- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Již">http://www.technet.cz/grafika/smile2.gif'> Již 13 let pracuji jako technik u jedné IT společnosti (500zaměstnanců), vyhlášku 50 mám. Zkušenost se zákazníky mám velikou pracuji v oddělení servisu a zvedám každých deset minut telefon a řeším závady.
Je velmi málo zákazníků, kteří jsou spokojeni, je jedno jestli jim dodáte značkové železo, nebo neznačkové. Nejhůř dopadnete, pokud je necháte vybrat z ceníku. Pokud si vyberou komponenty, není nikde zaručena kompatibilita s OS, který si tam zákazník sám, ve velké většině nelegálně, nainstaluje. Pokud se zákazník setká s jiným a ten má náhodou o něco rychlejší počítač, protože jej má nový, je Váš zákazník nespokojen. Jeho počítač už jej netěší a vy jste tomu na vině, vždyť jste mu prodal podle Vás to "nej" co před rokem bylo.
Některý zákazník rád investuje velké peníze do super děla v domnění, že mu vydrží. Jak je překvapen, že je možné tento počítač koupit po roce za 50% ceny. Počítač není auto ani dům, přestože některé sestavy(servery) se cenově blíží. Musíme se smířit s tím, že morálně zastará příliš a nezvykle rychle.
Rada pro zákazníky:
K">http://www.technet.cz/grafika/smile2.gif'> K zaměstnancům: nakonec podle své praxe musím říci, že až na 15% neochotných lidí zaměstnaných u firem prodávající počítače a dalších 15%, kteří skrývají, své malé znalosti a 10% počítačových šílenců, kteří žijí v jiném světě a v jejich hlavách probíhají zásadně binární operace v multitaskovém prostředí, mám dobrou zkušenost a žádný úmyslný podvod jsem nezažil.
K">http://www.technet.cz/grafika/smile1.gif'> K firmám: platí obecně, že malé firmy díky ekonomickým možnostem pro podnikáni v ČR, jeden den jsou a druhý den být nemusí, ale to platí v každém oboru našeho průmyslu. Přestože, jsou v těchto firmách solidní odborníci, kteří poskytují i poradenství k programovému vybavení a převedou vaši firmu ze starších dosovských aplikací na novější 32bitové aplikace pod Win či dokonce UNIX(Linux).
Komponenty">http://www.technet.cz/grafika/smile0.gif'> Komponenty do počítačů jsou v celé ČR naprosto stejné, jen je jich celá řada. Od značkových až po "tříděný Taiwan" a komponenty made in India nebo made in Taiwan jsou pochopitelně i v počítačích DELL, COMPAQ, IBM, AST, HP ovšem v počítačích Siemens byste je hledali těžko, zato PC Siemens a kompatibilita IBM je veliký rozpor. Technologie výroby jednotlivých komponent je natolik profesionální a odborná záležitost, že bychom neměli mít strach z výroby zmetků v garáži, tak jako se vyrábí nelegálně RUM nebo jiné produkty našeho průmyslu.
Podpora">http://www.technet.cz/grafika/smile4.gif'> Podpora pro Váš nový počítač je zcela perfektní od větších firem jako je COMPAQ, IBM, HP aj. Na území ČR mají HELPDESKY a solidní webové stránky s řadou ovladačů, podpora upgrade Vašich BIOSů je samozřejmostí a další speciální služby. Upozorňuji nejsem jejich zaměstnanec, ale naše firma využívá denně těchto služeb. Pokud si koupíte nové auto, také Vás zajímá jestli je blízko dostupný servis, jestli při problémech můžete zavolat.
Ze">http://www.technet.cz/grafika/smile6.gif'>Ze strany kupujícího, který má 90% SW nelegálně a těch 10% je free software. Pokud počítač přestane po instalaci 37 cd z nějakého časopisu pracovat, je na nás nazloben, ale pokud mu to vysvětlíme, zpravidla to pochopí. Potom také dostáváme na reklamaci disky, které jsme nikdy neprodali, je jasné, že každá solidní firma vede výrobní čísla.
Ve">http://www.technet.cz/grafika/smile4.gif'> Ve většině případech platí více méně "nezkušený a neznalý" zákazník si jde koupit do firmy počítač a doufá, že tento počítač splní všechny jeho sny, naděje, očekávání, a taky to, co viděl u souseda Karla. Ovšem to vše záleží taky na operačním systému a programovém vybavení jednotlivých počítačů, nemluvě o perifériích a připojení k Internetu.
Mnoho štěstí při nákupu přeje Pavel...
Vše co jsem zde napsal je moje zkušenost a můj názor k problematice nákupu nových počítačů.
Servisuju PC. Prijde novovy potencialni kupce a chce a jmenuje. Uz dopredu vim, ze to bude spatne. Takovyho proste odmitnu a reknu ono to nepujde a nebo to neumim postavit. Pak koukne do ceniku a jeste povi pane vy jste ale drahej. Chci-li kvalitu, pak musim zaplatit. Chci-li laci, pak je potreba se pripravit na hafo problemu. Tady kompromisy proste nejsou. Pravdou jsou reference o konkretni firme-to je ten nejlepsi barometr. Potom se jeste asi nesmi cist recenze v PC magazinech. Uvadi tam nesmyslne velkoobchodni ceny a jeste bez dane. Sam jsem tomu vicekrate naletel. Koupis si desku (abitvh6ii) a po roce a pul treba zjistis ze proste nechodi se zipkou. To je ten prubirskej kamen o te konkretni firme jak ta se k tomu postavi. To je asi potreba zverejnovat.
Preju hodne dnu bez poruch
bohužel uvedená deska má VIA chipset a ten si bez instalace dodatečných ovladačů nerozumí se ZIP.
Ale přijít na to musí zákazník dodavatel nemá čas. A když tak stojím nad technikem dodavatele a hlídám ho je to hrůza. Pro sebe si PC dělám sám, dle kapsy a vím co to bude a nebude umět
Zdravim,
Mam problem: po necelych 2 letech se mi vysypal disk (Seagate-melo by na nej byt 36mesicu zaruky, myslim). Nakupoval jsem u firmy FINET Computers a ona si klidne zkrachovala nekdy před Vanoci.
Nemate nekdo nejake zkusenosti s tim jak nechat reklamovat disk kdyz prodejce neni? Pripadne s firmou Bosscomputers, zda se ze alespon v HK po finetu prevzali provozovnu (a zavazky taky???). diky Ondra