Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


OBRAZEM: V Česku je poprvé dieselelektrická lokomotiva Vectron

aktualizováno 
Na drážním veletrhu Czech Raildays byla poprvé v Česku představena dieselelektrická verze lokomotivy Siemens Vectron o výkonu až 2 400 kW. Lokomotiva je určena pro vozbu vlaků na neelektrifikovaných tratích maximální rychlostí 160 km/h.

Druhá generace interoperabilních lokomotiv Vectron byla představena koncem září 2010 v Berlíně na veletrhu Innotrans. Dieselelektrická verze má výkonnější motor (o 20 procent) oproti předchozí generaci, která je známá jako Herkules (ER20).

V Česku se elektrická verze této lokomotivy pravidelně objevuje od konce loňského roku v čele osobních vlaků RegioJet, v nákladní dopravě ji nasazují společnosti LokoTrain a LTE.

Základní technické údaje

Délka: 19 975 mm

Šířka:  3 024 mm

Výška: 4 223 mm

Uspořádání pojezdu: Bo´ Bo´

Tažná síla při rozjezdu: 275 kN

Maximální rychlost: 160 km/h

Objem palivové nádrže: 4 000 l

Rozchod: 1 435 mm (možný i široký rozchod včetně 1676 mm)

Zobrazit celou fotogalerii

Prohlédněte si pohodlně všechny fotografie




Nejčtenější

Okamura má na fotce z posilovny přifouknuté svaly. Jak poznat fotomontáž

Ukázka nepovedené fotomontáže z posilovny. Mřížka v pozadí ukazuje, k jakému...

Předseda SPD se na svém oficiálním profilu na Facebooku pochlubil fotkami z posilovny. Komentátoři si všimli, že fotka...

Hlavního strážce před rakovinou známe už 40 let. Ale neumíme ho využít

Bílkovina p53 se váže na snímku k DNA (oranžová šroubovice nahoře), aby...

Gen, který hraje nejdůležitější roli v boji proti rakovině, známe už desetiletí, ale v moderní cílené léčbě se...



V kanceláři i v obchodě. Ultrazvuk nám píská do uší, následky jen tušíme

Poslech vysokofrekvenčního pískání může být mnohým lidem nepříjemné.

Mnozí z nás, aniž by to věděli, jsou denně i několik hodin vystaveni pískotu na hranici slyšitelnosti lidského ucha. V...

Kvůli ruskému metru mohla padnout stanice v Nuselském mostu, řekl architekt

Architekt Nuselského mostu Stanislav Hubička (vlevo) a Antonín Semecký, který...

Stanislav Hubička, architekt Nuselského mostu a Antonín Semecký, který se o most stará téměř doslova celý život, byli...

Po vinylu se vracejí i audiokazety. Rozjíždí se kvůli tomu nová továrna

Hudba je v kazetách nahraná na magnetické pásce. Je to plastová páska široká...

Ve Spojených státech rok od roku roste prodej nových audiokazet. Poptávka umožnila jedné firmě připravit výrobu nových...

Další z rubriky

Jak odhalit šarlatána. Rozhovor se skeptickou legendou, úžasným Randi

Kanadsko-americký jevištní kouzelník a vědecký skeptik James Randi

Kanadsko-americký iluzionista, legenda svého oboru, mistr známý po celém světě. A také profesionální skeptik. Už půl...

Před 100 lety vyhnali bývalého cara Mikuláše II. na Sibiř

Před 100 lety vyhnali cara Mikuláše II na Sibiř

Abdikací cara Mikuláše II. skončilo na konci zimy 1917 panování dynastie Romanovců v Rusku. V srpnu téhož roku byla...

Navzdory válce vyrobili ve firmě Laurin & Klement nový motor

Navzdory válce vyrobili  ve firmě Laurin & Klement nový motor

V roce 1917 musela mladoboleslavská automobilka Laurin & Klement spoléhat nejvíce na předválečné modely svých vozů a...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.