V roce 1991 si ČSA pořídily první Airbusy A310. Celkem 4 A310 pro dlouhé tratě zde svou službu již ukončily. Od druhé poloviny 90. let začaly ČSA zařazovat do flotily Airbusy řady 320 pro střední tratě, konkrétně mají v současnosti 9 ks A319 a 6 ks A320. Na fotografii je Airbus A320.
Autor: Archiv Českých aerolinií
Aero A.14, prostřední člověk v letecké kombinéze s šálou kolem krku, by měl být ministr národní obrany František Udržal.
Autor: Archiv Českých aerolinií
Aero A.14, přezdívané Branďák, bylo prvním typem ve službách ČSA. Šlo o kopii vojenského víceúčelového letadla Hansa-Brandenburg C.I konstruktéra Ernsta Heinkela. Aero A.14 pro ČSA bylo upraveno pro dopravu jednoho nebo dvou cestujících.
Autor: Archiv Jana Pěnkavy, Aviation Fan Club
Farman F.62 Goliath byl první dvoumotorový stroj ČSA. Goliath měl původ v bombardéru z konce války, takže konstrukce nebyla ve druhé polovině 20. let již nejmodernější. Za pozornost stojí autobus, kterým společnost vozila cestující z centra Prahy do Kbel a naopak.
Autor: Archiv Českých aerolinií
V roce 1937 se na palubách SM.73 objevily první letušky ČSA. A tou první byla Mája Stará. Jednou, při letu z Benátek, vysadily letadlu všechny motory. To začalo ztrácet výšku a piloti se rozhodli nouzově přistát. Jedna cestující zpanikařila a snažila se protlačit do kokpitu. Hrozilo, že svým nezodpovědným jednáním strhne další pasažéry, čímž by se letadlo stalo těžké na čumák. Mája rozhodným zásahem ženu zpacifikovala a všichni ostatní cestující zůstali způsobně sedět. Za letuškami je SM.73 a Avia F.IXD.
Autor: Archiv Českých aerolinií
Od roku 1937 nasazovaly naše státní aerolinie na palubách vybraných typů letadel první letušky, což byl výrazný skok vpřed v péči o cestující.
Autor: Archiv Českých aerolinií
Počátkem třicátých let zahájily ČSA pravidelnou mezinárodní dopravu. První zahraniční linka byla otevřena 1.7.1930 letounem Ford 5-AT-C Tri Motor a směřovala do jugoslávského Záhřebu.
Autor: Archiv Českých aerolinií
Saunders Roe A.19 Cloud byl jediný obojživelný letoun v historii ČSA. S úspěchem byl používán pro dopravu turistů mezi jugoslávskými pobřežními letovisky.
Autor: Sbírka VHÚ Praha
Nejdelší meziválečná linka ČSA byla otevřena v září 1936. Trasu Praha - Moskva létal typ Airspeed AS.6 Envoy, jinak také první stroj se zatahovacím podvozkem ve flotile ČSA. Fotografie je z nově postaveného letiště Ruzyně, které bylo otevřeno 7.4.1937 a kam se přesunula hlavní základna ČSA ze Kbel.
Autor: Sbírka VHÚ Praha
Posledním typem, kterým ČSA modernizovaly svůj předválečný letový park, byly italské elegantní třímotorové stroje Savoia Marchetti SM.73. Fotografie opět z ruzyňského letiště.
Autor: Archiv Jana Pěnkavy, Aviation Fan Club
ČSA používaly mezi roky 1957 a 1977 více než tři desítky čtrnáctek.
Autor: Petr Popelář, vlastní foto + archiv
Poválečné ČSA zahájily modernizaci své tehdejší flotily, tvořené válečnými přebytky a produkty pokračující výroby německých typů z dob protektorátu, nákupem sovětských Iljušinů Il-12. V boji o zákazníka vznikaly s novými stroji takovéto reklamní fotografie.
Autor: Archiv Českých aerolinií
Na konci roku 1957 nasadily ČSA na linku Praha - Moskva letadla Tu-104A, čímž se staly druhými aerolinkami na světě využívajícími v pravidelném provozu proudové letouny.
Autor: Petr Popelář, vlastní foto + archiv
Být členem letového personálu ČSA v dobách budování socialismu skýtalo nejen mnohá dobrodružství, ale také jste měli možnost podívat se do světa navzdory železné oponě znesnadňující cestování našim běžným občanům.
Autor: Archiv Českých aerolinií
V roce 1951 vznikl v rámci ČSA odštěpný závod Agrolet, určený primárně pro zemědělské, lesnické a vodohospodářské letecké práce. K 1. 1. 1969 se Agrolet přetransformoval na samostatný podnik SlovAir a tím byly tyto činnosti z kompetence ČSA vyjmuty. Na fotografii je práškovací L-60B Brigadýr podniku Agrolet.
Autor: Archiv Českých aerolinií
Pod Agrolet ČSA spadala také služba tzv. aerotaxi, což byla malá smluvní letecká doprava. Na reklamní fotografii vidíme letadlo L-200D Morava.
Autor: Archiv Českých aerolinií
Agrolet provozoval i malé množství vrtulníků typů Mi-1 a Mi-4. Větší Mi-4 (viz. foto) se používaly při stavebně montážních leteckých pracích.
Autor: Petr Popelář, vlastní foto + archiv
Ruzyňské letiště 60. let bylo vyloženě komorní záležitostí. Hodnoceno tedy dnešními měřítky.
Autor: Archiv Českých aerolinií
První transatlantická linka ČSA byla otevřena roku 1962 do Havany. Zpočátku byla realizována dvěma stroji Bristol Britannia 318 pronajatými od společnosti Cubana.
Autor: Petr Popelář, vlastní foto + archiv
Prvním turbovrtulovým a zároveň prvním čtyřmotorovým strojem ve službách našich aerolinek byl Iljušin Il-18.
Autor: Petr Popelář, vlastní foto + archiv
V roce 1976 převzaly ČSA od Slovairu malou leteckou dopravu (neplést s aerotaxi) a provozovaly ji po dobu deseti let. K tomu byly určeny stroje L-410A Turbolet z LETu Kunovice.
Autor: Archiv Českých aerolinií
Přes přelomový rok 1989 přeletěly ČSA se staršími typy Jak-40, Tu-134, Il-62 a relativně moderními Tu-154. Na fotografii je Tu-154 v době experimentů s hledáním nového barevného schématu letadel společnosti počátkem devadesátých let.
Autor: Petr Popelář, vlastní foto + archiv
V období po roce 1989 v souvislosti se změnou politické situace byly zařazeny do flotily ČSA letadla západní provenience. Na fotografii je Boeing 737, který dostal v době osmdesátiletého výročí založení společnosti zajímavý kabát s vyobrazeným prvním typem letadla v jejich službách.
Autor: Archiv Českých aerolinií
Boeing 737-500 byl v pořadí třetím typem letadla západní provenience zařazeným po roce 1989 do flotily ČSA. Před ním to byl Airbus A310-300 a Alenia ATR-72-200. Prvních pět Boeingů používaných od roku 1992 mělo imatrikulace OK-XGA, -XGB, -XGC, -XGD, a -XGE. Personál ČSA si pro sedmtřisedmičky našel ryze českou přezdívku Bulík, která byla myšlena samozřejmě v dobrém. Letouny měly zpočátku na modrém pruhu nápis Czechoslovak Airlines, od roku 1995 se začal se změnou názvu společnosti používat nápis Czech Airlines.
Autor: Petr Popelář
Miroslav Kůla byl v letech 1999 až 2003 posledním šéfem státních Českých aerolinií, za kterého dopravce vydělával. Nahradil ho Jaroslav Tvrdík.
Autor: Dan Materna, MAFRA
Největším letadlem ve flotile ČSA je dálkový Airbus A330 pronajatý od května 2013 od Korean Air.
Autor: Archiv Českých aerolinií