Diskuze

Mohou za propad českého trhu skutečně jen vypalovačky?

Organizace IFPI ČR zveřejnila statistiky českého hudebního trhu za rok 2002. Ty nejsou nijak lichotivé, oproti 2001 se prodalo o 26,4 % méně nosičů. Všechna vina je svalována na domácí vypalování CD. Jako by ale nikdo neviděl, že je tu mnoho dalších aspektů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Mikim

1. 4. 2003 20:51
fakt vypalovačky???
no nevím nevím, zajímavé je však to že třeba v Německu jsou ceny CD zhruba na stejné úrovni jako tady. A náklady na výrobu budou určitě vyšší. Prodavač tam nedělá za 500 euro měsičně, zvukař ve studiu taky ne. Takže nevím opravdu ta cena odpovídá nákladům + nějaký ten výdělek i když vlastně 30 prodanejch cedeček za tu cenu by mohlo zaplatit náklady , protože zbytek si nikdo nekoupí výdělek =0 . to byl vtip :-) ale praxe asi nebude příliš daleko bohužel
0 0
možnosti

Radek

7. 3. 2003 14:13
Cena za jeden poslech

Clanek je pravdivy, ale po precteni prispevku jsem se zamyslel jeste nad jednou veci: Kolikrat si clovek poctive koupene CD vlastne poslechne? Resp. kolik penez zaplati za jeden jeho poslech? Sam jsem CD driv taky kupoval, mam jich asi kolem 100 ks, ale pak jsem zjistil, ze si jedno CD pustim tak maximalne 10 - 20x, nez mam novy prirustek do sbirky. Tj. pri priblizne cene 500,- Kc / CD me jeden poslech vysel na 25 - 50,- Kc. Takze docela drahy konicek. To uz je lepsi si  zapnout radio. V srpnu 2002 byla temer cela moje sbirka CD (+sbirka 200 videokazet a asi 250 knizek, prevazne zanru sci-fi) pod vodou a bahnem. Nektera CD jsem sice zachranil, ale jejich booklety a vsechny knihy a videokazety vzaly za sve. Hodnota sbirek opet rapidne snizena. Rekl jsem si, ma cenu tyhle veci vubec kupovat? Dat do toho tolik energie, penez a pak prijde zivel a vsechno je v p... Dneska, pokud se tyka hudby, si na CD palim MP3, diky kamaradum a internetu jsem vypalil PRO SVOU VLASTNI POTREBU kolem 600 alb, abych se aspon trochu zahojil. A pri soucasnych cenach me v obchode s CD nikdo neuvidi.

 

0 0
možnosti

Mirek

12. 3. 2003 7:55
Re: Cena za jeden poslech

Hele, a víš ot om, že máš právo na to, aby ti vydavatel prodal nový orginál pouze za režijní cenu, tj. pouze za cenu hmotného materiálu? No jo, pokud se prokážeš zničeným orignálem, znamená to, že sis právo poslouchat už jednou koupil. No a to, že se ti zničil hmotný nosič, tě nezbavuje práva to konkréntí CD poslouchat.

Zkus to, donést do vydavatelství zničená CD a jsou-li ti naši BSAáci (OSAáci) tak dodržující zákony, tak ti dají nové CD za pár korun. Alespoň to ještě platila před pár lety.

0 0
možnosti

Buccaneer

5. 3. 2003 18:25
Souhlas
S clankem lze jen souhlasit. Pravda nic nez pravda....
0 0
možnosti

Matt

5. 3. 2003 20:11
Re: Souhlas
Puvodne jsem se do tyhle diskuze nechtel zapojovat, ale jo, je to tak. V tom clanku je pomerne suverenni souhrn argumentu, hovoricich docela jasne (a co neni zmineno v clanku, je pod nim - v tyhle diskuzi).
0 0
možnosti

magor

5. 3. 2003 7:48
2 x zaplacene CD

Takova trapna pripominka, ale kdyz si koupim prazdne CD, tak obsahuje procento, ktere se odvede umelcum a zde se naskyta otazka. Proc kupovat CD v hudebninach, kdyz si umelec na svoje prijde, on prece z prazdneho CD neco dostane. 

Takze, kdyz si koupite prazdne CD, tak jste uplne v pohode,  MUZETE kopirovat hudbu, protoze umelec si na provizi prijde. 

0 0
možnosti

magor

5. 3. 2003 7:35
Cena za sluzby

Uz nekolik let je slyset, jak jsou stadiony prazdne kvuli televiznim prenosum, spatnemu casu, nevhodne dobe a ejhle, vstupenka za 10,- a na stadionu 20 000 lidi.

To jsou ale veci. Kdo by to cekal, snizim cenu a videlam nekolikrat kolik.

 

0 0
možnosti

Phen

3. 3. 2003 18:27
Proč může stát jedno Cd v Anglii 2 až 4 libry? a přitom je to kvalitní muzika, spočítejte si kolik si jich tam za průměrný plat pořídí. Kolik si jich za průměrný plat pořídí čech? Navíc jsem student a nevydělávám, už nemám peníze ani na to abych si audio pálil ( pálím opravdu jen hudbu kterou vím že budu poslouchat), poslouchám hudbu prostě ve formátu mp3 na kompu a případně si půjčím přenosný mp3 diskmen. Za ty prachy si nikdy žádné cd už nekoupím Fuck celá OSA a IFPI
0 0
možnosti

Alfa

5. 3. 2003 15:01
Re:
To teda těžko příteli. CD v UK stojí 9.90, levneji jen v bazarech. V normalnim shopu stoji 12-15 liber, takze nevim odkud ty ceny mas.
0 0
možnosti

Martin

3. 3. 2003 16:33
Dam jim kulovy

Uz si nikdy CD nekoupim. Kdysi jsem musel ty prachy solit a mohl jsem jen drzet hubu, proste jsem nemel na vyber kdyz jsem to CD chtel. Tak a ted pekne jen smazim (CD jsem nekoupil aspon 3 roky) a majitelum vydavatelskych firem vzkazuju ze jsem uz do nich ty prachy narval a jak se do lesa vola tak se (pozdeji) z lesa oziva. No a ted se proste oziva.

Mimochodem, tady kecate ze az to bude levny tak to koupite atp, ale ja nemam jedinyho kamarada ktery by CD proste koupil. Maximalne u pumpy za body z benzinu.

0 0
možnosti

fbm

3. 3. 2003 10:48
aby nevznikla mylka, ja jsem pro snizeni cen CD (na tak 200-300 Kc), i kdyz si myslim, ze uz je stejne pozde a neni to zachrana.....a hudbou se nezivim (protoze u nas to skoro nejde :), z prodeje nemam ani korunu (no jo smlouva :) ale kdyz se CD neproda, tak firma nam da na dalsi nahravku mnohem min (nebo zadne:( penez.....a kvalita bude postupne stale horsi (levnejsi studio, mene casu atd.....), kdyz pominu to, ze uz diky tomu ze musim chodit do prace, to  neni tak dobre jak by mohlo byt, kdybych tomu mohl venovat jeste vic casu.....a vznika nam velice pekny zacarovany kruh..........
0 0
možnosti

fbm

3. 3. 2003 10:20
pár reakcí

1) cena CD = naklady na vylisovani, to je totalni hovadina rozsirena uz za totality :) (kde jsou naklady na studio, obal, reklamu atd.???) tzn. ze u nakladu cca 1000 ks, dela polozka  za vyrobu cca 25-30%!!!! 

2) cena 600-700 Kc za ceske CD (napr.minula Lucie na pumpach) je ale opravdu brutalni! (byl to marketingovy pokus, ktery dikybohu moc nevysel :)

3) Lidi si zvykli, ze hudba je zadarmo. (Pali si ve velke mire i ceske CD ktere se daji sehnat na koncertech i za 250,-....coz je hranice, pri ktere by CD (kdyz se slusne proda) nemuselo byt prodelecne :(((

4) Krausberry je opet marketingovy pokus (spis zoufaly, ktery plne charakterizuje situaci, ..."prosimvas kupte si to, dyt my vam to davame uz za min nez vyrobni naklady :((((

5) CR se nachazi v nejhorsi situaci ve ktere se nachazet muze (tzn. penez moc neni = kultura az po jidle a preziti, ale zase neni tak spatne aby hudba pomahala v teto neradostne situaci = jako za totality) jestli se to nezmeni, tak to bude cimdal horsi.......:((((

6) je to opravdu prelomova celosvetova krize, a ted se rozhoduje jak to bude vypadat za par let (jestli se vubec budou tocit dlouhohrajici CD, nebo jenom singly, jestli se cely hudebni prumysl presune na internet atd......uz ted je jasne, ze mamuti vydavatelske kolosy preziji jenom velice tezce.....

7) mluvim z pozice muzikanta, ktery tomu dava temer veskery volny cas a prachy....jak by se vam libilo, kdybyste chodili do prace zadarmo??? nebo presneji nekdo vasi rocni praci kterou jste sepsali, nakreslili, vymysleli .....pak nekdo vzal a za 7 Kč si ji vypalil na CD (a od neho dalsich 20 lidi)????? Z ceho zaplatite ucty, jidlo atd......proto ten kdo kopiruje ceske CD (ktere jde sehnat za 3 kila) je zloděj a zmrd!!!! (uplne stejny ktery vam v metru slohne z kapsy mobil, vlastne neni stejny protoze mu to vubec neprijde, ze by kradl!!!.......taky to muze dopadnout, tak ze zadni muzikanti nebudou :(((

8) posledni poznamka: umelec ma z prodeje tolik, jakou ma smlouvu (tzn. casto treba nic :))))

0 0
možnosti

gmg

3. 3. 2003 13:19
Re: pár reakcí

nojo, ale kurna i cesky cd stojej v pohode vic jak 400 a to o moc  a na to ja ...

kdo ti da treba i denni vydelek za cd, ktery ho prestane za par dni prestane bavit ja ne musim taky jist a kupovat si hadry a najem atd. atd. takze se na me klidne zlobte, ale na cd za ty penize vam seru

0 0
možnosti

Radim

3. 3. 2003 1:23
...
Takovy nadpis vylozene podsouva jedinou odpoved. Faktem vsak je take to, ze hodne interpretu nam nabizi malo muziky za hodne penez. Zavrou se do studia a cosi tam zpitvori jen proto, ze na to maji uzavrenou smlouvu. Pokles prodeje vezi tedy take v tom, ze hudby je kolem plno, vnucuje se, stala se z ni naprosto vsedni kulisa a neni se tedy co divit, ze situace je jaka je. Takze nejen to, ze CD stoji i 700...
0 0
možnosti

LoTeK

11. 3. 2003 16:29
Re: ...
presne na to som myslel ajja, sam muziku produkujem a mozem potvrdit, ze keby sa mozno viac "umelci" posnazili a dali do muziky napad, a nerobili ju len koli zmluve, predavala by sa sama...
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

v diskusi je 125 příspěvků

26. března 2024

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo...

Z jaderné triády zbyly Britům už jen ponorky. A ty musejí posílit

v diskusi je 76 příspěvků

27. března 2024

Jadernou triádu tvoří strategické bombardéry s jadernými zbraněmi, mezikontinentální balistické...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici

v diskusi je 44 příspěvků

28. března 2024

Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...

Rusko zastavilo odlet na ISS s první Běloruskou, letět měla i Američanka

v diskusi je 50 příspěvků

21. března 2024  10:23,  aktualizováno  14:26

Ve čtvrtek 21. března se necelých deset minut před půl třetí odpoledne měla vydat na Mezinárodní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Američané odepsali modul, který je vrátil po půl století na Měsíc

v diskusi je 20 příspěvků

28. března 2024,  aktualizováno  11:41

Od začátku letošního roku je na Měsíci a kolem něj poměrně rušno. Vedle řady sond, které zamířily...

Za vyhynutím dinosaurům mohla být i doba temna

v diskusi nejsou příspěvky

29. března 2024

Dopad planetky je nyní většinou odborníků považován za hlavní příčinu vyhynutí zhruba 73 až 76 %...

Podívejte se na Boeing C-17 Globemaster, který do Česka přivezl nové vrtulníky

v diskusi nejsou příspěvky

29. března 2024

V sobotu 23. března dosedl v Praze nákladní letoun USAF, který vezl obzvlášť cenný náklad. Z...

Dočasná raketa se po téměř 70 letech loučí. Bude startovat naposledy

v diskusi jsou 4 příspěvky

28. března 2024  15:36,  aktualizováno  19:54

Tento čtvrtek stojí na startovací rampě mysu Canaveral poslední potomek raket Thor, nosič Delta IV...

Američané odepsali modul, který je vrátil po půl století na Měsíc

v diskusi je 20 příspěvků

28. března 2024,  aktualizováno  11:41

Od začátku letošního roku je na Měsíci a kolem něj poměrně rušno. Vedle řady sond, které zamířily...

Velvyslanectví Alžírské demokratické a lidové republiky
Administrativní pracovník

Velvyslanectví Alžírské demokratické a lidové republiky
Praha