Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zloděje hudby nikdo netrestá

Půjdete za nelegální šíření hudby a filmů do vězení? Za jakých okolností může poskytovatel internetu prozradit vaši identitu? Je anonymita P2P pirátů nedotknutelná?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

red

OP
Predstavte si kdyby nebylo piratsvi a P2P. Kdo by si mohl dovolit koupit si počítač, ktery by vysel s nejpouzivanejsim sw tak na 60tis plus každy měsic jedna hra 1000kč nejaký program 3000kč, to si u nas vetsina nemuze dovolit to znamena ze by si PC koupil opravdu malokdo a to by melo dost velky dopad na nasi ekonomiku, a to ze piratstvi snizuje cenu orig. je jenom dobre protoze jinak by si cenu urcovali jakou chcou a byla by urcite dost vysoka. Tak at dělaji že neco delaji a nechaji to tak jak to je! ban
0/0
23.7.2005 1:16

xenofob_rasista_fasista_zumpa

Tezko rici
Lidi to chctej po netu tak at to je ponetu. kilo za film , 50 za cd  . Je to jako kdyz dete na film do kina nebo na koncert. Zlodejina je 600 za CD a 1000 za DVD. Placeni za produkci v kinech video kavarnach dizotekach , to je jasny , na tom uz nekdo vydelava tak at taky plati autorum.  Software jak by smet kdo ho vyuziva k vydelku at si to zaplati. Kdo ne tak je to stejnak jen pro jeho dusevni obohacenia to neni vycislitelny. Byla by legrace kdyby produkovala nejaky film nebo , cd nejaka velka internetova spolecnost a za par slupek to prodavala po netu. Jestli by to fungovalo.
0/0
20.7.2005 0:40

Jech

Co s temi co dali sdilet original?
Me by jen zajimalo, jak jsou na tom ti, co tedy jdou do obchodu, koupi si original, udelaji si zalohu, jak je napsano v licenci, tuto zalohu nabidnou a ostatni uz jen sosaj. Podle me je tezke si predstavi P2P bez tech lidi, kteri davaji ty originaly sdilet. To bychom mezi sebou tahali porad ty sami soubory a nic noveho by nebylo.
0/0
8.7.2005 10:23

osama bin kristus

dino exodus, lama friendly live
Autorský zákon by měl být přepracován a to takto:
 
Porušením zákona není poslech jakékoli hudby jakkoli nabyté (ať přes kopii DVD, p2p, nebo jiné sdílení dat). Trestné není nahrávku ani stáhnout, ani nabízet.
 
Za porušení zákona bude považována veřejná produkce bez zaplacení licenčních poplatku.
0/0
16.5.2005 12:13

pořád dokola

mim88
Je vidět, že vařit pořád dokola jedno miliónkrát probrané otřepané téma je pro líné autory podstatně přitažlivější, než hledat nové zajímavé náměty.
0/0
9.5.2005 18:58

cxc

slo by tohle ?
By me zajimalo zda by bylo trestne pokudy bych si vsechny sdilene filmy oznacil od 1.......xxxx cislem ( misto originalnich nazvu) a pak si dal nekde seznam s nazvem do txt a ten bud posilal jen lidem na vyzadani pripadne jej nechal nekde na dsiku ke sdileni a kdo si to sam objevi a najde pochopi co si muze stahnout a kdo je blbej tak ne,.Navod tam zadnej nebude takze asi tak nejak :o) Vim ze je to blbost, ale princip by na tom na oblafnuti byt zalozen mohl
0/0
7.5.2005 22:40

sensei

Re: slo by tohle ?

asi těžko (Y)...každý soubor má svůj hash kód, který ví, že to je zrovna film s tím a tím názvemRv

0/0
8.1.2008 18:22

Špáča

Seru...
Ja osobne pouzivam strong DC++ a eMule => jsem s tim spokojenej a nemam strach z toho ze bych byl nak trestanej... Mimochodem sem si prez to DC sosnul navod ja vypovidat na policii diki P2P sdileni a prodavani palenejch CD :-)))) . A da se z toho fak dobre vykecat :-).
 
0/0
7.5.2005 20:30

Karel2002

Naprostá ubohost
I za komunistů si lidé měnili pásky, kazety a dopouštěli se zřejmě "trestných činů" z hlediska autorského práva. Podle mne jsou nemorální naopak zákony, které jsou schopny kriminalizovat miliony normálních lidí. Pokud technika pokročila tak daleko, že se lidé kontaktují pomocí sítě, žádný teror s tím asi nepohne. Ani v USA. To by musel fungovat nějaký stalinismus spojený s fašismem, jako ve 30 a 40. letech. Distributoři filmů, hudby se holt musí přizpůsobit. Termín "právní bezvědomí"..autor je zřejmě mimo realitu
0/0
7.5.2005 19:29

rudá záře

Zlodeji?
Zlodeji?  lol
Tak to tedy nevim kdo jsou tady vetsi zlodeji
Je taky nikdo netresta za to jak neokradaji autory a zakazniky. Tak at nebuzerujou a jdou do (_|_)
0/0
7.5.2005 13:33

Pavla

Až se tu budou běžně pohybovat průměrné platy kolem 60 000 KČ měsíčně (cca 2000 Euro), tak si budu originální CD a DVD kupovat jako rohlíky. Tak je to totiž v západní cizině, na kterou si tu zatím všichni hrajeme!!!
0/0
7.5.2005 11:20

Martin

Dělají si z nás legraci
Vydavatelé hudby by nám spíše měli vysvětlit, proč CD stojí 600 Kč, když provize autorovi, nahrávací studio a fyzická výrobá nosiče a bookletu jsou někde mezi 50-100 Kč.
0/0
7.5.2005 9:13

xxx

xx@xxxx
koukam ze se tady moc huli.to je tema stale dokola.
0/0
5.5.2005 0:38

yyy

Re: xx@xxxx
Mě spíš připadáš těžce zhulený Ty !
0/0
6.5.2005 13:07

Fofrman

Ceny DVD
Dokud se mi vyplatí objednávat si DVD z Austrálie vč. poštovnýho, tak si v Čechách nekoupim ani ň, nebo jen prázdný médium :)
0/0
4.5.2005 22:21

Igor Hnízdo

jednotlivý uživatelé (peer) jednotlivý jako mladý? Jak sem může psát někdo, kdo evidentně nedodělal ani základní školu?
0/0
4.5.2005 13:52

lojza skyva

debilní nadpis
zloděj -> krádež. hudba se nedá ukrást ani krást. vždycky mě štve když o porušování autorského zákona píšou lidi neznalý nebo ti co úmyslně překrucují skutečnost.
0/0
4.5.2005 13:01

Jarda

Co s novými filmy ?
Pokud bych měl možnost rychlostí mého připojení cca 700 KB/s si v den celosvětové premiéry stahnout nejnovější film za nějakých 300 Kč v profesionální DVD kvalitě, podstatně raději bych to udělal, než to třeba po eMule sosat rychlostí okolo 5 kB/s několik dní a ještě k tomu jako screensaver. Blbové z produkčních studií by se měli vrátit na zem a trochu přemýšlet. Holt jim nový trhák už nevydělá 1 miliardu ale "jen" ubohých např. 700 milionů
0/0
4.5.2005 10:39

Joker

shrnutí
Stručně řečeno, hudební vydavatelé se při nástupu Internetu podrželi "starých osvědčených způsobů" a Internet ignorovali. Tím se stali dinosaury, zatímco jiní pružně zareagovali a vytvořili P2P programy. S pomocí těch pružných a svépomocí si zákazníci sami vytvořili mnohem jednodušší a pohodlnější způsoby jak získat hudbu nebo filmy - ovšem porušující autorské právo. A milí dinosauři teď koukají že jsou na tom biti- a co dělají? Místo aby se honem ještě snažili ukousnout nějaký kus z koláče tak se snaží dotáhnout zákazníky zpátky ke "starým osvědčeným" způsobům. V boji s piráty neprohrává Česká republika ale IFPI a podobní. A prohrávají proto že bojují s vlastními zákazníky - s těmi kdo je živí.
0/0
4.5.2005 10:18

Joker

část 2.
Co myslíte že je lepší? 1. Pojedu do obchodu, tam si vyberu originální CD, dám za něj relativně hodně peněz, a budu "Stejně víme že jsi zloděj, koupil sis to jen proto že si to chceš přepálit, my to víme". ANEBO 2. Za minutu si najdu to co chci na Netu, stáhnu si to, vypálím si na CD to co se mi líbí a v pořadí v jakém se mi to líbí, půjčím nebo nasdílím to kámošům - a budu "ten kámoš, co nám sehnal xy".
0/0
4.5.2005 10:25

josefkra

Re: část 2.
plácáš nesmysly - do 1. to spíše ukradnou prázdný originál obal a dají do něj přepálené cd (tohle se opravdu děje), proboha proč jsi napsal takovou kravinu, v obchodě jsou rádi, že to někdo koupí........ 2. má díru v tom, dokud jsou lidi co sdili a po nich nikdo nejde, tak to lze realizovat, jinak ne..... a kámoš tě může prásknout, když sám bude stíhanej, a to už není sranda,lidi nemají právní povědomí, no spíše mlaďoši (já ho získal po policejním rajdu na jednom párty,to potom člověk hledá informace jak se bránit a jak policii neskočit u výslechu na jejich špeky)
0/0
7.5.2005 14:37

Zdeněk Schee

Práskačství
Propána Honzo, co ste to napsal? To vás někdo postrčil nebo vám vážně jde o stíhnání obyčejných českých lidí tak moc? Uvědomte si prosím, že jde o americké interprety a nahrávací studia a organizace, které je zastupují. Myslíte, že evropský, natož pak český interpret by dopustil, že za poslech jeho hudby by měl jít někdo do vězení či platit pokutu přesahující jeho celoživotní výplatu? Podle mého mínění to musí těžko nést i americký interpret, ovšem chytře ho zastoupí skupina byrokratů např. z MPAA a IFPI těžící z výhry konkrétního případu, proti níž, i kdyby chtěl, interpret nic nezmůže.
Nebo vy chcete číst v titulkách: "Za stažení kompaktního disku V Hoře zpěvačky Radůza byla 15 leté dívence udělena pokuta ve výši 3 500 000 Kč. Dívenka rovněž stráví dobu do svých 18 let ve výchovném zařízení. Radůza sice s výší trestu nesouhlasí, ovšem není majitelem autorských práv, tudíž na její námitky nebyl brán zřetel." Myslím, že jednotlivci v USA mu
0/0
4.5.2005 7:16

Zdeněk Schee

Re: Práskačství
sí být tímto znechuceni, ale už se tak stalo, nedopusťme to prosím i v Evropě.ˇ Pro příště bych uvítal článek, který bude zmiňovat, že někomu vadí nahrávání na kazety a případnou protiprávnost systému ShowView.
Chápu, že článek si díky nadpisu přečte asi hodně lidí, ale je to skutečně nutné? Vždyť to je, jako byste nabádal ony organizace či dokonce orgány činné v trestním řízení, aby se něco dělo! Jako by to lidem chybělo a jeden druhému přáli soudní spor!
0/0
4.5.2005 7:17

crw

Re: Re: Práskačství
souhlas je na case podporit konkretni projekty http://www.freemusic.cz/
0/0
5.5.2005 15:06

Jan Kužník

Re: Re: Re: Práskačství
Pokud si dobre vzpominam, tak o freemusic a podobnych projektech jsme psali napriklad v tomto clanku: http://technet.idnes.cz/digital.asp?r=digital&c=A050126_182904_digital_kuz. Diky za prispevek. Jan Kuznik
0/0
5.5.2005 15:40

Jan Kužník

Re: Práskačství
Zdravim Zdenku,
dekuji za reakci. Samozrejme si nepreji, stejne jako asi kazdy normalni clovek, aby se zde delo neco podobneho jako v USA. Muj clanek se snazi pouze na vec podivat ze vsech stran. Co se titulku tyce, zde s vami castecne souhlasim. Jan Kuznik
0/0
5.5.2005 15:38

hrb

Aby to nebylo tak tragické...
Mám dojem, že se majitelé autorských práv sice neradi smířili s tím že se sdílí díla která jsou již na DVD. Podle posledního vývoje se zdá, že budou razantně postupovat proti šíření věcí které jdou teprve do distribuce.
0/0
4.5.2005 6:37

hrb

Už to máme tady taky!!!
Nedávno mému známému přišlo následují upozornění od poskytovatele připojení:
Vážený zákazníku
Byli jsme kontaktováni společností NBC Universal se stížností na porušování autorských práv této společnosti nebo některého z jejich mandantů z Vašeho připojení.
Dle této stížnosti je z Vašeho připojení volně přístupný produkt nebo produkty, které jsou v intelektuálním vlastnictví této společnosti nebo některého z jejich mandantů a to bez souhlasu autora, čímž jsou porušovány autorská práva.
Těmito produkty můžou být počítačové hry, filmy, hudba nebo podobná data.
Konkrétně se jedná o tyto pr
0/0
4.5.2005 6:30

hrb

Re: Už to máme tady taky!!!
pokračování...
Konkrétně se jedná o tyto produkty:
Dawn Of The Dead
Poskytované z Vašeho připojení prostřednictvím DirectConnect
Upozorňujeme Vás na skutečnost, že výše zmíněná činnost není v souladu s právním řádem České republiky a pokud dojde k dalším stížnostem na porušování autorských práv z Vašeho připojení,
budeme nuceni podniknout další kroky a to případně i včetně blokování Vašeho připojení.
Děkujeme za pochopení
S pozdravem
0/0
4.5.2005 6:32

hrb

Re: Re: Už to máme tady taky!!!
Zbývá otázka: Máte po takové zprávě chuť sdílet? Máte po takové zprávě chuť platit pokuty nebo dokonce jít do vězení?
0/0
4.5.2005 6:34

hrb

Re: Re: Re: Už to máme tady taky!!!
Zajímalo by mne, zda by tento mail byl zaslán, jestliže by se film jmenovat například zkratkou = DOD ale hash by měl tento soubor samozřejmě stejný jako rip, takže film by byl dohledatelný na DC a dalších p2p sítích.
0/0
4.5.2005 6:40

Tom

Re: Re: Re: Už to máme tady taky!!!
Takovou zpravu je nejlepsi ignorovat ...
vzhledem k dukazni nouzi zadna pokuta, natoz trest nehrozi ;-)
0/0
7.5.2005 8:01

Martin

Re: Re: Re: Už to máme tady taky!!!
Kup si real-time sifrovani hdd. Je to takova mala krabicka, kterou das na IDE kabel a nikdo krome tebe se k datum nedostane. A pouze za to, ze nejaky pochybny program neznameho vyrobce ukazoval, ze v tvem PC je film, te zadny soudce neodsoudi.
0/0
7.5.2005 9:07

redy

Re: Re: Re: Už to máme tady taky!!!
po této zprávě mám chuť změnit poskytovatele připojení. Nic víc.
0/0
16.6.2005 15:39

venca od fary

Re: Re: Už to máme tady taky!!!
Tak takovymu ISP bych dal vypoved a sel bych ke konkurenci ktera me nebude buzerovat takovyma hovadinama. Krom toho jak jsem jiz nekde cetel a to je pravda ze: uzivatel vyuzivajici ve velke mite P2P site potrebuje dobrou linku = plati hodne za pripojeni = ISP ma z nej zisky a tudiz by si asi kazdy ISP rozmyslel poslat takovyto dopis. Dnes kdyz je obrovska konkurence ze strany ISP si zrejme kazdy rozmysli jak se chova k tomu ci onomu klientovi.  Krom jinyho jsou zpusoby sifrovani a ty mluvi sami za sebe
0/0
20.5.2005 13:06

MasAk

Chtelo by to novy tah na trhu
Filmove, audiove, softwarove spolecnosti jsou asi fakt debilni. Hlavne filmove spolecnosti vydelavaji 100vky milionu korun na jednom filmu behem nekolika let a uctujou si za jedno blby DVD cca 300-1500kc. Dost zalezi na titulu. A u nas se objevuje DVD vetsinou pul roku po uvedeni v zahranici. Kdyby DVD stalo max. 100kc a bylo na pultech hned, popripade by slo on-line stahnout za poplatek(technicky zadny problem) kdo by se obtezoval nejakym stahovanim v P2P siti. Asi jenom blazen. A co teprv software? Autocad za 100000kc no nekup to. Chapu, firma at plati, ale clovek co to ma pro vlastni popuziti, prece neda 100000kc za licenci. Jediny koho muzu castecne chvalit(i kdyz nerad) je MICROSOFT(R), ktery opravdu jde s nekterymi cenami (od distribuce Windows 95) dolu, vzdyt dnes koupite WindowsXP(R) za cca 2400kc, davno pryc jsou doby kdy stal operacni system kolem 10000kc. Nicmene s OFFICEm je to uz horsi...... A ted hry. Vsichni vime, ze nova hra stoji cca 1500kc. Kdyby stala 150kc, tak ji
0/0
3.5.2005 23:21

hacik

Re: Chtelo by to novy tah na trhu
Ad hry. Mozes si kupit bundlovanu grafiku, prip. motherboard. Tam hry mas.
0/0
4.5.2005 12:55

krokadyl

zadny zajem o P2P
pomale, postizitelne.
budoucnost je v mail2p a stale rostouci nabidce GB+ postovnich schrankach. Pokud jsou primarni uploaderi v jurisdikcich, kam fonograficka inkvizice jeste dlouho nedosahne (latinska amerika, rusko) ze soudruzi pravnici, tak je vse jeste dlouho a dlouho v pohode, za pouhe downloadovani nelze postihnout, a je klid. Osobne pouzivam ted jen techto sluzeb, datove toky kolem 200-300 k s-1, zadne ztraceni casu se smudly, kteri sdileji 50 k s-1.
 
 
0/0
3.5.2005 19:38

hrb

Re: zadny zajem o P2P
No aby mohl fungovat mail2p, tak je nutno, aby bylo někde možno ty filmy také získat. Tímto zdrojem budou i nadále standardní p2p
0/0
4.5.2005 6:42

Pepa z depa

Co z toho plyne????
Stahovat a pálit jak jak inkvizice
0/0
3.5.2005 15:33

hrb

Re: Co z toho plyne????
na médium, nebo z kůže. Ztahováni z kůže jsme již nyní. Vysoké daně, vysoké ceny vstupenek do kin, vysoké ceny filmů a hudby na médiích..
0/0
4.5.2005 6:44

AK-47

P2P problém
Neustale stejne omylany problem. Kdyz si vezmeme cenu hudeb.nosice a zjistime, ze ze sta procent ceny  ma autor/interpret do 10%, zbytek spolecnosti co se snazi za kazdou cenu na autorovi jenom prizivit, tak se nedivte, ze dochazi k cemu dochazi. Navic v Cechach jak jinak, jsou ceny médií i dat všeobecně nelidsky přemrštěné, takže když vidím kousek za hranicemi v nejmenovanem elektro-hypermarketu pred Norimberkem misty az polovicni ceny nez u nasince, tak jsem hodne nas*any.
0/0
3.5.2005 15:32

x a

Re: P2P problém
Tak tak, kdyby se daly pisnicky stahovat primo ze serveru hudebnich skupin a dat jim za to tech 10%, tj. 50 korun, urcite by do toho slo mnohem vic lidi, nez zaplatit 5stovek, coz je samo o sobe u nas az moc, ale kdyz navic vis, ze vetsinu z toho vydelaj hudebni spolecnosti a zbytek sezere stat na danich, tak kazdej radsi koupi rychly pripojeni za 7set a sezene si hudby kolik chce... :)
0/0
3.5.2005 19:59

Jack

Re: P2P problém
prvne se nauc vyjmenovana slova. Pak teprve zkus neco psat. Dekuji.
0/0
3.5.2005 22:55

hacik

Re: P2P problém
Mno, kedysi som zastaval ten isty nazor. Dnes si myslim, ze si tie peniaze tie spolocnosti mozu zobrat. Investuju do masivnej reklamy kopec prachov a budme uprimny, predsalen im ide o investicny uspech a nie o dobry pocit z podpory umelca. Dnes pocujeme v radiu to, co je tam presadzovane nahravacimi spolocnostami. Ktore na to minu nemale prostriedky. Keby sa dnes skusal predavat umelec sam, tak sa nedostane k tolkym ludom. A hviezdicky, ktore nevedia spievat, by sme nepoznali. Lenze takto to pocuvame kazdy den v radiu ci televizii, kde to okomentuju, ake je to super. A niektori tomu casom aj uveria (najma mladez sa necha zviest). Ja si myslim, ze dany stav by sa mal prehlbit, nech sa velkym spolocnostiam nevyplati investovat tolko do propagacie. Potom mozno bude sanca, ze sa zacnu presadzovat umelci a nie rychlokvasne silikovove krasotinky, ktorych klipy uz od erotickeho videa nemaju daleko.
0/0
4.5.2005 13:04

venca od fary

Re: P2P problém
jak kdysi nekdo rekl... narval bych je do myselinky tahat pneumatiky, hajzli intelektualsky  tim nemyslim autory (zpevaky ap.), ale hudebni spolecnosti a podobny na <|> organizace. Sami autori se za tyto veci nestavi pac dostanou od klienta v obou pripadech stejny mizerny peniz.
0/0
20.5.2005 13:12

lib1

připojení
muj provider mně garantuje příchozí rychlost 4mbit bez ohledu na dobu a musím říct že s tím teda žádný problémy nemá na p2p sítích jsem 24 hodin denně cca rok :))
0/0
3.5.2005 14:24

jozicka

Skynet vs UPC
Libila se mi informace Skynetu, ze v rychlosti neni az tak velky problem. Vsak taky premyslim, ze opustim UPC a jejich chello plus, 4mb rychlost a 40 gb limit, a pujdu do nabidky Skynetu 4mb rychlost bez FUP. (na bazi propojeni od Telenoru). Uz ted mam natahano 34 GB a to je teprve tretiho.
0/0
3.5.2005 11:46

Alek

Re: Skynet vs UPC
Nemyslíš doufám jejich Super ADSL za 1290 bez DPH s agregací 1:40???? Předpokládám že máš na mysli nějakou jinou nabídku než kterou mají na svých stránkách
0/0
3.5.2005 18:37

dede

Re: Re: Skynet vs UPC
Vsechno je relativni. Dle statistik na NIXu ma SkyNet provoz neco kolem 100Mbit/s. Tak to s takovym provozem asi nema problem s P2P. Tech par klientu.
0/0
3.5.2005 18:55







Najdete na iDNES.cz