Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Coca-Cola si nevšimla, že šíří citáty z Hitlerovy knihy Mein Kampf

  0:42aktualizováno  0:42
„Musíme zajistit existenci našich lidí a budoucnost bílých dětí,“ stálo v jednom z reklamních tweetů společnosti Coca-Cola. Tento a další citáty z Hitlerovy knihy Mein Kampf do kampaně firmy podstrčil redaktor serveru Gawker.

„Musíme zajistit existenci našich lidí a budoucnost bílých dětí,“ citát z knihy Mein Kampf propašovaný na twitter společnosti Coca-Cola. | foto: Gawker.com

V rámci marketingové kampaně Make it happy!, kterou Coca-Cola odstartovala během Super Bowlu, měli lidé označovat negativní tweety hashtagem #MakeItHappy. Takto označené zprávy potom automat předělal do ASCII obrázku a vystavil na oficiálním twitterovém účtu společnosti Coca-Cola (@CocaCola). Jenže se stalo, co se zřejmě na internetu stát muselo.

Co je to ASCII art

ASCII art vznikl na základě standardu z roku 1963, který definuje všechny tisknutelné prvky (abeceda, číslice, atd. –  95 znaků z celkem 128). První obrázky v ASCII (ASCII art) se objevily již o tři roky později, v roce 1966. 

Nejjednodušší formou ASCII artu jsou smajlíky a jiné komunikační značky tvořené některými z oněch 95 znaků. ASCII art má mnoho druhů – seznámit se s nimi můžete zde. Ani pohyblivé ASCII není nic nového. Na internetu kolují desítky filmů a krátkých skečů právě v tomto formátu.

Redaktoři serveru Gawker.com (konkrétně jeden z šéfů, Adam Pash) naprogramovali také svého robota, který na speciálním účtu s příznačným názvem @MeinCoke a pod pseudonymem A. H. (asi netřeba vysvětlovat) publikoval postupně úryvky z Hitlerova manifestu. Zároveň jim přidával i potřebný hashtag, takže na twitterovém účtu výrobce světoznámé limonády se objevil například roztomilý myšáček, nakreslený pomocí písmenek a znaků z rasistické výzvy, uvedené v úvodu tohoto článku. 

Účelem kampaně Coca-Coly totiž původně bylo všechny negativní tweety otočit v pozitivní (přesně v duchu hesla Make it Happy) pomocí roztomilého obrázku v takzvaném ASCII artu (viz boxík). 

A tak si udivení následovníci účtu výrobce limonád mohli v obřím smajlíku také přečíst, že: „Německo-Rakousko je potřeba znovu sjednotit do velké německé vlasti.“ Většinu tweetů naleznete zde.

Coca-Cola kampaň po odhalení napadených tweetů stáhla a v oficiálním vyjádření se politovala, že chtěla inspirovat lidi k tomu, aby udělali z internetu pozitivnější místo. Místo toho prý Gawker jejich kampaň zneužil. 

Je zřejmé, že automatické tweety těžko mohou udělat z internetu lepší místo. Teď už to zřejmě ví i marketingoví mágové v Coca-Cole. Servery jako je například The Verge glosovaly událost s tím, že internet je opravdu plný špatnosti, ale Coca-Cola si bude muset najít nový způsob, jak na to na Twitteru upozornit.

Autor:



Nejčtenější

Bitcoin ztrácí. Ze 150 na 1 000 dolarů jej přitom dostal jeden člověk

(Ilustrační snímek)

Začátek třetího týdne nového roku není pro kryptoměny vůbec příznivý. Prakticky všechny ztrácejí na své hodnotě....

Prchající migy mířily na ostrov dánský. Američané jim chtěli dát letiště

MiG-15bis (s číslem 346 na přídi) na ostrově Bornholm. S letounem uprchl...

Během studené války se u Američanů vyvinula intenzivní touha po sovětských stíhačkách mig. Ne snad, že by je chtěli...



Odtud prý NASA vysílala falešné záběry z přistání na Měsíci

Lunar Crater

K nejbližšímu městu je to téměř 130 kilometrů. Okolo není nic než poušť a pár kusů dobytka, který se popásá na...

Proč na faktech nezáleží? Náš mozek panikaří a brání se cizím názorům

Souboj racionality a emocí (ilustrační foto)

Dohodnout se s tím, kdo s vámi nesouhlasí, je nesmírně těžké. Fakta budou dost možná překřičena emocionální reakcí....

Přelomové osmičky: Neúspěšná ofenziva Vietkongu přispěla k jeho vítězství

Vojáci vyvádí posledního útočníka z řad Vietkongu z půdy americké ambasády v...

Před 50 lety, v lednu 1968, zahájily severovietnamské síly mohutný útok známý jako Ofenziva Tet. Přestože šlo o...

Další z rubriky

Facebook se pouští do další oblasti. Nabídne sdílení hudby

Logo společnosti Facebook

Facebook se spojil s Universal Music Group, aby mohl dodávat hudbu.

Tipy na zajímavé weby: Vytvořte si stylové webové PF

Ilustrační foto

Naklikejte si vánoční či novoroční přání ze šablon či vlastních fotografií a vystavte ho na internetu nově s Webnode....

Najdete na iDNES.cz