi sebou se tedy budou lišit vlastně jen rychlostí přebírání a grafickou úpravou. Že by někdo oficiálně odebíral pro internet (tedy nevykrádal) Reuters nebo další zpravodajství, je poměrně nepravděpodobné vzhledem k ceně.

iDNES se této přednosti hodlá plně chopit – server slibuje rozhovory se sportovci, fotografie pořízené vlastními fotografy a materiály z Českého domu. Ještě mít nějakou snáze zapamatovatelnou adresu...

ZOH.cz zatím evidentně těží ze spolupráce s ČTK a psané materiály pocházejí zatím vlastně jen z oficiálního zpravodajství, co se multimediálního doprovodu týká, Česká televize zde hodlala doplnit vlastní materiály.

Na jednom se ale všichni provozovatelé sportovních zpravodajských serverů  shodují: naši sportovci musí dopadnout co nejlépe. Jen tak bude návštěvnost olympijských serverů vysoká…

A kde se budete na zpravodajství dívat vy? Upřednostníte internet (a jakou stránku), rádio, či budete sedět u televize?

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Politici a sociální sítě
Urážky, trapasy i nesmysly: jak čeští politici bojují na sociálních sítích

Předvolební kampaň vrcholí a při rozhodování voličů hraje vliv i to, jak politici vystupují na sociálních sítích. Ne všichni si na nový svět krátkých,...  celý článek

Facebook po roce odkrývá, jakým způsobem mohlo Rusko ovlivnit americké...
PŘEHLEDNĚ: Facebook ukázal, jak jej během voleb zneužila ruská propaganda

Rusové si přes stovky prostředníků koupili v roce 2016 ohromné množství reklamy na Facebooku. Cílily na americké voliče v klíčových státech. Reklamy podle...  celý článek

Pivníci.cz
Tipy na zajímavé weby: Se stránkou plnou piv se vám bude hodit hlídání

Hodnocení piv, kam na ně zajít a kde jsou u nás pivovary, najdete na Pivníci.cz. Na hodinu, na dvě či celý den. Potřebujete pohlídat děti prověřenou chůvou?...  celý článek

Utýrala holčičku v pěstounské péči. Musíme teď zpřísnit zákony?
Utýrala holčičku v pěstounské péči. Musíme teď zpřísnit zákony?

Tragický případ z minulého týdne nejspíš pohne českými zákony o pěstounské péči.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.