Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Digitální televizní vysílání je na obzoru

„Počet prodaných přijímačů digitálního pozemního signálu se už v tomto období odhaduje na 10 tisíc a je patrné, že zájem o ně stále roste,“ říká Leoš Pohl ze CDG. Dodává, že společnost Czech Digital Group testovala více než čtyřicet a registruje více než stovku těchto typů digitálních přijímačů. „Očekávám podobný vývoj, jaký byl u satelitních digitálních přijímačů. Bude to rychlé,“ říká Pohl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Zlej

co je obzor
někde jsem onehdá četl definici v tom smyslu, že obzor je vzdálená čára, která se vzdaluje tím víc, čím si myslíme, že se k ní přibližujeme. Takže to srovnání sedí.
0/0
31.5.2005 10:49

Honza

Pohled do budoucnosti
Bude zde předpoklad, že když již jako poslední pak v představě max. světového pokroku. V tom bychom měli mít výhodu, když již vývoj a zdokonalení spracovaly jiní.
Koho viníte za zpoždění?
0/0
19.3.2005 2:27

petrib

Další skupinou jsou zařízení s označením PVR
"Další skupinou jsou zařízení s označením PVR" to bude asi pigitální video recorder :)
0/0
20.2.2005 11:18

glumik1

Ukázka HDTV
Zde:
ftp://ftp.cmf.nrl.navy.mil/pub/iHDTV/nrl.mpg ftp://ftp.cmf.nrl.navy.mil/pub/iHDTV/nrl.mpg
je start raketoplánu i s letem na oběžné dráze v HDTV soubor má "pouhý" 1GB. A je to nádhera... Jen pro odvážné
0/0
16.2.2005 9:45

Ing. Jaroslav Konečný

Re: Už je to zase tady....
0/0
4.2.2005 18:41

Ing. Jaroslav Konečný

Re: Už je to zase tady....
Co s tím???? Moje konfigurace: AMD Athlon XP 2600+ (1.91GHz) 512 MB RAM Můžu s tím hrát The Sims 2? Dík.
0/0
4.2.2005 18:43

AlizéeFan

Re: Re: Už je to zase tady....
Nemám rád lidi co píšou takovéhle blbosti do normálních diskuzí, ale musim uznat že tohle bylo docela vtipný.
0/0
5.2.2005 17:51

Doc. Ing. Bc. Petr Novák DiS.

Re: Re: Už je to zase tady....
Pane inžinýre jste křupan a prase a navíc jste úchyl, jak schválně trápíte manželku, měla by vás kopnout do pr*ele a najít si někoho normálního.
0/0
6.2.2005 14:50

ef

0/0
4.2.2005 15:27

YRI

Re: DVB-T, mapa pokryti signalem
Nevíte někdo o přádné mapě pokrytí, tahle je v podstatě k ničemu.
 
0/0
31.5.2005 10:02

abc

tv program
tohle u nas v tv jeste nebylo:
http://www.critterka.info/seks50/
 
0/0
4.2.2005 15:26

Sch.

LCD TV za hubičku
Ovšem pokud už máte to LCD. Externí tuner s výstupem VGA (zatím jsem našel jenom Aver STB3 za 4,5 Kkč, za čas bude levnější a snad i jako nenápadná krabička, tahle designová opičárna se mi nelíbí), lcd 15 Eizo, dvě bedničky.  Zblízka jsou vidět kompresní artefakty, ale z jednoho metru je to dobré.  Do kuchyně jako víno. Na kus drátu, bez duchů a mrkání.  Vestavět přijímač přímo do běžného lcédéčka by pro výrobce neměl být problém. Cenu by to zvedlo,  když karta do PC stojí dva a půl, ať nežeru, nanejvýš o 3 kKč. Jak pravím tak se stane. Určitě se to objeví na trhu.
0/0
4.2.2005 15:20

RYAN24

Digitální televize
Nevím proč to tak dlouho trvá jsme přece v 21. století néé.A přoč jenom PRAHA má samé výhody :-(((
0/0
4.2.2005 14:58

Martin

Re: Digitální televize
Souhlasím, zstím se opravdu mluví jen o Praze. Zase to vypadá jako by ČR byla jenom Praha. Uz mě to docela štve!
0/0
7.2.2005 20:40

roman

nova
jestli dostane Nova 8 programů tak emigruji :-)
0/0
4.2.2005 14:46

Tomáš X.

Kabelovka Karneval
V poslední době se na kabelovce Karneval stává, že obraz normálních českých stanic zkostičkovatí, takže oni evidentně musí mít v nějaké fázi signál digitální. Proč?
0/0
4.2.2005 12:54

Golem

Re: Kabelovka Karneval
Toho si všímám na UPC taky, že při některých rychlých scénách je patrná komprese.
0/0
4.2.2005 14:35

Ash

Re: Kabelovka Karneval
Třeba se to cukne u zdroje... Výroba programu je digitální až kam to jde, vysílání (tedy jakási obdoba poslení míle u internetu) už ne.
0/0
6.2.2005 21:00

Roman

Re: Kabelovka Karneval
České stanice jsou přeci šířeny digitálně satelitem do přijímacích center kabelovek.
0/0
2.4.2005 13:32

p.slavek

praha
Tak  nevím, uvažuje se ,že se bude vysílat také někde jinde, než v Praze(myslím území ČR)?
0/0
4.2.2005 12:17

Radim

Re: praha
Pro prvni fazi existuji 3 multiplex - A, B, C. A bude prijimat tak 75% populace, B sna 30%, C asi polovina. Mapy pokryti by mely byt na strankach CTU.
0/0
4.2.2005 12:38

ef

Re: praha
nebude, držte se traktorů!
0/0
4.2.2005 15:28

DR

ppp
No v první řadě hlavně bude tak 10 let trvat, než se rozšíří dostatečně všude po celé ČR v plné kvalitě do té doby to nebude poznatelný rozdíl, takže nic.
0/0
4.2.2005 12:12

michal

televize
Mě by spíš zajímalo, kdy někdo začne prodávat nějaký pořádný televize. Chci kupovat novou, a rozhodně nechci vyhodit peníze za analog. Ideální by byla tak 72 cm 16:9 flat CRT iDTV HDTV (1920x1080) ready s DVI vstupem. To by byla paráda:-) Ale to bych asi chtěl moc:-(
0/0
4.2.2005 11:37

Zlej

Re: televize
Jo, to bys chtěl, páč proč by dělali moderní výrobky, když fabriky v Asii a spol chrlí miliony analogovejch televizorů a penízky se sypou. A tak tě donutěj si koupit novou TV, po roce po dvou zase něco změněj, budou nutný úpravy nebo konvertor, či co...zakoupíš settop box, za chvíli bude zastaralej, vyvinou nový normy, schválej jinej standart a furt jsou kšefty. Kdo by jim taky jinak ty výrobky kupoval, že. 
0/0
4.2.2005 12:00

Samba

Kabelova televize a digital?
Mam dotaz , je prijem pomoci set top boxu lepsi nez treba kabelova televize(UPC). Mam plazmu a chci vedet jestli pres set top box bude obraz lepsi? Diky za odpoved.
0/0
4.2.2005 11:09

petr

Re: Kabelova televize a digital?
ano. uz jen proto, ze UPC vysila analogove (mam jak digi TV/SAT, tak UPC kabel).
0/0
4.2.2005 11:44

Ja

Re: Kabelova televize a digital?
Pri soucasnem zkusebnim vysilani lepsi neni. Je vysilano s velmi nizkym bitrate = obraz casto jako spatne zapakovany divx :)
0/0
4.2.2005 11:50

petr

Re: Re: Kabelova televize a digital?
v porovnani s UPC je to nebe a dudy
0/0
4.2.2005 13:45

CCblue

Re: Re: Kabelova televize a digital?
Zas tak hrozný to není, vysílají ale 5 programů v multiplexu, takže lepší by to být mohlo. Teď jsou dost zkrouhnutý Óčko ( to neni ani v plným PALu, maj asi 500x576) a TV Praha. Příkladně 3.2. - Večeníček na ČT1/ČRa mi ukazuje PVAStrumento bitrate min/avg/max - 2269/3499/5098 a Hercule Poirot /Prima/ČRa 1166/3603/6742. Pro TV je v multiplexu asi 18Mbit, takže při 4 programech by byl bitrate v průměru 4500 Mbit.
0/0
4.2.2005 14:21

Zlej

Re: Kabelova televize a digital?
to je dost těžký říct, páč provozovatelé dig. tv se budou snažit omezit datový toky a narvat tak co nejvíc programů do jednoho multiplexu. Takže v tom případě to nebude stát za nic a u plasmy už teprve ne. Pokud by ale udrželi slušnej datovej tok, a ze set top boxu by to šlo do plasmy před HDMI nebo DVI (prostě dig. obraz) bez konverze analog-digitál, tak by to mohlo bejt vcelku slušný. Ale obávám se spíše katastrofickejch variant s Novou I-XXXI se záplavou kostičkovaných panáčků... No třeba se pletu
0/0
4.2.2005 11:53

Radim

Re: Re: Kabelova televize a digital?
No, predpoklad jsou 4 kanaly na multiplex, takze by to mohlo vypadat slusne.
0/0
4.2.2005 12:44

m&m

Re: Re: Re: Kabelova televize a digital?
Cetl jsem, ze po spusteni naostro, se komprese naopak jeste zvetsi = zhorsi. Co o tom vite?
0/0
4.2.2005 17:58

georg67

Mapa pokrytí
Někde na netu jsem viděl mapu pokrytí - měla by být i u nás v okolí Plzně (Rokycany). Nikde ale není zmínka, kdy by to mohlo být. Všude se jen mluví, že v Praze běží zkušební vysílání a úplné snad bude příští rok. Kdy ale lze očekávat digit. vysílání na dalším území ČR (např. tedy Plzeň). Neví někdo něco?
0/0
4.2.2005 11:01

michal

Re: Mapa pokrytí
Podle toho, s jakou rychlostí se postupuje a jak se dodržují sliby ohledně harmonogramu, tipoval bych to tak na 2007 nejdřív :-( Ale když si vylezeš na nějakej kopec s výhledem na Prahu a s pořádnou anténou, chytneš to už teď :-) Mapky pokrytí signálem jsou na http://www.digitalnitelevize.cz/informace/dvb-t/dvb-t-v-ceske-republice.html
0/0
4.2.2005 11:31

gooo

prehnana ocekavani!
Ocekavani uzivatelu jsou prehnana. Digitalni TV daleka neni tak skvela technologie bez chybicky, za jakou ji vydavaji ti, kteri na tom maji moznost zbohatnout ci zvetsit zisky. Jeste budeme s laskou vzpominat na kvalitne provedenou analogovou TV ve chvili, kdy budeme sledovat velkou kompresi znehodnoceny obraz. Podivejte se na nejaky nekvalitne komprimovany film napr. v DivX a zhruba budete vedet o cem pisu. Provozovatele se budou snazit do pridelenych kmitoctu narvat co nejvetsi mnozstvi programu a to samozrejme povede ke znacne kompresi, protoze kapacita prenosoveho "media" nebude nekonecna. A koneckoncu: obsah a forma jsou dve rozdilne veci. Prechod na digitalni TV je jen zmena formy. Obsahem bude porad stejna nestravitelna sra.ka jako v dnesnich televizich, multiplexy budou zasvineny komercnim reklamnim vysilanim, telenovelami atd...Neni o co stat.
0/0
4.2.2005 10:58

Digit

helou
No vždyť přeci UPC vysílá taky digitálně a spousta dalších kanálů. Mě osobně přijde praktické mít reciever na UPC spolu s vystupem na DBVT - ale nepočítám že by se to k nám na malou vesničku dostalo tak brzo
0/0
4.2.2005 10:48

petr

Re: helou
UPC nevysila digitalne (po kabelu, satelit je neco jineho). konec koncu, kdyby UPC vysilala digitalne, tak musis mit televizor schopny prijimat digitalne.
0/0
4.2.2005 11:46

Zlej

Re: Re: helou
Já myslím, že možná by nemusel bejt dig. televizor, oni by mohli vysílat digitálně a na místě příjmu udělat konverzi na analog. Pak je ofšem dig. vysílání asi na nic.
0/0
4.2.2005 11:56

eF

Re: Re: Re: helou
Digitál je zatím jediný způsob jak zajistit kvalitní TV příjem v mobilních zařízeních, např. mobilní tel. s TV.
0/0
4.2.2005 15:17

kule

dvě otázky
zajímalo by mne jak dopadá digitální vysílání při přenosu obtížně komprimovatelných scén (vodní hladina, mořský příboj), očekával bych prudké zhoršení kvality obrazu, máte někdo zkušenost?
četl jsem, že se u nás začal používat proměnný tok, znamená to že pokud kanál A momentálně vystačí s menším tokem přepustí část své kapacity "potřebnějším" v multiplexu?
0/0
4.2.2005 10:24

sleva

Re: dvě otázky
Trochu se to zhorší, ale je to takřka nepostřehnutelné. Bydlím u železnice, mám klasickou anténu na střeše, při každém projetí vlaku a při extémně zhoršeném počasí=duchy. Zakoupil jsem si set-top box, zapojil a obraz jak víno na všech 6 ti kanálech nerušený ani vlaky ani počasím prostě ničím. Bydlím 20 km jihozápadně od Prahy na žádném kopci.
 
0/0
4.2.2005 12:02

ton

Re: dvě otázky
Kvalita je pri techto scenach mizerna, jak je vic pohybu, tak je to vsechno videt. I odstiny (nejen) sedi maji viditelna rozhrani (na 74cm TV 100Hz)
0/0
4.2.2005 13:22

petr

Re: Re: dvě otázky
to je zvlastni, ja takovou kompresi nepozoruju... (105cm, 100Hz) respektive ano, obcas se vyskytne, ale kvalitu bych neoznacil jako "mizernou"
0/0
4.2.2005 14:39

Pepek

Re: Re: Re: dvě otázky
Ja ji teda pozoruju opravdu hodne. Na zvuku i na obrazu. Zkuste si nekdy ten samej program jenz sledujete prepnout na analog(teda za predpokadu, ze mate dobre zamerenou antenu). Skutecne jsem z toho zklaman. Utesuju se tim, ze az to pojede na ostro, tak budou snad pouzivat aspon trojnasobnej bitrate, nez ted...ale jestli ne, tak je to fakt bida... Tudiz set top box nepouzivam, protoze stejne koukam jenom obcas na dvojku a u te mam vyrazne lepsi analogovej prijem, nez jak to vysilaj digitalne.
0/0
4.2.2005 18:33

petr

Re: Re: Re: Re: dvě otázky
je pravda, ze se satelitem se to srovnavat neda (s czechlinkem), to je pravda... (analog nemam, pres rozvody tu mam ted UPC a tam je kvalita signalu priserna)
0/0
5.2.2005 15:50

tomnet

tv - dotaz
Musí mít televize nějaké speciální funkce, aby šla spojit se set boxem? Čím se s televizí spojuje?
0/0
4.2.2005 10:02

Zlej

Re: tv - dotaz
číhni se na konec diskuze.
0/0
4.2.2005 10:06

chrochnik

Re: tv - dotaz
Právě, že nemusí. To je jejich smysl aby jsi je připojil k jakékoliv staré televizi přes anténní vstup, scart, nebo jiný vstup, podobně jako třeba videorekordér. V budoucnu až budeme kupovat nové TV a DVD rekordéry přímo s digitálním tunerem, tak žádný set box nebude potřeba.
0/0
4.2.2005 10:10

rob

HD TV
V Evrope se uvazuje o zavedeni HD TV (jiz funguje v Japonsku a USA), ktera ma 6x ostrejsi obraz nez normalni TV, ale k prijmu bude potreba HD TV set. V Britanii se zacne vysilat ve formatu HD TV jiz v roce 2006, dalsi postup Evropou na vychod je otazka nekolika malo let. Tak proc nepockat s digitalizaci v CR a nespojit ji s prechodem na HD TV? Ale to bych chtel po ceskych zakonodarcich asi moc - sledovat vyvoj ve svete...
0/0
4.2.2005 9:29







Najdete na iDNES.cz