Google se chystá 15. února zapnout v prohlížeči Google Chrome blokátor reklam, které nesplňují kritéria, jež přijala Koalice pro lepší reklamu, jíž je Google součástí. Patří sem například vyskakující reklamy nebo automaticky a nahlas přehrávané videoreklamy. Pravidla zatím hodlá Koalice prosazovat na území Severní Ameriky a Evropy.
Chrome je nejrozšířenější prohlížeč s téměř 60% podílem na trhu. Spuštění blokátoru tak bude mít poměrně velký dopad a zároveň může donutit i další firmy vyvíjející prohlížeče k tomu, aby přinesly podobné omezení.
Firma novinku oznámila na vývojářském webu s odkazem na letní prohlášení, kde s tímto nápadem přišla. Již tehdy se objevily obavy, že by Google místo jednotlivých obtěžujících reklam zablokoval veškerou inzerci objevující se na webových stránkách, které by obsahovaly některý z nežádoucích formátů. A právě k tomu se firma podle prohlášení chystá.
„V souladu s pokyny Koalice Chrome odstraní všechny reklamy z webů, které mají v seznamu Ad Experience Report po dobu třiceti dnů status „selhávající," píše se ve zprávě. Jako selhání se přitom bere to, že firmy nedodržují výše zmíněná pravidla.