Diskuze

Jaké jsou vaše zkušenosti s elektronickým podpisem?

Před nedávnem jsme uveřejnili článek o problému s časovým rozlišením u elektronického podpisu, který by tak teoreticky mohl být zneužitý. Do diskuse k tomuto článku jsme přizvali i docenta Smejkala, který spolupracoval na tvorbě zákona o elektronickém podpisu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Roman Tuček

14. 2. 2003 8:10
Casove razitko ? Infima ? Objeveni Ameriky ?

Vsichni tady stale hovorite o casovem razitku, casove autorite... tohle se vi u davno cca 1,5 roku (8.11.-9.11.2001) zpet jsem byl na skoleni od OKSystemu, skoleni "MPKI-El.podpis, PKI, sifrovani a infrastruktura verejnych klicu", prednasel Ing. Ivo Rosol a ten na tento problem upozornoval (je jasne ze tento problem je stary jako podpis sam). Nevim presne kdy Infima s timto "upozornenim" prisla ale urcite pokud to bylo nekdy v roce 2002 tak opravdu "objevila Ameriku" a zrejme nejaky jeji pracovnik byl na skoleni od OKsystemu.

Problem casove razitko/autorita. Kdo jim bude. Nas zakon nezna ani nevi co je to cas ! Nikde neni psano kdo je ten jediny a pravy co urcuje cas. A nevi to asi nikdo na svete. Je otazka konsensu ze existuje casovy etalon podle ktereho se ridi hodiny na svete ale ad absurdum nas zakon nerekl kdo, tak to tedy budu ja a mam tedka 12:20 tak je 12:20 (byt je prave 8:15).....

 

0 0
možnosti

RNDr. Tomas Svoboda, INFIMA

14. 2. 2003 9:22
Re: Casove razitko ? Infima ? Objeveni Ameriky ?
Mate pravdu, ze problem (byt okrajovy) byl diskutovan uz drive. Nicmene stale neni odstranen a proto jsme na nej upozornili - a soucasne naznacili prevenci jak s pouzitim nasich firemnich prostredku, tak bez nich.
0 0
možnosti

Ing Jiří VLK

13. 2. 2003 17:38
Zcela zbytečné starosti

Hrozně se mi líbí že tyto problémy řešíte. Ovšem podle mne to může zůstat jak to je. Alespoň to bude rovno ručnímu podpisu. Tan je taky na hovno a můžete se pouze kochat nadějí, že platí. Nejlépe když je ověří notář. Ovšem za peníze v Praze dům a úplatná je většina, alespoň u policajtů to platí docela dost.

Takže jediné co vidím je trest smrti pro podvodné úředníky a další státní zaměstnance. Jinak se to nevyřeší.

Když se vám stane to co mně, že máte vlastní rukou psané doklady s vlastnoručním podpisem a razítkem a pak se od takového idiota dovíte, že "to podepsal pod nátlakem", tedy ani se to nedovíte prostě vám to berňák vyhodí s tím, že jste nedoložil, a takových šmejdů bude víc, protože je na vás nějaký jiný šmejd poštve, tak se ani nemohu divit, že mne vyšetřuje naše policie a to stylem jako na "berňáku" - to znamená odděleně základ daně od DPH. Z toho je jasně vidět že ví opravdu o co jde. Já jsem prostě nikoho nedotlačil k něčemu já jsem ZAÚČTOVAL. Tak si dejte pozor a neúčtujte!!!!!! Na jejich postup, jako daňový poradce, skutečně čumím jako vemeno z kachny.

Takže dokument psaný vlastní rukou, s vlastnoručním podpisem je k ničemu. Tak na co řešíte elektronický podpis?

V tomto státě nemáte žádné záruky a o pravosti rozhodují šílenci, kteří ani netuší o co jde.

Elektronický podpis je podle mne dobrý leda na elektronické podání na úřady - tam kde nemusí být evěření notářem. Jinak to má stejný význam jako ruční podpis A JEŠTĚ NĚKOMU NĚCO ZAPLATTE V HOTOVOSTI A JSTE TAM KDE JÁ.

Ing. Jiří VLK

0 0
možnosti

Martin

13. 2. 2003 12:37
Casove razitko

Nemoznost overit misto podpisu mi nepripada az tak dulezita. Dulezita je schopnost rict, kdy byl dokument podepsan, a to prave resi casove razitko. At mi nikdo nerika, ze je pro nej problem pred odeslanim dokumentu casove razitko opatrit. Jediny pripad, ktery me napadl, ze by nekdo doma chtel off-line napsat dokument a poslat ho treba z internetove kavarny. Asi by si s sebou nechtel brat svuj soukromy klic .

 

0 0
možnosti

jokoko

13. 2. 2003 10:42
Jo,jo .....
Jo, jo, dá se to zneužít docela lehkým způsobem. Vyzkoušeno    
0 0
možnosti

13. 2. 2003 18:53
Re: Jo,jo .....
jo,jo casovy razitko neznamena to ze se vezme tvuj lokalni cas, to ti posle nejaka verohodna autorita
0 0
možnosti

Pavel (jiný)

13. 2. 2003 9:00
Nutné náležitosti dokumentu
Pokud vím, tak místo a čas podpisu jsou povinné náležitosti dokumentu, jinak je neplatný. Předpokládám, že ani pro dokumenty podepsané elektronicky v tomto není v zákoně zvláštní výjimka, takže co se týče času, měl by být někde zaznamenán - co se týče místa, jsem docela zvědavý, jak si s tím legislativa poradí ... Mimochodem, pokud čtete americké detektivky z právního prostředí (autor Gardner, literární postava Perry Mason), tak tam už bylo několik hezkých příběhů založených na tom, že bylo potřeba zjistit a dokázat časovou následnost právních úkonů.  A neříkejte mi, proboha, že v dnešní době u eletronického podpisu ten čas zjistit NEJDE, to se prostě jen někomu NECHCE.
0 0
možnosti

13. 2. 2003 9:27
Re: Nutné náležitosti dokumentu
Problém je spíš v tom, že se ten čas dá jednoduše zfalšovat. Posuneš čas na počítači, podepíšeš, vrátíš čas na původní hodnotu. Pokud jsi off-line, tak není šance zjistit, jestli je čas správně.
0 0
možnosti

kiki

13. 2. 2003 8:03
Zneužití e-podpisu je možné
Jsem také soudní znalec a musím opět konstatovat, že informační hodnota vyjádření pana Smejkala k problému je podle mne nulová a odpovídá vyjádření člověka, naprosto odtrženého od reálného života. E-podpis, tak jak je koncipován, zneužitelný samozřejmě je a uvedený příklad s absencí časového razítka je myslím jeden z mnoha. Garantuji panu Smejkalovi, že až se používání e-podpisu spustí, bude mít pro soudy, a nejen on, zaručenou práci, protože jde o naprosto neprobádanou problematiku a "český člověk" bude po dlouhou dobu krok napřed před všemi soudy a odborníky typu pana Smejkala (kterého si jinak v některých věcech velmi vážím).
0 0
možnosti

Pavel

13. 2. 2003 7:13
Místo, čas a podpis
Součástí každého dokumentu je kromě podpisu i místo a čas podpisu (jak říkal můj bývalý šéf, není tam místo a čas, házím to do koše). Pokud zákon o elektronickém podpisu skutečně neobsahuje nutnost uvedení ověřitelného místa a času podpisu, je to paskvil hodný pánů Mlynáře a spol.
0 0
možnosti

13. 2. 2003 10:43
Re: Místo, čas a podpis
Davas sohromady nekolik veci - ten zakon nijak neresi (ani nema) podobu dokumentu, ktery podepisujes, poze ten podpis. Samozdrejme ze muzes podepsat dokument koncici 45.13.1970 na Mesici. To ale neznamena, ze to bylo podepsany 45.13.1970 na Mesici. Jina vec je, ze soucasti podpisu neni zadne casove razitko.
0 0
možnosti

Zdeněk

13. 2. 2003 0:53
Na práci soudů se nedá spoléhat nikdy :-(
...především pak na práci právníků. Ty zajímá akorát tak jejich kapsa
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

v diskusi je 125 příspěvků

26. března 2024

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo...

Z jaderné triády zbyly Britům už jen ponorky. A ty musejí posílit

v diskusi je 76 příspěvků

27. března 2024

Jadernou triádu tvoří strategické bombardéry s jadernými zbraněmi, mezikontinentální balistické...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Rusko zastavilo odlet na ISS s první Běloruskou, letět měla i Američanka

v diskusi je 50 příspěvků

21. března 2024  10:23,  aktualizováno  14:26

Ve čtvrtek 21. března se necelých deset minut před půl třetí odpoledne měla vydat na Mezinárodní...

Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici

v diskusi je 18 příspěvků

28. března 2024

Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Načapali jsme otesánka, který se velkého sousta nezalekne. Boeing 747-400F

v diskusi je 8 příspěvků

21. března 2024

Poté, co na Letiště Václava Havla Praha přestaly v barvách Qatar Airways létat nákladní Boeingy...

Američané odepsali modul, který je vrátil po půl století na Měsíc

v diskusi je 17 příspěvků

28. března 2024,  aktualizováno  11:41

Od začátku letošního roku je na Měsíci a kolem něj poměrně rušno. Vedle řady sond, které zamířily...

Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici

v diskusi je 18 příspěvků

28. března 2024

Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...

Úspěšný let prototypu XB-1 vrací do hry cestování nadzvukovou rychlostí

v diskusi je 32 příspěvků

27. března 2024  17:17

Po více než dvaceti letech, od ukončení provozu letounu Concorde, se možná opět dočkáme nadzvukové...

Jarní bouře ničila před 100 lety Prahu. Napáchala obří škody

v diskusi je 10 příspěvků

27. března 2024

Prahou prošla před 100 lety, 27. března 1924, neobvykle silná jarní bouřka. V části hlavního města...

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...