Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Další studie věští e-mailu brzkou ztrátu pozic. I ve firmách ho mají porazit sociální sítě

  10:30aktualizováno  10:30
Už jen několik let bude trvat nadvláda elektronické pošty ve firemní komunikaci. Nahradit jej podle společnosti Gartner mají sociální sítě, které nabízejí větší možnosti spolupráce.

Sociální sítě míří i do firemní komunikace | foto: Profimedia.cz

Sociální sítě do roku 2014 nahradí e-mail jako hlavní nástroj v osobní komunikaci pro pětinu podnikových uživatelů. Předpovídají to analytici společnosti Gartner.

Tento názor je velice podobný studii zveřejněné loni v listopadu. Největší britský poskytovatel internetu a sociální antropologové Univerzity v Kentu tehdy zjistili, že jen 51 procent dotázaných ve věku kolem dvaceti let a méně používá e-mail.

Zbytek dotázaných uvádí, že se svými přáteli komunikuje prostřednictvím webů označovaných jako sociální sítě, internetovými kecálky a SMS zprávami. Výzkum však byl zaměřen na soukromé využití. - čtěte E-mail z běžné komunikace do deseti let zmizí. Místo něj budou sociální sítě

E-mailů má ubývat i ve firmách

"V sociálním softwaru a prostoru pro spolupráci se toho během roku stalo hodně," uvedl ve zprávě Gartneru Mark R. Gilbert. Lidé v podnicích podle studie více využívají platformy jako Twitter a Facebook a vznikl z toho v podnikové sféře vážný dialog, jak sociální sítě v podnikání využít.

Analytici Gartneru míní, že přes 50 procent podniků bude využívat takové aplikace jako mikroblogy, ale samostatné podnikové mikroblogy budou mít zastoupení méně než pět procent. Značná popularita mikroblogu Twitter mezi spotřebiteli způsobila, že se mnoho organizací začalo zajímat o jakýsi "podnikový Twitter," tedy mikroblog s větším zabezpečením, který by sloužil interním potřebám zaměstnanců.

V další předpovědi Gartner uvádí, že se do roku 2012 přestane využívat přes 70 procent sociálních médií, která stojí na jiných technologiích než sociálních sítích. A během pěti let bude mít 70 procent komunikačních aplikací pro osobní počítače úpravy plynoucí ze zkušeností s takzvanými chytrými mobily, předpověděl Gartner.

Problém bezpečnosti

Stále větší využití sociálních sítí s sebou ale nese i rizika zneužití údajů v profilu uživatele. Podle společnosti TrustPort již nyní například na nejrozšířenější síti Facebook masově rostou podvodné skupiny, jejichž cílem je získat co největší databázi kontaktů. Tyto databáze mohou později koupit jiné složky kybernetického zločinu a použít je pro rozesílání spamu nebo k vylákání údajů o bankovních účtech.

Příkladem takového podvodu na Facebooku je Stalker Catcher. Uživatelé jsou lákáni do skupiny pod záminkou, že uvidí přesně, kdo a kdy si prohlíží jejich osobní profil. Uposlechnutí instrukcí pro údajnou aktivaci funkce nevedou k ničemu jinému než rozeslání pozvánky do skupiny všem kontaktům oběti podvodu. Některé podvodné skupiny také výslovně vyzývají uživatele, aby si instaloval určitou aplikaci. Ta může obsahovat programy sloužící k ovládnutí počítače či získání citlivých dat.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Pivníci.cz
Tipy na zajímavé weby: Se stránkou plnou piv se vám bude hodit hlídání

Hodnocení piv, kam na ně zajít a kde jsou u nás pivovary, najdete na Pivníci.cz. Na hodinu, na dvě či celý den. Potřebujete pohlídat děti prověřenou chůvou?...  celý článek

KRACK: Key Reinstallation Attacks
Nepříjemné překvapení: I vaše wi-fi je zranitelná, odhalili experti

Bezpečnostní odborníci varují: zabezpečení bezdrátového připojení wi-fi pomocí WPA2 nelze považovat za bezpečné. Výzkumníci upozorňují, že zranitelností...  celý článek

Skleněný most na hoře Yuntai
Infarktový žertík vyděsil turisty na skleněném mostě, kilometr nad zemí

Turisty v čínské provincii Hebei vyděsil žertík provozovatelů skleněného mostu na hoře Yuntai. Ve výšce více než 1 000 metrů nad zemí to musí být hrozivý...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.