Diskuze

Měl by být člověk být potrestaný za to, že z jeho počítače odešla anonymní výhrůžka?

Policisté nemají jasně definované podstaty trestných činů, které lze prostřednictvím internetu spáchat. Navíc není jasně stanoveno, kdo se na spáchaném trestném činu podílí, když například umožní, aby se pomocí jeho techniky konkrétní čin za hranicí zákona stal. Podívejme se na případ vydírajícího taxikáře a muže, který chtěl otrávit nápoje Coca-Cola.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pater

28. 1. 2004 19:28
Pane autore: Vyděrač omylem NEvytočil inkriminovanou linku!
Odhalení nastalo mnohem paradoxnější situací, ale nechejme to tak, jak pan autor uvedl...
0 0
možnosti

Barbar

28. 1. 2004 1:02
hehehehe :-))))
hehehehehehehe :-)))))
hehehehehehehehehehe:-)))
hahahahaahahahahaa:-))))
kurfa... ja uz nemuzu... boli me bricho od smichu :-))))))
--
Sorry, ale musel jsem se zasmat :-)))) Jako dukaz brat IP adresu :-))) To je fakt "cool joke" :-))) Poslat příspěvek do diskusního fora z jiné IP než je moje je pro mě záležitost asi 1-2 minut (a to když mám k dispozici "prázdný" počítač jen s OS a přístupem na net... žádný speciální soft nebo tak :) taktéž mail atd :-)) Takže jak vidím, tak policie je u nás v IT vážně totálně neschopná a internet je tedy na 100% anonymní :-)))))
--
Jinak pokud by za to byl zodpovědný "majitel dané IP", tak to potěš koště!!! To bych mohl osobně poslat pár lidí klídně do chládku přímo od sebe z pokoje :-)))) Krásná představa :-))))))
--
Podle mě by nikdo neměl tuhle zbraň do ruky hackerům dávat... zatím se jedná jen o třeba kradení zdrojáků, hraní si s meilama atd., občas i nějakej ten finanční únik (při "nakoupení" softu přes internet na falešný číslo kreditky atd.), ale to v celku nejsou žádné škody (tedy jsou, ale jen "teoretické" prakticky se nic neděje...), ale při představě, že by každej člověk, kdo tomu trochu rozumí mohl poslat druhýho sedět mi trochu tuhne krev v žilách... to už je moc!!!
Sice by se mi líbil zákon, který by mi tohle umožnil :-)))) Ale já jsem proto, aby se stejné řešilo stejným... slovní prohřešek slovně, počítačový hřích třeba zákazem práce s IT... ale odsoudit za nějaký hack, poslání nevhodnýho příspěvku nebo mailu stejným vězením jak třeba vraždu, to mi přijde dost ujetý!!!! Vždyť společenská nebezpečnost lidí od PC je prakticky nulová... oni by se skutečnosti nikomu nikdy neublížili... tak proč tak tvrdé tresty??? No možná to vysvětluje poslední věta hackerského manisfestu: "...jsem hacker, jsem chytřejší než ty... A TO MI NIKDY NEODPUSTÍŠ!!"
 
0 0
možnosti

mittar

31. 1. 2004 6:37
Re: hehehehe :-)))) prd
no nevim, naprosto s tebou nesouhlasim, pocitacova kriminalita jde do stovek miliard rocne, jestli je to pro tebe malickost, tak ju z kapesnyho zaplat a nebude se trestat ... ohledne IP, zfalsovat se v podstate neda, musel by ses heknout do inkriminovaneho komplu nebo do poskytovatele jeho pripojeni. Poslat neco pres anonymni proxy umi kazdej dezo, takze jediny co souhlasim jsou ty dve minuty (pokud se trefis na tu co je aktivni) ...
0 0
možnosti

x

27. 1. 2004 10:20
X
Jesli astane situace ze jsem ajitelem PC a z neho je proveden utok tak za to budu stihan to je v poradku. Pokud prokazu ze ten utok byl proveden nekym jinym proti me vuli nebo bez meho vedomi tak se z toho mozna dostanu. Pripada mi ze si tu nekdo plete pojem a prujem ...
0 0
možnosti

28. 1. 2004 18:59
Re: X
a co presumpce neviny, pane? i kdyz nekdo zabije nekoho vasi legalne drzenou zbrani, nemusite prokazovat, ze jste to nebyl. naopak policie musiprokazat, ze jste to byl!
0 0
možnosti

Neexist

27. 1. 2004 9:22
Slang
Ten vězenský slang jako např "mordparta" jste si mohli odpustit.
0 0
možnosti

26. 1. 2004 23:11
bezpecnost
i kdyz necham dvere od bytu otevreny, je trestny cin, kdyz me nekdo vykrade (mozna me pojistovna nezplati pojistne :-( ). kdyz z okna meho bytu zastreli nejakeho chudaka na ulici, nejsem ja zodpovedny, ale jsem opet poskozeny, ze mi narusil me soukromi. i kdyz nezamknu sve auto a nekdo se s nim projede stylem carmageddon s cilem ziskat co nejvic bodu za krvave kousky. opet za to nemuzu ja, jako vlastnik auta, ale ridic krvak. i kdybych mel komp nastokrat blbe zabezpecenej (napr. OS Windows ;-), coz mam :-O ) a kdokoli by z nej mohl podnikat nelegalni akce, nejsem to ja, kdo je zodpovednej. jsem opet poskozenej. prilezitost sice dela zlodeje, ale mam byt zodpovednej za moralne poklesla individua, ktera se chapou tech prilezitosti? a proc v pripade bytu ci auta zodpovednej byt nemam a v pripade komplu ano? je to proto, ze policije je jinak neschopna? tak at se policie uci a zdokonaluje a at si jenom zkusi me omezovat. zas tak specialni obor IT neni, aby v nem platili uplne jiny zasady nez vsude jinde. neco proti?
0 0
možnosti

O

27. 1. 2004 0:39
Re: bezpecnost
> i kdyz nezamknu sve auto a nekdo se s nim projede stylem carmageddon ... opet za to nemuzu ja, jako vlastnik auta, ale ridic krvak. To je zrovna blbost. Za tohle zodpovednej jsi. Mas povinnost podle zakona to auto zabezpecit.
0 0
možnosti

Thyronx

26. 1. 2004 20:43
Ne v plenkach ale v praveku
Amricka Internetova policie se s nikym nesere a tresty jsou velmi tezke samozrejme VZDY nepodminene. U Vas policie nema v rukou zakony.A kdyz tak jsou chabe a pravomoci policie temer nulove. Dobre Vam tak
0 0
možnosti

26. 1. 2004 22:52
Re: Ne v plenkach ale v praveku
hihi ... asi se prestehuju tak vam, do raje :-) dik zes mi otevrel oci
0 0
možnosti

Tom

26. 1. 2004 19:16
dodatek
O "kvalite" I-netoveho odboru cajtu svedci treba i to, ze kouknou na header mailu a automaticky predpokladaji, ze "From" je opravdu odesilatel :-) Holt, kdo by k nim asi sel delat ? V soukromem sektoru si IT specialiste (a ze opravdovych v CZ tolik neni) vydelaji xx-krat vic.
0 0
možnosti

Tom

26. 1. 2004 19:06
autor netusi o co jde ...
... a cajti uz vubec ne. Kdyz nejaky non-BFU bude jen trochu chtit, nema nikdo sanci zjistit odkud, kdo, co a kam poslal.
0 0
možnosti

real_goldie

26. 1. 2004 16:25
Autror clanku je asi blazen
Autor clanku se musel zblaznit!!!! Kdyz tvrdi, ze kdyz nekdo odesle z meho pocitace "cokoliv" ja sem zodpovednej. To je jako kdyzbych Vam autore vzal kladivko, nekoho s nim zabil a vy ste sel sedet!!!! Taky ta navrhovana drezura s tim lustrovanim v internetCafe je docela z jinyho sveta. Neni autor nejakej propustenej policista??? Nemluve o tom, ze i kdyz sem doma a mam pocitac pustenej, stejne nevim jestli k nemu nekdo nema vzdalenej pristup. Az si budete cist tyto radky, ruku na srdce, jste si 100% jistej, ze jste na komou sam? Jste si jistej ze veskera komunikace mezi pocitacem a internetem je 100% vase???? jestli odpovite ano, jste bud hloupej, nebo nevzdelanej, nebo lzete.  
0 0
možnosti

Tonda

26. 1. 2004 17:19
Re: Autror clanku je asi blazen
Nemáš náhodou pocit, že na netu si každej může dělat co chce. Stačí prolistovat zdejší diskuze a už můžeš sepisovat podání na neznámého pachatele pro podněcování k rasové a náboženské nesnášenlivosti. Druhou věcí je jak pachatele usvědčit. I když to podepíše plným jménem a adresou, tak to pořád není důkaz, ale co s tím má chudák policajt dělat.
0 0
možnosti

Igor

26. 1. 2004 13:27
Bylo nebylo...
Plně souhlasím s autorem článku, majitel počítače by měl být postižitelný. Schází k tomu jenom jeden drobný krůček: počítač který bude nenapadnutelný, veškerý software bude 100% bezpečný (tj. zaručeně v něm nebudou žádná zadní vrátka nebo chyba), kdy se nikdo nebude na netu moct prokazovat cizí totožní a k počítači se nebude moct přihlásit nikdo jiný než jeho oprávněný uživatel. Tento stroj s uvedeným vybavením by se měl objevit už někdy kolem roku 4200 našeho letopočtu, což není za dlouho! Do té doby by se mělo vydat nařízení, které by všem autorům výhružných zpráv přikazovalo podepisovat tyto zprávy svým osobním certifikátem, povinně chráněným heslem...
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

v diskusi je 125 příspěvků

26. března 2024

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo...

Z jaderné triády zbyly Britům už jen ponorky. A ty musejí posílit

v diskusi je 76 příspěvků

27. března 2024

Jadernou triádu tvoří strategické bombardéry s jadernými zbraněmi, mezikontinentální balistické...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici

v diskusi je 42 příspěvků

28. března 2024

Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...

Rusko zastavilo odlet na ISS s první Běloruskou, letět měla i Američanka

v diskusi je 50 příspěvků

21. března 2024  10:23,  aktualizováno  14:26

Ve čtvrtek 21. března se necelých deset minut před půl třetí odpoledne měla vydat na Mezinárodní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Američané odepsali modul, který je vrátil po půl století na Měsíc

v diskusi je 20 příspěvků

28. března 2024,  aktualizováno  11:41

Od začátku letošního roku je na Měsíci a kolem něj poměrně rušno. Vedle řady sond, které zamířily...

Za vyhynutím dinosaurům mohla být i doba temna

v diskusi nejsou příspěvky

29. března 2024

Dopad planetky je nyní většinou odborníků považován za hlavní příčinu vyhynutí zhruba 73 až 76 %...

Podívejte se na Boeing C-17 Globemaster, který do Česka přivezl nové vrtulníky

v diskusi nejsou příspěvky

29. března 2024

V sobotu 23. března dosedl v Praze nákladní letoun USAF, který vezl obzvlášť cenný náklad. Z...

Dočasná raketa se po téměř 70 letech loučí. Bude startovat naposledy

v diskusi jsou 4 příspěvky

28. března 2024  15:36,  aktualizováno  19:54

Tento čtvrtek stojí na startovací rampě mysu Canaveral poslední potomek raket Thor, nosič Delta IV...

Američané odepsali modul, který je vrátil po půl století na Měsíc

v diskusi je 20 příspěvků

28. března 2024,  aktualizováno  11:41

Od začátku letošního roku je na Měsíci a kolem něj poměrně rušno. Vedle řady sond, které zamířily...

2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč
2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč

Zúčastněte se volby jména roku 2024 a správně odpovězte na soutěžní otázku.