Diskuze

Kopírování zabíjí hudbu!

Z důvodu dramatického poklesu prodeje originálních hudebních nosičů v ČR v letech 1998 - 1999 o celých 35% rozběhla IFPI ČR kontroverzní kampaň proti kopírování hudebních CD a proti vytváření MP3 souborů. První dojmy jsou ale velmi rozpačité.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

martin

31. 3. 2001 18:50
MP3 format buducnosti
chodte do pice s tymi zakazanymi picovinami !!! mp3 bude vzdy a kopirovanie tiez !!! vyserte sa na tie "MP3 koncerty kopirovanie zabija hudbu", ajtak to nepomoze ...
0 0
možnosti

BTW

29. 8. 2000 13:06
Mimochodem...
BTW: Castym vypalovanim na CD-R (jakekoli data i audio)taky castecne prispivame na vyvoj novych zaznamovych technologii... :)
0 0
možnosti

BTW

29. 8. 2000 13:16
BTW BTW ...Kopirovani zabiji hudbu...
a taky mimochodem ..Kopirovani rozsiruje hudbu do celeho sveta i lidem co na ni nemaji dostatek penizku, a ze nas neni malo ...a jak znamo hudbou se muzem zbavovat stresu,relaxovat u ni a mit z ni proste dobrou naladu...takze vlastne.. Kopirovani uzdravuje a dodava silu do zivota :)...,kterou nam nici firmy premrstenymi cenami...
0 0
možnosti

Daniel Cibulka

29. 8. 2000 12:53
Kopirovani hudbu jako takovou podporuje
Jestli se dela hudba pro prachy, tak ji kopirovani zabiji. Ale jestli se dela hudba pro radost (pane Barta, Dr. DRE, p. Hetfielde), tak nechapu, co proti kopirovani mate.
0 0
možnosti

Joe

29. 8. 2000 11:37
A tak vubec...
Cedecka jsou v kramech nechutne predrazena, vime vsichni. Jejich cena je navic o ctvrtinu vyssi kvuli DPH - a proc je na muziku 22 a na software 5%, kdyz je tentyz nosic??? Naklady na vyvoj nove technologie - nesmysl!! Cedecka uz jsou taky pekne stara media, nejstarsi mam vyber Doors z roku 1985 :) Leda ze by firmy vkladaly tak hrozne castky do vyvoje nekopirovatelnych CD... ;)) Nekdo tu pravil, ze na internetu shani pouze muziku, ktera nejde sehnat v komercnich kramech - s tim se plne ztotoznuju! Driv jsem si kupoval i dost kompilaci, ale kdyz se mi z jednoho CD, ktery stoji 500 a vic, libi jen dve-tri skladby, radsi si je stahnu. Za kvalitni album rad zaplatim, ale adekvatni castku a ne malem desetinu myho platu! Jsem ochoten akceptovat cenu kolem 300,- Kc, jenze to u nas proste asi nepujde. Vsichni mluvej o tom, jak se musi srovnat ceny s Evropskou Unii, ale kdypak nam srovnaji taky platy???? To uz jsem se dostal trochu offtopic, ale vlastne to k tematu patri - pirati se hlavne proto, ze cesky narod na tak drahou hudbu NEMA!
0 0
možnosti

nic.nereknu

28. 8. 2000 16:24
A ještě jedna věc...
Kdyby se vsichni chovali tak, jak napsal o neco nize Standa (pokud mam penize jen na 3 CD, koupim si proste jen ty 3 CD a na ostatni si necham zajit chut), byl by s malym dodatkem cely problem vyresen. Ten dodatek je, ze to svoje CD, ktere jsem si koupil za svoje penize, nikomu nepujcim na zkopirovani ani ho sam nezkopiruji.
Protoze potom:
- budu mit dobry pocit, ze jsem podporil sveho oblibence
- budu mit dobry pocit, ze mam original a ne slendrian
- budu mit dobry pocit, ze nejsem zlodej
- budu mit dobry pocit, ze nezapujcenim desky nutim ostatni k jeji koupi a opet tak podporuji sveho oblibence
Ale to jsme zase oklikou zpatky u moralky a poctivosti...
0 0
možnosti

nic.nereknu

28. 8. 2000 16:12
Odpovědi na ohlasy
ad Martin (nemoralni hajzlove): Ja samozrejme netvrdim, ze ten dotycny si za usetrenych 1800 Kc koupi sampus a raduje se nad tim, jak vyzral nad gramofirmou. Jemu je uplne sumafuk, nad kym vyzral, hlavne ze usetril. To je cele.
ad Martin (akceptovatelna cena): Nemyslim si, ze 600 Kc je adekvatni cena. Jenze si stojim za nazorem, ze gramofirma nema moc sanci, jak tu cenu snizit, aniz by mohla fungovat a tudiz vydavat dalsi nove desky. V tomto se shoduji s Arakainem a jeho vypocty - jisteze si lze predstavit cenu kompaktu okolo 250 Kc, ale jen za predpokladu, ze to lidi budou opravdu kupovat a nebudou vypalovat. Ale ja znovu opakuju - proc by to valna vetsina lidi delala, kdyz porizeni kopie (v bohate postacujici kvalite a vcetne barevne ofoceneho bookletu) jeste porad vyjde na petinu ceny originalu???
ad Matej (nesahej na narod): Posledni vetou predchoziho odstavce odpovidam zaroven tobe. Obvykle sam nemam rad generalizaci problemu, hazeni do jednoho pytle etc. Souhlasim, ze to chce cas a vyvoj. Ale v soucasne dobe si stojim za svym: tento narod ma pokurvene mysleni a jen male procento lidi tvori vyjimku. Az se diky casu a vyvoji tento pomer obrati z minusu do plusu, rad svuj nazor zmenim.
ad Pivko (naklady na vyrobu): Jeste jedna vec se promita do toho, proc je CD drazsi nez kazeta - je potreba zaplatit naklady na vyvoj technologie. Jenze to je prave jedna z onech nehmatatelnych veci, tudiz si ji jen malokdo pri svem remcani pripousti. Kdyz si ale vezmes procesory, tam je to uplne stejne...
 
0 0
možnosti

Dejfson

5. 9. 2000 13:40
Re: Odpovědi na ohlasy
Rad bych k tomu taky neco: 1) cesi maji pokurveny mysleni, protoze to jinak ani nejde. typickym prikladem je pakaz z telecomu, kteri vyuzivaji sveho monopolu aby nas natahli kde se da. v takovem prostredi se snazi jakykoliv jedinec jenom "prezit" a hleda nejsnazsi cestu jak se to da udelat, v tomto pripade neco odrbat. v okamziku kdy tyto sluzby/nebo zbozi (ted mluvim obecne o jakemkoliv problemu) budou stat zlomek meho platu, nebudu ani na chvili uvazovat o tom, jak s cim vydrbat, protoze mi to proste nestoji za tu namahu. A o tom to cele je. nemuzes cekat, ze ti lidi budou kupovat cd za 600, kdyz maji na vyplatu 6000. 2) nesouhlasim s tema cachrama ohledne nove technologie. utvrzuje to jiz tva analogie s mikroprocesory, kde je nazorne videt, ze ceny o "neco" starsich kusu jdou brutalne dolu. co se tyce tohoto trendu, nejak jsem ho v hudebnim prumyslu - po uvedeni do praxe DVD technologie - nezaznamenal. Kdyby nebyli idioti, tak daji DVD prehravac temer zadarmiko aby na tuto technologii kazdy mohl prestoupit a potom si klidne muzou zase nasadit cenu, protoze DVD se v dnesni dobe nekopiruje zrovna snadno. v opacnem pripade se musi smirit s tim, ze budou mit poklesy. cus. d.
0 0
možnosti

Arakain

28. 8. 2000 0:42
Reálná cena desky???
Já to vezmu z jinýho konce, bavím se o českých autorech. Běžný lis je tak kolem 2500 - 5000 výlisků CD pro trh. To stojí kolem 100tis. Studio pro nahrání, včetně masteringu tak 30-60 tis. Marže obchodu 20%, lépe 30% (jinak Vám top nikdo prodávat nebude a ruku na srdce, bigbít se v Praze neprodává a o venkov=internet absolutně nehrozí, průměrně tak 1-2 lidi na 1000 obyv. ale lepší se to). Distributor aby žil 10%. Takže finále: 150 tis stojí výroba dejme tomu 3 tis. nosičů, 100 tis je k tomu honorář pro kapelu (za ty 3 tis. nosičů minimum) === něco kolem 83 Kč deska, teď ta distribuce = už jsme narostli na 91 Kč, obchod naroste na 114 Kč, přidáme DPH a jsme na 140 Kč. Tak a to jste uprostřed komunismu, všichni Vás znají a čekají frontu na Vaši desku. Neplatí??? (zaplať pánbuh), takže reklama = 1 bilboard 10 tis měsíčně (těžce národní průměr, Praha je dražší), vyrobit spot a klip do telky=100 tis alespoň, odvysílání = 1x telka je cca 150 tis za kus, rádio, spot 2 tis výroba, 1 tis odvysílání, je dobré hodně CD rozdat, aby se to hrálo, tu a tam někoho podmazat (jednu dobu platilo, že výhra v ESO-u stojí 100 tis), takže průměrná kap
0 0
možnosti

pivko

27. 8. 2000 23:58
internet je sejme vsechny
zajimava je taky jina vec, naklady na vyrobu CD jsou mensi nez na kazetu, naklady na DVD mensi nez na VHS, za jinak stejnych podminek by tedy mela byt cena nizsi, cimpak to asi je, ze DVD stoji o tolik vic nez VHS a CD o tolik vic nez MC? myslim, ze by si IFPI mela zamest pred vlastnim prahem, jeste, nez zacne vykrikovat, kdo tady krade. mimochodem, nejedna se takhle nahodou tak trochu o poskozovani spotrebitele ve smyslu trestniho zakona???
0 0
možnosti

Martin Pilný

28. 8. 2000 8:55
Re: internet je sejme vsechny
Duvod je zcela jasny, kvalitativne jsou nove nosice lepsi, nez jejich predchudci. To s naklady na vyrobu nijak nesouvisi. Navic nova media jsou defakto neznicitelna a pri prehravani neztraci na kvalite. Vyssi kvalita=vyssi cena. Nic spatneho na tom nevidim.
0 0
možnosti

matej

27. 8. 2000 23:51
CoTO???
Jedna mala, ale opravdu podstatna poznamka k nic.nereknu. Hadejte se o tomhle problemu jak chcete, ale na narod nesahejte. Mame sve nedostatky a neni jich malo, ale to chce cas a vyvoj, ale rikat takovehle veci mi pripada, ze ten dotycny tvrdi neco podobneho o sve rodine (tim jsem se nechtel dotknout jeho rodiny - aby to nepochopil spatne). Jinak souhlasim s Martinem. Kampan ANO, ale jinak...
0 0
možnosti

Martin

27. 8. 2000 22:55
Re: Kampan je namirena spravnym smerem (?) 2
... Proc treba double CD je podstatne (az 2x) drazsi nez jedno CD? Neni to taky tak trochu kradez? A jeste jedna vec: Spousta lidi nechape proc CD stoji tolik co stoji. Akorat nekde slyseli, ze naklady na jeden vylisek jsou par korun. Pochopitelne zacnou kricet ZLODEJNA! a zaridi se po svem. V takove situaci moralizovani o autorskych pravech nepomuze. Kdyby chtela kampan SKUTECNE neco zmenit, mohla by spis zacit s vysvetlovanim co vsechno se z techto penez hradi a jak. Myslim, ze bezny konzument by se hodne divil. Mozna by mu to trochu nabouralo predstavy o obrovskych ziscich nahravacich firem i umelcu. Mozna by si spis priste rozmyslel jestli bude kopirovat. A mozna by to bylo ucinnejsi, nez srdceryvne pribehy o zkopirovanych pritelkynich.
0 0
možnosti