Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Toužíte po nové videokameře? Poradíme vám, jak ji vybrat

Zima už definitivně přenechala svou vládu jaru a za chvíli tu bude léto a s ním čas dovolených. Možná, že právě uvažujete o tom, jakou si pořídíte na dovolenou novou kameru. Na trhu existuje celá řada typů, které se od sebe liší kromě použitého záznamového média i v celé řadě dalších parametrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pepa riha

digital 8
Pane autore mate tam chybu format digital 8 je podstatne novejsi nez format DV a to protoze bylo potreby vyuzit stavajici vyrobni kapacity pro vyrobu "levneho" digitalniho zaznamu takze zustala mechanika akorad to na pasku nezapisuje analogove ale digitalne pametnici si mozna panatuji na pokus od firmy JVC se systemem D VHS, co ja si pamatuju tak formatu dv uz bude tak mozna 10-12 let ....
0/0
5.4.2005 11:55

kopo

Re: digital 8
Tak s tím D-VHS to nebyl pokus pro pamětníky, ale je to stále ještě realita. V Japonsku a v Americe se běžně tento formát využívá pro HDTV rozlišení, a koneckonců i v Evropě je možné občas narazit na D-VHS přístroje, protože v současnosti neexistuje jiný běžně dostupný zdroj signálu pro HDTV. Nebo snad o nějakém takovém dostupném zdroji pro HDTV víte?? Blueray či jinou technologii jsem ještě nikde v katalozích nenašel...
To že se to u nás neuchytilo není vina D-VHS ale Evropy.
Kopo
0/0
15.4.2005 11:45

JanV

Precetl jsem vsechny prispevky..
.. ale jasno nemam ;-)
Jeden tady bouri proti Canonu, druhy miluje Panasonic. Tri-cipace jsou cool a vsechny kamery jsou srot. Jenze at chcete nebo ne, zakaznik existuje a potrebuje se zorientovat - jsou mezi nami taci, kteri si mohou dovolit koupit tu nejnej... profi na nataceni ratolesti pred domem? ;-)
Me je znacka ukradena, pokud je vysledek viditelne dobry, slysitelny bez neocekavanych prekvapeni a snadno pouzitelny - sorry, nemam cas "hrat" si po vecerech s videem v PC a sperkovat ho stmivackama a dokonalym strihem.
Potrebuju kameru od 10k do 25k s vynikajici optikou, slusnym zoomem, lehci, ale ergonomickou. A pokud bude mit A/D prevodnik, je to super. Ostatni ficury me nejak mijeji. Jo - existuje par samozrejmych predpokladu - baterie vydrzi alespon par hodin, v dodavce budou kabely a standardni prislusenstvi umoznujici bezne ocekavane funkce, atd.
Poradite?  (Pro digi cam pouzivam dpreview.com - snad se vam bude libit.) Dik. J
0/0
31.3.2005 16:27

Dodo

Re: Precetl jsem vsechny prispevky..
Doporučuji číst články a diskusi na http://www.camcorderinfo.com/ . Velmi dobře řízená a aktuální stránka.
0/0
31.3.2005 20:53

majk

outdoor kam.
existuje nejaka kvalitni kamera, ktera muze spadnout do snehu blaticka je mala a bytelna ze to prezije? Dik za tip.
0/0
31.3.2005 0:06

le-on

Re: outdoor kam.
s kvalitnim outdoorovym obalem vetsina ;)
0/0
31.3.2005 9:05

majk

Re: Re: outdoor kam.
a kde sezenu na netu kvalitni od obal?
0/0
1.4.2005 11:41

Pepa riha

Re: Re: Re: outdoor kam.
za par litru se daj sehnat obycejny pytliku do 5ti metru vodotesny a myslim ze av marine to dela
0/0
5.4.2005 11:51

Kolek

A co JVC?
Tak to mě teda řekněte kam se vytratilo JVC? Mám analogovou kameru a chtěl bych od nich i digitální. To je neprodávájí nebo co? Na tu analogovou nedám dopustit.
0/0
30.3.2005 18:53

le-on

Re: A co JVC?
JVC prodava spoustu digitalnich kamer...si vyber.
0/0
31.3.2005 9:05

Zlej

Re: A co JVC?
asi takhle, když je neuváděj v Technetu, tak to přece ještě neznamená, že nejsou k sehnání.  Na netu je jistě budou mít v každým lepším šopu a když se číhneš třeba do čas. Stereo-Video, tak tam bude počítám tak 10 inzerátů firem, který je prodávaj. Pokus se zjistit, jestli nebyl test videokamer (mám pocit, že teďka někde byl - v teletextu ČT se objevil článeček o kamerách a oni to vždycky přejímaj ze Stereo nebo Video-domácí kino atd.) a tam určitě najdeš, co potřebuješ. Btw před časem jsem o kameře uvažoval a pokud bych si jí koupil - má volba by byla JVC (tehdy tuším model GD70). Hodně zdaru.
0/0
31.3.2005 9:51

Petr

miniDV prehravac ?
Snazil jsem se hledat primo prehravac na miniDV, ale byl jsem hodne zklamany ... nejlevnejsi jsem nasel za cca 100t (velmi lidova cena :-)) .... to je docela skoda, ze vyrobce kamery nema v nabidce i nejaky ten levny prehravac. Jen mi tady prosim nepiste, ze si z toho mam udelat DVD ... to vim i bez vas :-)).
0/0
30.3.2005 17:45

Dodo

Re: miniDV prehravac ?
DR-DX7  od JVC za 45.000. Jinak by měla stačit nejlevnější miniDV kamera, která umí DV vstup/výstup (i.Link, vyhovující IEEE 1394), výstup na televizi snad umí všechny.
0/0
30.3.2005 17:57

Petr

Re: Re: miniDV prehravac ?
Ja vim ... mam miniDV kameru, ale precijen to prehravat v kamere neni ono. Za ten tip na JVC diky ... mrknu na to.
0/0
30.3.2005 18:02

Petr

Re: Re: miniDV prehravac ?
Covece tak je i v akci za 37t .... to docela jde.
0/0
30.3.2005 18:06

Mem

Re: miniDV prehravac ?
Proboha, uz tak nekvalitni miniDV format jeste nicit prehravanim? Ja jsem rad, kdyz koupim slusny master, v SP ho jednou nahraju a pak pres DV hodim do pocitace. Pri nejakem prehravani a prepisovani se zacnou objevovat nahodne chyby komprese, blbne zvuk apod., a to skutecne nepotrebuji...
0/0
30.3.2005 20:29

Dodo

Re: Re: miniDV prehravac ?
1. miniDV neni nekvalitni, komprese pri prehravani nedela chyby ani blbe zvuky
2. miniDV je digitalni, signal se prehravanim nenici a casem nedegraduje. Pouze muze byt starnutim ci opotrebenim pasky necitelny a pak vubec neni.
Asi si to pletes s videokazetou.
0/0
31.3.2005 10:49

HonzaS

www.grafika.cz
Kdo chce kupovat kameru, podívejte se na výše uvedný web (diskuzi) a prohrabejte se příspěvkama. Doporučuji.
0/0
30.3.2005 16:50

Dave

VideoHi8
Osobne jsem dlouho pouzival Sony TRV911 - je to analog VideoHi8, ale delal jsem z toho i DVDcka s celkem velmi slusnou kvalitou. Pokud nekdo nahrava na VHS, tak digitalni kameru vubec nepotrebuje! Mimochodem, protoze jsem si ted koupil novou Sonku (3Mpx), tak bych se te analogove rad zbavil za nejakej malej peniz, nechcete ji nekdo??? email: david@macek.cc.
0/0
30.3.2005 16:41

m&m

Jak to autor myslel...
...s tím, že nevýhodou Hi8 sytému je, že jsou kamery příliš objemné a nepraktické? V porovnání k miniDV jsou o něco větší, ale vzhledem k potřebám videoamatérů...? Viděl autor v poslední době nové typy Hi8? Stěží...
0/0
30.3.2005 16:27

zdenek

USA
Chtel bych se zeptat, uvazuji o koupi kamey v USA je v nich rozdil o proti Evropskym modelum.
0/0
30.3.2005 15:12

no

Re: USA
vzhledem k tomu, ze v USA maji NTSC a v Evrope PAL, tak drobny rozdil tu je.
nicmene vetsina dnesnich TV umi NTSC prehravat a na pocitaci to lze zkonvertovat (ovsem neni to uplne ciste a je to podle me zbytecna prace navic).
0/0
30.3.2005 15:17

petr

Re: Re: USA
Ještě bacha na 110V 60Hz vs. 230V 50Hz.
0/0
31.3.2005 9:52

Zlej

Re: USA
pozor, americkej systém NTSC je znatelně horší než PAL (menší počet řádků tuším). Nebrat!
0/0
31.3.2005 9:54

JeCh

Re: Re: USA
Rozlišení PAL DV je 720x576, NTSC DV je 720x480, žádný velký rozdíl. PAL má zase menší snímkovou frekvenci 25 oproti 30 fps v NTSC. Slabina NTSC je hlavně v jeho barvách, řiká se, že ta zkratka znamená Never The Same Colour. Problém s kamerou z USA v napájení nebude, většina adapterů zvládá napětí 110V i 230V. Ale s přehrávánim videa se už pozlobíš dost. Staší televize to nevezmou a že by si něco z kamery přetočil na VHS, na to rovnou zapomeň. Jedinou možností je potom vyrobení NTSC DVD v počítači a přehrávat to na TV buďto jako NTSC (pokud to TV umí) nebo jako PAL 60, což je taková zmršenina mezi PAL a NTSC. Na počítači samozřejmě neni vůbec žádnej problém, protože tomu je nějaký NTSC a PAL šumafuk. Analogový standardy ho nějak nezajímají :-)
0/0
31.3.2005 10:53

macek

POZOR NA PANASONIC !!!
Koupil jsem si pěkně drahou kameru Panasonic SV-AV100EG-S na základě reklamy, že jde o superkvalitní DVD formát MPEG-2 . Prý si budu moci vypalovat svoje DVD. Problém je v tom, že po půl roce filmování jsem si chtěl vypálit DVD a zjistil jsem, že přiložený software vůbec nepodporuje funkci vypalování . Navíc soubory jsou uloženy se specifickou příponou .mod. Takže NERO vám to nevypálí a PINNACLE vám příponu nerozpozná. Český Panasonic mě oficiálně poradil takovou partizánštinu, že si mám koncovku přejmenovat na mpg. Potom to Pinnacle přelouskal ale navýsledné DVD se nedalo skoro dívat pro ztrátu kvality a Nero s tím opět nepohlo. Na Panasoniku mě ještě poradili, že oni sami si to vypalují na svém zvláštním vypalovacím zařízení asi za 30.000,- K tomu si připočítejte cenu kamery... no a nekup to! Cítím se podvedený , bezúspěšně sháním nějaký software a mám sto chutí jim tu kameru vrátit..
0/0
30.3.2005 14:22

POZOR NA "ODBORNIKY"!!!

Re: POZOR NA PANASONIC !!!
kdyz si neco kupuji, tak bych mel vedet _co_ si kupuji.
ad format) pokud budes nahravat ve formatu MPEG2 v rezimu "Fine", tak neni problem. pokud zvolis rezim "Normal" nebo format MPEG4, tak se nediv snizene kvalite.
ad vypalovani DVD) zrejme si prehlidl, ze se mysli vypalovani na DVD rekorder, coz samozrejme lze.
ad soubory .mod) jak jsi nakonec zjistil, jedna se o .mpg soubory. mas-li v umyslu palit na pocitadle, nic ti jiz nebrani....
jinak pokud se ti ma na kameru prasit (prvni DVD az po pul roce), tak si s tim nelam hlavu.
0/0
30.3.2005 15:11

Mem

Re: POZOR NA PANASONIC !!!
Pokud nastavis dobry stupen komprese (ten fine jak psal tady kolega), tak by ten MPEG2 mel byt v pohode. V solidni aplikaci typu Sony DVD Architect si s tim pak muzes bez problemu dal pohrat (klidne i presamplovat na jiny bitrate), dodelat menu a dalsi blbosti...
0/0
30.3.2005 15:44

JeCh

Re: Re: POZOR NA PANASONIC !!!
Změně bitrate se neřiká přesamplovat, ale překomprimovat. Vždy to znamená ztrátu kvality, takže bych něco takovýho nikdy nikomu nedoporučoval. Zvlášť ne v případě, kdy už kvalitu zprasil MPEG-2 v kameře. Jinak s doporučenim SW souhlasim, na Pinnacle by se měl radši každej vykašlat, existujou desítky lepšich programů. Zdarma by ten Job měl zvládnout program DVDAuthor GUI, viz moje stránky .
0/0
31.3.2005 10:56

JeCh

Re: Re: Re: POZOR NA PANASONIC !!!
Tak ten odkaz se mi nevložil, je to http://jech.webz.cz/dvd2.php
0/0
31.3.2005 11:12

macek

Re: Re: Re: POZOR NA PANASONIC !!!
Děkuju za radu. Vyzkouším tedy DVDAuthor GUI . Všechno video jsem samozřejmě točil v nejvyšším režimu FINE a při přehrávání na PC nebyl s kvalitou problém. Po přejmenování koncovky a vytvoření DVD v PINNACLU 9 bylo výsledné DVD skoro nedívatelné, takže ztáta dat tam evidentně byla (bez ohledu na mnohem větší velikost výsledného souboru na DVD) .
0/0
31.3.2005 13:34

Richard

realita
Co se týče digitálních kamer, tak si myslím, že v pohodě stačí jednočipová kolem 10tis Kč + kvalitní mikrofon (cca 1500-3000 Kč základ), stativ (1000 - 5000 Kč), střihové studio a hodně času :) A až si člověk střihne těch 5 -10 klidně rodinných filmečků a bude ho to bavit (a bude se na to dát koukat), pak může špekulovat, jestli přece jenom není lepší ta 3CCD (obraz jako víno ve srovnání s 1 CCD), ale to už je pak jinej level. Dobrej foťák za vás kvalitní fotky (kompozice, nasvícení) neudělá a stejně tak je to s kamerou.
0/0
30.3.2005 13:47

le-on

Re: realita
naprosto přesně. (jenom na tu kameru bych doporučil mít tak 15 kKč a osobně jsem si dokupoval ještě brašnu a náhradní baterii).
0/0
30.3.2005 14:04

Richard

Re: Re: realita
Ano to je pravda (to já taky) já věděl, že mi tam něco chybí. Dík
0/0
30.3.2005 14:07

Pavel

Digifotak
Mam digifotak......kde mam video omezene pameti.........pri prohlizeni videa(640x320) na TV me prekvapila kvalita obrazu i zvuku.............na kamery prdim....fotky jsoou stejne lepsi a tech par minut videa se mi na kartu vzdycky vejde........
0/0
30.3.2005 13:46

me2di

Re: Digifotak
to rozliseni jsem asi napsal blbe,ale urcite je to prvni cislo 640 :-D
0/0
30.3.2005 13:48

le-on

Re: Re: Digifotak
fotaky bezne toci 320x240 a je to spis z nouze ctnost nez video. jinak kamera je uplne o necem jinem, takze bych nesrovnaval.
0/0
30.3.2005 14:09

Carlos

Re: Re: Re: Digifotak
Jo? Moje FUJI S-7000 toci video 640x480 pane semtamtuk, stejne tak i Olyomusi C-770 Movie fotaky se dostavaji pomalu i jinam
0/0
30.3.2005 15:47

le-on

Re: Re: Re: Re: Digifotak
tim zrejme chcete naznacit, ze toto rozliseni je pro "ozvucene videopoznamky" bezne, ze ho ma devet fotaku z deseti a ze jsem sto let za opicema...
0/0
31.3.2005 9:07

GaryM

Re: Re: Re: Digifotak
Jo, to bylo tak rok, dva zpet, dnes opravdu vetsina fotaku zvlada v pohode 640*480 s 30fps a na televizi to vypada opravdu pohodove
0/0
30.3.2005 17:06

HonzaS

Re: Digifotak
Nemůžeš srovnávat video, které uděláš s digitální kamerou a střihovým studiem, včetně ozvučení a hudby s "pohyblivými fotkami", které ti vylezou z foťáku. To už bych radši fotil kamerou, než točil foťákem. Jinak souhlasím, že dobré fotky jsou pěkné, ale pokud se jedná o pohyb a zvuk, tak to fotkou nenahradíš.
0/0
30.3.2005 16:34

iFantomas

Re: Re: Digifotak
to je preci nonsense!! nez fotky kamerou, to ziskam lepsi uz i z mobilu, kdezto video z fotaku je dost kvalitni.
0/0
10.4.2005 8:24

Radim

DVD vs DV
Zajimalo by me, jestli je v clanku pravdiva zminka o srovnani DVD a MiniDV kamer - me to vyzniva tak, ze kvalita zaznamu u obou je srovnatelna, coz se mi ale zda jako nesmysl.
0/0
30.3.2005 10:50

Dave

Re: DVD vs DV
DV by melo byt kvalitnejsi.
0/0
30.3.2005 10:57

Zlej

Re: DVD vs DV
v podstatě DVD má jen výhodu lepší práce s výslednou nahrávkou přímo v PC, jinak cena, kvalita, doba nahrávky - vše hraje pro DV. Akorát to chce pro lepší střih dostat do PC, ale to už dneska snad nejni problém (fire wire atd).
0/0
30.3.2005 11:05

Kravina

Re: Re: DVD vs DV
Jseš Zlej a proto šíříš dezinformace nebo se spíš neumíš vyjádřit. DVD formát je akorát pro lamy, co nechtějí natočené video dále v PC editovat a v PC se sním, kromě přehrání výsledku moc kloudného dělat nedá. Zatímco DV je formát, který zpracuješ v jakékoliv SW střižně bez problémů, akorát musíš počítat, že sestříhaný výsledek je nutné poté zakódovat a následně vytvořit DVD (nejlépe s menu) a na tohle všechno je třeba soft (pro amatérskou práci jeden pro poloprofi více)
0/0
30.3.2005 12:58

Zlej

Re: Re: Re: DVD vs DV
hmmm možná jsem místo lepší měl napsat jednodušší...  ale nic na tom nemění, že DVD kamery jsou pěkná - viz tvůj nick  Zatím, třeba to bude lepčí, ale třeba taky ne.
0/0
30.3.2005 13:21

Delirium Tremens

Re: DVD vs DV
Kdo si koupí DVD kameru, tak si může připadat celkem cool do té doby, než to bude chtít sestříhal na PC. Pak mu dojde, že byl spíše vool.
0/0
30.3.2005 11:39

tom

Pansonic NV-GS70EG-S
Mam moznos koupit Pansonic NV-GS70EG-S za 12500 jse laik nemuzete mi nekdo poradit
0/0
30.3.2005 10:27

Zlej

Re: Pansonic NV-GS70EG-S
nejsem nějak zvlášť velkej odborník, ale před časem jsem uvažoval o kameře a tak jsem srovnával, pozoroval a čet všechno možný. A rada je jediná, zajdi si do obchodu, kde je maj vystavený (Electroworld, Datart) a tam si to zkus, jak ti sedí do ruky, jaký je ovládání a na netu zkus najít nějaký diskuze (bejvá u některejch prodejců). Vyhledej i recenze - s tím, že některý recenze můžou bejt pro kočku - páč někdy přeháněj nedostatky a vyzdvihujou něco, co někoho třeba ani nebude zajímat, a naopak dělaj z komára velblouda u nedostatků. Třeba typickej příklad - dotyková obrazovka Sony - někdo píše, že jo to super věc, někdo na to nadává jak špaček (při denním světle na to údajně není vidět, uchmatá se to a pak člověk nemůže kameru v podstatě ovládat). Rozhodovat se ale budeš je ty sám. Na druhou stranu, pro běžný domácí užití budeš spokojenej s každou dnes vyráběnou digitální kamerou. Snad jenom výjimečně se může značkovýmu výrobci povést nějakej bastard, kterej bude mít jakousi funkčí vadu
0/0
30.3.2005 11:13







Najdete na iDNES.cz