Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Co ještě nevíte o nové stanici metra

  13:29aktualizováno  13:29
Poprvé v historii pražského metra jedou cestující od pátečních podvečerních hodin jet metrem 435 metrů přímo pod širým nebem. Na prodloužené trase A začal provoz oficiálně v sobotu 27. května 2006 s cestujícími až do stanice Depo Hostivař. Stavba stanice si nevyžádala vybudování žádných nových kolejí, s výjimkou těch rekostruovaných.

Nová stanice se paradoxně nachází v Malešicích. Paradoxů je ovšem více. Cestují si ihned všimnou malé rychlosti soupravy metra. Místo obvyklé osmdesátky se jede pouze rychlostí 40 kilometrů za hodinu, dojezd do stanice je ještě pomalejší, dvacítkou.

Stavba nové stanice si nevyžádala vybudování žádných nových kolejí, s výjimkou těch rekostruovaných. Vlastně je málo známo, že trať metra ze stanice Želivského až do depa byla původně míněna pouze jako spojka nově budovaného hostivařského depa. Tato manipulační trať byla poté přeměněna na známou trať až do stanice Skalka.

Nástupiště pro cestující se nachází v prostorech zastaralé myčky vozů. Nová myčka je dislokována ve vedlejším prostoru budov depa. Cestující tedy poprvé vystupují v místech, které prvoplánově nebyly postaveny jako stanice. S tím souvisí poměrně nezvykle velká vzdálenost přestupního terminálu pro autobusy. Pozitivem je relativní blízkost velkého parkoviště P+R.



Nová stanice Metra je oficiálně v provozu od soboty 27. května 2006 v prostorech  depa v Hostivaři. Stanice nese název prostor, ve kterých je umístěna. Metro pokračuje za stanicí Skalka po původně manipulační koleji. Na fotografii jsou v pozadí budovy depa Hostivař, v popředí je vidět třetí, napájecí kolej žluté barvy.

Virtuální jízda ze stanice Skalka



Za stanicí Skalka se po chvíli jízdy objeví venkovní kolejiště. Cestující uvidí vjezd do druhého traťového tunelu a zkušební trať. Na fotografii je výjezd z tunelové části od stanice Skalka.
 



Poté můžete sledovat jakoby klasické železniční koleje, dokonce i semafory vypadají stejně. Odlišnost je ve třetí, napájecí kolejí. Stavba poslední nové stanice započala úpravou právě tohoto kolejiště před depem. 
 



Koleje vedou do prostor depa, v jehož krajní části vyrostla v místě staré myčky nová stanice. 



 



Konec kolejí cestující minou při cestě od vlaku.
 



Konec kolejí je trochu jiný, než znají cestující z vlakových nádraží.


 

Vstup do nové stanice

Základní údaje

Provozní délka celé trasy A Dejvická – Depo Hostivař 11,004 km
Provozní délka nového úseku Skalka – Depo Hostivař 1,033 km
Počet stanic na trase A Dejvická – Depo Hostivař 13 stanic
Počet stanic na novém úseku Skalka – Depo Hostivař 1 stanice
Průměrná vzdálenost stanic na trase A 917 m
Nástupiště na novém úseku ostrovní
Maximální traťová rychlost 40 km/h
Maximální traťová rychlost pro dojezd do stanice v hale 20 km/h
Minimální provozní interval jízdy 180 s
Počet vozů v soupravě 5 vozů

Přečtěte si také:

Metro má novou stanici - Depo Hostivař


Ostrovní nástupiště je neužší v celém pražském metru.
 





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Před 100 lety vyhnali cara Mikuláše II na Sibiř
Před 100 lety vyhnali bývalého cara Mikuláše II. na Sibiř

VIDEO Abdikací cara Mikuláše II. skončilo na konci zimy 1917 panování dynastie Romanovců v Rusku. V srpnu téhož roku byla celá jeho rodina vyhnána do...  celý článek

Býval komunistou, pak Healey vedl Bilderberg
Býval komunistou, pak Healey zakládal Bilderberg a hájil Kavana

VIDEO 30. srpna 1917 se narodila jedna z nejvýraznějších postav britských labouristů po 2. světové válce Denis Healey, bývalý ministr obrany a financí v 60. a 70....  celý článek

Generál Vojcechovský bojoval v legiích, Stalin ho poslal do gulagu
Generál Vojcechovský bojoval v legiích, Stalin ho poslal do gulagu

VIDEO 26. srpna 1917 vstoupil Sergej Vojcechovský v hodnosti podplukovníka do formujících se Československých legií. Po 1. světové válce bojoval v bělogvardějském...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.