Diskuze

Evropská unie hodlá zbavit trh pirátských kompaktů

Komise evropského parlamentu se nechala slyšet, že nová pravidla ochrany duševního vlastnictví by měla být tvrdší než dosud - tak, aby reflektovala zájmy nahrávacího průmyslu. Evropská unie hodlá zničit trh s černými nosiči a zatočit i s šířením hudby po internetu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

nick

30. 6. 2003 22:06
CENA
Ja bych si koupil cokoliv, ale kdyby to stalo nejakych 200 Kc. Hru za 2000,- si prece nepujdu koupit kdyz ji muzu mit za cenu prazdneho cd.
0 0
možnosti

Kyklop

26. 5. 2003 17:42
Nejen kvůli ceně
Klidně bych za originální CD zaplatil, a to i cenu běžnou nyní v obchodech. Jenomže co mám dělat jiného, když CD s moji oblíbenou hudbou u nás bude na trhu až v září ? Přitom toto CD se v zahraničí úspěšně prodává už léta, a to i na netu. Takže jelikož čekat nehodlám, CD jsem si již zkopíroval ... a pak se někdo bude divit že u nás jsou hudební piráti. Je to jako za socialismu, když něco není dostupné, sežene se to jinak. To už by si soudruzi v hudebních vydavatelstvích mohli uvědomit.
0 0
možnosti

6. 6. 2003 21:43
Re: Nejen kvůli ceně
To máš pravdu. Ale to že dnes na pultech nejsou k mání žhavé novinky souvisí s tím , že o ně není velký zájem a tak nikdo nespěchá.  
0 0
možnosti

Martin

23. 5. 2003 13:40
Stredoveke zakony
Ja mam furt pocit, ze tu vymyslime stredoveke zakony - hlavne RIAA. Oni chtej neustale nekoho pro priklad trestat. Myslim, ze ukazkove tresty, aby se ostani zalekli patri do stredoveku. A co se tyce zakonu. At udelaj jakekoliv, hlavne at je dokazou vymahat. Nemyslim, ze je spravne, kdyz je kriminalizovano 80% populace. Ano, nektere zakony - jako napriklad autorske porusuje skoro kazdy. Proto si myslim, ze pro fyzicke osoby, ktere si tim nevydelaji by mela byt moznost pouze obcansko pravnich soudu. Sam vubec nechapu, proc se na tak malo spolecensky negativni jev vztahuje trestni zakonik? Kdyz ukradnu v obchode tycinku, taky me nezavrou, ale kdyz zkopirujete DOS, uz na vas ciha vezeni... To je prece neporovnatelne, kradez softwaru je vic stihana nez kradez normalnich veci. A je v tom drobny rozdil, u beznych veci vam vyrobky pote shazi, zkopirovani kopie si ovsem ani nemusite vsimnout, natoz aby vam shazela... Jo a s evropskou komisi souhlasim, at se srovnaji zakony. Pokud chteji autori absolutni ochranu prav, prosim at daji uzivatelum zaruku za zpusobene skody. Mozna by pak nektere softwarove firmy sve produkty radeji rozdavali ;-)
0 0
možnosti

bero

22. 5. 2003 21:25
Potrebuje nekdo placky?
Nechapu proc nelze koupit za prijatelny poplatek (napr. $0.5 + sleva kdyz si koupim cele album) jednotlive nahravky primo na internetu. Kdyz bude cena dostatecne nizka, tak se nikomu nevyplati hudbu piratit. Prukopnikem v teto oblasti je treba skupina Manowar. Obavam se, ze jedinou prekazkou online prodeje jsou sami vydavatele hudby, nebot se boji ze by se prislo na to ze jsou treba zbytecni. Byl zde zminen pripad Photoshopu - U SW je IMHO situace trochu jina a me osobne se libi myslenka kratkodobeho pronajmu (licencni cislo, ktere bude platit tyden apod.).
0 0
možnosti

martin

22. 5. 2003 16:01
Vse zdarma
Podle meho nazoru, by reseni problemu s piraty obecne, mohlo byt jednou pro vzdy vyreseno ne vselijakymi restrikcemi, ktere jsou podle me kontraproduktivni, ale naopak uplnym uvolnenim autorskych prav pro "domaci pouzivani" a defacto tim zlegalizovat soucasny stav, ktery se prirozene vyvinul a nejlepe odpovida pozadavkum dnesni doby. Jak software, tak i filmy a hudba by pro nekomercni vyuziti mela byt zcela zdarma, ale pro komercni vyuziti by majitele autorskych prav meli vyzadovat radne zaplaceni licence. Piratum by byl konec. Budu- li si chtit pro sebe upravit fotky z dovolene, stahnu zdrama z webu plnou verzi photoshopu. Budu- li vsak pouzivat tento software za ucelem podnikani, tzn. ke generovani zisku, mel bych zaplatit. Neucinim- li tak, vystavuji se riziku pokuty. Prostredky dnes vynakladane na zabezpeceni proti kopirovani by mohly byt lepe vyuzity, kdyby byly investovany do vytvoreni systemu, kde by kazdy dokument (obrazek, zvukovy soubor, apod.) obsahoval zakodovanou informaci kdo je majitelem autorskych prav a jakym SW a kym byl upraven. Predstavuji si to nasledovne: Koupim PC, pripojim se na web MS, vyplnim formular (smlouvu o pouzivani jejich SW), digitalne se podipisu, stahnu nejnovejsi wokna a office. Budu- li PC pouzivat jen na doma, nic vic neresim. V pripade, ze si ale zalozim firmu a budu napr. v excelu vystavovat faktury, ktere budu posilat odberatelum, tak kazdy soubor ktery ja na svem kompu vytvorim bude obsahovat zasifrovanou (skrytou) informaci o tom, v jake aplikaci byl vytvoren a kym. Pripadny prijemce faktury bude mit moznost overit si u "autority", zda mam zaplacene relevantni licencni poplatky. V pripade, ze ne, je to pro nej bud pouze varovani toho, ze nedodrzuji pravidla a nebo kdyz bude chtit me muze udat a zmineny dokument prilozit jako dukaz. Proste a efektivni reseni, nemyslite?
0 0
možnosti

zmrzlik

22. 5. 2003 19:04
Re: Vse zdarma
Tohle je utopie, ktera ani v tech nejdivocejsich snech nebude fungovat;)
0 0
možnosti

22. 5. 2003 14:36
malá chybička: poslední slovo v osmém řádku článku. místo vlastnictví tam máte vlastnosti.
0 0
možnosti

Josef Komárek

22. 5. 2003 15:16
Re:
vskutku! díky...
0 0
možnosti

Matezz

22. 5. 2003 10:25
kopirovani?

Pokud jde neco prohlidnout, prehrat nebo spustit, tak to jde i zkopirovat.

Takze jediny zpusob, jak se zbavit piratskych kopii je nic nevytvaret, aby nebylo co kopirovat...

Jednoduchej zpusob jak vsemu zamezit... Ale pak by nebyla zadna sranda :/

0 0
možnosti

Xkryspin

22. 5. 2003 9:49
neuskodilo by nekam umistit odkaz na text navrhu at z toho mame taky neco:)
neuskodilo by nekam umistit odkaz na text navrhu at z toho mame taky neco:)
0 0
možnosti

Průměrný pirát

22. 5. 2003 8:07
A co takhle zrušit Internet
by evropská komise nechtěla? Většina hudebních skupin a zpěváků si zvykla, že vytvoří jednu dvě pecky, kterou trvale omílají v rádiích a CD pak vyplní vatou, kterou si posluchač musí vytrpět a ještě za to chtějí 500-700 korun. Tak se nesmí divit, že se stahuje a kopíruje a vypaluje. Dříve umělci chodili od města k městu, hráli zadarmo na poutích a trzích a byli rádi, že jim někdo něco dal a taky žili.
0 0
možnosti

pirát2

26. 5. 2003 12:32
Re: A co takhle zrušit Internet
když nezrušej internet, budem tu furt :)
0 0
možnosti

COOLIO_comes

22. 5. 2003 5:02
Velký sny ...

Já a Evropská unie, každý máme svůj sen. Já bych chtěl být .....třeba ....prvním člověkem na Měsíci, Evropská unie chce zničit pirátský "průmysl".

Kdo má větší šanci na úspěch ???

JÁ .... TIME MACHINE RULEZ..... omluvte mne, nechal jsem se unést
....... STROJ ČASU STARTUJE ...........

http://www.coolio-comes.com" target="_blank" rel="nofollow">COOLIO_comes

0 0
možnosti

Josef Komárek

22. 5. 2003 7:52
Re: Velký sny ...
off topic - btw moc pěkný web :o)
0 0
možnosti