Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Softwarovým pirátům nastávají krušné časy

Soudy vynášejí stále přísnější tresty za nelegální užívání, distribuci či prodej počítačových programů. Zatímco dříve si soudy i při poměrně vysokých škodách vystačily s tresty veřejných prací či měsíčními podmínkami, v posledních letech jde o vysoké pokuty a několikaleté podmíněné tresty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

BSA -K0K0TI

BSA -K0K0TI
Ja som 100% warez.............. cca 500 GB warez a iba ma to hreje na srdci..........
0/0
27.1.2005 17:46

Re: BSA -nemoc šílených krav(volů)
Čímž se vše zjednodušuje a člověk alespoň nemá starost co je a co není illegal :-))
0/0
31.1.2005 22:56

Karass

BSA
Dete s BSA do $vulgarismus vylizany $urazka $urazka $urazka $vulgarismus
0/0
27.1.2005 12:09

xyz

BSA=hovada
(http://www.bsa.cz/) to sou uplný hovada rozesílaj výhružný dopisy atd. eště spolupracujou s policajtama, ty kdyby radši chytali vrahy... ten rok co někdo dostal někdo nedostane ani za vraždu.. vim to jednoho kluka tu přejel a druhýho těžce zranil nějakej debil v autě a dostal jen ubohou podmínku!!
0/0
25.1.2005 22:10

Thyronx

Stejne je krasna...
negativni popularita ;-)))
0/0
25.1.2005 1:22

Lanic

Placená reklama
Tak tohle je na žalobu, podle zákona musí každé reklamní sdělení být viditelně označeno jako placená inzerce, komerční sdělení apod. www.idnes.cz tím, že bez označení přetiskl tuhle reklamu BSA by si zasloužil pořádnou pokutu.
0/0
24.1.2005 16:59

Kyssling

Pokuty
Musí ti odsouzení uhradit těm společnostem škody ?
0/0
24.1.2005 11:00

Zdeněk Schee

Re: Pokuty
Myslím, že ne, protože kdyby odsouzení mohli škody třeba několikanásobně přeplatit, jistě by se to řešilo mimosoudně. V krajním případě si představte, že by odsouzení příslušné společnosti bývali koupili, tím by se z trestu jistě vyplatili.
0/0
27.1.2005 14:24

kombajn

igelity a kazety
BSA úzce spolupracuje s policií. Financovala například informační kampaň, při níž policie v roce 2002 rozeslala malým a středním firmám varovné dopisy.
Ale předtím sama rozeslala cerne igelitove pytle a VHSky podnikatelum a nekteri malem meli infarkt z toho, ze jim nekdo nekoho unesl, nez si pustili video.
Nehledě k tomu, že nechápu o jaké BSA je to řeč. Existuje na území ČR nějaká taková organizace? 
 
0/0
24.1.2005 9:02

Bacil

Několik poznámek:
BSA je tlupa nadžených blbů. Ten co byl u nás v podniku chtěl nahrát na diskety dvousetgigové pole. Jsou to blbci.
a/ když jako prodejce před instalací u klienta zkusím nainstalovat jeho zaplacený SW na svou mašinu abych věděl jak na to = jsem zloděj, protože v registru WIN zústala informace. Když to nezkusím, budu za blba.
b/ Když jako prodejce budu ohejbat klienta aby si koupil nějaký soft, potřebuju mu ukázat co to umí. Demo je na dámské přirození. Může mi někdo sdělit adresu kde si plnohodnotný produkt mohu koupit pro potřeby prodeje? Všichni to nějak omezují, ten netiskne, ten má jen jeden filtr. Kašlu na ně a načerno to předvedu.  
Mohl bych psát dál, ale je to porad stejne, takze na BSA s*ru a po osobní zkušenosti desetkrát tolik. Je to banda ubohých vychcánků, kteří by se jinak neuživili. Jo a ten certifikát, který nám do firmy dodali náč ředitel nepověsil ani na záchod. A to nám ve vestibulu visí i jiné certifikáty o nichž si myslím svoj
0/0
24.1.2005 0:01

Tomas marny

Vzdyt mame vsichni predplaceno
Vzdyt mame vsichni predplaceno:
V České republice odvádíme poplatky podle zákona příslušným autorským svazům Podle ceníku Ochranného svazu autorského se odvádí z CD vypalovačky 1,5 procenta, z DVD 1,8 a z PC či notebooku 1,5 procenta z výrobní ceny.
0/0
21.1.2005 14:12

mpixel

Re: Vzdyt mame vsichni predplaceno
to je fakt, aspoň mám jistotu že nekradu.
0/0
24.1.2005 9:11

Martin S

Nepřesnůstky...
"Byl odsouzen k trestu odnětí svobody na 1 rok s podmíněným odkladem výkonu trestu na 4 roky. .. Pachatel má právo proti trestnímu příkazu podat odpor." Jen technická pro redakci Technetu, resp. IDNESu - je-li vydán dosud nepravomocný trestní příkaz, nebožák jím postižený není pachatel (protože presumpce neviny !) ale obviněný. Být to já, máte na krku žalobu na ochranu osobnosti... "Uvedla to mluvčí české pobočky Business Software Alliance (BSA)" Hm. Kdo ví, co je "česká odbočka BSA", ruku nahoru... Lidi, když přebírám a tisknu PR článek, tak to dělám pořádně, nebo ne?
0/0
21.1.2005 13:23

No-Matter

MOTHERFUCKERS
Kazdej kdo PRODAVA piratskej sw/movies/mp3 je drzka na odstrel ktera vydelava jen na praci jinych (at uz firma nebo cracker) jen diky tomu ze ma v praci rychlou lajnu. Kill 'em all !!!
0/0
21.1.2005 13:06

Thyronx-

Re: MOTHERFUCKERS
No mas pravdu....vydelavat na praci jinych, by se melo TVRDE trestat. Pro svoji vlastni potrebu ...je to otazka. Okopirovat si film z DVD ktery jsem si koupil pro pripad ze se mi poskrabe, je legalni.
0/0
22.1.2005 1:50

tommev

uvaha
Pokud chcete nekoho trestat tak zacnete trestat spíše firmy za nekvalitní zboží (př. Win XP a jejich SP). Při představě koupě SW a neustálých problémů a závad se jedná o nekvalitní výrobek, tudíž bych doporučil firmám zavřít hubu a šoupat nohama a věnovat se raději vývoji kvalitního a nevadného SW. V tomto oboru asi plati kvalita se nerovná ceně. Co takhle na ně poslat orgány na ochranu spotřebitele, když něco nefunguje tak jak má tak se jedná o podvod (dle mého názoru). Pirátů se nezastávám nedělaj sice legální věci, ale za ceny SW a jejich funkčnost a "nezávadnosti" se nedivím, že lidi budou raději kupovat pirátky.
0/0
21.1.2005 11:07

Goudy

!!
Thyronxi že jseš vylízanej se tady ví už všeobecně....... ale dneska jsi tomu ještě nasadil korunu.
0/0
21.1.2005 10:41

aarghot

Re: !!
mozna le tak trosku lama ale s tou kvalitou MS produktu ma vicemene pravdu
0/0
23.1.2005 21:41

Thyronx

II
Netreba se rozepisovat o kvalite Microsoftu a jejich Media Playeru ktery v podstate odmita prehravat mnohe formaty, downlouduje kodeky a mnohdy to nehraje ani s nima. Jejich prohlizec fotografii zabudovany ve Win je ostudou sveta a Internet Explorer dalsi. Po nainstalovani Windows stravi uzivatel dalsi hodinu aby se zbavil ruznych bublin navadejici k ture po WinXP, a registraci na jejich Messengeru... Od Microsoftu je tedy vhodne mit ty Windows a mozna jejich Office. To ostatni je "junk".
0/0
21.1.2005 3:07

Rexx

Re: II
A všiml sis někdy při instalaci, že si můžeš zvolit co chceš nainstalvoat a co ne? NAvíc tě nikdo nenutí používat jejich prohlížeč obrázků, jejich IE, ... Je to pouze doplněk samotného OS, který někomu vyhovuje, někomu ne. Vše je to pouze otázkou nabídky a poptávky. Fascinuje mě, jak všichni na MS nadávaj. Ale proč je to nejúspěšnější SW společnost na světě? Protože má drahé produkty? Protože má tak hroznej OS? Protože to nikdo nepoužívá? Tak už se probuďte, nikdo vás absolutně k ničemu nenutí. Nevyhovuje Vám to, používejte něco jiného, třeba i zdarma.
0/0
21.1.2005 7:50

gagaryn

Re: Re: II
  " " LOAD
 
 
0/0
21.1.2005 8:15

Thyronx-

Nejsem obhajce Linuxu
Windows XP jsou fajn. Ale kdyz nekdo vytvari fajn operacni system, mel by mit i fajn to ostatni. A to Microsoft nema ani teoreticky. Kazdy blbec vi ze lepsi prohlizec fotek ma Ifran nebo ACDSee, Ze lepsi nez IE je kazdy jiny prohlizec (Mozilla nebo Opera) Ze firewall podstatne lepsi nez v SP2 je od ZoneAlarmu ci Sygate... Ze Media Player mpc2kxp6482, ktery se da zdarma stahnout tady: http://prdownloads.sourceforge.net/guliverkli/mpc2kxp6482.zip?use_mirror=belnet hraje vsechno Ze pro stahovani dat z Usenet Newsgroups je neporovnatelne lepsi nez Outlook (Forte Free Agent) a ze na prichozi mail te upozorni treba kazdych 5 minut cela rada programu lepsich nez Outlook. Ted se s MS soudi treba Evropa, aby MS ze svych verzi odparal Windows MediaPlayer. Asi vedi proc. Na to jake ma MS prijmy, a jak obrovsky tym lidi, tak na to ty jejich SW jsou znacne uboha.
0/0
22.1.2005 1:59

Thyronx

To se dela tak:
Jde se treba na stranku http://www.virtualdj.com/ stahne se tam jejich Virtual DJ verze 2.04 nebo 2.05 a pak na http://www.cracks.am/ a stahne Crack. A software bezi.Kdyz mu nepovolite pristup na Net pres Vasi firewall - tezko se nekdo z Netu dohleda ze mate nacerno fantasticky software. Samozrejme ze to neni spravne ale lidi kteri kraky vytvareji se na vec divaji zcela jinak.... Mnohe software kupovane za pekne prachy ma v sobe naistalovano spoustu spyware a bugs.. ktere Vam otravuji zivot a praci na PC, zpomaluji ho a mnohdy jsou podobna software naprosto k nicemu. Je to strucna a jasna odpoved tem vyrobcum SW kteri chteji zakazniky jen okradat. Mimochodem je velkou otazkou jestli WinXP odpovidaji cene za kterou jsou prodavany - i se vsemi chybami - kdyz je potreba temer kazdy mesic stahovat na ne zaplaty. Microsoft zaplata SP2 je hanebna vec, kterou pfravda MS dava zdarma ale hodnota toho Service Packu odpovida cene. Na muj pocitac to nesmi. Pouzivam skvely firewall, skvely
0/0
21.1.2005 3:06

radsi zadny:-)

hh lol at dou nekam:-)i
paneboze co to...by mohli chodit od domu kdomu s povolenim k prohlidce a vsude by nasli neco nelegalniho:-)......proste je to k nicemu:-) i me jendou neco hrozilo..jen za stahovani a zdileni....a stejne ke me nkdo s povolenim k prohlidce neprisel ani zadnej dopis o mimo soudnim vyrovnani:-).....
0/0
21.1.2005 1:15

michawel

Microsoft praktiky
Microsoft ječí jaký má škody, ale že obyčejnou školu ožebračí tím, že i když chce legálně nakoupit licence na Windows XP, ji nechá zaplatit plnou retail cenu. (protože si vymyslel, že zvýhodněné licence platí jen na upgrade) A nebo že si vymyslel, že u OEM licencí licence propadne tím, že prodejce vymění základní desku PC. Tohle je na odsouzení. Kdyby každá firma měla všechno legální, tak těch rentabilních bude minimum. Nezastávám se pirátů, co prodávaj software na netu, to jsou skutečně zločincy. A cítím to tak i morálně, protože se obohacují na cizí účet, ale taky by mohli dotčené firmy trochu přehodnotit cenovou politiku s ohledem na finanční možnosti dané země.
0/0
21.1.2005 0:18

pkm

skody
To vyčíslování škody je fakt síla. Někdou si pořídí cédéčko s wokny za stovku (přitom nemůže doufat, že je to legální) a MS tím vznikne škoda 3 tisíce. Sranda.
0/0
20.1.2005 23:53

Rexx

Re: skody
A co je na tom "síla"? Pokud ho u "piráta" wokna nainstalované na pc, je logické, že je "pirát" používá a tudíž nezakoupil licenci, která stojí 3tis. korun. Jiná věc je, pokud má "pirát" doma přepáleno třeba sto dvd s filmama a škoda se propočte čistým pronásobením jejich hodnoty.
0/0
21.1.2005 7:43

Robos

Re: Re: skody
Je to už únavné opakovat, ale lidi si MOHOU bezplatně a bez souhlasu majitele aut. práv pořizovat kopie hudby a filmů pro osobní potřebu. Nemohou je šířit, půjčovat nebo prodávat. Poplatky organizacím za ušlý zisk vzniklý kopírováním jsou zahrnuty do cen médií a přehrávačů. Když ale někdo vydělává prachy a ještě to nedaní (těžko takový příjem danit), tak je to opravdu schweinerei. Na druhou stranu je pofiderní počítat škody tak, že se vezme počet kopií a pronásobí jejich katalogovou cenou v domění, že toto by lidé zaplatili, kdyby neměli pirajdy. Obvykle by ale lidé na ty astronomické ceny neměli, díla by si tak jako tak nekoupili a firma o žádný zisk nepřišla. (Nemluvím o firemní klientele.)
0/0
21.1.2005 14:08

Kappi

Re: Re: Re: skody
S tímhle musím souhlasit. Například taková RIAA stále po lidech hází to své bahno o tom, že JEN A JEN počítačoví piráti a lidé co si hudbu a filmy stahnou, tak muhou za autorovy "malé" zisky. Podle - nejen - mě by si člověk, který si stáhne nějaké album nebo program originál nekoupil. Prostě je mu to jedno jestli to má a nebo ne. A kdyby to opravdu v případě nějakého programu potřeboval, tak si může najít nějakou freeware alternativu. Proto říkám: LINUX a spol. RULEZ !!
0/0
23.1.2005 11:06

kombajn

Re: Re: Re: skody
prrrrr, vzdy dojde k poruseni zakona. Protoze pochybuju o tom ze si kazdy film co mas doma na disku delas sam z dvd v pujcovne, pak kazdy kdo ti ten film pujcil prekrocil zakon. Ne ty ze sis udelal kopii pro sebe, ale on, ze ti poskytl zdroj pro tu kopii.
0/0
24.1.2005 8:56

váše škody
Už mne to fakt sere poslouchat to vyčíslování škody. Vždyť přece, kdyby to ti co mají kradenej SW si ho nemohli ukrást tak v drtivé většině ho vůbec nekoupí. Takže o žádné takové škodě nemůže být ani řeč. Navíc každý běžně používáný SW se dá nahradit jiným freewarovým.
0/0
20.1.2005 22:04

Rexx

Re: váše škody
V PR článku šlo spíše poukázat na piráty, kterří se obohacují prodáváním kopií sw. To neni případ člověka, který si "ukradne" CAD, protože si ho chce vyzkoušet a naučit (a většinou se ho nestihne naučit po dobu platnosti demo verze - 30 dní). U prvního případu je to opravdu čistá zlodějina a obohacení se na úkor společnosti, která něco vyrobí (naprogramuje). U druhého případu to dopadne tak, že se člověk buď nic nenaučí a software stejně nepoužívá nebo se jim začně živit (podnikat/pracovat) a zakoupí licenci (v lepším případě, v horším se opět jedná o zlodějinu, kdy vydělávám pomocí produktu, který jsem ukradl).
0/0
21.1.2005 7:38

venomacek

Re: Re: váše škody
souhlas, zatím je v pohodě že se nestíhají domácí uživatelé (kteří se se softem víceméně učí), ale vychcánkové co PRODÁVAJÍ kopie. Ale popravdě neznám nikoho, kdo by takhle soft pořídil
0/0
22.1.2005 20:34

Kakač

BSA
Pánové a dámy z OSA, vezměte se za ruce s kolegy z OSA, skočte hromadně do záchoda a spláchněte za sebou. Pro jistotu raději 3x. ;-) Nikdo na vaše zastrašování není zvědavý.
0/0
20.1.2005 21:56

Kakač

Re: BSA
Oprava: Pánové a dámy z BSA...
0/0
20.1.2005 21:57

Požitkář

Už zase PR článek?
Kdy už konečně přestanete vydávat PR výšplechty pseudospolečností typu BSA (už si pořídili alespoň živnostenský list nebo ještě pořád neexistují?) za seriózní články v počítačovém periodiku.
0/0
20.1.2005 18:42

Yusaku

Re: Už zase PR článek?
No, oni existovali... dokud je soud neodsoudil k naprave skody. Pak se rychle rozpustili, jeste aby museli neco platit... Ke cti ceskych firem v tehdejsi BSA nutno rict, ze teatralne odesli na protest vuci temhle praktikam jeste nez to rozpustili...
0/0
23.1.2005 2:15

Grovik

BUBUBUBUBU !!!
Mulisy mulisy mulisy! A co jako PR clanek BSA ktera muze krafat jak chce ale nemuze nic!
0/0
20.1.2005 17:02

Belzebub

Re: BUBUBUBUBU !!!
Tak tohle je asi nejlepší reakce na tenhle článek. Jen víc takových. ME ME ME ME ME
0/0
21.1.2005 23:47



Najdete na iDNES.cz