Diskuze

Jak se díváte na nabídku SCO licencovat Linux?

Po linuxové konferenci na začátku srpna začal spor o údajně vykradený kód v Linuxu nabírat na obrátkách. Bylo podáno množství žalob a SCO napadlo samotnou licenci GPL. Byly také „zveřejněny“ inkriminované řádky software, k čemuž se vzápětí vyjádřil Linus Tovards.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

effe

26. 8. 2003 5:54
Linus Torvalds
Necital som celu diskusiu, takze neviem ci niekto na to upozornil ale meno tzv. tvurce linuxu je Linus Torvalds a ne Tovard ako je uvadzane :) to len tak btw. http://www.cs.helsinki.fi/u/torvalds/
0 0
možnosti

Pavel

25. 8. 2003 22:49
Navíc je to tady jak kopání do mrtvol ptotože na idnes oprášili měsíc starou diskusi a poopravili stejně starej článek, jen aby bylo čím zaplácnout díru.
0 0
možnosti

Pavel

25. 8. 2003 21:33
programátoři? - lameři!
Já se vždycky strašně bavím příspěvkama "programátorů" a jejich nářkama na to, že Linux jim bere obživu a je hrozbou, naproti tomu Windows vychvalují jak se díky němu můžou uživit. Navíc jak taky někdo psal že Windows je pro programátory profesionály a Linux pro programátory studenty který nevědí co to je živit se sám. Takový lidi nejsou nic jinýho než troubové s velmi omezeným přehledem, protože kdyby něco o Linuxu věděli tak by něco takovýho nemohli nikdy vypustit na veřejnost. Nechápu jak někdo může tvrdit že pro Linux se MUSÍ programovat zadarmo. Je to nějakej mýtus obecně rozšířenej. Pokud přece někdo chce vytvářet aplikace pro Linux za peníze, nic mu v tom nebrání. Největší problém obecné rozšířenosti Linuxu je totiž IMHO nedostatek právě takových programů, který by se kvalitama vyrovnaly aplikacím pro Windows. Uživatel by totiž neměl pracovat se systémem, ale právě s těma aplikacema.
0 0
možnosti

Kroko

27. 8. 2003 15:56
Re: programátoři? - lameři!
To mate pravdu, bezny uzivatel, chce pustit system a pracovat s aplikacemi. A na instalace a ladeni systemu maji administratory. A placeni za aplikace v linuxu? Nechodme daleko, znam nekolik nejmenovanych aplikaci pro linux, za ktere se musi zaplatit, a proc ne, pokud ta aplikace je tak kvalitni, ze lidem stoji za to, za ni zaplatit, tak zaplati. Stejne tak i pro OS od M$ jsou nektere aplikace zdarma.
0 0
možnosti

Top Secret

25. 8. 2003 17:40
Teda ..
... to jsou uplny romany, co tady pisete ... asi si to vytisknu a necham jako cteni na dobrou noc
0 0
možnosti

telekoumak

25. 8. 2003 12:20
LINUX proti WINDOWS
Žádný OS není dokonalý,důležité je,že je na výběr a každý si může vybrat takový OS jaký vyhovuje jeho potřebám.Takže můj názor je,že pokud se někomu líbí Windows,tak ať je používá a jeho volbu plně respetkuju.Pokud si vybere Linux nebo jakýkoliv jiný OS,budu se chovat stejně.Není to o tom,co je lepší,ale o tom jaké mám preference a co mi vyhovuje (dostupností,kvalitou,podporou,...čímkoliv)
0 0
možnosti

Linsucx

25. 8. 2003 8:29
Linux je jako sen,
software zdarma s otevrenym zdrojem do ktereho se muze kazdy podivat. Je tu krasna utopie a vsichni vime ze chcipne stejne jako Napster. V tomto svete prevlada po tisicileti zavedeny vztah k majetku - sladky tucnak to nezmneni.
0 0
možnosti

WH

25. 8. 2003 10:39
Re: Linux je jako sen,
... a jak vsichni vime ... vas radoby zovialni ton se zaklada zrejme na vasich dojmech a snech, kdyz uz sem pletete to sneni, ale ne na faktech. Co se, ale divim, mate doma asi "taky pocitac", takze historii a problematice GNU/Linuxu jiste rozumite. :)
0 0
možnosti

klon

25. 8. 2003 7:45
Opravdu zabavny pohled na Linux hatery :)
Opravdu zabavny pohled na ty blbecky, kteri pisi, ze Linux je virus a mysli si pri tom, jak jsou originalni a vtipni :-)) Opravdu blbeckove... ALE PROC PISU: Autore - nez budete verejne publikovat, NAUCTE SE CESKY PRAVOPIS !!! Ty hrubky jsou trapne, trapne, trapne....
0 0
možnosti

Ageso

25. 8. 2003 8:52
Re: Opravdu zabavny pohled na Linux hatery :)
Hele DEBILE :))) Podud chceš prcat autora za hrubki tak se nejdřív sám nauč psát :)) Můžeš začít s interpunkcí - háčky a čárky :)) Takový kokotky jako ty má totiž každý rád 8-) i/ý fuck of na tebe kriple !!!!
0 0
možnosti

25. 8. 2003 2:12
test
0 0
možnosti

Bullhead

24. 7. 2003 10:21
OPRAVDU DULEZITE !!! Re: Linux je nebezpečný virus
...DULEZITE ...prectete si tu předcházející reakci ...a o tom jsou vsechny debaty na vsech CZ serverech ohledne WIN/LIN ...WIN priznivci se snazi ve valné většině argumentova ...LIN příznivci jsou ve valné většině sprosti! ...proc nadávaš někomu do i*iotu? ...zaver? ...WIN jsou programatori kteri se tim zivi, zivi rodiny a jiz vi jak svet funguje ...LIN jsou z vetsiny nevyzrali mladicci na skole ktere zivi jejich rodice a kteri nejsou schopni byt ani slusni ...nesledujete nekdo zahranicni konference, jestli jen CZ Linuxáři jsou tak sprostí nebo je to obecný jev daný tím že prostě nemají argumenty?
0 0
možnosti

Ghuul

24. 7. 2003 13:08
Re: OPRAVDU DULEZITE !!! Re: Linux je nebezpečný virus
Myslim ze trochu prehanis, tech idiotu a nevyzralych mladicku je na obou stranach dost a dost... Sam tvuj prispevek je mimo hranice objektivnosti (vsimni si ze zatimco do WIN jsi zaradil spise ony "vyzrale" osoby tak do LIN pocitas spise ty "mladicky"). Samozrejme pokud se nejakym zpusobem radis do WIN komunity tak si spise zapamatujes kdy kdo hanel WIN, nez kdy kdo z WIN hanel ty z LIN. Na obouch stranach jsou proste extremisti a takove je nejlepsi ignorovat a brat jejich projevy s nadhledem a ne hned podle toho usuzovat o slozeni jednotlivych skupin.
0 0
možnosti

electric

23. 7. 2003 22:51
muselo to prijit!!...

ja si sice tu praci abych precetl vsechny prispevky nedal, ale je mi uplne ajsny o cem to je, takze proste pridam svuj nazor...

muj prvni pocitac byl ZX Spectrum a dostal jsem ho kdyz mi bylo 6 let;) od ty doby delam s pocitaci prakticky denne, ted je mi 25 let a pracuju pro jednu z nejvetsich SW spolecnosti na svete, ne MS!! .. doma mam jak Win 2k, tak FreeBSD a pracuju na tom co se mi zrovna pro tu kterou vec hodi a v cem se mi to lip dela, myslim ze nikdo nevyvrati fakt ze Win jsou vic user friendly a linux/unix levnejsi a mozna stabilnejsi/skalovatelnejsi, to uz lze diskutovat .. nicmene jak uz bylo receno, at si kazdej dela v tom na co ma a co se mu vic libi... to ze nekdo prijde a pokusi se nejak driv ci pozdeji ovladnout  ci zdimat a zpoplatnit rostouci a stale vyznamnejsi trh, ci pozici na trhu, jakou pozice Linuxu/Unixu bezesporu je, bylo zcela logicke a jasne, kdyby se tak nestalo tak by to odporovalo samotne podstate soucasne konzumni spolecnosti, ve ktere spis vice nez 80 % lidi sveta zije a neni se cemu divit, pouze se k tomu chce nejak postavit.. otazka MS vs. Linux/Unix sem asi moc nepatri a myslim ze tady vc. me zatim nepsal nikdo kdo by mel tolik zkusenosti a znalosti aby to byl schopen objektivne a znalecky posoudit! kazdy system ma svoje a je kazdeho vec aby si vybral to, co mu vyhovuje... a kdyz ten vyber udela, tak mu neprislusi aby adresoval jakekoli nadavky ci co na adresu tech druhych! Kdokoliv koho jsem zatim slysel pronest vety typu, Gates je vul a Microsoft je sracka by na miste, kde by vydelaval ty miliardy delal uplne to same a mel misto duhovek dolarovy znacky, 90 procent nevrazivosti ma stejne svuj puvod v zavisti. at je MS ci jina mega korporace jaka chce, tak pres vsechny svoje negativa dost vyznamne prispiva k pokroku a pohani vyvoj kupredu a to uz jenom diky tomu ze velkou cast svych zisku musi cpat zpet do vyvoje a vyzkumu, aby si zas ty zisky udrzela nebo pripadne zvysila... je to easy jako u MC Donnalda, kdyz to nekomu nechutna, tak at to sakra nezere a nenadava na to jaky jsou to sracky ci co, nauci se varit a je v pohode, stejne tak je to v tomhle.... ja protoze jsem nedodelal vejsku, tak jsem dal 2000 a udelal si Microsoft Certified Professional, ne proto ze by to neco znamenalo, ale abych obalamutil recruitingovy spolecnosti a HR managery, a vyplatilo se, mam se nanejvys kralovsky, a pritom je to tak jednoduchy ... kdybych ted mel za svoji instalaci FreeBSD zaplatit litr abych ji tam dal mel.. tak proc ne, uznavam ze na tom nekdo stravil sakra hodne casu a proto to ma svoji hodnotu a ja to vyuziju .. nicmene nakonec k podstate clanku... postup a obchodni naroky SCO neuznavam a pokud je to skutecne tak, ze si dela naroky na tak mizivou cas sesti radku kodu, tak at si ty miliony, na ktere ma zalusk, jde laskave vydelat jinam, nejlepe praci!!! ...

0 0
možnosti

Tomáš Wartlík

26. 7. 2003 14:12
Re: muselo to prijit!!...
Takže. Nebudu se dohadovat o každé Vaší větě, ale nesouhlasím s dvěma Vašimi názory, a to "MS ci jina mega korporace jaka chce, tak pres vsechny svoje negativa dost vyznamne prispiva k pokroku". Právě že pokrok brzdí. Svým monopolistickým postavením dálá akorát to, že systematicky likviduje jakoukoli konkurenci a spotřebitele pak musí kupovat to co jim MS nabídne ať je to jak chce nekvalitní a drahé (a tak se tomu taky děje). Ve zdravé konkurenci jsou společnosti donuceny k lepšímu vývoji a nižší ceně. Kdežto takovýto monopol si dělá co chce. Další dle mě špětný názor je, "že peníze které získá musí cpát do pokroku". MS cpe do pokroku asi tak 20%. Když vynechám co jde do jejich vlastní kapsy (no ať si vezmou co chtějí je to ostatně jejich) a drtivá většina jde do marketingu a likvidace konkurence. Tyto 2 tatiky MS spojuje. Již od dob DOSu (koupeného MS za 20 000 $) dělal moduly svých programů, aby v konkurenčních DOSech házeli chyby (to jen tak pro ilustraci). Dále je tu BSA, které vzato kolem a kolem si platíme sami nákupem od MS. Například v 90. letech slibovali každému prodejci počítačů švýcarské hodinky za poskytnutí osobních dat každého zákazníka, který si kupuje počítač bez OS a tedy je poteciálním zlodějem software. Myslím, že pokud by zde bych pouze MS a jemu podobní, celé odvětví IT by šlo (omluvte ten výraz) "do hajzlu". Jediný, kdo se vedle MS dokázal radikálněji prosadit tak aby byl skutečně vidět, je právě Linux. A je to právě tím, že nefunguje na standardní komerční bázy a nemůže být zlikvidován konkureční firmou (viz. článek Mýty o ekonomické podstatě Open source na serveru http://www.root.cz). A ještě pro upřesnění, mluvil jsem dost úzce a opomenul dost výrobků a firem. Měl jsem ale na mysli pouze trh OS pro běžné uživatele, popř. pro firmy.
0 0
možnosti