Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Co ještě nevíte o nové stanici metra

  13:29aktualizováno  13:29
Poprvé v historii pražského metra jedou cestující od pátečních podvečerních hodin jet metrem 435 metrů přímo pod širým nebem. Na prodloužené trase A začal provoz oficiálně v sobotu 27. května 2006 s cestujícími až do stanice Depo Hostivař. Stavba stanice si nevyžádala vybudování žádných nových kolejí, s výjimkou těch rekostruovaných.

Nová stanice se paradoxně nachází v Malešicích. Paradoxů je ovšem více. Cestují si ihned všimnou malé rychlosti soupravy metra. Místo obvyklé osmdesátky se jede pouze rychlostí 40 kilometrů za hodinu, dojezd do stanice je ještě pomalejší, dvacítkou.

Stavba nové stanice si nevyžádala vybudování žádných nových kolejí, s výjimkou těch rekostruovaných. Vlastně je málo známo, že trať metra ze stanice Želivského až do depa byla původně míněna pouze jako spojka nově budovaného hostivařského depa. Tato manipulační trať byla poté přeměněna na známou trať až do stanice Skalka.

Nástupiště pro cestující se nachází v prostorech zastaralé myčky vozů. Nová myčka je dislokována ve vedlejším prostoru budov depa. Cestující tedy poprvé vystupují v místech, které prvoplánově nebyly postaveny jako stanice. S tím souvisí poměrně nezvykle velká vzdálenost přestupního terminálu pro autobusy. Pozitivem je relativní blízkost velkého parkoviště P+R.



Nová stanice Metra je oficiálně v provozu od soboty 27. května 2006 v prostorech  depa v Hostivaři. Stanice nese název prostor, ve kterých je umístěna. Metro pokračuje za stanicí Skalka po původně manipulační koleji. Na fotografii jsou v pozadí budovy depa Hostivař, v popředí je vidět třetí, napájecí kolej žluté barvy.

Virtuální jízda ze stanice Skalka



Za stanicí Skalka se po chvíli jízdy objeví venkovní kolejiště. Cestující uvidí vjezd do druhého traťového tunelu a zkušební trať. Na fotografii je výjezd z tunelové části od stanice Skalka.
 



Poté můžete sledovat jakoby klasické železniční koleje, dokonce i semafory vypadají stejně. Odlišnost je ve třetí, napájecí kolejí. Stavba poslední nové stanice započala úpravou právě tohoto kolejiště před depem. 
 



Koleje vedou do prostor depa, v jehož krajní části vyrostla v místě staré myčky nová stanice. 



 



Konec kolejí cestující minou při cestě od vlaku.
 



Konec kolejí je trochu jiný, než znají cestující z vlakových nádraží.


 

Vstup do nové stanice

Základní údaje

Provozní délka celé trasy A Dejvická – Depo Hostivař 11,004 km
Provozní délka nového úseku Skalka – Depo Hostivař 1,033 km
Počet stanic na trase A Dejvická – Depo Hostivař 13 stanic
Počet stanic na novém úseku Skalka – Depo Hostivař 1 stanice
Průměrná vzdálenost stanic na trase A 917 m
Nástupiště na novém úseku ostrovní
Maximální traťová rychlost 40 km/h
Maximální traťová rychlost pro dojezd do stanice v hale 20 km/h
Minimální provozní interval jízdy 180 s
Počet vozů v soupravě 5 vozů

Přečtěte si také:

Metro má novou stanici - Depo Hostivař


Ostrovní nástupiště je neužší v celém pražském metru.
 



Nejčtenější

Termovize: podívejte se, jak se pečou turisté na Staroměstském náměstí

Záběry z termokamery na Staroměstském náměstí

Infračervené Slow TV se vrací. Na Staroměstské náměstí v Praze jsme umístili infrakameru, která v přímém přenosu...

Tento pancíř dá tankistům pocit bezpečí a jistoty. Ale bude to stačit?

SMART PROTech na tanku Leopard 2

Německá firma IBD Deisenroth Engineering (IBD) představila prototyp balistické ochrany SMART PROTech pro obrněná...



Úspěšný start. Sonda míří ke Slunci tak blízko, jako žádná předtím

Úspěšný start rakety Delta IV Heavy 12.8.2018 v 9:31 se sondou Parker Solar...

V neděli ráno se ke Slunci vydala unikátní sonda Parker Solar Probe. Měla by se přiblížit k naší hvězdě podstatně blíže...

Záhada lidských lebek na rakvi velmože rozluštěna. Může za ně tajemný řád

Hrobka Jana Jiřího ze Švamberka. Detail nepravého madla v podobě dvou železných...

Nález nepoškozené hrobky a kovové rakve významného šlechtice Jana Jiřího ze Švamberka byl sám o sám o sobě...

Hranice vesmíru by měla podle vědců být níže. Ale oni o tom nerozhodují

Ilustrace evropské sondy GOCE na oběžné dráze kolem Země. Šlo o specializovaný...

Hranici vesmíru by bylo lepší posunout o dvacet kilometrů níže, navrhuje americký astrofyzik. Jeho argumenty možná...

Další z rubriky

Teror na obou stranách, zbraně z ČSR. Stát Izrael se rodil v bolestech

David Ben Gurion čte Deklaraci nezávislosti Státu Izrael 14. května 1948 v Tel...

Navzdory sabatu hájili Židé svůj nově vzniklý stát i o sobotách. Takřka klíčový význam pro ně měly dodávky zbraní z...

Pytláci jsou schopni rozsekat živou želvu kvůli vajíčkům, řekl v Rozstřelu lovec pašeráků

Zoolog a lovec pytláků Tomáš Ouhel v diskusním pořadu iDNES.cz Rozstřel. (19....

Tým zoologů z liberecké zoologické zahrady pod vedením koordinátora in-situ projektů (zkoumaných na místě) Tomáše...

OBRAZEM: Létající unikáty v Mladé Boleslavi, přijel i prezident Masaryk

HISTORICAL AIRSHOW 2018 – 12. DOBOVÝ LETECKÝ DEN v Mladé Boleslavi

Legendární stíhačka Lockheed P-38 Lightning, dopravní Boeing 737 ultramoderní čtvrté generace a vystoupení leteckých...

Najdete na iDNES.cz