Nástupní most pro cestující
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Parkovací poloha nástupní rampy je velmi přesná.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Těsně před příjezdem letadla na stojánku pracovník Ramp Control kontroluje povrch stojánky, zda na ní nejsou cizí předměty (FOD), které by mohly nasát motory.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Díky optice umístěné na tomto sloupu dokáže pilot jet předním podvozkovým kolem po žluté čáře.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Rolování na stojánku
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Příprava vnějšího elektrického napájení letadla
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Dokumentace pracovníka Ramp Control, ve kterých jsou také údaje o nákladu. Zavazadlový prostor tentokrát obsahuje zásilku radioaktivních materiálů.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Od příletu do odletu je letoun v péči pracovníka Ramp Control a jeho týmu.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Palubní soustava letadel má 8krát vyšší frekvenci, než jakou máte v zásuvce.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Před vypnutím motorů se letadlo připojí k vnějšímu zdroji el. energie.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Před odletem pracovník Ramp Control kontroluje, zda je letadlo a jeho povrch nepoškozený.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Úvodní bezpečnostní opatření
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Před příjezdem veškeré techniky pracovník Ramp Control kontroluje povrch letadla. Zjišťuje, zda nepřiletělo poškozené.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Komunikační souprava (sluchátka s kabelem pro připojení interkomu do letadla a by-pass pin, tzv. špendlík).
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Po vyložení nákladního prostoru následuje nakládka zavazadel
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Zaměstnanci letiště manipulovali s obaly radioaktivní zásilky s vypětím všech sil.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Několik gramů radioaktivních materiálů je při letecké přepravě zabezpečeno mnoha kilogramy železa a olova, aby nedošlo k žádnému ohrožení cestujících a posádky.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Pracovník Ramp Control předává kapitánovi letový plán
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Kočárky dětí cestují v zavazadlovém prostoru. Ihned po přistání jsou vyloženy a předány zpět v průběhu výstupu z letadla.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Catering - začíná s vyložením prázdných kontejnerů
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Zajištění stability vozidla cateringu pomocí hydrauliky
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Vypouštění toaletního systému letadla
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Ovládání plnícího systému letadla
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Instalovaný by-pass pin v příďovém podvozku letadla. Hydraulické řízení je rozpojeno.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Skříň vozidel cateringu umožňuje nakládku a vykládku kontejnerů s jídlem v úrovni dveří letadla.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Aktivace čerpadel a nastavení požadovaného množství paliva, která umožní rovnoměrné načerpání paliva do obou křídel z jednoho plnícího hrdla.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Plní se několik tun kerosinu
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Před tankováním leteckého paliva se cisterna uzemní s letadlem.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Manipulace se zavazadly je fyziky náročná, v letadle jsou běžně naloženy tuny zavazadel, zboží či pošty.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Zavazadlový prostor Airbusu A 319 Českých areolinií
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Výfuk
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Sání
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Vozidlo pushback určené pro vytlačení letadla o maximální vzletové hmotnosti (MTOW) do 180t.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Spojení s posádkou letadla za pomoci interkomu, první kontakt na zemi.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Před příjezdem veškeré techniky pracovník Ramp Control kontroluje povrch letadla. Zjišťuje, zda nepřiletělo poškozené.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Připojení vozidla push-back k příďovému podvozku letadla.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Po zdvižení příďového podvozku, obdržení povolení a po odsouhlasení s posádkou je možné zahájit vytlačení.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
V průběhu vytlačování letadla zahajujeme spouštění prvního motoru.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Oba motory běží, letadlo je připraveno na pojezdové dráze (Taxiway), Ramp Control vytáhne by-pass pin z podvozku (opětovně zapojí hydraulické řízení). Letadlo může začít pojíždět na runway.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Špendlík (by-pass pin) v předním podvozku letadla
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
By-pass pin (pro různé typy letadel zleva B737-300,400,500, MD-80, A320).
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz