Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Digital Payloads - reklama, která může zachránit Napster

  0:26aktualizováno  0:26
Téma Napster a okrádání majitelů autorských práv ke sedíleným nahrávkám je již ohraná písnička. Americká firma Digital Payloads nabízí reklamní systém, který umožní volnou distribuci MP3 hudby na internetu.Pokud se jej podaří prosadit, mohl by zachránit Napster a obdobné systémy.
V současné době vrcholí spor mezi hudebním průmyslem a internetovými distributory, který rozhoduje o budoucím pojetí práv k hudebním nahrávkám a o jejich šíření na internetu. Do sporu, který ztělesňuje kausa RIAA versus Napster, by chtěla nyní vstoupit třetí síla. Americká firma Digital Payloads sídlící v Kalifornii, jež se zabývá reklamou v oblasti digitálních multimédií, oznámila, že nalezla řešení pro volnou distribuci MP3 souborů na internetu.

Kouzelným řešením, které má vlastníky copyrightu uspokojit, je reklama přímo spojená s MP3 soubory. Hudební průmysl by tak mohl profitovat z online distribuce hudby, pro niž dosud nenalezl vhodný model. Technologie firmy nazvaná Payloads umožňuje vydavatelům umístit přímo do komprimovaných hudebních souborů reklamy a internetové odkazy. Patentovaná technologie nabízí umělcům a vydavatelům zajištění příjmů z nahrávek a další propagaci. Touto kompenzací právních nároků chce Digital Payloads podpořit svobodnou distribuci licencovaných hudebních souborů přes internetové výměnné služby jako je Napster a jeho následovníci Gnutella, ScourExchange, CuteMX a další.

Podle mluvčího firmy Digital Payloads může být dosud výbušný fenomén volné výměny MP3 souborů nyní ovládán jako prostředek pro propagaci umělců a jejich hudebních značek. Digital Payloads vychází z konstatovaného faktu, že lidé chtějí volný přístup k hudbě, který umožnil internet a na který si zvykli. Technologie Payloads by měla vytvořit spojovací článek, který by vyřešil trvající právní spor, jehož výsledek je přes poslední silná prohlášení Napsteru velmi nejistý. Nový obchodní model umožní přenesení stávající propagace hudby a filmu do nového digitálního světa.

Zvukové soubory obsahující Payloads budou při přehrávání zobrazovat reklamu k právě reprodukované hudbě. Posluchači budou odkazování na servery umělců a hudebních vydavatelů, budou se zobrazovat reklamní bannery. Podle údajů firmy funguje systém Payloads s populárními přehrávači, mezi nimiž nechybí WinAmp, MusicMatch Jukebox, Sonique a Windows Media Player. Digital Payloads zajistí technicky vytváření Payloads, stejně jako distribuci uživatelům přes internet. Výhodou pro zadavatele reklamy je, že reklama zůstává spojená se souborem a objeví se při každém přehrání.

Společnost si slibuje úspěch, protože sází na volné šíření souborů. Ostatní technologie, které se pokoušejí zajistit unikající poplatky za šíření hudebních souborů (ochrana proti kopírování, platba za přehrání, předplatné stremingových multimédií), podle mluvčího firmy nedokázali využít tento fenomén, jenž dnes ovládá internet. Naopak vybízejí internetové uživatele, aby se pokusily obejít nebo prorazit tuto ochranu, a stejně se nezdaří zamezit kopírování "tvrdých médií" jako je CD.

Přes optimistická prohlášení firmy Digital Payloads je úspěch jejího systému velmi nejistý. Jak ukázal případ MP3.comu dává hudební průmysl přednost klasickému placení poplatků za práva k nahrávkám. Hlavním otazníkem však zůstává postoj uživatelů k internetu. Budou ochotni snést reklamu za přehrávání volně přístupné hudby, podobně jako si zvykli diváci komerčních televizí a rádií? Dalším nedostatkem je svázanost s počítači a internetem, která vůbec nebere na vědomí rostoucí počet digitálních přenosných přehrávačů, na nichž je podobný model propagace nahrávek stěží uplatnitelný. Navíc není reklamní metoda firmy Digital Payloads zcela originální. S podobným řešením přišla např. společnost EverAd se svým systémem Play-J. Budoucí podoba šíření multimédií na internetu tak zůstává stále ve hvězdách.

 

Firma: Digital Payloads, Inc
Website: http://www.digitalpayloads.com/

Autor:



Nejčtenější

Fotky z letecké nehody ukazují, že cestující se neumějí zachránit

Poškozený motor letounu spolešnosti Southwest Airlines

Jestli někdo potřeboval důkaz, že cestující nesledují bezpečnostní instruktáž posádky, čerstvá nehoda letadla...

Ruská armáda zavedla do výzbroje „smrtící kombajny“. Byly i v Sýrii

BMPT Terminátor

Ruská armáda dala do zkušebního provozu deset vozidel Terminátor určených pro palebnou podporu tanků. Některá z těchto...



Pilotovi se nechtělo střílet, ale musel. Sestřelení letu KAL 902

Letoun Korejských aerolinií po nouzovém přistání na zamrzlém jezeře.

Před 40 lety sovětská protivzdušná obrana sestřelila dopravní letadlo korejských aerolinek, které se dostalo na území...

Youtuber zaplakal. V přímém přenosu mu hackeři ukradli 40 milionů

Ian Balina zřejmě během hacku přišel o více než dva miliony dolarů v...

Přijít o miliony dolarů je ve světě kryptoměn až neuvěřitelně snadné. Přesvědčil se o tom i Ian Balina, americký...

Voda na Marsu je. Chová se však zvláštně a může i levitovat

Na povrchu Marsu můžeme spatřit nejenom doklady o proudění kapalné vody v...

Dva experimenty ukázaly, že na povrchu Marsu se voda chová výrazně jinak, než jsme zvyklí. Například místní „bahno“...

Další z rubriky

V Rusku se bojuje o komunikační síť Telegram. Odnáší to Google i Amazon

Messenger Telegram

Rusko se od pondělí snaží zablokovat ruskou obdobu WhatsAppu. Firma se pokouší obejít zákaz i za pomoci služeb Amazonu,...

Chcete dál používat Facebook? Budete muset souhlasit s cílením reklamy

(Ilustrační snímek)

Facebook bude nadále cílit reklamu, jen si k tomu vyžádá váš souhlas. V případě, že odmítnete, nebudete mít možnost...

„Neříkej, že už to děláme!“ Tahák šéfa Facebooku ukazuje, čeho se bál

Mark Zuckerberg vypovídá před americkým Kongresem. Jeho poznámky unikly na...

Mark Zuckerberg, zakladatel a šéf sociální sítě Facebook, vypovídal dlouhé hodiny před americkými kongresmany v...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz