Diskuze

Placený obsah na internetu, ano či ne? Co a kde byste platili?

Možná to zní hloupě, ale vývoj naznačuje, že tato otázka je velmi aktuální. S trochou nadsázky se totiž dá konstatovat, že pro vyhledávání obsahu na internetu jsou dnes již potřeba obě dvě ruce – jedna na ovládání myši a druhá k otevírání peněženky...
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

5. 7. 2003 1:35
hola ale vos
0 0
možnosti

karel

9. 4. 2002 15:03
Platit
Platit, jednoznačně!
0 0
možnosti

Zdeněk

9. 4. 2002 9:38
U nás? Sotva!
Do r. 1989 jsme byli ve světě malý český póvl. Od té doby jsme značně vyrostli. Dokud tady nebude zaplaceno za práci jako jinde a ke světovým cenám nebudou i světové příjmy, tak se zahrabeme. Kdybych měl platit ještě víc než dosud (jinde je připojení za cenu místního hovoru = 0), tak si nebudu moci dovolit mít navíc placené schánky, ale také nedám zadarmo svoje stránky k dispozici. Kdyby tak učinili všichni, klesla by informovanost, o které právě web je. Už tak dost padla česká vzdělanost, tohle by byla další rána. Jsem ochoten platit za to, nač mám; do hrobu si peníze nevezmu. Chyba je úplně jinde.
0 0
možnosti

W.I.F.T. FT W97

8. 4. 2002 17:52
Kam to směřuje?

Ono tohle svým způsobem směřuje k něčemu tak šílenému, jako je OSA. Takový ekvivalent OSA by to byl. Ptáte se, jak jsem k takové blbině došel? Jednoduše:

Někdo chce zaplatit za své stránky - rozumějte - za svou práci. Inu, proč ne, na tom není ani tak nic neobvyklého. Potíž to začne být v momentě, kdy chcete z internetu udělat ekvivalent veřejnoprávní televize - tam se platí koncesionářské poplatky. A skutečná prdel je v tom, že to platíte už jen proto, že tu televizi máte. Nově ani Primě z toho nejde ani halíř - všechno schlamstne ČT a - zrovna i OSA (Nova a Prima platí OSA ze svého).

Uvažujete o tom, že byste platili internet podobně jako noviny? A ne tedy providerům, jako je Č.Telecom, ale těm, kdo Internet skutečně tvoří? No, to by mě zajímalo, jak by se tohle dalo realizovat jinak, než že by si každý prostě koupil konto pro přístup na ten který zpravodajský server. To se samozřejmě začne zneužívat, protože vždy e najde někdo, pro koho bdue levnější to obejít (jinými slovy standardní přístup se mu bude jevit příliš drahý).
Pak by tu ovšem muselo vzniknout něco, co by bylo ekvivalentního zmiňovanému OSA - něco jako Ochranný Svaz Provozovatelů Internetových Služeb - říkejme tomu prozatím OSPIZ (vyslovit se to dá). Ten by si udělal dost rychle monopol na vybírání poplatků za existenci Internetu (podobně jako má OSA u nás monopol na vybírání poplatků za existenci autorských děl - a mimochodem chce si ho udržet zuby nehty a jde i přes mrtvoly). Internet byste si následně objednali u společnosti OSPIZ - zaplatili byste zřizovací poplatek a pak byste platili paušály (nebyl by problém zřizovací poplatek navyšovat či snižovat podle toho, jakým způsobem byste Internet měli - přes pevnou, přes modem, přes kabel, vzduchem - jakkoli). OSPIZ by vám pak do paušálu účtoval třeba tarify za to, na jaké servery chodíte. 38 korun za minutu byste např. platili pornoserverům  (to">http://technet.cz/grafika/smile2.gif'> (to mě jen tak napadlo jako analogie s číslem 0906). No, a OSPIZ by pak tyhle poplatky rozděloval mezi provozovatele internetových služeb.

Mám takový zvláštní pocit, že to něčím děsně smrdí. Od toho se ovšem odvíjí mé ztřeštěné nápady, jako udělejte všechno zadarmo a je po ptákách. Nesmysly, které se zadarmo (nebo stávajícím reklamním způsobem) neuživí, stejně krachnou a Internet nebude obsahovat pitomosti (no, bude, ale to je jedno).

Vždyť Internet je prakticky principielně totéž, co TV Prima nebo Nova - jsou živi z reklamy, z ničeho jiného. Platí jim někdo obecně za to, že prostě vysílají? Ne, jestli se nepletu. Akorát ČT je zpoplatňována nemalým penízem (a ještě si dovolí mít reklamu, no tfuj tajbl).

Zkrátka a jasně můj závěr je: Placený internet NEBRAT!

Samozřejmě, provideři poskytují službu připojení k internetu a za to se platí. Jiná otázka je, jak moc je ta částka přemrštěná - podle mě i to by šlo udělat zadarmo. Představte si dobu, až bude digitální televize. Všechno poletí v datech. Taki si budete muset koupit připojení na televizi jen proto, abyste se na ní mohli dívat? Doteď to je víceméně zadarmo (zkuste odhlásit koncesionářské polatky s čestným prohlášením, že nebudete sledovat Českou Televizi!), tak proč by to najednou mělo být placené? Někdo se potřebuje přiživit a vymýšlí příležitosti. No, tak to teda pěkně nene.

Nic, mějte se, už jsem se tu vyblil dost .

0 0
možnosti

Marek Trefny

8. 4. 2002 21:11
Re: Kam to směřuje?

S řadou názorů v příspěvku souhlasím. Jen s tím slůvkem "zadarmo" - pochybuji, že tento trend se bude držet ještě dlouho. Pár pokusů o zpoplatnění zde již bylo, a nyní je stav takový, že každý čeká, až někdo vyběhne na minové pole a buďto jej úspěšně přeběhne, aby se poté mohli přidat další, nebo vybouche, a ostatní budou zase vyčkávat. Návod na to, aby se peníze z webů vybíraly i jinak než reklamou (či zpoplatněním archivů, případně pomocí mikroplateb), zatím není a každý by za něj byl vděčný. Ale to trochu odbočuji. K Vašemu "zadarmo". Fajn, televize, krom veřejnoprávní ČT, si na sebe musí vydělat reklamou. Ta zajistí nejen pokrytí nákladů, ale také relativně vysoký zisk. Jak by ovšem uživatelé internetu akceptovali třeba to, kdyby se každých 25 minut "přerušilo vysílání" a deset minut běžela reklama. A pokud by uživatel třeba okno s ní shodil či ze serveru odešel, byla tam i poté. Akceptoval by takovéto omezení, či by se raději rozhodl platit? Čecháček by ihned šel na jiný server, byť třeba méně kvalitní. A svůj doposud NEJ by raději pustil k vodě. Ale co kdyby začaly ve stejný okamžik se stejnou reklamou všichni najednou, což je samozřejmě nereálné, ale hypoteticky vzato? Byly by dvě možnosti, z nichž by si každý mohl vybrat pro něj schůdnější variantu. Nesouhlasím tedy s Vaším tvrzením, že "placený internet nebrat!". Vám by se asi také nelíbilo, kdybyste pracoval zadarmo a nebyl za to odměněn.

Shrnutí - mělo by být pouze na uživateli, zda by platbu akceptoval, spousta serverů by zanikla, ale ty kvalitní by zůstaly a s větším přísunem peněz by se jejich obsah ještě zkvalitnil. Český web je v některých případech stále o nadšenectví, business sice také proniká, ale každá zlatá žíla jednou vyschne, tu internetovopeněžní nevyjímaje.

0 0
možnosti

Emil

8. 4. 2002 14:20
nesmysl
Je to cesta k utlumu zajmu o internet. Vetsina uzivatelu prekonava bariery s rel.vysokymi poplatky za spojeni a tak v tom pripade ( placenych sluzeb ) bude velmi vazit jakou informaci vubec pouzivat elektronicky.
0 0
možnosti

Honza

8. 4. 2002 14:04
Naprostá blbina!
Platit za internet ještě víc než teď je zvrhlost! Už teď je to připojení dost drahý, všude jinde připojení stojí méně a proto si můžou dovolit platit za stránky, ale tady by hned klesla návštěvnost netu o dost lidí, protože kdo by chtěl platit přirážky a ještě připojení, nejdřív ať se zvednou platy a snížej daně a pak si můžem platit jak chcem- to se nestane takže žádný placení taky NE!!!
0 0
možnosti

Patrick Zandl

8. 4. 2002 14:08
Re: Naprostá blbina!

řekl bych, že brečíte na špatném hrobě. Daně a poplatky za internet vyměřuje někdo jiný, než kdo musí platit účty za provoz internetových serverů. Řekl bych, že dlouhodobě už je to neudržitelné - vyjma placeného přístupu mnoho jiných cest jak financovat servery není. Už proto, že reklamu si teď chce každý filtrovat.

Takže za chvíli buďto nebude co číst, nebo se bude platit :)

0 0
možnosti

Jakub

8. 4. 2002 13:28
Cesta do pekel!!!!
Placeny internet je cesta do pekel, ktera mozna (?!?) muze fungovat v USA, ale v ceskych podminach je za stavajiciho stavu pripojeni nepruchodna. Hlavnim problemem lidi neni zda internet domu pres dial-up ano,ci ne, ale kolik te modrozlute kurve zaplati. Nejprve je nutne vyresit pripojeni a potom se bavme o zpoplatneni obsahu. Nastesti je ale internet svobodne medium, tudiz se nebojim, ze bych informace nachazel pouze na placenych strankach. Jiste se najdou chytri lide, kteri prave tohodle omezeni vyuziji a zaroven to bude zadarmo. Jeste jedou ale opakuji, ze jsem proti!!!!!!
0 0
možnosti

Patrick Zandl

8. 4. 2002 14:05
Re: Cesta do pekel!!!!
Jistěže je to svobodné médium, ale také je to médium, kde si informace na sebe musí vydělat. Co když například Lupa přestane poskytovat svůj obsah zdarma a zpoplatní jej. Třeba mizernou 20 Kc/měsíčně. Kde vezmete články publikované na Lupě?
0 0
možnosti

Jan Šmíd

8. 4. 2002 12:56
Nikdyyyyyyyyyyyyyyyyy. Vydělávejte si neúčinnou reklamou :-)
0 0
možnosti

Patrick Zandl

8. 4. 2002 13:09
Re: Nikdyyyyyyyyyyyyyyyyy. Vydělávejte si neúčinnou reklamou :-)
No, to je právě ta otázka - proč by si servery vydělávaly málo prodejnou reklamou, když mohou zpoplatnit svůj obsah...
0 0
možnosti

Pavel

8. 4. 2002 12:17
Modra hvezdicka
Coze?? To mi neco rika .. aspon barvu mohli zmenit :-))
0 0
možnosti

Patrick Zandl

8. 4. 2002 14:20
Re: Modra hvezdicka
Měli jste si to nechat patentovat, takový právní spor Xchat versus Yahoo by byl sousto, zaplatili bychom si exklusivitu na zprávy z něj
0 0
možnosti

Diavas

8. 4. 2002 12:13
NEEEEEEEEEEEEE!!!!!!
Platit samozrejme NE!!! Internet necht je svobodny i nadale!!!..:-)
0 0
možnosti

Patrick Zandl

8. 4. 2002 13:08
Re: NEEEEEEEEEEEEE!!!!!!
To on svobodný zůstane, ale ještě k tomu bych řekl, že se stane placeným :) O svobodě to vůbec není :)
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

v diskusi je 125 příspěvků

26. března 2024

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo...

Z jaderné triády zbyly Britům už jen ponorky. A ty musejí posílit

v diskusi je 76 příspěvků

27. března 2024

Jadernou triádu tvoří strategické bombardéry s jadernými zbraněmi, mezikontinentální balistické...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Rusko zastavilo odlet na ISS s první Běloruskou, letět měla i Američanka

v diskusi je 50 příspěvků

21. března 2024  10:23,  aktualizováno  14:26

Ve čtvrtek 21. března se necelých deset minut před půl třetí odpoledne měla vydat na Mezinárodní...

Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici

v diskusi je 12 příspěvků

28. března 2024

Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Načapali jsme otesánka, který se velkého sousta nezalekne. Boeing 747-400F

v diskusi je 8 příspěvků

21. března 2024

Poté, co na Letiště Václava Havla Praha přestaly v barvách Qatar Airways létat nákladní Boeingy...

Američané odepsali modul, který je vrátil po půl století na Měsíc

v diskusi je 15 příspěvků

28. března 2024,  aktualizováno  11:41

Od začátku letošního roku je na Měsíci a kolem něj poměrně rušno. Vedle řady sond, které zamířily...

Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici

v diskusi je 12 příspěvků

28. března 2024

Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...

Úspěšný let prototypu XB-1 vrací do hry cestování nadzvukovou rychlostí

v diskusi je 31 příspěvků

27. března 2024  17:17

Po více než dvaceti letech, od ukončení provozu letounu Concorde, se možná opět dočkáme nadzvukové...

Jarní bouře ničila před 100 lety Prahu. Napáchala obří škody

v diskusi je 10 příspěvků

27. března 2024

Prahou prošla před 100 lety, 27. března 1924, neobvykle silná jarní bouřka. V části hlavního města...

2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč
2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč

Zúčastněte se volby jména roku 2024 a správně odpovězte na soutěžní otázku.