Diskuze

Jaké máte vy zkušenosti s investicemi do IT oddělení?

Proč je pro firmu výhodnější si počítače pronajmout a ne zakoupit? Jak vybírat vedoucího IT oddělení? Jak řídit IT oddělení? Proč není dobré bezhlavě nakupovat všechny technologické novinky? Seriál o investicích do IT začíná.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

gdf

7. 1. 2004 12:06
Od všeho trochu

Dobrý den, souhlasím s autorem článku v tom, že výběr správné osoby na místo "šéfa" IT je klíčová. Nemůže být "pouze" technik", a již vůbec ne "pouze" manager. Musí spojovat obě oblasti, a obě na poměrně vysoké úrovni. Jeho úkolem je totiž spojit a přivést ke spolupráci dva z principu neslučitelné světy, svět technologií a svět podnikání, chcete-li, obchodu.

IT manager musí být členem nejvyššího vedení firmy a musí zajistit, aby IT nebylo vnímáno jako "požírač financí", tedy režie, ale generátor zisku. Problémem je, že většina přínosů IT se velmi těžko vyčísluje (mám na mysli realistické a smysluplné vyčíslení, nikoliv mnohdy úsměvné studie různých výzkumných a poradenských firem).

Podle mě je ale často problém uvnitř firmy, která musí být připravena a ochotna výše naznačenou pozici akceptovat. Pokud řídí IT finanční ředitel, těžko hovořit o možnosti aktivního rozvoje IT. Pokud je IT vnímáno jako nutné zlo, kterého by bylo nejlépe se úplně zbavit, těžko hovořit o možnosti aktivního rozvoje IT. .......atd.

0 0
možnosti

Stephem

7. 1. 2004 11:10
Outsourcing nee

V nasi stredne velke firme se zahranicnimi vlastniky se taky pokouseli outsourcing zavest, protoze "takhle se to dela u maticky v cizine". Jeste predtim se ale udelala studie, kolik prace za kolik penez a jak rychle (pruzne) dokazi udelat vlastni zamestnanci a porovnalo se to s nabidkou outsourcingove firmy ktera tvrdila, ze dosahne 25% usporu nakladu na IT.

A hadejte, na co se prislo? Vlastni zamestnanci jsou nejmene o tech 25% levnejsi :-), vykonnejsi a pruznejsi nez jakakoliv firma. Outsourcing nebude. Bohuzel to ma dovetek "zatim nebude", protoze ty politicke tlaky ze strany vlastniku jsou tady porad...

Outsourcing je jen managerska moda, stejne jako open-space kancelare a podobne kraviny...

0 0
možnosti

Tom

7. 1. 2004 9:35
Mnoho faktoru ovlivnuje spravnou volbu
Jsem IT Managerem ve stredni firme s 2 milardami obratu rocne ( automobilovy prumysl ). Outsourcing sluzeb a spravy IT jsme taktez vyzkouseli, ackoli se jednalo o renomovanou firmu tak naklady / (vykon + akceschopnost) byly nevalne. Ponejvice zalezi o vhodnosti zvoleneho reseni. Pokud potrebujete okamzite zasahy a doba kdy se neco stane a doba kdy bude pruser je kratsi nez doba za jakou je schopen outsourcer zjednat napravu, pak bude mene problemove drzet vlastni lidi ( a take lacinejsi ). A verim tomu ze situace v soukromem sektoru bude velice odlisna nez ve statni sprave ( naklady na odstaveni vyrobni linky napr. u DaimlerChrysleru vs. statni urednici nejde spustit Word a odlozi praci na jindy :o)
0 0
možnosti

zdenek oršulík

7. 1. 2004 10:47
Re: Mnoho faktoru ovlivnuje spravnou volbu
Naprosto přesně řečeno.Není co dodat.Plný souhlas s tím co jste napsal.Co tímto článečkem chtěl autor říci je mi neznámou.
0 0
možnosti

Kameník

7. 1. 2004 8:45
Outsourcing vers. aplikační SW

Větší část příspěvků, jak jsem vyrozuměl, chápe outsourcing především jako dodávku a provoz HW + příslušného OS. Proto dávám k úvaze toto:

Představte si, že zákazník zároveň provozuje mnoho desítek velmi sofistikovaných aplikací. Ty aplikace se samozřejmě nějak "podepisují" na chodu IS. Jak outsourcující firma zaručí plnění smluvních podmínek a funkčnost IS, jestliže dodávku a správu aplikačního SW bude provádět jiný dodavatel? Připomínám všeobecně panující stav, kdy dodavatelé nabízí outsourcing a domnívají se, že tím nejdůležitějším pro firmu vedle HW a OS je přístup na Internet a Email. Vůbec netuší, že chod firmy stojí především na konkrétních aplikacích. Že by měli v outsourcující firmě takové portfolio pracovníků, kteří rozumí správě účetního SW, konstrukčním a technologickým aplikacím, SW z oblasti mapové dokumentace, stavební aplikace atd? A mohl bych vyjmenovat desítky dalších. Tak to upřímně pochybuji. Takže zákazník si iformatiky stejně držet musí. A je li nějaký zádrhel v provozu? Zákazník nemůže čekat, řešení musí přijít teď hned - ne až přijede pracovník otsourcující firmy třeba z Prahy k zákazníkovi z malého města bůhví kdy. 

0 0
možnosti

Karel

6. 1. 2004 22:51
Vyborny clanek

Zajimavy nadpis, ale jinak mam pocit, ze jsem se k tematu vubec nic nedozvedel. Alespon nic, na co by clovek neprisel selskym rozumem sam. Ale o tom je skoro cela "Mlada Fronta"

Nebo to neni jen pocit? :)

0 0
možnosti

palo

7. 1. 2004 2:36
Re: Vyborny clanek - nejlepe tento navod kombinovat s

 

http://www.zive.cz/!textove_diskuse/F.asp?ARI=114266&HID=19&RFS=1" target="_blank" rel="nofollow">http://www.zive.cz/!textove_diskuse/F.asp?ARI=114266&HID=19&RFS=1

 

a mate usporeno x %  

 

p

 

0 0
možnosti

reverse

6. 1. 2004 21:44
blafy
To je snad jediny komentar, ktery si k tomu dovolim dodat, protoze jinak je ten clanek dokonaly. Kdyby pan autor tolik neoutsourcoval a chvili se venoval realnemu provozu v nejake stredni firmicce s dejme tomu 500 stanicemi a 30 servery jako pracuji jiz peknou radku let ja, tak by mozna byl vice v realite. To snad ani neni mozny, aby tohle proteklo na technet. Kdybych tam nekde alespon videl upozorneni na PLACENOU REKLAMU, tak bych nad tim mavnul rukou, ale takhle mi to prijde jako bezduchy vyplod cloveka, co se s IT realitou setkal tak mozna na papire ve statistikach. Tak takhle se to pratele delat neda...
0 0
možnosti

14. 1. 2004 16:31
Re: blafy
Nejlepsi je, ze to reklama je, ale ne na firmu, kde dela autor...oni sami skutecne outsourcuji pocitace od nekoho jineho. :-) Jinak souhlas s tim, ze je to kravina. Pocitac se da rozsirovat a jeho cena neni tak dole, to pan autor skocil na spek reklamnim blafum firmy, ktera jim pronajala pocitace...
0 0
možnosti

6. 1. 2004 17:54
investice do IT je investice do lidí, aneb výběr IT šéfa v praxi

bereme své známe, nezáleži moc na tom, co umí, hlavně když jsou loajální ...

velká, nebo malá firma, vše jedno, pouze u velmi malé firmy si majitel vybírá sám. Protože však obvykle není odobrník na IT a současně nabízí malý plat, tak taky podle toho výběr dopadá ...

0 0
možnosti

Tom

6. 1. 2004 17:39
článek mě potěšil
protože je-li autor šéf firmy a odpovídá-li článek úplnému poselství o užitku, který je  firma Et Netera v této oblasti schopna nabídnout zákazníkům, pak by mělo být snadné je porazit. Nenašel jsem v článku v podstatě žádnou novou solidní informaci, která by zákazníkovi mohla pomoci. Tom
0 0
možnosti

Martin

7. 1. 2004 9:58
Re: článek mě potěšil
 Vlastně máš pravdu, z takového pohledu jsem se na to nepodíval. Ale co chudáci jejich zákazníci a klienti!?!
0 0
možnosti

Crusher

6. 1. 2004 15:29
Outsourcing a zivotnost

Jakkoliv souhlasim s vetsinou veci v clanku uvedenych (odpovednost a pravomoce IT, komunikace mezi oddelenimi firmy, role IT ve firemnich procesech), nemohu souhlasit s outsourcingem pracovnich stanic. Nekolikrat za posledni 2 roky jsem poptaval u nekolika firem moznost outsourcingu pracovnich stanic a to jak dlouhodobe (2-3 roky) tak kratkodobe (6 mesicu).

Odhlednu-li od potizi spojenych s nabizenou vsehochuti HW (a tim ztizeneho udrzeni stabilniho a konzistentniho SW prostredi), vzdy se ukazalo, ze pronajimat si stanice se nam cenove vubec nevyplati - pozadovane sazby jsou skutecne vysoke. Lepsi je koupit jich vetsi mnozstvi najednou (a tim dosahnout lepsi ceny).

Ovsem v pripade, kdy je napr. potreba zajistit konferenci se outsourcing cehokoliv na klic skutecne hodi.

Na druhou stranu musim rici, ze velkou roli zrejme hraje velikost ceskeho trhu, kdy podle meho -ne nutne spravneho- neni realne predpokladat ze se najde zajemce o outsourcing rekneme 3000 stanic na 3 roky, tim padem neni asi firma ktera by se outsourcingu

Domnivam se proto ze lepsi nez outsourcing je pro firmy promyslena interni politika IT - jednotny HW, jednotny SW, centralizace nekterych aplikaci, vzdalena sprava atd. 

Typicka pracovni stanice ve firme kde pracuji jako spravce technologii ma planovanou fyzickou zivotnost cca 5 let a s ohledem na to byly i vybirany.

0 0
možnosti

Kik

6. 1. 2004 16:48
Re: Outsourcing a zivotnost
Naprosto souhlasím. Outsourcing má opravdu význam a použití v určitých činnostech, ale nedá se použít na všechno. Navíc i v soukromých firmách se PC používají tak dlouho, dokud to jde a pokud se mění, tak většinou všechny hromadně. Navíc mi v některých částech ten text  připadal jak reklama.
0 0
možnosti

detleff

6. 1. 2004 15:09
IT a Manageri čtěte !!!
a hlavně tomuto článku žádnou váhu nepřisuzujte. A ještě si dovolím jednu radu na závěr pro autora: neberte si prosím do ruky slovník, podívejte se co tím vzniká...
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

v diskusi je 125 příspěvků

26. března 2024

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo...

Z jaderné triády zbyly Britům už jen ponorky. A ty musejí posílit

v diskusi je 76 příspěvků

27. března 2024

Jadernou triádu tvoří strategické bombardéry s jadernými zbraněmi, mezikontinentální balistické...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici

v diskusi je 44 příspěvků

28. března 2024

Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...

Rusko zastavilo odlet na ISS s první Běloruskou, letět měla i Američanka

v diskusi je 50 příspěvků

21. března 2024  10:23,  aktualizováno  14:26

Ve čtvrtek 21. března se necelých deset minut před půl třetí odpoledne měla vydat na Mezinárodní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Američané odepsali modul, který je vrátil po půl století na Měsíc

v diskusi je 21 příspěvků

28. března 2024,  aktualizováno  11:41

Od začátku letošního roku je na Měsíci a kolem něj poměrně rušno. Vedle řady sond, které zamířily...

Za vyhynutím dinosaurům mohla být i doba temna

v diskusi nejsou příspěvky

29. března 2024

Dopad planetky je nyní většinou odborníků považován za hlavní příčinu vyhynutí zhruba 73 až 76 %...

Podívejte se na Boeing C-17 Globemaster, který do Česka přivezl nové vrtulníky

v diskusi jsou 2 příspěvky

29. března 2024

V sobotu 23. března dosedl v Praze nákladní letoun USAF, který vezl obzvlášť cenný náklad. Z...

Dočasná raketa se po téměř 70 letech loučí. Bude startovat naposledy

v diskusi jsou 4 příspěvky

28. března 2024  15:36,  aktualizováno  19:54

Tento čtvrtek stojí na startovací rampě mysu Canaveral poslední potomek raket Thor, nosič Delta IV...

Američané odepsali modul, který je vrátil po půl století na Měsíc

v diskusi je 21 příspěvků

28. března 2024,  aktualizováno  11:41

Od začátku letošního roku je na Měsíci a kolem něj poměrně rušno. Vedle řady sond, které zamířily...

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...