Diskuze
Obludná Škoda RSO z Mladé Boleslavi se nepovedla, navrhl ji Porsche
Děkujeme za pochopení.
M87i40r92o13s25l37a31v 14S43t36e15i16n20e24r
Jako majitel Yeti a dříve Citroen Dóšvó (2CV) vám mohu sdělit- na mokřadu se s těžkým vozidlem zapíchnete vždy. Ten Citroen byl mnohem lehčí a nebořil se, jezdili jsme s ním po poli.
Mokřad vyžaduje extrémně nízký tlak na podložku, t. j. pásy a samozřejmě podle plochy pásů i relativně lehké vozidlo.
Dnes bych asi volil kombinaci, vznášedlo, tedy větrák zaměřený pod vozidlo a ty pásy jako řízení, ale ne zcela jako nosnou konstrukci. Velmi silný větrák by ovšem mohl ten mokřad roztrhat, to by také špatně skončilo. Takže hledání kompromisu je jistě zajímavý úkol.
T45o11m63á37š 91P28o54l89á84č29e29k
trochu predchudce Unimogu, ktery se uz poved
M85i85r90o15s67l61a28v 34S59t24e94i94n11e32r
Unimog nejezdí na mokřadu. Jeho velká výhoda je však všestranná hydraulika, tou se může dostat z každé situace, pokud má nasazená ramena.
M78a10r98t51i75n 87N96e11r75m46u47t
Bodejť by se nezaoral, když to kolo má vzorek jako pluh s radlicemi
M97a55r73t82i62n 25H45e27r51z31i47g
Tak teda nevím. Pokud byl jediný problém v tom, že se bořil, nechápu, proč nerozšířili kola? Různé "vzorky" testovali, ale šířka pořád stejná (podle fotek). Asi by nebylo úplně složité namontovat dvojmontáž. Pravda, už by to asi nezatáčelo vůbec...
D54u91š88a84n 86R67a42j90n94i66n95e15c
Až na to , že dvojmontážou by sa váha zvýšila o 1 tonu , nosnosť by sa znížila o 1 tonu. Tak asi nie .
J30a21n 44K96u88d88e38r30a
Proč tomu konstruktéři navrhli tak nesmyslně tenká kola? Copak jim nedošlo, že to na rozmáčené půdě zapadne po pár metrech a už nikdy nevyjede....
M24a97r36t14i49n 22K42ř84í86ž
Dá se ten stroj někde vidět na vlastní oči?
J57i61ř54í 58T86i13n20t42ě42r54a
Vážený pane Kříži,
obávám se, že nikoliv i když jsou známy fotografie vozů ukořistěné Severoameričany.
K11a49r54l 62R50i80e48g38e62l
V Praze pry za valky vyvijela kterasi nase konstrukcni kancelar pro Hitlera "parni tank" tedy zrejme tank na parni pohon jako u lokomotivy...v dobe nedostatku benzinu jiste zajimavejsi project.
J91a26n 40Č92e62k80a46l
Nechtěl bych v tom dělat topiče, manévrujícího s lopatou a uhlím během jízdy terénem.
Nemluvě o nutnosti každý tank hodinu před nasazením roztopit...
R15a18d95i54m 57P65o75l61á57š92e78k
Pomyslnou soutěž s Porschem tak vyhrál jeho kolega a dobrý známý Hans Ledwinka, toho času tuším už ředitel Kopřivnické Tatrovky.
Někdy v té době totiž kopřivnická Tatra dokončila vývoj svého terénního nákladáku T111 a začala ho pro němce vyrábět. A to byla bezesporu velmi úspěšná konstrukce náklaďáku a tahače do terénu, která se nakonec vyrobila v obrovském počtu a vyráběla se pro komunisty a Sověty hodně pro práci na Sibiři ještě hodně let po válce ( přesná čísla si bohužel nepamatuji a hledat se mi je nechce). Ostatně Kopřivnická Tatrovka měla na vývoj i mnohem víc času, protože byla zabrána němci už v roce 1938, Kopřivnici Hitler zařadil do sudetského území , takže Tatrovku získal už Mnichovem..
Pro Hitlera vyrobili kopřivničtí podle mých informací asi 2000 náklaďáků T111 a údajně tyto auta nešla na ruskou frontu, ale jako jedny z povedených a moderních tehdejších výrobků údajně šly na podporu programů raket V1 a V2. Tahaly podvozky s raketami a později přepravovaly mobilní odpalovací rampy.
K56a95r74l 72R44i34e63g93e59l
Modifikaci vozidel Tatra stale jezdi po celem svete cca 450 (tzv. zive kartony), pracoval jsem tam kratce na oddeleni ND kde jsme jen v nich v cca 10-ti lidech v roce 2010 delali mnohamilionove obraty rocne...
D48a41v87i65d 44C23e65c34h
A to nebolo mozne / samozrejme laicky nazor / to relativne jednoducho prepracovat na pasy ?
J72i85ř42í 49T42i66n56t90ě87r85a
Vážený pane Cechu,
pásová varianta Raupenschlepper Ost byla vyráběna firmou Steyr.
D32a54v58i16d 94K50n67a57p37e26k
Z tohoto pohledu můžeme s velkou porcí nadsázky označit Ferdinanda Porsche i zapojené konstruktéry z Mladé Boleslavi za bojovníky mařící válečné úsilí Třetí říše
To má autor troche bujnou fantazii označovat Porscheho jako bojovníka mařící válečné úsilí 3.říše. Prostě mu nevyšel jeden projekt, ale že by tím nějak bojoval proti 3.říši? Ani náhodou.
R65u91d31a 61S94l33a71v15í69k
No Tiger Porschemu taky zrovna nevyšel.
Jak mohou být tak levná? Výborně hrající sluchátka lze koupit „za hubičku“
Premium Milovníci kvalitně reprodukované hudby mohou za sluchátka utratit spoustu peněz a nelitovat toho,...
KVÍZ generála Pattona. Vypořádejte se s ocelovou lavinou
Jak jste dobří v tancích, poznáte je nejen na plese, ale i v následujícím kvízu. Kvíz je zaměřen na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Štefánikova tragická smrt i po pěti letech budila v Československu emoce
Československo si před 100 lety, 4. května 1924, připomnělo páté výročí tragické smrti jednoho ze...
Čekání na české lidové auto nemělo konce. Před 100 lety jezdili jen boháči
Před 100 lety Čechoslováci marně čekali na tuzemské lidové auto. Drtivá většina obyvatel si totiž...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Na první pohled to vypadá jako pavouci v ruinách města. Foto je ovšem z Marsu
Evropská vesmírná agentura zveřejnila minulý týden nový snímek ze sondy Mars Express, který vyvolal...
Litevci, Poláci nebo Hitler? Baltské mocnosti se přetahovaly o Memel
Květen 1924 přinesl diplomatické vítězství Litevců nad Poláky. Svět jim přiklepl původně německý...
V noci na pondělí přinese prach z Halleyovy komety nebeskou podívanou
Meteorický roj Eta-Aquaridy je jedním ze dvou, jehož původ můžeme spojit se slavnou Halleyovou...
KVÍZ: Připomeňme si květnové povstání a konec druhé světové války v Evropě
Výročí květnového povstání v Českých zemích a konec druhé světové války v Evropě si připomeneme...
Štefánikova tragická smrt i po pěti letech budila v Československu emoce
Československo si před 100 lety, 4. května 1924, připomnělo páté výročí tragické smrti jednoho ze...