Diskuze

Bude příští rok patřit superrychlým LCD?

Hned dvě společnosti oznámily, že ještě toto čtvrtletí vypustí na trh první LCD displeje, u nichž se bude doba odezvy bodu pohybovat na úrovni 8 milisekund. Podle nich budou taková rychlá LCD dominovat trhu již v roce 2005.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Little Boy

1. 9. 2004 9:25
pocet snimku
Udelat srovnavaci tabulku na zaklade poctu zobrazitelnych snimku u zobrazovacich zarizeni je samozrejme uplne zcestne, protoze: CRT maji uplne jiny princip zobrazovani a hlavne pro lidske oko je vsechno nad priblizne 20 snimku plynuly pohyb, jedno kolik jich je. Ta nizka doba reakce u LCD je dulezita z uplne jinych duvodu....
0 0
možnosti

Kobliha

1. 9. 2004 9:31
Re: pocet snimku

S tim lidskym okem bych trochu nesouhlasil. 20 snimku je sice uz relativne plynuly pohyb. Ale kdyz hrajes trebe nejakou hru, tak rozdil mezi 25 a 80 snimky je sakra viditelnej.

Nebo se staci divat na televizi a je videt rozdil mezi filmy natocenymi 25 snimky bez prokladani a treba tv serialy, ktere bezi 50 pulsnimku/s

0 0
možnosti

Little Boy

1. 9. 2004 10:05
Re: pocet snimku
Nekdo je nejak chytrej. U pocitacovy hry to je predevsim zpusobene jitterem mezi jednotlivymi snimky, kdyz jdou dva obrazky za sebou po 5ms a pak je 95ms nic, tak to samozrejme poznat bude, i kdyz statisticky to porad bude 20 snimku/s. V televizi rozhodne zadnej rozdil nevidim, taktez v kine, kde se promitaji filmy s 24 snimkama/s je obraz naprosto plynuly. Lidske oko rozlisi jednotlive snimky do frekvence 10Hz, nekdy od 20Hz je obraz plynuly. Tvrdit ze poznam rozdil mezi 50 s 25 snimky je stejne jako tvrdit ze slysim rozdil v mp3 mezi 256kb a 512....subjektivni zalezitost.
0 0
možnosti

Kak

1. 9. 2004 10:16
Re: pocet snimku

No tak bych se hádal, rozdíl mezi 25 fps (50 fps ale liche jsou stejne jak sude) a tru 50 fps je setsakra poznatelnej, tru 50 fps má daleko hladší pohyb, je to dobře vidět na znělkách a scroolovaní titulků kdy u filmů cukají a u TV pořadů jedou krásně plynule, tak nevím kdo dělá jenom chytráka a kdo má pravdu ! jinak film v kině vypadá plynule jenom proto že oko si zvykne na menší fps a hlavně není přímé srovnání (jako v TV kde se můžou dvě normy potkat hned za sebou) + ve filmu je vždy obsažen daleko výraznější motion blur který nízké fps dost maskuje...

ps: Jitter je svině to je fakt, proto je statistika nanic.

0 0
možnosti

Kujeb

1. 9. 2004 12:29
Re: pocet snimku
když to rozebereme ještě hloběji - v kině a plynulý pohyb??? Byly jste vůbec v kině a prohlídli jste si to pořádně? Asi ne, protože je to trhaný. A trhaný to je proto, že film se převádí z originálu (který často bývá v 60hz alá NTSC) na 24hz (kino). 60/24 nejde vydělit bezezbytku, takže se to trhat musí. A kdo řiká že ne, je slepej. Ten samej problém je u DivX a MPG, dokonce i v TV kde je převeden film z 60 (NTSC) na 50 (PAL) se to seká. Dobře je to vidět na závěrečných titulkách např. na úžasných jihoamerikánskejch telenovelách nebo na různých dokumentech... ;-)
0 0
možnosti

Kak

1. 9. 2004 15:06
Re: pocet snimku

1) Převod TV 60Hz na kinoformát ? tak to jsem ještě neviděl, proč by to někdo dělal ? navíc by NTSC na patnáctimetrovém plátně vypadal opravdu se svým "vysokým" rozlišením dost divně, to je blbost.

2) Převod NTSC 60Hz na PAL 50Hz se dělá tak že se to resampluje takže pohyb cukaný není, aby se člověk dočkal jsou na to speciální mašiny (Quantel), nemluvím o nějakém debilním Adobe Premiere který tam prostě některý snímky nelajzne.

3) Převod 24 fps kinoformátu na PAL se dělá tak že se vlastně nic nemění, snímky se nechají jak jsou a přehrají se jako 25 fps, film trvá o nějakou minutu míň čehož si nikdo nevšimne a je o 1/25 rychlejší pohyb (čehož si nikdo z vás nevšiml ;), zvuk se zkonvertí pomocí FFT stretche na kratší délku "beze změny výšky tónů"

4) S telenovalema se nikdo nesere protože je toho moc, zvolí se rychlá ale nekvalitní metoda.

0 0
možnosti

Kujeb

2. 9. 2004 11:00
Re: pocet snimku
1 to že to má 60Hz ještě neznamená, že má stejné rozlišení jako NTSC TV... 2: resamplovaním se obraz rozmazává v časové ose - k trhání bohužek také dochází, mnohem kvalitněšího výsledku docílíš opravdu vynecháním sem tam nějakého snímku - bohužel, trhání se opět nezbavíš (ale lze to ruzně eliminovat... to je pěkný slovo ;-) ) 3: nevim proč by někdo převáděl kinoform na PAL... zbytečnost, až na ten zvuk celkem souhlasím - i tak to jde 4: ano
0 0
možnosti

Kak

2. 9. 2004 18:10
Re: pocet snimku

1) co tím chtěl básník říct ? informaci která v signálu není si už z prstu nevycucáš

2)nerozmazává, jsou pokročilé metody využívající trackingu pohybu a další finesy, opravdu, ser na programy pro PC, tam na kvalitu nenarazíš

3) Dělá se to běžně, nebo si myslíš že se veme třeba terminátor 3 (mimochodem pěkná kravina) a natočí se kvůli TV znova ? , veme se film a ten se prostě naskenuje z toho se resamplem udělá DVD a VHSka...lidi lidi, sladká nevědomost

0 0
možnosti

Mem

2. 9. 2004 14:02
Re: pocet snimku
Bohuzel nemas pravdu - rozdil mezi 25fps a treba 50fps poznas i pri naprosto konstantnim framerate. Rozdil oproti TV, kinu apod. je v motion blur (rozmazani pohybu), ktery na PC chybi (da se take renderovat, ale stoji to vykon, takze se to vetsinou nepouziva, nebo jen jednoducha implementace).
0 0
možnosti