Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Digital Payloads - reklama, která může zachránit Napster

  0:26aktualizováno  0:26
Téma Napster a okrádání majitelů autorských práv ke sedíleným nahrávkám je již ohraná písnička. Americká firma Digital Payloads nabízí reklamní systém, který umožní volnou distribuci MP3 hudby na internetu.Pokud se jej podaří prosadit, mohl by zachránit Napster a obdobné systémy.
V současné době vrcholí spor mezi hudebním průmyslem a internetovými distributory, který rozhoduje o budoucím pojetí práv k hudebním nahrávkám a o jejich šíření na internetu. Do sporu, který ztělesňuje kausa RIAA versus Napster, by chtěla nyní vstoupit třetí síla. Americká firma Digital Payloads sídlící v Kalifornii, jež se zabývá reklamou v oblasti digitálních multimédií, oznámila, že nalezla řešení pro volnou distribuci MP3 souborů na internetu.

Kouzelným řešením, které má vlastníky copyrightu uspokojit, je reklama přímo spojená s MP3 soubory. Hudební průmysl by tak mohl profitovat z online distribuce hudby, pro niž dosud nenalezl vhodný model. Technologie firmy nazvaná Payloads umožňuje vydavatelům umístit přímo do komprimovaných hudebních souborů reklamy a internetové odkazy. Patentovaná technologie nabízí umělcům a vydavatelům zajištění příjmů z nahrávek a další propagaci. Touto kompenzací právních nároků chce Digital Payloads podpořit svobodnou distribuci licencovaných hudebních souborů přes internetové výměnné služby jako je Napster a jeho následovníci Gnutella, ScourExchange, CuteMX a další.

Podle mluvčího firmy Digital Payloads může být dosud výbušný fenomén volné výměny MP3 souborů nyní ovládán jako prostředek pro propagaci umělců a jejich hudebních značek. Digital Payloads vychází z konstatovaného faktu, že lidé chtějí volný přístup k hudbě, který umožnil internet a na který si zvykli. Technologie Payloads by měla vytvořit spojovací článek, který by vyřešil trvající právní spor, jehož výsledek je přes poslední silná prohlášení Napsteru velmi nejistý. Nový obchodní model umožní přenesení stávající propagace hudby a filmu do nového digitálního světa.

Zvukové soubory obsahující Payloads budou při přehrávání zobrazovat reklamu k právě reprodukované hudbě. Posluchači budou odkazování na servery umělců a hudebních vydavatelů, budou se zobrazovat reklamní bannery. Podle údajů firmy funguje systém Payloads s populárními přehrávači, mezi nimiž nechybí WinAmp, MusicMatch Jukebox, Sonique a Windows Media Player. Digital Payloads zajistí technicky vytváření Payloads, stejně jako distribuci uživatelům přes internet. Výhodou pro zadavatele reklamy je, že reklama zůstává spojená se souborem a objeví se při každém přehrání.

Společnost si slibuje úspěch, protože sází na volné šíření souborů. Ostatní technologie, které se pokoušejí zajistit unikající poplatky za šíření hudebních souborů (ochrana proti kopírování, platba za přehrání, předplatné stremingových multimédií), podle mluvčího firmy nedokázali využít tento fenomén, jenž dnes ovládá internet. Naopak vybízejí internetové uživatele, aby se pokusily obejít nebo prorazit tuto ochranu, a stejně se nezdaří zamezit kopírování "tvrdých médií" jako je CD.

Přes optimistická prohlášení firmy Digital Payloads je úspěch jejího systému velmi nejistý. Jak ukázal případ MP3.comu dává hudební průmysl přednost klasickému placení poplatků za práva k nahrávkám. Hlavním otazníkem však zůstává postoj uživatelů k internetu. Budou ochotni snést reklamu za přehrávání volně přístupné hudby, podobně jako si zvykli diváci komerčních televizí a rádií? Dalším nedostatkem je svázanost s počítači a internetem, která vůbec nebere na vědomí rostoucí počet digitálních přenosných přehrávačů, na nichž je podobný model propagace nahrávek stěží uplatnitelný. Navíc není reklamní metoda firmy Digital Payloads zcela originální. S podobným řešením přišla např. společnost EverAd se svým systémem Play-J. Budoucí podoba šíření multimédií na internetu tak zůstává stále ve hvězdách.

 

Firma: Digital Payloads, Inc
Website: http://www.digitalpayloads.com/

Autor:


Nejčtenější

Vyřešil jsem nejslavnější záhadu, tvrdí devadesátiletý britský matematik

Britský matematik Michael Atiyah (2018)

Britsko-libanonský matematik Michael Atiyah tvrdí, že našel důkaz jednoho z nejslavnějších nevyřešených matematických...

Zelená Sahara, o hodinu delší den a rozpad Afriky. Co čeká naši planetu?

Budoucnost

Na základě současných poznatků dokážou vědci odhadnout, co se stane v daleké budoucnosti. Připravili jsme pro vás výběr...



Pohozeni v jednom hrobě. Po 400 letech vracíme dívce a chlapci tvář

Odhalení podoby dvou chlapců a devčete

Na začátku byla náhoda. Stavba rodinného bazénu u domku v Táboře odhalila kosterní pozůstatky tří lidí. V těchto dnech,...

Po 50 letech se poletí k Měsíci, vesmírným turistou bude japonský miliardář

Prvním vesmírným turistou, který se vydá na oběžnou dráhu kolem Měsíce, bude...

Prvním vesmírným turistou, který se vydá na oběžnou dráhu kolem Měsíce, bude japonský miliardář Júsaku Maezawa....

Nejlepší editor fotek zdarma: nemusí se instalovat a vznikl v Praze

Ivan Kuckir, autor programu Photopea.com

Potřebujete otevřít a upravit PSD soubor, ale nemáte po ruce Photoshop? Tato překvapivě svižná online aplikace zvládne...

Další z rubriky

Revoluce pro programátory, nebo otravná funkce? Facebook ukázal SapFix

Facebook hodlá spustit vlastní kryptoměnu.

Facebook představil nástroj, který využívá prvky strojového učení k tomu, aby usnadnil práci programátorům. Konkrétně...

Vyhledáte v čínském Googlu „Tibet“? Režim se to dozví a sníží vám skóre

Čínská vlajka před budovou firmy Google v Pekingu

Čínská verze Googlu bude odpovídat požadavkům tamního režimu. Má proto (podle informací serveru Intercept) sbírat data...

Tipy na zajímavé weby: tvorba grafiky i pro laiky nebo bezpečí routeru

Canva.com

Vytvořit působivé grafické materiály jako jsou letáky, poukázky, koláže, vizitky či infografiku zvládne teď každý...

Najdete na iDNES.cz