Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Funkční elektrické zásuvky v osobním vlaku? Možná příště

České dráhy dosud prakticky nevyužívají jedné z hlavních výhod, již mají oproti autobusové dopravě – elektrické zásuvky pro cestující. Změní se někdy tato situace?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

petr skolar

ptaci chripka

kdy bude obnovena výstava exotů a burzy

0/0
28.7.2007 13:16

jufda

hnh

,.:-(:-(XXX

0/0
11.5.2007 20:37

Petr

Jde to jednoduše----

Když potřebuju 220V ve vlaku,nejjednodušší ji si to sám pustitt.každný vagon má na jednom konci el.skříň,tam se to jednoduše pustit.žádal jsem o toho průvodčího,ale asi si dával fernetka a těch pár metrů zpátky bylo nad jeho síly..stačí si lehce udělat tu jejich kličku....zkousku  AL trubky..ten se narazí na zámek a pak už staší jen přitlašit a otočit...;-D;-D;-D

průvodší mi už jeden zabavili :-(;-€;-€;-€

0/0
3.12.2006 15:33

Yokotashi

abych zacal jezdit vlakem
Tak by, pri stavajicich cenach, musel: - jet na cas a ne jak je zvykem u CD - mit zasuvku - mit wifi, nebo ethernet do internetu (klidne treba 16kbit/s, ale mit to) dokud tohle vlaky nebudou splnovat, tak pro mne nema smysl nejet autem.
0/0
8.7.2005 13:29

mike2000

elektřina Praha--Brno
Napsal jsem to již v článku: Funkční zásuvky ve II. třídě na trase Praha--Brno má pouze Vindobona, Hungaria a Johann Gregor Mendel. Obě maďarská EC bohužel ČD poslaly přes Vysočinu. Michal Janko
0/0
25.6.2005 13:09

dj-bobr

EC Praha-Brno
Máte někdo přehled, ve kterých vlacích Eurocity jezdící mezi Prahou a Brnem jsou funkční elektrické zásuvky?
0/0
23.6.2005 15:47

blamik

Zaplať pánbů že si toho konečně někdo všiml
Jezdím docela často vlakem (pokud mi nezbyde místečko na WL na nějaký letecký spojení po evropě). Na notesu makám docela dost. Dělám různý aplikace a dost se hrabu v dotnet studiu. Dokáže to někdy pěkně zahltit notes na pár minut myšlení. S tím mi ale i tak baterie vydrží tak na 1,5-2 hodiny.
Mám ale už vytypované časy a spoje kterými se vracím zpět do naší rodné vlasti. Právě z důvodu abych neseděl jako bluma několik hodin v natřásajícím se vagonu ze Studénky. Když mně před lety lámal jeden kamarád z ČD na Supercity Managera tak jsem ho rychle odeslal do patřičných mezí. Taky jsem si původně myslel že tam najdu kompletní servis...( za tu cenu se už fakt vyplatí lítat ).
A tak radši jezdím levnějším a rychlejším autobusem. I když občas zariskuju že se dostaneme někde do kolony. Ušetřené peníze jsem investoval do přídavné baterie a mám klid. Do vlaku ČD? Nikdy. Úroveň služeb opravdu z poloviny minulého století.
0/0
17.6.2005 16:02

otass

Re: Zaplať pánbů že si toho konečně někdo všiml
Blamik: Fuj autobusem zapocenym, nebezpecnym, bez moznosti se natahnout, projit se, vycurat se apod....navic kdyz vidim ty ridice co maji muj zivot v rukou.......NIKDY, to radsi budu sedet na hadru ve vlaku a budu delat ze neslysim a nevidim....
0/0
28.6.2005 16:53

jozka

Vlakem? nekdy priste...
Mozna by se meli nejpre zamerit na jinaci veci: Hlavni nadrazi odpudi vetsinu zajemcu o cestu vlakem. Vlaky jsou spinave, zakourene. Clovek se skoro stiti si sednout. (ja osobne bych se bal, ze mi ten notebook na hlavaku nekdo slohne)
0/0
17.6.2005 14:54

vpar

Raildays
Výstava byla na Nákladním nádraží v Ostravě, bohužel dnes v 16:00 skončila.
0/0
16.6.2005 22:47

coolna

cestujici
no, pokud chteji prilakat cestujici, tak by bylo predevsim vhodne zrusit polovinu vlaku, ktera je pro kuraky... je to opravdu zalostny, kdyz temer kazdej vagon je z pulky kurackej... resi se tu zakazy koureni v hospodach, kde jsou cigarety tak nejak "jako doma", ale v prostredku hromadne verejne dopravy to nikomu nevadi... je to hnus, velebnosti
0/0
16.6.2005 21:33

vpar

Bt, BDt a pantografy
V osobním vlaku to jaksi nejde - zásuvky pro úklid se napájejí z měniče, napájeného z baterky a šťávu do baterky si vagón musí sám vyrobit. Zkuste s technologií 70. tých let měnit bez motorgenerátoru 3000V= na 230V~. Dnes je situace jiná, nové vagóny, jsou vybaveny statickým měničem, napájeným pomocí průběžného VN kabelu, původně určeného k napájení el. topení, z lokomotivy, takže energie mají poměrně dost. Mimochodem všimli jste si, že při stažení sběrače zhasne v nových vagonech polovina zářivek? Napájení je dobře vidět na výstavě Czech Raildays v Ostravě - je zde vystaveno Pendolino, avšak protože na nákladním nádraží pochopitelně není trolej, energii mu obstarává dieselelektrický stroj.
0/0
16.6.2005 15:47

kurinek

Re: Bt, BDt a pantografy
kde je prosim Te ta vystava? na kterem nadrazi? diky
0/0
16.6.2005 21:44

xxx

EC
Zdarec, tak jsem chvilkuy jezdil Ecity, nebo jak se to mjmenuje mezi polskem a ceskem a tam byli zasuvky i nachodbach a ty fungovali dobre i na chodbach/akorat ze to byli poslke vagony/ akorat kdyz jsem do ni pripojhil meho notebooka , kteri potrebuje trosku vice stavy, tak to nestihalo poradne bnabijet/ledka na trafu se postupne zapinala a zachvilku pomalu zhasla a znovu pomalu zapinala, takze notebook, jel presto na baterii, protoze jak se prepnul na zdroj, tak za cca 3-5s se zpet musel prepnout na baterii.
0/0
16.6.2005 13:32

jixxie

Re: EC
huh, prosimte, co jsi za exota, ze nedokazes napsat souvisly citelny text nebo si to po sobe alespon precist a opravit!?
0/0
16.6.2005 14:02

HHL

Re: Re: EC
..to přeci píše ve vlaku a přeskakují mu prsty na klávesnici, když vagón ČD přejíždí přes špatně svařené kolejnice...
0/0
16.6.2005 16:35

;o)

Re: Re: Re: EC
Mno jesi jen EC-čkem jak rika tak to je jeho chyba a ne zadne kolejnice poctive svarene soudrhy kolegy... (EC-čko totiž neskáče....)
0/0
17.6.2005 7:51

cbx

?
Proč by na to měli spěchat, vždyť Času Dost...
0/0
16.6.2005 13:31

Fred

bez šťávy
Osobně bohužel nevlastním kolibřího notebooka s baterií na 5 hodin. Navíc grafické aplikace ve kterých dělám nejsou word a notebook potřebuje výkon tj. hodně sosá waty. Ve vlaku jsem se zatím zkoušel připojit jenom jednou a určitě i nadlouho naposled. Neúspěšně. Na radu průvodčí jsem procházel vlak a zkoumal která zásuvka je pod proudem a to do chvíle, než jsem narazil na druhého průvodčího. Ten mě ubezpečil že 220V ve vlaku nenajdu. Dotazu zdali to může někde zapnout se vysmál. Tak tomuhle "EC" říkají ČD - vlaky vyšší třídy? Naprosto ubohá společnost....
0/0
16.6.2005 12:29

Medák

Zásuvky
Ty zásuvky ve starejch vagonech mívají obrázek holicího strojku a tipuju,že nejsou napájený z lokomotivy ale z vagonový baterie,takže přes střídač.Neměl bych odvahu tam zapojit notbuka.
0/0
16.6.2005 11:27

alex

Re: Zásuvky
zasuvky jsou i ve druhe tride eurocity na zachodech, nebo v kupe pro rodice s detmi, pod stolkem, JINAK NIKDE
0/0
16.6.2005 11:42

drevak_patlak

Re: Re: Zásuvky
V EC vlacích složených z Německých vagónů (Vindobona, ranní EC v 7:18 do Westerlandu, zpět př. 22:30) zásuvky jsou.
Jinak už jsem viděl funkční zásuvku i ve starém lehátkovém vagóně, který byl předělán na normální sedací. I průvodčí se divil, že to funguje...
V Pendolinu zásuvky jsou, ale jen v první třídě.
0/0
16.6.2005 13:08

valeon

Re: Re: Re: Zásuvky
V tech prestavenych luzkovych vozech jsem je videl taky, ale zkousel jsem tam jen mobil, takze nevim, co by to udelalo s narocnejsim zarizenim...
0/0
17.6.2005 20:15

Jan Sekanina

Poznámka
Kdy už gen.ředitel Ing.Bazala vyhodí tak namyšleného a naprosto PR neschopného tiskového mluvčího Šťáhlavského?
0/0
16.6.2005 11:01

Kvído

brk
Tak před 5ti lety jsem jezdíval Ostrava - Praha docela často a s funkční zásuvkou jsem problém nikdy neměl. Byl to nějaký Supercity Manažer. Spíš jsem byl nemile překvapen, že tou v brožurce zmiňovanou "přípojkou pro PC" myslí obyčejnou zásuvku na 230W a ne RJ45 konektor. Jak vidím, i tohle byl úspěch a má naivita značná. :-)
0/0
16.6.2005 9:59

MirekM

Re: brk
Ono se není co divit, když SC Manažer je nejluxusnější pravidelný vlak v Česku (samozřejmě i s tomu odpovídající cenou).
0/0
16.6.2005 17:32

LOBO

Vlaky v Rusku
Naposledy jsem jel vlakem asi pred trinacti lety. Bylo to z Prahy do Moskvy a trochu po Rusku. Pamatuji si, ze ve vagonu fungovaly zasuvky na chodbicce. Byl na nich obrazek holiciho strojku a zvladaly i ohrivacek na kafe o 350ti watech. Na vetsi odber byly jisteny. Ze by nas velky bratr stale vzorem ? :-))))))
0/0
16.6.2005 9:30

Honza

Re: Vlaky v Rusku
IMHO Ohříváček na kafe nerozhodí hned tak nějaká špička v napětí, takže bych to nebral jako srovnávací kritérium.
0/0
16.6.2005 20:21

Já Osobně

Jedna funguje!
Já Osobně jsem využil zásuvku ve vlaku jen jednou a to když mi chcípl mezi Prahou a Hradcem Králové úplně vyšťavený mobil. Hle, v socialistickém voze byla na toaletě vedle zrcadla zásuvka pro holicí strojek. A tak jsem půl hodiny okupoval WC abych trochu té energie dostal do mobilu. Nic mi neshořelo (i když jsem se bál, že shoří) a tak mohu být spokojen  Ale chtělo by to těch zásuvek víc...
Já Osobně
0/0
16.6.2005 9:17

Waldemar

V našich vlacích raději ne !
Můj bratr je dnes strojvedoucí. Před tím pracoval 8 let jako elektromechanik v depu. Občas potřebovali připojit přímo v lokomotivě (v tzv. Panťáku)  notebook. Několik spálených zdrojů mluví jasně. Ty měniče co jsou v lokomotivě dávají jakési prapodivné napětí plné špiček. Takže oni místo toho použili prodlužovačku a cestující mají smůlu. Osobně bych do té zásuvky nedal ani nabíječku mobilu za 120 Kč. Natož zdroj pro notebook za několik tisíc.
0/0
16.6.2005 8:53

Jakub

Re: V našich vlacích raději ne !
Nevim co blaznite se zasuvkou pro notebook... me vpohode vydrzi 5 hodin bezny prace (wordik, excel, a nejaka ta music :-)) ... to teda nevim kam bych musel jet abych to vytavil. 
0/0
16.6.2005 10:51

Step

Re: Re: V našich vlacích raději ne !
, a co mas za ntb? a jak je tezka ta kabela s akumulatorem, co ji s sebou vlacis? :-)
0/0
20.6.2005 13:41

aToM

Americka zasuvka?
Hmm, dnes ma kazdy druhy v mobilu fotak. V KAZDE redakci je alespon jeden digitalni fotak a jedna zasuvka. Je opravdu takovy problem, vyfotit CESKOU zasuvku ve vlaku, nebo na zdi v kancelari? Je nutne davat fotku AMERICKE zasuvky (110 V/60Hz)? A nebo www.google.com, záložka "obrázk"y, vyhledat "zásuvka"?
0/0
16.6.2005 8:41

RadecekH

To je to posledni
Zasuvky jsou to posledni, co lidi na drahach stve. Nejvetsi nepritel je zpozdeni, ktere podle drah neni a ve skutecnosti je. Ono i tech prumernych pet minut 2x za den poradne cloveka stve.
0/0
16.6.2005 8:04

Ráďa

Ta ilustrační fotka
 je opět dokonalá.
0/0
16.6.2005 6:58

moc mala zeme

Re: Ta ilustrační fotka
Ono to vše jaksi do sebe zapadá v Česku. Ledabylá práce pisálka s výběrem fota na jedné straně odpovídá zcela úměrně ledabylém přístupu drah k problematice zásuvek ve vlacích. Nemáme na víc.
0/0
16.6.2005 7:11

mike2000

Re: Re: Ta ilustrační fotka
Článek jsem psal původně pro jiné médium, fotografie k němu být neměla. Redakce Technetu jej upravila a opatřila vlastním ilustračním fotem. Michal Janko.
0/0
16.6.2005 11:08

moc malá země

Re: Re: Re: Ta ilustrační fotka
Děkujeme za vysvětlení. Potvrzuje jen to, co jsem napsal. Hodně řečí a vysvětlování okolo (jako u drah) ale vysledek je nedbalost (jako u drah)
0/0
16.6.2005 12:36

karliak

JOOO
technet, to jsou samy machri z oboru :o). Clovek si zvykne casem na vsechno :o)
0/0
16.6.2005 15:58

moc mala zeme

nikoho nezajímá
Česko se vejde počtem obyvatel do předměstí Mexika City nebo 1/3 Los Angeles. Zajímá někoho, že v předměstí Mexika City těch pár 10 miliónů mexičanů mají dnes problém s udržením napětí 110 V v síti anebo těch 10 milionů LA- obyvatel v South Distrikt s prasklým potrubím pitné vody?......Jinak řečeno Vedení č. drah dává problematice zásuvek asi takovou důležitost, jako vedení ugadských autobusových linek na stížnost jednoho žurnalisty, že ne ve všech busech fungujou větrací střešní okna. Basta, vyřízeno. Česko nemá nárok se srovnávat s německou úrovní.
0/0
16.6.2005 6:53







Najdete na iDNES.cz