Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

iPod Shuffle: Levné a elegantní MP3 šoupátko od Apple

Apple iPod opět přišel s něčím novým a představil svůj historicky první flashový MP3 přehrávač zcela unikátní koncepce. Bílý hranolek je tenký pouhých 8 mm a nenajdete na něm žádný displej.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bugsle

Emgeton :) Apple:) sony:( .....
Osobne vlastnim Emgeton Toplux a sem s nim velmi spokojenej. Kdyby ten shuffle stal ještě trochu míň, tak je to na sporty a jiné činnosti které plně zaměstnavají ruce genialní. S displejem by asi byl lepší, ale co naplat.
0/0
31.3.2005 14:53

Tony

Creative vs. Apple
, Mam Zen od creativu (60 GB) predtim jsem mel MuVo (4GB). Na behani mam 1 GB iRiver. Takze myslim ze uz mam nejakou moznost srovnavi i diky tomu ze Appla sh. vlastni jeden muj kamos. Muj nazir - design na jednicku, vydrz prumer - funkce na p..... - za ty funkce zbytecne drahe......
0/0
23.3.2005 17:15

Jakub

iPod - USA vs CR
Jsem momentalne ve Statech a iPod Shuffle tu mel premieru uz pred nejakym casem.  Jsem jednim z jeho stasnych majitelu:-) Nechapu to, ale v Cechch jsou vsechny produkty od Apple nehorazne predrazene... za 1GB Shuffle jsem tu zaplatil jen $ 160 (vcetne dane) - coz mi prijde jako super cena. Klasicky 20 GB iPod pak prijde na $ 299. Pokud se dobre pamatuju, tak V CR stoji neco kolem 12 000 Kc!!! To mi prijde jako nejvetsi zlodejina! Kazdopadne -- iPod Shuffle muzu jen doporucit. Jeho rozmery i hmotnost jsou jasne plus, design je (jako vsechny Applovske produkty) super, funkcnost a ovladani bez chyby... A to, ze k uploadu pisnicek "musim" pouzit iTunes mi neprijde jako nejaka zasadni prekazka. 12 hodin na jedno nabiti mi prijde dostacujici, stejne sedim u pocitace kazdy den.Takze z vlastni zkusenosti doporucuju... a pokud mate moznost koupit/objednat nebo si nechat jakykoli iPod dovezt primo z USA, urcite to udelejte, usetrite tim spoustu penez!
0/0
22.3.2005 20:41

bigkrtek

Re: iPod - USA vs CR
Cau chlape mam na tebe jednu otazku, znas nejaky dobry internetovy obchod ve statech? kdyby jsi mel posli mi prosim odkaz. Dekuji moc... Jirka alias Krtek
0/0
22.3.2005 20:57

Jakub

Re: Re: iPod - USA vs CR
Cau Jirko! Zkus treba tenhle obchod https://www.compuvest.com/ - zbozi ti poslou i do Evropy/CR. Priplatis sice  $39.63 - za USPS Express mail, ale porad te to vyjde levneji, nez nakupovat v CR. Jak jsem ale rikal - nevim, jak je to s celnikama - mozna po tobe budou chtit nejaky clo....
 
 
 
0/0
30.3.2005 23:52

Krtek

Re: Re: Re: iPod - USA vs CR
Diky za link, bohuzel jsem nenasel jedine zbozi, ktere by v tomto obchode meli levnejsi nez je muzu koupit v CR... Ale stejne diky za odkaz obcas se tam kouknu, treba neco bude...
0/0
3.4.2005 11:44

Merk

Re: iPod - USA vs CR
A nechceš nám taky povědět, že máte v USA levnější benzín?! To je snad stará známá věc, že veškerá elektronika je v Evropě (nejen v ČR) ve srovnání s USA podstatně dražší. Dovoz z USA je fajn, akorát že zdaleka ne všechny e-obchody dodávají do ČR (třeba amazon zrovna ne) a pak je tady problém s reklamacemi a servisem... Takže dík, ale nejsem tak bohatý, abych si kupoval levné věci ;-)
0/0
23.3.2005 13:36

Jakub

Re: Re: iPod - USA vs CR
Ja jsem to taky nepodaval jako nejakou svetabornou novinku, jen jsem konstatoval ze ceny applovskych produktu v CR jsou zlodejina. Jak je na tom zbytek Evropy nevim, ponevadz tam nenakupuju... A co se tyce internetovych obchodu, mas pravdu, ne zdaleka vsechny do CR/Evropy dovazeji... Amazon treba ne, ale jsou tu i jine, ktere ti to poslou. Kolik ale zaplatis za shipping UPSkem a na clu vazne nevim...
0/0
30.3.2005 23:11

Laco

Re: iPod - USA vs CR
Iny trh, ina ekonomika, ina kupna sula, ina konkurencia....a navyse ceny apple hardware su v europe za rovnake ceny, ale v eurach......160 euro = cca 6300 korun
0/0
23.8.2005 10:36

Lukas

SONY vazna konkurence
Tak panove, v dubnu bude na trhu SONY NW-E507, nevim, ale tenhle vyrobek je oproti tomu hracicka pro deticky :-)))
0/0
22.3.2005 20:00

Jakub

Re: SONY vazna konkurence
Tak jsem se dival po webu na ten novy Sony Network Walkman... Vypada hezky, udajne vydrzi na jedno nabiti az 50 hodin a ma vestavene FM radio... design taky hezkej... asi to bude vazny konkurent. Ve Statech jsou ale stejne vsichni posedli iPodem, tak nevim...;-)
0/0
22.3.2005 20:47

Dan

Re: SONY vazna konkurence
Souhlas, taky na nej cekam. Jen se trochu bojim jaky k tomu bude soft a jestli mi to bude chodit s macem...
0/0
22.3.2005 21:11

Sedak

Re: Re: SONY vazna konkurence
Hrůzný soft od Sony který je navíc jen na PC. Pokud to neumí nahrávat skladby kopírováním z disku, na Macovi si neškrtnete.
0/0
22.3.2005 21:34

Dan

Re: Re: Re: SONY vazna konkurence
Vite jaky soft k tomu bude? Me zkusenosti se softem Sony jsou velmi dobre i velmi spatne. Necham se prekvapit. Shuffle je proti novemu NW ztrata casu....
0/0
22.3.2005 22:55

Lukas

Re: Re: Re: Re: SONY vazna konkurence
Jaky soft? Zalezi na tom, jestli chces slyset v prehravaci hudbu ve formatu atrac ci mp3. Na mp3jky je tusim jednoduchy manager(nejsem si jist), nic jako SonicStage. Dodam odkaz na nejaky ty fotecky, dalsi info doporucuji na japonskych oficialnich strankach. http://www.appleforum.com/showthread.php?t=40434&page=2&pp=15
0/0
23.3.2005 15:45

Lukas

Re: Re: SONY vazna konkurence
Prece jenom neni SONY NW perfektni, ale na Shuffle to staci bohate :)) ....nejvetsi (pro nekoho) problem bude zrejme absence hudebnich formatu jako jsou ogg vorbis ci wma. Atrac ani nezkousejte, zni to hrozne. Takze nam zbyvaji stare dobre mp3jky. Uvidime, jestli nadherny design spolu s OLED displayem(ktery zobrazuje info jak vertikalne, tak horizontalne) a vysokou vydrzi uspeje. Jestli cena bude do 250 dolaru za 1GB, tak asi zrejme ano.
0/0
23.3.2005 15:42

Dan

Atrac
Dik za radu bobe. Je velmi dobre znamo ze ATRAC je pri stejnem bitovem toku jednoznacne lepsi nez MP3. Coz mimochodem neni az takove prekvapeni neb skoro vsechny kodeky jsou lepsi nez MP3. ATRAC je ale jeden z nejlepsich. Nez neco placnes tak si neco precti, nebo jeste lip naposlouchej.
0/0
23.3.2005 20:07

Lukas

Re: Atrac
Hehe, sam jsem delal testy, nejlepsi audio format pro nizke datove toky je OGG VORBIS, nejhorsi je ATRAC(plus). Ja jsem se narozdil od tebe take podival na nezavisle testy :)))....ty si urcite ten typ co si mysli, ze kdyz volas mobilem, ze volas neustale pres nejakej satelit, naivita nejvetsi.
0/0
24.3.2005 13:03

smoula

ale ta velikost
No, kdyz meri 8 mm (jak je v popisku clanku) a ma kapacitu 512 MB nebo 1GB, tak to je bezpochyby velky technologicky zazrak od APPLE - neco takoveho bych cekal spise od NASA!!
0/0
22.3.2005 15:16

Lukas

Re: ale ta velikost
To zadny zazrak neni.
0/0
23.3.2005 15:46

Adamantium

To me podrz..
Tak tento přehrávač jasně boduje cenou za úložný prostor? Vždyť je to tak drahé, 512MB za více než 3600Kč bez displeje! To ať si strčí někam. Podívejte se třeba na Craetive MuVo, má to displej s podporou id3 tagů a za 512MB zaplatíte méně než za tohoto zmetka bez displeje.. Nechápu proč platit za něco více jen proto, že to je Apple..
0/0
22.3.2005 14:29

mtb_biker

osobni nazor na Shuffle
Mam iPod Shuffle asi 14 dnu a sem s nim max. spokojen. Nikdy predtim jsem MP3 nevlastnil a dlouho jsem se rozhodoval, jaky si koupim. Vetsina kamosu ma iRiver. Pak jsem uvidel Shuffle a bylo rozhodnuto. Je to prave o tom, co od prehravace chci. Ja osobne si nepotrebuji prohlizet, co tam vlastne mam, nepotrebuji radio ani nic jineho. Proste si chci pustit oblibene pisnicky a poslouchat. A prave o tom tenhle prehravac je. A co se tyce designu a vahy, neni co resit. Proste sednu na kolo, vyrazim a pustim oblibene pisnicky.
0/0
22.3.2005 14:03

Efreeti

Re: osobni nazor na Shuffle
Kdyz si pred tim nic jineho nevlastni tak nemuzes srovnavat kamarade!Ja mam IAudio U2....a mam jasno.
1)Radio je na nic-prebytečná věc
2)BEZ DISPLAYE SE NEDA ŽIT...poslouchas nove songy...ale nemuzes zjistit jak se jmenuj bo nemas display, nevis jake pisnicky budou hrat dal atd. atd. ...proste schíza
0/0
24.3.2005 21:47

BOGDY

Vtip
No tak toto Apple vazne dosral, dufam,ze coskoro vyjde aj model s displayom. Chcem vidiet niekoho,ako si naladuje GB model skladbami a potom sa preklikava zhruba 200-300 skladbami :)) Toto je uz problem na prehravacoch,co nepodporuju adresare,ale bez displeya je to vtip. Este to chce aj software, no fuj.Pri porovnani s napr. Creative Nomad MuVo slim FM 1GB je tento sunt iba hracka pre retardovane deti, za predpokladu,ze im ho niekto naladuje :))
0/0
22.3.2005 13:32

Boss-ivoss

Re: Vtip
Asi jsi nepochopil, k čemu je SHUFFLE určen.
Myslím, že to dostatečně vypovídá z jeho názvu, a že tedy není nutné se proklikávat 300 skladbami...
0/0
22.3.2005 18:02

Merk

Re: Re: Vtip
Funkci shuffle umí snad i ten nejlevnější přehrávač mp3. Ale udělat z této okrajové funkce základní smysl produktu, to potřebuje opravdu notnou dávku imbecility. A to hlavně na straně zákazníka. Čímž neříkám, že se to nebude dobře prodávat. Bohužel :-(
0/0
23.3.2005 13:27

trim

mate kecy, ale zkusenosti zadny
vsichni tady v diskuzi mate 3 kopce kecu, jak je to na nic, kdyz nema displej - jste magori, jinak se to napsat neda, protoze nechapete podstatu. jestli pozadujete kvalitni "profesionalni" prehravac, kupte si klasicky iPod, shuffle je pro jinou cilovou skupinu, sam bych si ho koupil na brusle, kolo, abych nemusel tahat nic tezkyho (20g), abych kdyz prijdu dom propojil compa, nahral party shuffle a pak jen poslouchal, co mi to itunes z mych oblibenych pisnicek do ipodu nacpaly.. az pochopite tenhle princip, potom zacnete prispivat a mit hromady kecu (a hlavne argumenty)
0/0
22.3.2005 12:24

LukasX

Re: mate kecy, ale zkusenosti zadny
presne pro to si chci koupit prehravac i ja. Abych mel na jarni najizdeni kilometru na kole co poslouchat. Ale nechapu tve rozhorceni? Proc bych si mel kupovat tohodle, kdyz tomu tolik veci chybi? Proc bych si nemohl koupit Creativa, ktery ma navic radio (i pro cestu do prace) nebo dokonce display a navic je levnejsi? Podle mne, pokud se divas na uzitnou hodnotu vyjde i na to, co pozadujes ty lepe to MuVo. Navic je podle mne i dobra vyhoda, ze prijdu do prace a muzu si naladovat v klidu novou varku MP3, aniz bych potreboval instalovat nejakej soft .. coz ma stejne vetsina lidi zakazany?! Myslim, ze jsme princip pochopili, akorat neni vzdycky nutny hledet jenom na "kultovost znacky" ale i na uzitnou hodnotu. Ze stejneho duvodu, bych si nekoupil IPoda klasickyho .. nabidka dalsich funkci=0 nebo $
0/0
22.3.2005 13:11

trim

Re: Re: mate kecy, ale zkusenosti zadny
tobe ty veci treba chybi, nekomu treba zase ne :) jiste, kup si co chces, ale proc hazet spinu na neco (jako to dela zbytek lidi tady) jen proto, ze jim personalne to nevyhovuje nebo nesplnuje jejich ocekavani, a pokud si chce nekdo poridit vyrobek od applu, musi se smirit s tim, ze za logo nakousnutyho jablicka proste zaplati vic, stejne, jako kdyz si bude kupovat nokii nebo siemens, ackoli treba funkcne sie vyjde lepe, ale tamto je proste nokie.... a o tom to je, podle me apple neudelal krok zpatky, ale vytvoril neco, co nikdo jiny a o tom to hlavne bude .)
0/0
22.3.2005 13:20

Robos

Re: Re: Re: mate kecy, ale zkusenosti zadny
Tak přesně na tyhle řeči jako z reklamího letáku jsme tu čekali. "Život je náhodný", "Apple je stylové". Jsou lidi, kteří si touží koupit Kosmodisk, Středaform a nebo designový vysavač za sedumde a jsou zhurta přesvědčeni o tom, že bez toho nebudou styloví. Nicméně jsou i lidé, kteří vidí, že král je nahý, a rozhodně NEPOVAŽUJÍ značky typu Apple, Sony nebo Nokia za kvalitní, protože tito lidé upředňostnují funkci a ne design. Nikdy mi nikdo například nedokáže vysvětlit, PROČ by mělo být řešení využívající iTunes lepší než Mass Storage (která je integrální součástí většiny moderní techniky). Na to, abyste iTunes považovali za lepší, musíte být pořádně zbranwashovaný...
0/0
22.3.2005 23:06

Mitto

Re: Re: Re: Re: mate kecy, ale zkusenosti zadny
Bohuzel toho o Applu moc nevis, jinak bys nemohl psat takovyhle kecy o funkcnosti moderni techniky. Do 1/4 roku predstavi Apple novy 64 bit sistem MAC OS X. Kdo nekdy pracoval s Applem, tak vi, ze tomuto genialnimu systemu postavenem kompletne na Unixu se Windovs nevyrovnaji ani za 10 let. Tady se totiz jedna se totiz o napady a originalitu...
0/0
22.3.2005 23:12

Efreeti

Re: Re: Re: Re: mate kecy, ale zkusenosti zadny
Konečne nejaky rozumny nazor... ty reklamní kecy o IPod a Apple uz me taky docela prudí.
Tyhle šmejdy si lidi nekupujou za hrisne penize proto, ze by byly nejlepší, nejkvalitnejší atd. ale proto ze je to luxusní a stylove, in- a hlavne snobské
 
0/0
24.3.2005 21:40

Efreeti

P o d f u c k
Naprosty krok zpatky...dneska uz sou flash prehravace uplne jinde...
pro me je iPod Shuffle naprosty outsider mezi vsemi...zacit prodavat takovy primitivni vyrobek v dnesni dobe je drzost....za to radsi priplatim na neco uzitecnejsiho....znacku IAudio muzu doporucit....ziskate kvalitu Iriver za 2/3 jeho ceny
tohle je fakt o nicem...a jeste to nahravani souboru pres iTunes....tak to uz radsi discmana
0/0
22.3.2005 12:11

Mitto

Re: P o d f u c k
Jiste je, ze je SHUFFLE vyjimecny -a o kvalite iRiveru bych radsi pomlcel !
0/0
22.3.2005 23:07

Merk

Re: Re: P o d f u c k
Ona Lada Kalina je také výjimečná.
0/0
23.3.2005 13:28

LukasX

Creative
A co teprve tenhle Creative MuVo V200 FM 512MB http://www.alzasoft.cz/DetailPage.asp?DPG=50131 Design mi neprijde vubec spatny, 512MB ma taky, dokonce display, radio, MP3 klasicky pres prohlizec ... a 3200,- ... premyslim o nem ;o) O ipodovi bych premyslel, pokud by byl dejme tomu za 2500...
0/0
22.3.2005 7:34

Jarno

Re: Creative
Tady na tenhle přehrávač se zkuste podívat sem: http://www.czechcomputer.cz/disc_doc-PECC09D66C77464FDC1256F5500697BFD.html?dstart=50 Je tam levnější a taky je k němu celkem bohatá diskuze. Osobně mi přijde jako nejlepší volba při poměru kvalita/cena.
0/0
22.3.2005 10:13

Jirka

To se povidlo
Designová záležitost, ale to je všechno. Prodávat něco bez displeje a ještě vydávat za výhodu, že vám to namíchá hudbu podle sebe a tím se vám neomrzí, to může projít asi jen Apple. ˇŽádný parametrů nelze dle libosti či potřeby nastavit přímo v terénu, jste odkázáni jen na počítač. Kolik desetikorun by to výrobně stálo navíc, kdyby to mělo displej? Ale zas by to nebylo tak hezký a jednoduchý, že. No, miliony Američanů maj zase co kupovat - my tady spíš zůstanem u svých složitých iAudií a iRiverů, ne?
0/0
22.3.2005 1:13

Robos

Re: To se povidlo
Souhlas. Prodávat ultraprimitivní flashový přehrávač bez displeje, zato však vyžadující speciální software na upload hudby, dokáže jenom Apple. Zajímavější je ale ještě fakt, že mimo masy (které se líbí "ten kůůůl dééézajn"), to vychvaluje i recenzent. Ooooohromně vychytané... :-/
0/0
22.3.2005 1:26

Šedák

Re: Re: To se povedlo
Když Apple tento přehrávač v počátcích navrhoval, byl vybaven displayem. Ale žádná kombinace displaye a ovládacích tlačítek nebyla uspokojivá, byť ergonimie toho přístroje musela i tak být lepší než u všech asijských značek dohromady :) Z vlastní zkušenosti vím, jaké peklo může být používat flashový přehrávač s miniaturním displayem přeplácaným ikonkami a nepotřebnými informacemi a ovládat ho miniaturními tlačítky. Prakticky jediná situace, kdy se s tím dá pracovat je sednout si doma vklidu, zaostřit na display a nahmatávat tlačítka. Nicméně v této situaci jaksi nemá moc smysl flashový přehrávač používat. Když je člověk v pohybu nebo sportuje, nemá šanci takový přístroj rozumně ovládnout. Skutečně ideální je to v zimě na lyžích :) Apple nedělá nic polovičatého, hlavně co se týče ergonomie. A tak jeho další krok vedl k vypuštění displaye a umístění velkého ovládacího tlačítka, které není problém ovládnout i v rukavicích a hlavně bez jediného pohledu na samotný přístroj. Díky oblí
0/0
22.3.2005 9:54

Šedák

Re: Re: To se povidlo
Ta mrcha usekává text. Právě díky iTunes je možné zajistit s minimem úsilí čerstvou porci stravy pro tento přístroj, což platí v o něco menší míře i pro velké iPody. Je to nebe a dudy oproti manuálnímu kopírování skladem z HD na přístroj. Navíc narůstající obliba shuffle módu umožnila postavit na tom celou reklamní kampaň, byť přehrávání v pořadí také není problém.
0/0
22.3.2005 10:01

Merk

Re: Re: Re: To se povidlo
Takže abych to shrnul. Přehrávač bez dipleje je úplně na h*vn*. Pokud nás chce někdo přesvědčovat o opaku, nechť tak činí, ale je směšný. Počítám, že se tu za chvíli dočteme, že ani mobilní telefon vlastně nepořebuje displej, protože je to neergonomické - bez displeje bud emoci být malý a mít přitom velká tlačítka, která se dají nahmatat i bez rukavic... To jsou lidi opravdu tak blbí, že sežerou cokoliv, pokud se jim to náležitě masážně podá?!?!
0/0
22.3.2005 12:17

m

Re: Re: Re: Re: To se povidlo
, cekam na to jak na smilovani.. protoze k cemu je svitivej blikavej displej aby si tam nactilety malovali lloga.. u mobilu prosim u srovnani s fotakem.. cloveku co je ziv praci je tu uplne naho..(jeste takova uzasna kvalita..) zlata 6310i...
0/0
22.3.2005 14:09

Franklin

Lepší a levnější
SANDISK Digital Audio Player 1 GB - 4850 Kč 512 MB - 3490 Kč http://www.mp3store.cz/dt/?c=47648
0/0
22.3.2005 0:41

bbbb

Re: Emgeton je Lepší a levnější
Mnohem stylovější a lepší a s displejem je Emgeton X2!  512 MB za 3490,- a 1GB za 4 890,- Kč !
 
0/0
22.3.2005 12:00

ipod

Re: Re: Emgeton je Lepší a levnější
si upad neeee....co to je za prehravac, tak jsem se dloho nepobavil....)))))))))vy fakt nemate vkus a ten apple ma...proto se vam muze zamlouvat neco jako emgeton...je mi vas lito...cele PC komunity.
0/0
22.3.2005 22:10







Najdete na iDNES.cz