Diskuze

Digitální fotoaparáty už nejsou luxus, vytlačují i klasické přístroje

Fotoaparáty jsou běžnou součástí naší domácnosti. Klasické přístroje však stále častěji nahrazují digitální fotoaparáty všech typů, které nabízejí srovnatelnou kvalitu snímků, nižší náklady na provoz a zejména vyšší uživatelský komfort.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Petr

5. 8. 2004 16:48
Nejlepší digitál všech dob
Podle mě je nejlepší digitál všech dob (i web kamera a digitální kamera) foťák Breezcam z telešopingu. :-)))))
0 0
možnosti

wanasta wanasta

26. 2. 2004 12:40

Pro běžné uživatele stačí digitál za 3800,. viz C 150

http://www.digital-technology.cz/" target="_blank" rel="nofollow">http://www.digital-technology.cz/

0 0
možnosti

Petr

25. 12. 2003 9:20
Dostal sem
Dostal jsem digitální foták Olympus C-150 a nemám k němu návod v češtině nevíte někdo kde by se dal stáhnout nebo sehnat? diky moc Petr
0 0
možnosti

kačenkin

13. 8. 2003 22:15
sorry...ale analog je pro běžné uživatele mrtvý....

kdo chce fotit normální fotky, tím myslím rodinu, děti, dovolenou , chlastačku a spol, ten si vystačí s obyčejným digitálem kolem 5kKč i bez optického zoomu.

Na nějaké umělecké fotky nebo experimenty to není, ale vadí to ????

A pro toto využití nemá vůbec smysl sáhnout po analogu, a nějaké srovnávání analog-digitál od poloprof. nebo profesionálů je zcela mimo mísu....

Jedu na Kodaku CX4200 a fotky jsou super.....nazdar....

0 0
možnosti

Mart

20. 8. 2003 3:13
Re: sorry...ale analog je pro běžné uživatele mrtvý....
nazdar
0 0
možnosti

Mart

23. 7. 2003 10:48
No cena vs kvalita
Ano souhlasim nema cenu porovnavat kvalitu SLR zrcaadlovek s digitalnima kompaktama. Ale v praxi o to prave jde, ZATIM PROSTE NENAJDETE DIGITALNI FOTOAPARAT v kvalite napr. Canon 300 SLR (cena cca 11tis) nebo ekvivalent aspon Canon 3000 SLR (cena cca 6500Kc) - tim myslim v priblizne cenove hladine. Jiste da se diskutovat o priblizeni se nebo vyrovnani se digitalni zrcadlovky jenze kde ty zacinaji s cenou. Proste pro cloveka ktery uz nechce delat jen momentky na dovoleny nebo o narozeninach a chce si zkusit neco vic, trochu si pri foceni "pohrat" a ceka trochu zajimavy vysledek (proste clovek si chce udelat aspon obcas z foceni radost) ne jen zkotrolovat na LCD jestli je na snimku vse co chtel a doma zjistit ze fotka neni takova jakou si predstavoval- ZATIM NENI JINA MOZNOST nez aspon zacatecnicka zrcadlovka (v pripade ze nema v kapse aspon 25tis nebo spis o dost vic)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0 0
možnosti

Kuba

16. 7. 2003 15:53
Jeste jednou k tomu Trust 730s
Fascinuji me trochu ty prizpevky typu: pryc od toho Neee, katakstrofa... Uprimne receno za tu cenu od takoveho fotaku nemuze mnoho ocekavat a pokud jej clovek zakoupi pouze na fotografie v elektronicke forme, tak si myslim ze na fotografovani napriklad na webove stranky to bohate staci ... No a pokud clovek s fotkami dale profesionalne ci poloprofesionalne pracuje, tak si holt koupi fotak jiny lepsi!!! Pred trustem jsem mel Minoltu za par stovek a fotila a foti dobre dodnes jak zrcadlovka :))) Pro bezneho fotografa, ktery ma doma BEZNY fotak to bohate staci .... Co chcete za ty 4 tisice...
0 0
možnosti

BFLM

14. 6. 2003 14:54
VC3210 vs Coolpix 2000
Jsem absolutní laik a chci prijatelny fotky.Vzit VC3210 za 5000 nebo Nikon collpix za 6100? Díky za názory
0 0
možnosti

Mig

4. 6. 2003 23:10
MUSTEK ???
Chtěl bych se zeptat, jestli někdo má zkušenosti s firmou Mustek, konkrétně Mustek MDC-4000 ??? Nechci koupit nějaký krám, tak se radši zeptám.. rozlišení 3,1 Mpix, CCD, ale clona F 4,0?? což sem se dočetl že neni dobrý... Sem laik a nevi co to znamená a jaké to má důsledky, vysvětlíte mi to někdo prosím? Díky moc Mj. cena cca.5500 kč vč.DPH
0 0
možnosti

Zdeněk Polách

4. 6. 2003 23:36
Re: MUSTEK ???
Jednoduše řečeno, čím větší clona, tím větší hloubka ostrosti a vykreslenější snímek. Na druhou stranu, abys čím nižší clona, tím lépe to fotí v bytě. Tzn. Pokud fotíš na ostrém slunci, je super si nastavit clonu F22 (pro rejpaly - příklad pro pochopení :o)), zatímco pokud chces fotit spíše doma, kde toho světla moc není, tak je lepší clona 2,8 nebo 3,6 atp. Pokud je pevná clona F 4,0, tak je to spíš na běžné focení pro laika, ne pro profíka, a přijde mi to jako OK
0 0
možnosti

Tomas

4. 6. 2003 14:16
HMMM...

Spousta povolanych malo vyvolenych. Podivejte se napr na casopis NG /National Geographic/. Spousta obarazovyho materialu uz jde z digitalnich pristroju. A kvalita je vyborna - vetsina z vas zabednenych odborniku na klasiku by to stejne nepoznala. No nic. Hloubka ostrosti - BLABOL! Koliks toho s digitalem nafotil? Opticky jsou pristroje SHODNE. Neni tak podstatne cim fotografuje jako KDO a JAK fotografuje, atd....

Tomas

0 0
možnosti

HonzaSeifert

4. 6. 2003 17:40
Re: HMMM...

To byl teda opravdu odborný názor, souhlasím jen s poslední větou, důležitý je výsledek a ne to, na co to bylo foceno.

Ta hloubka ostrosti blábol není, sám jsem si to vyzkoušel, když jsem dělal fotky Camba do http://www.paladix.cz/rs/clanek.php?aid=10609" target="_blank" rel="nofollow">článku pro Paladix. Pozadí dělalo bílé prostěradlo, s digitálem (HP 618) jsem ani na nejmenší clonu nebyl schopen dosáhnout toho, aby nebyla vidět struktura látky, nakonec jsem sáhnul po své F80, nasadil pevnou 50/1.8 a bylo po problému. Čím to bylo?

Uvedu příklad na rozdílu nezi F80 a D100, na obou objektiv 28-70/2.8:

Základní ohnisko pro kinofilm vychází 43 mm, pro D100 je to díky menšímu políčku 28 mm (lze spočítat z úhlopříčky, kino má rozměr 24x32 mm, D100 23.7x15.6 mm), snímací úhel (výřez v hledáčku) je tím pádem stejný, stejná tedy bude i vzdálenost, na kterou fotím. Chci co nejmenší hloubku ostrosti, nastavím tedy 2.8, fotím na vzdálenost 4 metry.

Hloubka ostrosti se vypočítá, h=2*z*c*((1+m)/(m^2)), kde z je velikost rozptylového kroužku (u kina se bere 0,033 mm, pro D100 vychází cca 0,021 mm), c je clona, m je měřítko zvětšení. Měřítko zvětšení se vypočítá m=f/(v-f), kde f je ohnisková vzdálenost, v je zaostřená vzdálenost.

Pro F80, ohnisko 43 mm a zaostřenou vzdálenost 4 m nám vyjde m=43/(4000-43)=0.01
Pro D100, ohnisko 28 mm a zaostřenou vzdálenost 4 m nám vyjde m=28/(4000-28)=0.007

Po dosazení do vzorce na výpočet hloubky ostrosti tedy vyjde pro F80 h=2*0.033*2.8*((1+0.01)/(0.01^2))=1866 mm = 1.87 m
a pro D100 h=2*0.021*2.8*((1+0.007)/(0.0007^2))= 2401 mm = 2.4 m

Takže je to opravdu BLÁBOL? Zákony optiky jsou neúprosné, vše je způsobeno jiným měřítkem při snímání. Řešení jsou jen dvě, buď dělat čipy velikosti kinofilmu (zatím dost drahé), nebo do digitálů dávat světelnější objektivy, což je současná cesta, u digitálů se setkáváme se světelností třeba 1.2, ale také je to o ceně. A pravda je, že levné digitály s čočkou průměry několik málo mm světelný objektiv prostě nemají, v případě zoomu se to na delším konci ještě zhoršuje a aby to nebylo tak jednoduché, díky malému políčku se mnohem dříve začne projevovat vliv difrakce (ohyb světla na lamelách clony), proto u digitálů končí clona třeba už na 8.

K National Geographic, zatím pozoruju, že většina fotek je dělána klasikou na dia, snadno se pozná podle často i výrazného zrna třeba v obloze, tak ač jsem podle Vás zabedněnec, poznám to. Naopak uznávám, že pro tisk v NG by dal digitál lepší výsledek, protože z principu tam není zrno a obraz je čistší. Ale už bych raději nechtěl vidět dvoumetrovou zvětšeninu. Jestli jste byl na Staroměstské radnici na výstavě fotografií Prahy během záplav, tak tam jste mohl vidět, jak vypadají přehnaně zvětšené fotky z digitálu - sbírka pixelů, žádné detaily a na fotce toho už moc vidět nebylo.

Jinak proti digitálům osobně zaujatý nejsem, nemám ho z toho důvodu, že mým potřebám zatím nevyhovuje. Zabývám se hlavně krajinou fotografií, kde jsou požadavky na kvalitu nejvyšší (mluvím o fotkách 50x60 cm a více) - ostrost, rozlišení, množství detailů, polotónů, žádné zrno... Neznám digitál, který by toto splnil (jestli o nějakém víte, řekněte mi), na druhou stranu neznám ani kinofilm, který by toto splnil, splňuje mi to jedině velký formát.

0 0
možnosti

Ťuhýk

3. 6. 2003 7:15
Hezká věta

Klasické přístroje však stále častěji nahrazují digitální fotoaparáty ...

Mám tomu rozumět tak, že jsou klasické přáístroje nahrazovány digitálními, nebo jsou digitální přístroje nahrazovány klesickými?

0 0
možnosti