- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mno, ja v OpenGL delam uz asi 3 roky. Zkousel jsem i DX, ale to bylo muceni a utrpeni. U OpenGL presne vite co udela u DX je to casto veci nahody (specifikace DX je na mnoha a mnoha mistech derava a velice nejednoznacna). Navic GL je opravdu snadno prenositelne, nezavisle na objektovem programovani (treba se da programovat i z C, dabla kterej by to samy zkousel s DX bych chtel videt). GL je velice jednoduche na pouzivani i na nauceni. Dal u GL vyrobci hardwaru spolecne s kazdou novinkou mohou dat a davaji do ovladacu nejnovejsi featurky a programator jich muze hned vyuzit. Spolu s tim samozrejme prichazeji i problemy, treba v tom, ze podobne veci resi 2 firmy trochu odlisne (napr. shadery). Ale o standardizaci se stara ARB forum, ktere na zaklade koncenzu a rozumne uvahy vybira a sjednocuje vse co s GL souvisi. A prave odtud M$ odesel, ted jenom nevim jestli to GL prospeje nebo ublizi. Ja u nej velice pravdepodobne zustanu jeste velice dlouho.