Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jsou Češi národem sosačů a softwarových pirátů? (glosa)

Dvě třetiny uživatelů internetu a počítače krade. Zdá se vám to jako nadsazené číslo?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Cetnain

Autor by taky stahoval, kdyby věděl jak

Autor by taky stahoval, kdyby věděl jak, jenomže asi neví a tak závíidí všem ostatním. Dvě třetiny národa je nadsazený číslo? Spíš mě překvapuje, že je to tak málo, ale ono se asi počítá i s důchodci, kteří toho moc nestáhnou, já osobně moc teda nestahuju, ale slyšel jsem, že prej když stahujete, tak k vám můžou vtrhnout do bytu fízláci a zatknout vás. Na to jsem tomu inteligentovi odpověděl, že by byly tři čtvrtiny česka v lochu :-). Zdar LIDI!!![>-]

0/0
16.7.2008 19:38

buddy

Kdo stahuje a přitom nesdílí???
Zajímalo by me kolik z vás co stahujete filmy, hudbu a podobně a přitom se oháníte ze nekradete to dále nesdílíte? Přece člověk většinou sdílí na P2P i to co uz předtím stáhl,nebo ne??
0/0
24.6.2005 23:57

Gandalf

vydavatelství jsou zloději
Jo kde je ta doba co se používaly jenom kazety.To je zajímavé že to nikomu nevadilo že si ty kazety mezi sebou lidi kopírovaly.Nahrávalo se i z originálek.Člověk sikoupil dvojče a vesele kopíroval.To jsme nebyly piráti? No a teď budou dělat problémy s CD a DVD. Kdo chce ať si koupí originál.Já kopil originál CD a ve věži mi to nešlo přehrát,kvůli ochraně.A to mám věž za 30000kč.Aď si to strčí do zadku.Proč mám za to vyhazovat tolik peňez kdyz mi to nehraje?
0/0
21.4.2005 9:47

!!!

Someone
Tak já rozhodně neznám nikoho, kdo by si nestahoval, ať už jsou to hry, filmy, mp3. Jelikož ceny těchto věcí jsou neunosně vysoké, tak si to lidi budou stahovat. Taky bych si raději koupil orig. hudební CD, ale nedám za jedno CD mé oblíbené skupiny 400 nebo 500 nebo i víc . To si ho raději stáhnu. Jó, kdyby stálo 200, tak si koupim orig. Snažej se na tom vydělat nehorázný prachy . A stejně k autorovi těch skladeb a pod. dojde jen malé procento peněz. Jak to tady už lidi psali, tak spustu schrábnou nadnárodní společnosti. Tak já všem radim STAHUJTE, STAHUJTE a STAHUJTE . Dokud se ty ceny nesníží, tak budu stahovat dál!!!!
0/0
18.4.2005 16:41

Spider

Nezávislost !!!
Až jednou budu moct slyšet v rádiu jinou hudbu než tuny narychlo produkovaných "hitů" narychlo vyrobených superstars, kde jediným důvodem proč to dělají je co nejrychleji vydělat (béééééé.....oni mě okradli ), tak příjde den kdy přestanu krást (autor je idiot, určitě za všechnu hudbu a software co má doma zaplatil - a jestli jó tak je double idiot). Totéž platí o TV. Až budu mít jistotu, že 99% zisku jde autorovi a né nadnárodním korporacím bez kterých by to nevydal, tak pak jo.....takže - je jednodušší brečet  že "oni kradou" než pro to něco dělat. A dokud se to nezmění já budu sosat....takže strejdo, nekázej a di nakopat korporacím zadek když si ta třetí velmoc. Pac a pusu 
0/0
30.3.2005 8:51

Hluchý pařez

Re: Nezávislost !!!
co máš proti Standovi Dolínkovi a Helence Vondráčočkový?  Abych to nehnal až do Štrasburku!  A takový Sámer Krysa - to je kombinace Freddie Mercuryho, Elvise a Majkla Džeksna.
0/0
30.3.2005 11:44

dr.kněz

jojo
Jak to tu ctu,tas se nestacim bavyt..:)) taky okolo sebe mam jen same co tahaji,neznam cloveka kdo by nemel neco nelegalniho...taham jak jen to jde a muzu vam rict,ze je to primo droga a uz me to ani nebavy,protoze uz to smeruje uplne nekam jinam,mam vsechno a nemam na nic cas,uz bych to u sebe nazval i chorobou tahani,taham to uz jen proto ze je to nejaka novinka,vyzkousim zahraju 10minut,reknu pak si to zahraju neni to spatny a uz se k tomu samozdrejme nevratim,lezi to tamhle v hromade..:( takze mit pres 40 000 mp3,je sice pekny,ale uz ani nevim kdy sem se v te hromade hrabal,posloucham jen to co mam na disku,takze...:( mit pres 1000 dvd,taky pekny,ale mam jich tolik,ze cim jich mam vyc tak nevim na co se mam podivat,kdyz sem jich mel 10 vybral sem si,ted to nejde...:( mit kazdou hru co byla a je? mam nainstalovanech tak 10 a hraju tak 1 a to jeste,tak malo,ze zabava neni takova jaka by vlastne mela byt..:( kdyz nad tim premyslim na co to vse mam????
0/0
29.3.2005 12:04

Standa

Useknuto
Co ale říci na případ, kdy jsem jel před Velikonoci se studenty vlakem, jeden tam měl dvě plátěné tašky CD nebo DVD a stěžoval si, že tohle všechno musí přes svátky přepálit. To už je pak vrchol a pokud to ještě prodává za přemrštěné ceny, pak je zásah (a velmi tvrdý a citelný) na místě!půlku obsahu najdu na jiném CD. Ten, kdo ho vytvořil včetně umělců dostane s bídou pětinu, zbytek shrábnou hlavně ti, kteří CD pouze zvednou a podají a také stát, který neudělá vůbec nic, jen napřáhne ruku pro bezpracný zisk (abych mu nekřivdil, oni ho prošustrují a rozkradou)
0/0
28.3.2005 13:26

Tomas Vesely

Re: Useknuto
Umite si vubec predstavit, ze by autorska prava nebyla zakonem chranena? A pritom je to take moznost. Jenom by nahravaci spolecnosti musli mit minimalni naklady, hudba a film by nevynaseli tolik, jako dnes. Muzikanti by si museli vydelavat hlavne koncerty a herci, kiny a televizemi. A pritom by to take fungovalo, jen by v tom odvetvi bylo daleko mene penez. Takouvouto situaci by vsak lobbing nahravacich spolecnosti nikdy nedpustil. Podle me je, ale tvrzeni, ze kdyz chci byt in a koukam se na stazene filmy, ze jsem zlodej, uz za carou snesitelnost.
0/0
29.3.2005 10:24

Standa

Druhá strana mince
Je pochopitelné, že co počítač, to zakoupený operační systém, v tom jsme asi zajedno. Mám si ale zakupovat za drahé peníze program, který použiji jednou měsíčně? Buď si najdu freeware nebo použiji pirátský, protože poškození autorů je pramalé. Co ale říci na případ, kdy jsem jel před Velikonoci se studenty vlakem, jeden tam měl dvě plátěné tašky CD nebo DVD a stěžoval si, že tohle všechno musí přes svátky přepálit. To už je pak vrchol a pokud to ještě prodává za přemrštěné ceny, pak je zásah (a velmi tvrdý a citelný) Podívejme se na to i z druhé strany, ale z hlediska hudebních CD, neboť zde jsou okrádáni nejen tvůrci, ale i zákazníci. Koupím-li řádně CD, jen mimořádně je ho zaplněno hudbou 2/3, většinou jen málo přes polovinu, navíc půlku obsahu najdu na jiném CD. Ten, kdo ho vytvořil včetně umělců dostane s bídou pětinu, zbytek shrábnou hlavně ti, kteří CD pouze zvednou a podají a také stát, který neudělá vůbec nic, jen napřáhne ruku pro bezpracný zisk (abych m
0/0
28.3.2005 13:25

Ahmed

Re: Druhá strana mince
Poznámka: Některé operační systémy jsou legálně zdarma.
0/0
28.3.2005 20:13

X

Ano je to vpořádku!!!!
Kdybych nestahoval hudbu a filmy z netu, tak bych si to nemohl dovolit a byl bych tak nějak zaostalý a nemohl bych se obohatit o novinky. Holt, kdybych měl k dispozici víc peněz, tak bych si klidně kupoval orig věci film na DVD apod. nebo bych asi spíš chodil víc do kina, ale jeden lístek je za min. 120 Kč :-( CD nekopíruju, stahuju to v mp3 poslechnu a většinou smažu, protože se to nedá ani poslouchat :-) třeba stáhnu jen 3, 4 songy z CD zbytek se mi nelíbí apod. někdy jen 1 písničku z alba.
0/0
26.3.2005 22:12

X

Re: Ano je to vpořádku!!!!
vlastně to moje stahování není nelegální, podle zákonů v ČR je to zcela legální, něco jiného by bylo, kdybych to sdílel nebo prodával apod.
0/0
26.3.2005 22:15

autor

zlodeji
Kdy si uvodomite experti, ze co vam nekdo neda zadarmo, tak na to nemate sahat? Cetl jsem ty prispevky a je tam hromada chmataku...
0/0
26.3.2005 21:53

Los´dezolátos.

zase názor AMERIKA :-))
 Z tohoto článku a zejména z myšlení autora, který nemá ani páru o realitě, je mi na blití.   
0/0
26.3.2005 21:49

Michal

poplatky
Zajimalo by me, jestli ten sasek co napsal ten clanek, si taky uvedomuje, ze autorske poplatky se plati i za to, ze si v pujcovne pujcim film na DVD. Kdyz zaplatim v cene pujcovneho autorsky poplatek, tak proc bych si nemohl udelat kopii pro sebe ??? Ne na prodej, ale pro domaci pouziti. Autorske poplatky se plati i z prodanych cistych DVD a CD medii, z vypalovacek, z kopirek...atd. Tak at OSA a ji podobne zbytecne organizace nervou, ze se krade, protoze jim nic nechybi, nebot maji poplatky uplne ze vseho, a to i kdyz si chci vypalit svuj zaznam z dovolene nebo jenom na klasicke kopirce okopirovat svoje vlastni dilo. Nevsiml jsem si, ze by mi nekdo chtel platit za moje dilo, ale poplatky za nej naopak musim zaplatit ja, respektive prodejce a to prave formou odvodu pri zakoupeni vypalovaci mechaniky nebo medii. Nebo, ze bych sel na OSU a chtel po nich prachy? Co by mi rekli?
0/0
26.3.2005 20:50

Noom

Právo
Ať si autor nejdřív přečte autorský zákon a nemachruje, že zkopírování cd je zločin. Někdy prostě neni.
0/0
26.3.2005 19:48

:-)

Autor je DEBIL!
//Podle údajů společnosti Microsft // Tady někdo zná nějakou společnost Microsft?? To vyrábí rohlíky nebo co? :-))) LOL Celej článek mi přijde jako placený PR :-) Mimochodem nechápu proč tady uvádí jako důkazy údaje z UPC? Kolik má UPC celkem klientů a kolik % připojených lidí to asi tvoří, pane inteligente? Nebylo by lepší sledovat provoz v NIXu, když už... Navíc P2P není synonymem ničeho... věřte, že daleko více nelegálního obsahu se přenese přes protokol FTP, tak proč nevřeštíte proti němu? :-) Ještě informace pro dementa: Přečti si autorský zákon, einsteine! A dočteš se tam, že zkopírovat si audiovizuální díla pro vlastní potřebu je v ČR zcela legální, takže žádná krádež! :-) Mimochodem se tam dočteš i to, že na přepálení CDčka (vytvoření záložní kopie) má nárok každý, takže to taky není krádež!! -- Ještě dodatek: Existují skupiny lidí, které si mezi sebou kopírují všechno co jde a zcela legálně! Jak je to možné? No jednoduše... Prostě založí "Spolek (klub) vlastníků CD/
0/0
26.3.2005 19:29

Noom

Re: Autor je DEBIL!
Detail - Nejsem si jistý, ale torrent sítě poslední dobou valcují P2P
0/0
26.3.2005 19:50

Marek

Re: Re: Autor je DEBIL!
To je stejna blbost, jako byste rekl ze email valcuje internet. BitTorrent je prece P2P sit ! :-)
0/0
28.3.2005 22:06

Noom

Re: Re: Re: Autor je DEBIL!
bittorrent má spíš charakter client/server než p2p řešení
0/0
29.3.2005 22:31

Noom

Re: Re: Re: Autor je DEBIL!
Logika zvlastní, neřekl jsem, ze bitorrent neni p2p, kdyz napisu, ze firefox valcuje ie tak to jako znamena ze ie neni prihlizec?
0/0
29.3.2005 22:34

Noom

Re: Autor je DEBIL!
A že zrovna MS machruje, každý ví, že DOS a základy všech Widows je obšlehnutý CPM, který MS nikdy nepatřilo
0/0
26.3.2005 19:56

Peep

Re: Re: Autor je DEBIL!
Microsoft obšlehnul kompletně všechno, DOS, windows, multitasking, OS, to jsou ti největší zloději :)
0/0
3.4.2005 22:28

Honza

Mam moralni pravo
Pominu to, kolik desitek tisic jsem za svuj zivot utratil za muziku a filmy, a kolik z toho prislo umelcum a kolik naopak zbylym subjektum (hlavne ochrane autorskych prav). Vsechno by bylo OK, byla to moje volba. Ale kdyz vstoupil do platnosti zakon o kolektivni vine, totiz zakon, diky nemuz z kazdeho prodaneho PRAZDNEHO nosice CD-R a CD-RW platime poplatek temto tzv. autorskym organizacim, bez ohledu, co si na nej vypalim (treba vlastni fotky z digitalu), uvedomil jsem si, ze diky tomu mam moralni pravo od teto chvile krast. Je to takovy zpusob predplatneho. Sorry, ale nebudu platit nekomu jen tak pro nic za nic. Pokud tyto poplatky zrusi, jsem ochoten diskutovat. Do te doby ne. Amen.
0/0
26.3.2005 17:38

Leonardo Cupránek

Existuje vubec realne intelektualni vlastnictvi?
0/0
26.3.2005 14:08

Tomas Skorepa

Autor je mentál...
...a vlastní veci vubec nerozumí, co je smyslem tohoto článku? směšný pokus o flame? Pane autore proč píšete o věcech, kterým nerozumíte? Dle stávající právní úpravy je stažení hudby, případně filmu zcela legální, tak proč matete lidi? Také by mě zajímalo dkud jste vzal údaj o 60%, protože UPC uvádí, že FUP se dotýká pouze 5% lidí, tak kde je pravda? Příště až dostanete od OSA novou ropisku a bloček, tak zkuste napsat třeba neco abyste se nemusel za sebe stydět...
S pozdravem 
0/0
26.3.2005 14:07

asdf

fdsa
0/0
26.3.2005 12:47

sosač

takže...
, ...dokud bude CD za 600,- a DVD za 800,-....pálím Nazdar
0/0
26.3.2005 12:39

JKom

Vtip?
Tak jsem se dlouho nenasmál jako po přečtení tohoto článku. 
0/0
26.3.2005 11:27

pavel

nejedná se o krádež
Toto je článek, který psal analfabet
Porušování autorských práv není krádež. Zjednodušeně řečeno, když něco ukradnete, tak to z toho místa chybí. Hudbu lze urázt tak, že jdete např. do Bontonlandu a strčíte si CDčko pod kabát...
Naproti tomu porušování autorských práv je nelegální zkopírování. Oba pojmy nelze zaměňovat ani spojovat.
Autor článku je hlupák.
0/0
26.3.2005 10:07

pavel

Re: nejedná se o krádež
omluva:"chtěl jsem napsat "zmizí" ne "chybí"
:
BTW: domnívám se, že krádež je i zcela jiným - mnohem horším činem. Lidi porušováním autorských práv nezpůsobují totiž vlastníkovi tak velké škody, jak rád uvádí. Lidi zkrátka místo toho, aby si pustili písničky z rádia, tak si je pouští z PC nebo MP3 přehrávače. Stejně by si je nekoupili. Pamatuju dobu, kdy se nahrávala hudba na kazety z rádia a to je do dnes legální a zdarma. Nevidím v tom velký rozdíl, nahrávaz z internetu přes P2P a z rádia. 
0/0
26.3.2005 10:13

flakac

Re: Re: nejedná se o krádež
Naprostý souhlas. Představte si hypotetickou situaci že vám někdo zkopíruje auto, takže bude mít přesně takový vůz jaký máte vy. Budete to považovat za krádež? Bezpochyby nebudete. Nicméně mídia používají tuto nehoráznou lingvistiku. A já se ptám proč?
0/0
26.3.2005 11:12

mechanick

vtipna reakce na clanek
A: Lide si musi uvedomit, ze legalnim pouzivanim softwaru ziskaji VIC! B: Napriklad? A: Technickou podporu, (...) a v neposledni rade take dobry pocit, ze clovek neni zlodej. B: Zlodej je ten kdo krade. Ten kdo stahuje nelegalni data je osoba porusujici autorsky zakon. A: To je jen hrani se slovicky... vam mozna vyhovuje souslovi osoba porusujici autorsky zakon, ja si vystacim se zlodejem, je to kratke a kazdy vi, o co jde. B: Spravne, ja take lidem co si pletou pojmy a dojmy nerikam lidi co si pletou pojmy a dojmy, ale kratce a vystizne debilove.
0/0
26.3.2005 9:40

X

Re: vtipna reakce na clanek
Stahování dat je zcela legální, nelegální je jejich sdílení, dle zákona platného v ČR!!!!!
0/0
26.3.2005 22:19

Marek

Re: Re: vtipna reakce na clanek
A ani tak horke to neni. Data (software, hubdu, film, ...) muzete pochopitelne legalne i sdilet za predpokladu ze vam k tomu autor dal souhlas (freeware, opensource, public domain) - a takovych dat je imho obrovske mnozstvi ...
0/0
28.3.2005 22:13

Max

Technet!
Uz kolikrat se tu psalo, ze stahovani pro osobni potrebu kradez neni, a ted tohle! Kdo se tu proboha stara o obsah???
0/0
26.3.2005 9:38

Rumcajs

Re: Technet!
Ale je to krádež. Krádež jako každá jiná. Jen nekradeš nic pevného, zabaleného, ošahatelného. Kradeš jen shluky jedniček a nul...
0/0
26.3.2005 9:42

Max

Re: Re: Technet!
Už vidim jak Hollywood řve, že jim stahujeme jejich jedničky a nuly :-))))) Jinak, ať mi nikdo neříká, že stahují jenom Češi! Je sice hezký říct, že v ČR je 40% pirátskýho softwaru a v USA 20%, ale kolik je Američanů, že...
0/0
26.3.2005 9:53

X

Re: Re: Technet!
Stahování autorsky chráněných dat je v ČR zcela legální, dle platných zákpnů v ČR. Nelegální je pouze jejich další sdílení, prodej apod.
0/0
26.3.2005 22:20

Marek

Re: Re: Technet!
Ale ja ty jednicky a nuly nekradu (v tom smyslu ze by z puvodniho mista zmizely), ja je jen velmi rychle opisuji na vlastni medium vlastnim nastrojem a plytvam tim jen vlastnim casem / nikoho pri tom nijak neomezuji :-) Mimoochodem je opisovani pri pisemne praci od souseda zavrzenihodna kradez a zlocin proti autorskemu zakonu?? :-)
0/0
28.3.2005 22:17

Jiří Taškář

Celé je to hloupost
Minimální % sosáků , software použije k výdělku.Drtivá většina 99.99 % to má na PCéčku a jen si tím hraje,a tedy nezlobí.Software si většinou nainstalují a možná i vypálí.Po několika rocích si na něj možná vzpomenou,ale již mají stejně novější verzi s kterou si hrají.Do prdele s paranodními idioty,kteří si myslí něco o krádeži.
0/0
26.3.2005 8:45

lid

Dotaz...
Znate nekdo nejakeho nesosace a uzivatele PC se 100% legalnim sw?.... JA ne! PS: Vsechno je vsech, je toho hodne a nikdo nemame nic.
0/0
26.3.2005 1:00

Ahmed

Re: Dotaz...
Ano, ja mam vsechen software legalni. Proc se tomu divite? Neoriginalni muziku mam, ale spis na magnetofonovych kazetach a paskach, nejak jsem nikdy nenasel cas to nejak aktualizovat - zase tak casto ji neposloucham.
0/0
26.3.2005 15:04

Marek

Re: Dotaz...
Ano, ja mam legalne veskery software (operacni system, kancelarsky balik, internetovy prohlizec, prehravac medii, par her k relaxaci, ...). Presto jsem za nej nedal ani korunu. Prekvapuje vas to? Ono staci jen umet si vybirat , chovat se trzne a nesnazit se za kazdou cenu urvat ty programy, jejich licence jsou neumerne a zbytecne predrazene.
0/0
28.3.2005 22:22

Cubeek

Re: Dotaz...
Musím uznat, že nechápu, jak se může člověk klidně pochlubit tím, že je sprostý zloděj. Mám na PC veškerý sw legální, poslouchám hudbu, ze kterou nikdo nic nechce a z lidí, kteří kradou sw "protože na něj nemají peníze" se mi dělá špatně.
0/0
29.3.2005 19:40

Milan

Mily autore
Jsem student na Elektrotechnicke fakulte CVUT. Semestralni prace musim odevzdavat a labaky delat se softwarem, ktery legalne stoji 50 000. Kdyz jsem si spocital, kolik bych musel dat za software, ktery nevyhnutne musim mit, abych mohl odevzdavat sve prace v pozadovanem formatu a kvalite, dospel jsem k cislu 10 000 USD. Myslite ze si to mohu dovolit ???
 
A tak kradu software, protoze nekradu a naskrabal jsem si akorat na PC. Ale jednou az budu zamestnanec nebo podnikatel, co myslite ze si vyberu. Koupim si soft s kterym umim delat a mam ho "osahany" zprava - zleva a nebo budu hledat neco jinyho ???
 
A mimochodem pane autore. Ono je to oblibeny BU-BU-BU hlavne od BSA a RIAA tvrdit opak, ale pro vlastni potrebu si muzu stahnout nebo zkopirovat skoro vse.
0/0
26.3.2005 0:04

ABC

Re: Mily autore
Naprosta pravda . Jeste, ze mam skolu za sebou v dobe, kdy se jeste s porusovanim autorskych prav tak neblaznilo a tise se to tolerovalo. K programovani jsem se dostal diky tomu, ze jsem zkousel pred temer patnacti lety upravovat cizi programy a zjistoval, co "to udela". Pak me to chytlo a zacal jsem tvorit vlastni. Tedy jinymi slovy, k pocitacum jsem se dostal diky porusovani autorskych prav. Hromada lidi v mem okoli zacinala stejne se svymi Sinclairy, Commodory nebo s Atarkama a dnes jsou z nich uspesni vyvojari. Kdyby kazdeho klepli pres prsty za porusovani zakona, moc vyvojaru by tu dneska asi nebylo a pocitace by se nepodarilo prosadit "do kazde domacnosti", ale byly by porad domenou prihrblych inzenyru se silnymi brylemi jeste silnejsim tikem.
0/0
26.3.2005 9:27

Boda

Re: Mily autore
Pokud Te skola NUTI pouzivat software za 10000USD a neda Ti k nemu pristup (tzn. rika Ti primo, aby sis ten software sehnal), tak skolu klidne nabonzuj, na to pravo nemaji. Nam ve skole davali casove omezene verze na jeden semestr, pripadne nam umoznili vstup do pocitacovych uceben, kde veskery SW byl legalne nainstalovan. A pro vlastni potrebu samozrejme nemuzes zkopirovat vse, jak jsi na to prisel? Kazdy software na doma je pro vlastni potrebu, proc by se tedy Microsoft obtezoval vydavat Windows XP Home, kdyby si to kazdy mohl zkopirovat? Tohle vas uci na CVUT? :-))
0/0
26.3.2005 10:59

Rezza

Re: Re: Mily autore
U nas na FIT bezi MSDNAA licence, krom office a her si muzem stahnout zadara soft od MS pro nekomercni ucely, XP jsem zkusil jen pro ten pocit... Ale kdo by pouzival veci od MS, kdyz muzu mit skutecne zadara veci open source, ze ano...
0/0
26.3.2005 11:41



Najdete na iDNES.cz