Diskuze

Jaké jsou vaše zkušenosti s počítačovými firmami? Jak (ne)naletět prodejcům počítačů?

Každý, kdo někdy nakupoval součástky do svého počítače (či jej rovnou pořizoval jako komplet), musel přijít do styku s obchodníkem. Ne všichni se však ke svým zákazníkům chovají příkladně a ne každá firma je solidní. Jak nenaletět klasickým trikům? Zapojte se do diskuze!
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

5. 8. 2002 10:06
0 0
možnosti

4. 8. 2002 23:26
nechal jsem si postavit PC od švagrova kamaráda. první den odešel modem, za pár dní mi půjčil 33,6 a asi za týden dodal nový. Perlička je, že jsem asi rok reklamoval grafickou kartu. On samozřejmě celou dobu tvrdil, že tuhnutí nemůže být kartou. V poslední den záruky ji vrátil a nová funguje výborně. Nové si stavím sám.
0 0
možnosti

Petr

4. 8. 2002 21:50
Mironet
 Koupil jsem počítač u Mironetu (pobočka Vsetín). Vpodstate jsem se rozhodl podle výsledku testu (tuším v MF) který tento počítač vyhrál. Všechno bylo (a je) v pořádku, jen jsem měl velké problémy s faxmodemem který postupně přestal fungovat. Až v tomto okamžiku jsem zjistil že ten modem je ten největší šunt co Mironet nabízí (moje chyba, v nabídce byl typ modemu uveden a nebyl problém si přímo na stránkách Mironetu zjistit že to vzhledem k ceně bude asi pěkný "krám").  V Mironetu mi velmi ochotně nejdříve přeinstalovali systém a když to nepomohlo, tak mi nainstalovali nový modem který mi dobře slouží dodnes. Zaplatil jsem pouze cenu rozdílu původního a nového modemu.
0 0
možnosti

Martin Havlat

4. 8. 2002 18:12
Dobra zkusenost - MIRONET
Mam dobre zkusenosti z firmou MIRONET, co se tyce znalosti a i co se tyce reklamace (zakladni deska - obcasne tuhnuti - servis vymenou a jeste s usmevem....) Velmi spatnou zkusenost jsem udelal s firmou Alzasoft. Reklamace neresi vubec - prijimaci technik mi doslova rekl, ze s reklamacemi maji velke naklady a tak nemaji ted nic brat :(((
0 0
možnosti

BOBO

7. 8. 2002 13:41
Re: Dobra zkusenost - MIRONET
Celkem zavidim dobrou zkusenost s firmou Mironet. Ja se ji chlubit nemuzu. Na konci lonskeho roku jsem se rozhodl, ze za nasetrene penize zakoupim "poradny" pocitac. Prace na PC me zivi a staricky 200Hz celeron uz nestacil. Zasel jsem tedy do pobocky "Palmovka" a po konzultaci s prodejcem o moji predstave me vypracoval nabidku sestavy za cca 70 tisic korun. Pro me je to dost penez za kterou bych cekal super kvalitu, ale jake bylo moje zdeseni, kdyz jsem spustil pocitac, vypadalo to jako kdybych zapnul vysavac. Navic ani nemluve o tom, ze se me odpojovala zhruba po 10 minutach provozu CD-ROM mechanika, ZIP mechanika a zcela nefungovala zvukova karta. Po prvni reklamaci, ktera trvala jeden tyden me bylo sdeleno, ze se tam jaksi neco "odpalilo" a jelikoz tu komponentu nemeli na sklade, tak si mam pockat. Nakonec po tezke domluve me prodejce vydal pocitac s odstranenym hlukem, ale nadale jsem mel problem s CD-ROM, ZIP mechanikou a zvukovou kartou. Jeste podotykam, ze s pocitacem jsem zakoupil legalni software a vse si nechal nainstalovat od "zkusenych odborniku" abych predesel problemum s ovladaci a kompatibilitou jednotlivych komponent. Nakonec po zhruba mesicnim trapeni se jsem porusil pecet a nahlednul do pocitace a jeke bylo moje zdeseni, kdyz jsem zjistil, ze zakladni deska je ve skrini nasroubovana nakrivo a zvukova karta byla vyskocena z PCI slotu. Po rozebrani a vsech komponent a vlastnorucnim premontovani a napasovani uz vse funguje bezproblemove. Tak to je moje SPATNA ZKUSENOST s firmou MIRONET!!! ...jeste jsem si vzpomel na jednu drobnost, ze jsem nedostal redukci ke graficke karte, ktera je soucasti dodavky.
0 0
možnosti

Karel

4. 8. 2002 13:34
Chcete mít jistotu?
Chcete mít jistotu? Stavte si počítač sami! Ono totiž nejde jen značkové komponenty, ale také o přístup tzv. seriózních firem. Počítač od Compaqu? Jistě, ale mnohdy za cenu nerozšiřitelnosti HW. Stavím si počíta sám už několik let. Víceméně roční částka, kterou do PC investuji činí cca 15 000 korun, ale mám jistotu, že mám doma výkonný stroj. Nakupuji pouze značkové komponenty a jsem spokojený. Základem a nejpečlivěji vybranou složkou musí vždy Mainboard...
0 0
možnosti

Pavel

3. 8. 2002 21:01
Počítač není dům nebo auto

 Již">http://www.technet.cz/grafika/smile2.gif'> Již 13 let pracuji jako technik u jedné IT společnosti (500zaměstnanců), vyhlášku 50 mám. Zkušenost se zákazníky mám velikou pracuji v oddělení servisu a zvedám každých deset minut telefon a řeším závady.

Je velmi málo zákazníků, kteří jsou spokojeni, je jedno jestli jim dodáte značkové železo, nebo neznačkové. Nejhůř dopadnete, pokud je necháte vybrat z ceníku. Pokud si vyberou komponenty, není nikde zaručena kompatibilita s OS, který si tam zákazník sám, ve velké většině nelegálně, nainstaluje. Pokud se zákazník setká s jiným a ten má náhodou o něco rychlejší počítač, protože jej má nový, je Váš zákazník nespokojen. Jeho počítač už jej netěší a vy jste tomu na vině, vždyť jste mu prodal podle Vás to "nej" co před rokem bylo.

Některý zákazník rád investuje velké peníze do super děla v domnění, že mu vydrží. Jak je překvapen, že je možné tento počítač koupit po roce za 50% ceny. Počítač není auto ani dům, přestože některé sestavy(servery) se cenově blíží. Musíme se smířit s tím, že morálně zastará příliš a nezvykle rychle.

Rada pro zákazníky:

  1. Nenakupujte tam, kde se nezajímají na co počítač potřebujete. Počítač není televize může mít mnoho různých určení.
  2. I levný počítač Vám může ve firmě velice dobře sloužit.
  3. Domácí multimediální počítač může být jednou tak drahý, nežli služební počítač určený pro účetnictví.
  4. No a jedna malá rada k výběru firmy. Reklamace jsou denním chlebem u všech firem i DELL, COMPAQ, IBM, HP , AST, SIEMENS aj. Větší firmy pružněji a ochotněji vyřizují oprávněné reklamace.
  5. Pokud nevíte co počítač je, NEKUPUJTE jej sami, ale s někým kdo o tom trochu ví, nespoléhejte na prodavače, nemusí být odborník a snaží se prodat. Nepodceňujte nákup nového počítače a poraďte se, ušetříte si zklamání.
  6. Měli byste počítat, že pokud doma nebo ve firmě nemáte odborníka na počítače, nebo uživatele znalého, budete potřebovat čas od času pomoci, při instalaci programového vybavení nebo při aktualizaci vašeho účetnictví, a nebo při odvirování počítače.
  7. Pokud můžete, kupte si s novým počítačem operační systém a antivirový program, bývá velký rozdíl v ceně OEM verzí, a když vše dokupujete později.
  8. Počítač s účetnictvím není vhodný pro děti! Velmi záhy o účetnictví přijdete. Raději kupte dva, dětem dražší na hry a Vám levnější na účetnictví.
  9. Schovejte faktury, kde byste měli mít i programové vybavení minimálně na dobu, po kterou budete toto programové vybavení používat, nebo po upgrade software (pozdějším rošíření nebo nákupu novější verze na základě licence původní).

 K">http://www.technet.cz/grafika/smile2.gif'> K zaměstnancům: nakonec podle své praxe musím říci, že až na 15% neochotných lidí zaměstnaných u firem prodávající počítače a dalších 15%, kteří skrývají, své malé znalosti a 10% počítačových šílenců, kteří žijí v jiném světě a v jejich hlavách probíhají zásadně binární operace v multitaskovém prostředí, mám dobrou zkušenost a žádný úmyslný podvod jsem nezažil.

 K">http://www.technet.cz/grafika/smile1.gif'> K firmám: platí obecně, že malé firmy díky ekonomickým možnostem pro podnikáni v ČR, jeden den jsou a druhý den být nemusí, ale to platí v každém oboru našeho průmyslu. Přestože, jsou v těchto firmách solidní odborníci, kteří poskytují i poradenství k programovému vybavení a převedou vaši firmu ze starších dosovských aplikací na novější 32bitové aplikace pod Win či dokonce UNIX(Linux).

 Komponenty">http://www.technet.cz/grafika/smile0.gif'> Komponenty do počítačů jsou v celé ČR naprosto stejné, jen je jich celá řada. Od značkových až po "tříděný Taiwan" a komponenty made in India nebo made in Taiwan jsou pochopitelně i v počítačích DELL, COMPAQ, IBM, AST, HP ovšem v počítačích Siemens byste je hledali těžko, zato PC Siemens a kompatibilita IBM je veliký rozpor. Technologie výroby jednotlivých komponent je natolik profesionální a odborná záležitost, že bychom neměli mít strach z výroby zmetků v garáži, tak jako se vyrábí nelegálně RUM nebo jiné produkty našeho průmyslu.

 Podpora">http://www.technet.cz/grafika/smile4.gif'> Podpora pro Váš nový počítač je zcela perfektní od větších firem jako je COMPAQ, IBM, HP aj. Na území ČR mají HELPDESKY a solidní webové stránky s řadou ovladačů, podpora upgrade Vašich BIOSů je samozřejmostí a další speciální služby. Upozorňuji nejsem jejich zaměstnanec, ale naše firma využívá denně těchto služeb. Pokud si koupíte nové auto, také Vás zajímá jestli je blízko dostupný servis, jestli při problémech můžete zavolat.

Ze">http://www.technet.cz/grafika/smile6.gif'>Ze strany kupujícího, který má 90% SW nelegálně a těch 10% je free software. Pokud počítač přestane po instalaci 37 cd z nějakého časopisu pracovat, je na nás nazloben, ale pokud mu to vysvětlíme, zpravidla to pochopí. Potom také dostáváme na reklamaci disky, které jsme nikdy neprodali, je jasné, že každá solidní firma vede výrobní čísla.

 Ve">http://www.technet.cz/grafika/smile4.gif'> Ve většině případech platí více méně "nezkušený a neznalý" zákazník si jde koupit do firmy počítač a doufá, že tento počítač splní všechny jeho sny, naděje, očekávání, a taky to, co viděl u souseda Karla. Ovšem to vše záleží taky na operačním systému a programovém vybavení jednotlivých počítačů, nemluvě o perifériích a připojení k Internetu.

Mnoho štěstí při nákupu přeje Pavel...

Vše co jsem zde napsal je moje zkušenost a můj názor k problematice nákupu nových počítačů.

0 0
možnosti

Bobek

3. 8. 2002 12:38
A co penize na hw

Servisuju PC. Prijde novovy potencialni kupce a chce a jmenuje. Uz dopredu vim, ze to bude spatne. Takovyho proste odmitnu a reknu ono to nepujde a nebo to neumim postavit. Pak koukne do ceniku a jeste povi pane vy jste ale drahej. Chci-li kvalitu, pak musim zaplatit. Chci-li laci, pak je potreba se pripravit na hafo problemu. Tady kompromisy proste nejsou. Pravdou jsou reference o konkretni firme-to je ten nejlepsi barometr. Potom se jeste asi nesmi cist recenze v PC magazinech. Uvadi tam nesmyslne velkoobchodni ceny a jeste bez dane. Sam jsem tomu vicekrate naletel. Koupis si desku (abitvh6ii) a po roce a pul treba zjistis ze proste nechodi se zipkou. To je ten prubirskej kamen o te konkretni firme jak ta se k tomu postavi. To je asi potreba zverejnovat.

Preju hodne dnu bez poruch

 

0 0
možnosti

mourek

6. 8. 2002 15:10
Re: A co penize na hw

bohužel uvedená deska má VIA chipset a ten si bez instalace dodatečných ovladačů nerozumí se ZIP.

Ale přijít na to musí zákazník dodavatel nemá čas. A když tak stojím nad technikem dodavatele a hlídám ho je to hrůza. Pro sebe si PC dělám sám, dle kapsy a vím co to bude a nebude umět

0 0
možnosti

Jura

3. 8. 2002 11:54
solventní firma
No, zatím podle vlastních, ale i zkušeností kamarádů je docela solventní firma Alfa-Computer v Ostrave [http://www.alfacomp.cz" target="_blank" rel="nofollow">http://www.alfacomp.cz]. Teda nevím jak s reklamací, ale je to velkoobchod, mají docela dobře vybavený sklad a dost dobré webové stránky. Co se mi líbí, tak je možnost sestavení z komponent, které si ¶ami vyberete. Mají na stránkách aplikaci, kde si vyberete komponenty a formulář vám to přímo sečte i cenově. Ale opravdu nevím, kámoši i já (alespoň někteří kámoši) nakupují INTEL-based periferie se kterými není problém. 
0 0
možnosti

Albi

4. 8. 2002 0:18
Re: solventní firma
Jedna mensi oprava, Alfa-computer je maloobchod a ne velkoobchod, i kdyz ma ceny nizsi nez lecktere velkoobchody. S reklamacemi je to uz ponekud horsi. Jeste levnejsi firma je DiscontPC http://www.discontpc.cz" target="_blank" rel="nofollow">http://www.discontpc.cz, ktera v Ostrave dokonce garantuje nejnizsi ceny v cele CR. Perlickou ovsem je, ze druha pobocka firmy v Brne ma stejne komponenty mnohdy i o vice nez 30% drazsi.
0 0
možnosti

Ondra

3. 8. 2002 11:14
Jak reklamovat kdyz prodejce zkrachuje?

Zdravim,

Mam problem: po necelych 2 letech se mi vysypal disk (Seagate-melo by na nej byt 36mesicu zaruky, myslim). Nakupoval jsem u firmy FINET Computers a ona si klidne zkrachovala nekdy před Vanoci.

Nemate nekdo nejake zkusenosti s tim jak nechat reklamovat disk kdyz prodejce neni? Pripadne s firmou Bosscomputers, zda se ze alespon v HK po finetu prevzali provozovnu (a zavazky taky???). diky Ondra 

 

0 0
možnosti

Ondřej Lavička

5. 8. 2002 17:44
Re: Jak reklamovat kdyz prodejce zkrachuje?
Zavazky se v takovemto pripade vyporadavaji se spravcem konkursni podstaty. Pokud vsak nekdo prevzal provozovnu (a mozna i zavazky), mohl byste se obracet prave na tuto firmu
0 0
možnosti

Standa

3. 8. 2002 2:21
Je to pekny binec
Hele lidi,tak nevim s cim mam zacit.Ziji momentalne v USA a hodne casto posloucham a ctu o problemech z nakupovanim v Cesku.Kdyz jsi nekdo neco koupi v USAa je na tom vada,tak dostane penize spatky ve stejnou minutu,co reklamuje jakoukoli vec.Pocitac,televizi atd.Ja na ty vase clanky cucim jako puk.Kdyz jsi koupite vec,tak je na ne zaruka,nebo snad ne?Kdyz vam to v obchode nevymeni,tak to tam omlatte nekomu ohlavu.Nebo rozmlatte vykladni skrin,protoze ten komunisticky rezim tam porad jeste funguje.tot asi vse Standa
0 0
možnosti

5. 8. 2002 0:25
Re: Je to pekny binec
No tak to bych trosku pribrzdil s tim vracenim penez. Samozrejme reklamace v USA je pohodicka kterou si v Cechach muze jen malokdo predstavit. Ale dotycny zapomnel dodat ze po nakupu napr. spotrebni elektroniky vam pri vraceni do 30 dnu strhnou 15% z ceny i kdyz je reklamace opravnena. No ale na druhou stranu si proste muzete koupit cokoliv a kdyz to do 30ti dnu donesete zpatky tak vam penize vrati (duvod je samozrejme i to ze nejste s vyrobkem spokojeni). Jo ju es ej je USA
0 0
možnosti