Diskuze

Je reálné snížení cen hudby ve stínu nadnárodních vydavatelství?

Česká pobočka IFPI snížila limity pro ocenění umělců. Zlatou desku dostane interpret již za deset tisíc prodaných nosičů. Tato hranice odráží pokles prodeje v důsledku vypalování CD. Hudebník Michael Kocáb označil v rozhovoru pro ČRo 1 - Radiožurnál jako hlavní příčinu kopírování příliš vysoké ceny hudby v prodejnách.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

AXE00472

10. 1. 2003 22:03
hudba
Ne kopirovaní, ale vydavatelské firmy zabíjí hudbu.Nemyslíte?
0 0
možnosti

Honza

19. 12. 2002 14:24
Krast / nekrast ???

Ahoj lidi

  • tak predevsim cd's si kopiruju uz asi tri roky a nemam s tim nejmensi problem (pujcovna-cdr-mp3)
  • jako zlodej se necitim, jelikoz podle znamych postupu je verejne zname, ze ty nejvetsi prachy na muzice schrabnou ti, co na tom nejmene udelaji (prod., distr., atd...) tudiz temi pravymi zlodeji jsou oni...a nas k tomu dotlacili taky
  • dalsim faktem je, ze producenti trosku zaspali dobu, protoze nutit zakaznika obchazet obchody, schanet, cekat a nakonec si koupit cd za 600kc je trosku naivni, jelikoz doba celkem pokrocila a neni nic snazsiho nez si cd stahnout po netu.
  • to by meli pochopit hlavne autori, ze musi prestat cpat prachy do prachatejch plesounu v predimenzovanejch bouracich (distr.). Chce to trosku revoluci v distribuci muziky...co treba prodavat na web strankach kazde kapely nebo autora krome upominkovejch predmetu (na nic) i posledni vydanej produkt v nakem z komprimovanych dig. formatu ??? Tim by jsme vypustili ten meziclanek co spolkne vetsinu penez. Rad bych si koupil novy album v 320mp3 trebas za 70kc. Zvysil by se prodej diky nulovym nakladum na vyrobu a distribuci a za prijatelne ceny by si album koupilo daleko vic lidi.
  • vydavatele se marne brani ochranami proti kopirovani, kazda z techto prekazek bude stejne jednou prekonana (a vzhledem k rychlosti vyvoje to bude vzdy velmi rychle)
  • pravda, mam doma i nekolik or cd tech nejlepsich kousku co mam rad (cca 40ks)...ale to je celkem symbolicke mnozstvi vzhledem k tomu co mam a muzu mit v mp3 a na cdr..prodej konvencnich cd muze dal pokracovat, ale trh si sam upravi casem v jakem to bude mnozstvi
  • takze muzice zdar...!!!    ">http://www.technet.cz/grafika/smile0.gif'> ; ">http://www.technet.cz/grafika/smile2.gif'> ;
0 0
možnosti

DreamFacE

22. 12. 2002 15:06
Re: Krast / nekrast ???
trosku bych opravil tvuj vyrok "producenti trosku zaspali dobu" na "hudebni vydavatelstvi trosku HODNE zaspala dobu", jelikoz producent je ten, kdo hudbu tvori. to jen tak na okraj. jinak s tvym nazorem vezkrze souhlasim, az na to "album za 70 kc", coz je nerealizovatelne, resp. by na tom nemelo sanci ani vydavatelstvi, ani autor vydelat. nad 200,- uz je to ale solidni solidni zlodejina... jenze tyhle nase "zvasty" nikoho z tech papalasu nezajima, protoze trzby maji stale relativne velke. smer vyvoje urcuji spotrebitele. vserikajici clanek o teto problematice si muzete precist treba tady: http://www.audiocity.cz/clanek.php?id=40" target="_blank" rel="nofollow">http://www.audiocity.cz/clanek.php?id=40
0 0
možnosti

16. 12. 2002 9:45
Kopírování zabíjí hudbu
ale jen tu špatnou:-)
0 0
možnosti

Louza

18. 12. 2002 20:28
Re: Kopírování zabíjí hudbu
Presne! Dobre zbozi se prece prodava samo, ne? :)
0 0
možnosti

ledas

14. 12. 2002 0:57
Jasný
Kopírovat kopírovat a zase kopírovat, tak si koupěj o jedno auto míň a nepojedou na dovolenou 3x v roce ale 2x
0 0
možnosti

pche

14. 12. 2002 0:33
je pekne myslet si ze cd za 7,5kč na kery si vypalim stahly mp3ky je stejne kvalitni jako origos nezapominejme ze lisovany CD na poradnej nosic je jiny kafe nez si vypalit 128/160/192 mp3ky na OEM cd s mizernym barvivem a jeste ke svemu 20x rychlosti to je jako srvonavat felicii a medak. sice vas povozi ale je to vo dost chudsi. ale ty ceny jsou humus. kdyby ceda staly tak ty dve stovky tak by ty origosky za to staly.
0 0
možnosti

R

14. 12. 2002 5:47
Re:
Jestli poznas MP3 v bitrejtu 320 tak te vazne zeru:-). Jinak bych rekl ze znackove blank CD je stejne kvalitni jako original. To s tou vypalovaci rychlosti se mi zda nejaky scestny
0 0
možnosti

Martin

13. 12. 2002 14:44
Cena CD a kazety
At jdou vsichni co rikaji, ze kopirovani zabiji hudbu nekam. Pred nedavnou dobou se urcita hudba ani jinak nez kopirovanim sirit nedala. A k cenam. Jak je mozne, ze CD stoji 600 a kazeta s tou samou hudbou jen 350. Jen at padaji pani vydavatele. Tohle teda opravdu nechapu. Vzdyt vyrobni naklady na CD jsou mnohem mensi nez na kazetu.
0 0
možnosti

petr hlavac

13. 12. 2002 9:00
Dnešní taneční scéna se silně komercializuje
Poslední dobou se mi připadá, že spousta Djs a hudebníků přechází k velkým labelům. Paradoxem zůstává, že si tito umělci o sobě říkají, že jsou undergroundový a bůhví co ještě. např. Underworld nebo Paul Oakenfold berou obrovské honoráře, za to, že hahrají 2 hodinový set u gramofonu. Elektronická hudba a potažmo i hiphop začíná být hrozně provařený a velké firmy si začínají uvědomovat, že z této tzv. progresivní hudby můžou mít zlatý důl. I tzv. nezávislé labely velmi rádi následují cenovou politiku velkých labelů. Když vznikala taneční scéna před 12 lety v Anglii a později u nás, tak krédo djs bylo dělat kvalitní muziku za účelem jeho rozšíření. Pozor, neříkám zadarmo. V této době elektroničtí hudebníci jak u nás tak i v Anglii a v Americe, prostě nechtěli dělat hudbu jen za penze za každou cenu a prdelolezectvím k hvězdám. Z Djs se stávají jen jména, která lákají každoročně v reklamníh letácích na festivaly, kde je více reklam a blbostí, než je zdrávo. Stále častější jsou VIP zóny, pro hvězdné dídžeje. Poslední roky už tyto festivaly nenavštěvuju (Cremfields, Lucky People Center, Summer of Love, Massive). Kluby typu Mecca, Radost FX jsou pro mě už nenavštěvovatelné, protože je to tam nechutně předražený, chodí tam smažky, snobi a buzeranti a lezbičky. Takže původní ideály o tom, že se nikam nebudou za každou cenu cpát, nebudou vytvářet kluby s luxusním vybavením a nebudou lidem cpát masovou reklamu na Creamfields v metru, jsou pryč.
0 0
možnosti

DreamFacE

13. 12. 2002 13:05
Re: Dnešní taneční scéna se silně komercializuje
v podstate souhlasim, akorat nechapu, jak muzes napsat, ze "Kluby typu Mecca, Radost FX jsou pro mě už nenavštěvovatelné, protože je to tam nechutně předražený, chodí tam smažky, snobi a buzeranti a lezbičky". Ja sice tyto kluby taky nenavstevuju hlavne quli zkomercionalizovanosti a cene, ale ze bych nekam nechodil jen quli homosexualum??? To snad ne!  Predstav si, ze by se nekdo vyhybal mistu, kde jsi ty!  kazdopadne se divim lidem, kteri chodi na parties jen quli hvezdnym DJs - vetsina je stejne vyhypovana medii a stejne jako ony muzou pobavit i mene znami DJs...
0 0
možnosti

DreamFacE

13. 12. 2002 8:22
chyba je v chamtivosti a v lidech
kdyby si ta CD nikdo nekupoval, tak by se neprodavala za takovou cenu. kdyz to lidi kupuji, vydavatelstvi si muzou dovolit vysoke ceny drzet. to, ze jde autorovi hudby minimalni procento ze zisku (pritom ma na nahravce zdaleka NEJVETSI podil ucasti), je smesne. samozrejme jsem i pro zadani maximalniho ohodnoceni autoru muziky, ale stejne tak je nutne uplne zmenit pomer zisku vydavatelstvi/distribuce/autor. soucasna situace samozrejme zabiji perspektivni hudebniky, ale stejne tak i ty velke, "stars". ja osobne jsem hudebnik a svou muziku prodavam pres internet na http://www.dreamface.net" target="_blank" rel="nofollow">http://www.dreamface.net za 150,- / CD vcetne vsech nakladu (postovne, balne, medium, vypaleni, potisk) a cisty zisk z jednoho CD je kolem 80kc. ted si spocitejte, kolik ma distributor z nahravky, kterou prodava za 700,-, kdyz autor dostane radove par procent a to nemluvim o tom, ze jejich naklady jsou MNOHEM mensi nez moje (diky poctu vyrobenych kusu). dnesni hudebni scena je uplne v prdeli (prominte mi ten vyraz), je to vsechno jen o penezich - kdo ma hodne, chce vic a ti, kdo se snazi bojovat, jsou uslapani. pokud se "ti nahore" neumoudri, nikdy se to nezlepsi. jak uz kdysi nekdo rekl: "DESET VYPALOVACEK DO KAZDE RODINY"!!! kopirovani nezabiji hudbu, ale ty smejdy, kteri se na ni snazi zbohatnout!!!
0 0
možnosti

14. 12. 2002 5:52
Re: chyba je v chamtivosti a v lidech
To jo oni to lidi porad kupujou, ale taky tady jde trosku o to ze ja si z prumerneho platu koupim nejakych 24 CD (650 za jedno a napr. amik si jich koupi 200 (jedno za 15$) a tady trosku neco nesedi
0 0
možnosti

petr hlavac

12. 12. 2002 11:51
Reakce na davidů příspěvek
    Shrnu to:
    1. Nikdy jsem netvrdil, že jsem pro evidenci vypalovaček. Proč bych měl být? Evidují se snad kazeťáky? Ne. (Neevidují, ale budou se muset, aby se zabránlo krádežím pirátstvím)
    2. Krádež zůstane krádeží, ať ji provede kdokoliv, za jakýmkoliv účelem. (To je jak z desatera Božího přikázání)
    3. Nejsem analfabet. Mám svou sbírku CD, žádné není vypálené. Už si jich také nekupuji tolik, co předtím. (To, že si nekupuješ nová cd, tak teda  ignoruješ současné kvalitní hudebníky a vůbec moderní úmění)
    4. Nemám-li na CD svého oblíbeného interpreta, buď si ho odepřu nebo našetřím. (Kdyby si všichni odepírali hudbu a ostatní kulturu, tak by mohla hudební vydavatelství dávat liskám dobrou noc)
    5. K předražování: Líbí se mi foťáky od Leicy. Nic levného, nikdy na něj mít nebudu. Mám ho tedy ukrást? Blbost, že. Viděl jsem remasterované CD od Milese Davise za cca 1200,- Nemám na něj. Mám ho tedy ukrást? Teď už to jako blbost nezní? (Tak to ses ai špatně rozhlížel po obhcodech)
    6. Pracuji v IT, žádný kontakt s OSA či jí podobnými nemám, natož s nějakým vydavatelstvím. (Ale mluvíš jim jak z duše)
    7. Děkuji těm, co byli schopni sformulovat svůj názor bez vulgarismů. (Děkuji Tobě, že jsem mohl na Tvůj příspěvek reagovat bez vulgarismů)
0 0
možnosti

LDeff

12. 12. 2002 13:06
Re: Reakce na davidů příspěvek

Mate pravdu.

Nedovedu si predstavit, ze nekdo svuj vytvor jen tak bez uzitku hodi do bezedne diry IT a bude dal tvorit atd. atd. Tok dat se muze porad zrychlovat a za chvili nepobezi na siti akorat jidlo, voda...

0 0
možnosti

ja

10. 12. 2002 22:04
Jak si ziji hudebni hvezdy ...

vcera byl na MTV docela zajimavy porad, jak si v USA ziji rockstars ...

Vetsina z nich byli na prvni pohled vypatlanci, kteri umeji jen zpivat, ale moc jim to nemysli (kid Rock, tommy lee, raperi, britney ....)

Bylo tam dobre videt, jak se maji a za co utraceji. Preju jim to ale zkracene, i kdyby meli pulku tech penez co maji ted, tak se maji stale velmi dobre. Ovsem jak porad narikaji, ze z ceny CD jde zpevakovi jen zlomek , tak i ten zlomek je ve finale poradna financni castka.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

v diskusi je 125 příspěvků

26. března 2024

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo...

Z jaderné triády zbyly Britům už jen ponorky. A ty musejí posílit

v diskusi je 76 příspěvků

27. března 2024

Jadernou triádu tvoří strategické bombardéry s jadernými zbraněmi, mezikontinentální balistické...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici

v diskusi je 45 příspěvků

28. března 2024

Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...

Rusko zastavilo odlet na ISS s první Běloruskou, letět měla i Američanka

v diskusi je 50 příspěvků

21. března 2024  10:23,  aktualizováno  14:26

Ve čtvrtek 21. března se necelých deset minut před půl třetí odpoledne měla vydat na Mezinárodní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Američané odepsali modul, který je vrátil po půl století na Měsíc

v diskusi je 22 příspěvků

28. března 2024,  aktualizováno  11:41

Od začátku letošního roku je na Měsíci a kolem něj poměrně rušno. Vedle řady sond, které zamířily...

Za vyhynutím dinosaurům mohla být i doba temna

v diskusi nejsou příspěvky

29. března 2024

Dopad planetky je nyní většinou odborníků považován za hlavní příčinu vyhynutí zhruba 73 až 76 %...

Podívejte se na Boeing C-17 Globemaster, který do Česka přivezl nové vrtulníky

v diskusi jsou 3 příspěvky

29. března 2024

V sobotu 23. března dosedl v Praze nákladní letoun USAF, který vezl obzvlášť cenný náklad. Z...

Dočasná raketa se po téměř 70 letech loučí. Bude startovat naposledy

v diskusi je 5 příspěvků

28. března 2024  15:36,  aktualizováno  19:54

Tento čtvrtek stojí na startovací rampě mysu Canaveral poslední potomek raket Thor, nosič Delta IV...

Američané odepsali modul, který je vrátil po půl století na Měsíc

v diskusi je 22 příspěvků

28. března 2024,  aktualizováno  11:41

Od začátku letošního roku je na Měsíci a kolem něj poměrně rušno. Vedle řady sond, které zamířily...

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...