Comdex: Ve znamení Windows XP?

Po slavnostním uvedení Windows XP na trh, ke kterému došlo koncem října, se dalo předpokládat, že marketingová kampaň Microsoftu bude na veletrhu COMDEX mohutně eskalovat. Prezentace je sice monstrózní, ale přitom i poněkud vlažná...

Společnost Microsoft totiž zatím nezveřejnila žádné plány, které by se týkaly konkrétních akcí souvisejících s Windows XP na veletrhu COMDEX – lépe řečeno, zarytě mlčí. Toto mlčení prolomil snad jen Bill Gates, který cosi nastínil ve svém nedělním úvodním projevu. Jak se zdá, Microsoft se spíše soustředil na vlastní akt uvedení Windows XP v New Yorku, nežli na silnou marketingovou podporu v Las Vegas.

Reklamou na Windows XP oblepeny hotel pred vystavistemFaktem však je, že nové možnosti které s sebou přinášejí Windows XP, ve skutečnosti zas až tak velkou marketingovou podporu nepotřebují. Nové funkce, mezi které patří podpora zápisu na CD-R a DVD, rozpoznávání řeči, podpora širokopásmového přístupu a různé spotřební elektroniky hovoří zcela jasně – Windows XP mají své místo na trhu, a to nejen v oblasti podnikání. Segment domácích uživatelů totiž bude v krátké době tvořit významnou část uživatelů tohoto operačního systému.

O mohutné široké podpoře Windows XP ze strany třetích výrobců svědčí skutečnost, že již před jejich oficiálním uvedením na trh mnoho firem ohlašovalo kompatibilitu s novým operačním systémem, a tato ohlášení se týkala širokého spektra produktů – od defragmentačních nástrojů, přes šifrovací software, až po grafické akcelerátory. Na veletrhu Comdex jsou Windows XP k vidění téměř na každém kroku, stejně jako loga „Windows XP kompatibilní“. I když výsledky prodeje údajně nedosahují hodnot předpokládaných společností Microsoft, lze očekávat, že se tato situace v krátké době změní.