Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

USA chtějí mít i nadále web pod kontrolou

Americká vláda bude i nadále rozhodovat, jak funguje internet. Americké ministerstvo obchodu, případně obrany, má mít i nadále právo posledního slova o národních internetových adresách a klíčových třinácti počítačích, které řídí provoz na síti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

m

no tak...
kdyby jste radsi prestali premejslet nad tim, kdo by to mohl hlidat a zacli delat neco pro to, aby nemohl Big brother odstavit ty vase osobni p****oviny na freewebu atd.... Co vubec chcete?! az postavite sve vlastni opticke vlakna pod oceanem a par serveru na obou koncich... stejne tady vetsina co pise pouziva googla, seznam a picoviny (a ti co ne, tak prominou..). humans sucks...
 
0/0
6.7.2005 1:28

Mur

USA vdechli leda prd
...a ne zivot internetu, to udelali jednotlivci byt to na vlade USA zustalo by u vojenskeho vyuziti, ja osobne nevidim jediny duvod proc by USA meli mit kontrolu nad celosvetovym telekomunikacnim prostorem a jeho HW, chtit muzou.
0/0
5.7.2005 22:34

Thyronx

Mur je hovadko.
Kdyby nebyl, nepsal by kraviny. O historii Netu vi prd. A jak tak koukam,neni sam. Inu je to o IQ a tak se neni o cem bavit.Nekdy se "Mure" neco precti o historii Netu a pocitacich vubec. Mozna ti dojde. Jestli si stezujes na spolehlivost Netu, tak ti doporucuju prave OSN. Ti zarucuji kvalitu,rychlost a spolehlivost. Hahahahahaha.
0/0
6.7.2005 1:59

majstro

DNS vs. IP
Nechci vas nasrat, ale Internet muze klidne fungovat bez DNS, jen by se misto domenovych jmen pouzivali IP adresy ;-)
0/0
4.7.2005 22:38

Tomas Blaha

Re: DNS vs. IP
I kdyz nebudu uvazovat pohodli, tak predevsim v http protokolu (www stranky) se pouziva virtualni hostovani, takze by nefungovali zadne weby, kde na jednom serveru bezi vice webu.
0/0
4.7.2005 22:48

mike2

Re: Re: DNS vs. IP
Rozumně nastavený server umožňuje dostat se k jednotlivým webům i přes IP adresu, např. přes a.d.d.r Samozřejmě pak ještě zbývají ty nerozumně nastavené, ale to je jiná kapitola...
0/0
4.7.2005 22:59

neldor

Re: Re: Re: DNS vs. IP
Zapominas na to, ze dneska vetsina beznych webu (tj. skoro vsechny krom tech nejvetsich, ktere potrebuji vlastni stroje) jede pres nejaky webhosting, kde v ramci masiny bezi spousta (desitky az tisice) webu (domen). Takze potrebujes poslat request se spravnym jmenem domeny, jinak ten stroj nevi, co po nem vlastne chces. Ne, ze by byl nejaky problem zbastlit http request rucne a poslat ho na spravnou ip adresu se spravnou hlavickou pozadovaneho webu, ale vetsina beznych browseru to imho neumoznuje. Samozrejme, stacilo by upravit /etc/hosts, a slo by to i s beznymi browsery ci jinymi programy.
0/0
5.7.2005 18:51

Mur

Re: Re: Re: Re: DNS vs. IP
Neni problem pouzit mezivrstvu s vlastni tabulkou...
0/0
5.7.2005 22:36

xenobit

DHCP .. DNS
To nereste. Stejne se vetsinou pro nastaveni DNS pouziva DHCP, takze staci spustit jine DNS servery a zmenit to na DHCP serveru a je vystarano. Akorat se musi DNS naplnit.
0/0
8.7.2005 7:49

Telekomunikcni expert

Re: DNS vs. IP
Jenze krome korenovych DNS servru, ktere jsou skutecne postradatalene jeste existuji taky korenove routry, ktere smeruji komunikaci mezi nejvetsimi svetovymi provideri. Ti jim take prideluji jejich subnet-masky aby byl poradek v tom, kdo smi pouzivat jake IP adresy aby se nestalo, ze 2 budou mit tu samou.
0/0
4.7.2005 22:52

MarSik

Re: Re: DNS vs. IP
Vetsi blbost jsem uz dlouho nevidel, nic jako korenove routery neexistuje, ono by to bylo ponekud neefektivni, kdyby kazdej vetsi provider musel mit linku do usa. Provideri se normalne propojuji temer libovone mezi sebou navzajem a jedine co se (myslim IANA) ridi je cislo AS a ipcka, ktery dostanou prideleny. O zbytek se postaraji routovaci protokoly (BGP a RIP).
0/0
5.7.2005 14:24

JP

Re: Re: Re: DNS vs. IP
RIP, proc zrovna RIP? :)))))) Vite, jste zjevne typicky uzivatel, ktery "neco" vi, ale bohuzel si mysli,ze vi vse, coz je jeho nevyhoda. Paterni routery v Internetu vskutku jsou, jde o zarizeni, ktera obsahuji priblizne cesty (v ramci CIDR) do vsech siti. A pokud se mi chystate odpovedet svym prechytrale nevedomym zpusobem, nezapomente prosim take vysvetlit, proc povazujete RIP za jedinou (zrejme nejlepsi? :) ) volbu pro interni smerovaci protokol...
0/0
5.7.2005 18:46

Petrucciani

Velky bratr
konecne jsem pocopil, proc k nam dorazil velky bratr, kontrola ma byt, se vsim vsudy.
0/0
4.7.2005 20:08

Jarda

Arpanet
Internet vymyslelo americke ministerstvo obrany a puvodne se jmenoval Arpanet. ARPA = Advanced Research Projects Agency. World Wide Web je prace Tima Bernersne-Lee a Roberta Cailliau  ze svycarskeho institutu CERNE. 
0/0
4.7.2005 19:55

Telekomunikcni expert

Re: Arpanet
Internet neni zadny vynalez, zadna myslenka, neni to nic jineho nez obycejne propojeni siti nejruznejsiho druhu, (ktere existovaly mnohdy podstatne drive) s tim, ze se rekne , ze tenhlecten (TCP/IP) komunikacni protokol budeme vsichni pouzivat!
Na tom zas nic tak svetoborneho nevidim.
0/0
4.7.2005 22:36

pindick

Re: Arpanet
Ano, to je oficialni historie ;)
0/0
14.7.2005 8:45

koko

týjo
buď se ze mě stává genius nebo hloupnu... každopádně mi zdejší články připadají stále více stupidnější...
0/0
4.7.2005 15:51

acid rain

Re: týjo
koko...., vyluxuj si klavesnici, zadrhava ti   T   
0/0
4.7.2005 17:56

Loubik

názor
Myslím si, že USA se kromě toho, že má pod kontrolou největší komunikační nástroj této planety - což není hezké, se také snaží zamezit jejímu kolapsu... Upřímně řečeno já osobně nevím, kdo jiný by to měl mít pod kontrolou a nechat to bez ní je v dnešním radostném světě bez válek a terorismu šílenost. Která instituce by to měla tedy hlídat? Dokud tohle se nebude vědět a svět jako takový neukáže, že je schopen vlastnit něco, co pomáhá anebo může také ublížit v globálním hledsku, musí ten který tuto věc přivedl na svět je chránit a tím i tuhle planetu.... i když tohle nemá s demokracií nic společného a je to hodně nesprávné, je zapotřebí si uvědomit, že to zatím jinak nejde...
0/0
4.7.2005 15:22

kontrola

Re: názor
vim o kazdem zmacknuti knofliku na tvy upatlany klavesnici ktere drti zbytky jidla napadanyho mezi pismenkama
0/0
4.7.2005 15:56

Mur

Re: názor
Je fakt ze pod "DEVKOU" jmenem OSN by se mohlo dit lecos, uz tak se na cemkoliv zasadnim nemuze dohodnout a to se jedna o daleko vaznejsi veci.
0/0
5.7.2005 22:39

Misel1

článek
www.lupa.cz" rel="nofolow" target="_blank">www.lupa.cz" target="_blank" rel="nofollow"> www.lupa.cz" rel="nofolow" target="_blank">www.lupa.cz doporučuji přečíst
0/0
4.7.2005 14:15

Karzak

Re: článek
hezkej clanek... ktery trochu uvadi na pravou miru to skandalni odhaleni na technetu.. ach jo. ps: naprosto me polozila ta diskuze pod onim clankem (zejmena hystericka flame war na tema: "goto VS strukturovane programovani" ) heehehehhee.... tak dobre sem se dlouho nepobavil. Kdyby ta diskuze nebyla tak stara, byl bych v pokuseni prilejvat olejdo ohne: hor, hor, HOR :-)
0/0
4.7.2005 16:11

Cerwww

pro JamesKirk
Mazlíku ty co obhajujes "americké myšlenky" jsi svými názory (zde uvedenými) blíže soudruhům z P.R.C (Čínské lidové republiky) než "světovládcům" z Washingtonu tak si nech svoje osočování. Ty sám chceš mít své soukromí pod kontrolou někoho cizího? Proč na webu používáš přezdívku?Zzamysli se a teprve potom něco piš
0/0
4.7.2005 10:52

:-)

Pokračování
Však si všimněte, že na lokální síti v práci taky máte koncovou domenu svoji site třeba .lan nebo .našefirma podle toho, co zrovna admin sítě chce... a mezi firemní či domácí sítí a internetem je rozdíl jen ve výkonu a počtu připojených uživatelů... v ničem jiném - technicky to funguje naprosto stejně... takže jako je nezávislá vaše domácí síť vytvořená z pár počítačů na chodu celého okolního internetového světa, tak jsou i počítače v ČR připojené do NIXu nezávislé v komunikaci mezi sebou na dalších serverech internetu...
0/0
4.7.2005 10:23

Tomas Blaha

Re: Pokračování
To samozrejme nemate pravdu. Pocitace sice mohou mezi sebou komunikovat pres cesky NIX bez zavislosti na zahranicnich serverech intenetu na urovni adresovani IP adresami, ale pokud se bavime o sluzbe domenovych jmen, ktera je bezesporu nepostradatelna pro vetsinu internetovych sluzeb, tak ta by bez mezinarodnich korenovych serveru nebyla schopna pracovat.
0/0
4.7.2005 22:40

:-)

Pěkná kravina :-)))
Internet světu rozhodně nedala USA - počítač je vynález německa, TCP/IP (internetový) protokol pak vanálezem austrálie a šifrování dnes používané na netu je dílem anglie a infrastrukturu si stejně každá zem musela vybudovat sama :-)) Mimochodem třeba pro toho, kdo chodí jen na české servery a weby, kdyby vypadlo všech těch 13 serverů, tak nepozná lautr nic - internet je decetralizovaný a nedá se kontrolovat... V podstatě můžete vytvořit stejné služby, jako jsou na internetu i doma mezi pár zasíťovanými počítači (stačí i dva), spustíte tam mail server, web server, DNS server... a máte v podstatě takový málo vykýnonný "vlastní internet" :-)) Takže ať si amíci kontrolují co chtějí... i kdyby dělali nevím co, tak nás tady se to moc netkne... není důvod k panice :-))) A kdyby to bylo už moc ostrý, tak prostě můžeme oddělit americkou a evropskou síť, tak jak ji známe a vytvořit si vlastní domeny první úrovně a nevím co všechno :-)))
0/0
4.7.2005 10:19

:-D

Re: Pěkná kravina :-)))
Souhlasim, na těchhle internetovejch fórech lidi zaníceně diskutujou naprosto o všem a minimálně 90% o věci nemá ani páru - a to je právě vono - je to prdel, asi něco jako "Nikdo neni dokonalý" v TV Prima s Krampolem. He, a taky si to nikdo z nich neuvědomuje, jak je blbej...
0/0
4.7.2005 16:30

pupu

Re: Pěkná kravina :-)))
No nazdar. Rekl bych, ze nadpis Vaseho prispevku plne odpovida tomu, co se v nem vyskytuje. 1. terminy jako ENIAC, Arpanet nebo Berkeley Vam asi nic nerikaji. Nu coz. 2. tak korenove DNS servery vlastne vubec nepotrebujeme. Tak proc je vlastne nevypneme? Zkuste si prosim nejdriv zjistit alespon zaklady, nez zacnete placat (hint - hierarchicka struktura DNS, princip resolvingu atd) 3. je rozdil mezi internetem a Internetem. Priste ty popularni clanky ctete radeji dvakrat, treba i neco pochopite. 4. pri vytvareni evropskeho sub-internetu Vam preji hodne zdaru. Pocitam, ze Vas budou nasledovat miliony nadsenych uzivatelu. Jinak co se clanku tyce, je to taky pekny blekot. Korenove DNS servery pochopitelne nikomu nerikaji, kam 'potece elektronicka posta'. A pokud by nedejboze OSN nebo jiny byrokraticky moloch ziskal kontrolu nad tim, co a jak se bude menit v korenovych zaznamech - dekuji pekne, to radeji ty hnusne Amiky. Ono to totiz pod jejich spravou kupodivu funguje a to tak, ze
0/0
4.7.2005 17:16

Dr. Jurajda

Re: Re: Pěkná kravina :-)))
Korenove DNS servery pochopitelne nikomu nerikaji, kam 'potece elektronicka posta'.
Opravdu ne?
0/0
5.7.2005 20:32

Noom

Re: Re: Pěkná kravina :-)))
Prvenstvi ENIACu je pohadka pro deti. Eniac - 1945, Harvard Mark I - 1944. A britsky Colossus - 1943. A nekdy se uvadi i nemecka Z3 z roku 1941, ale u te je treba prihmourit oko.
0/0
8.7.2005 0:23

nowhereman

Re: Re: Re: Pěkná kravina :-)))
nechcem vas nasrat, ale co napriklad: Blaire Pascal, prva kalkulacka: 1641 Charles Babbage, "differential engine": 1822 en.wikipedia.org takze pomaly s ENIACom..
0/0
25.8.2005 9:55

palo

Re: Pěkná kravina :-)))
intenet nieje uplne decetralizovany. nieje problem ked vypadne par hlavnych bodov, ale usa kontroluju VSETKY hlavne body. ak ich zablokuju, intenet konci. do ceska by si sa dostal, tam je hlavny bod nix, peerengove centrum. doma si mozes vytvorit akurat tak ho*no. internet je celosvetova siet, ten v obyvacke nevytvoris.
0/0
5.7.2005 12:16

Thyronx

Re: Pěkná kravina :-)))
Pekna kravina je ze USA nevymyslela Internet.Samozrejme ze Internet prisel z USA a ja na nem pracoval uz tehdy,kdy na nem nebyla jedina ceska webstranka. Pocitace nemohli vymyslet Nemci v zadnem pripade. Pokud se vyznas v historii opet bys pozal ze pises opravdu kraviny. Ministerstvo obrany zacalo pouzivat sit propojenych pocitacu a vzapeti nastoupily americke university. Posdeji se dostalo i do Evropy. Vzpominam na doby kdy internetove prohlizece proste nebyly.Vzpominam na Windows 1 a pak 3,1 a na praci a komunikaci na Usenetu. Kdyby vypadlo onech 13 paternich serveru tak poznas ze nic neznas. Dokud je Inet v rukou onech serveru nemusis se bat o to ze ti Inet nepujde. Pokud bude v rukou organizace podobne OSN, umim si predstavit bordel na bordel. Prace na serverech neni zadna sranda.Kdyz hackeri napadli podstatnou jejich cast Inet byl ochromeny na peknych par hodin.Ano, i ten tvuj v cz. Kdybyste se oddelili od USA site, pak mate 3 servery jinde na svete. Velmi by se Inet zpomali
0/0
5.7.2005 22:04

:-))

Re: Re: Pěkná kravina :-)))
Takže nám tady nabehli podle vás technici z USA, postavili tady všechny počítače a servery, pak přišli dělnící z USA, vykopali tady kabely... všechno to propojili a pohodička a teď na tom jedem, jo? :-))) TO JE KRAVINA!! Vždyť v Evropě a všude byly vlastní počítačové sítě - v USA měli svůj přiblblej ArpaNET a v anglii měli např, projekt XAB110689 - prostě jen číselně označenej další technickej projekt ve vývoji tajných služeb... stejně tak němocko atd. - nebo se podle Vás při propojování síti do sítě celosvětové stalo co??? že jsme je začli budovat, až po tom, co jsme si z USA natáhli káblík? :-))) Existují růzmé sítě - mentropolitní, oblastní, státní - po celém světě a fungují vážně skvělě a úplně oddělené od internetu a měží na nich taky web, mail atd. takže stačí trochu přenastavit hlavní evropské servery a můžem tady mít klidně EUnet a ať si amící svůj systém narvou někam... Když vypadne americkej telecom, tak nám se tady taky moc nestane :-DD
0/0
6.7.2005 7:50

pindick

Re: Pěkná kravina :-)))
Ostatně, o tohle jde EU tím, že prosadila doménu .eu :)
0/0
7.7.2005 22:54

gTa-0o7

to je neco
USA je banda lidi co chce ovladat svet. Je to desny! Co trochu decentralizace, dit dnes snad internet nedrzi pouhych 13 serveru? Dokazete si nekdo poredstavit co se stane kdyz jeden z nich kiksne? ci kdyz kiksnou vsechny? Co kdyz ministerstvo obrany spojenych statnu utne tok penez? :) kiksne i GPS? Samozrejmne. Ja si tu situaci nekdozu predstavit, zhrouti se obchody na i-netu, e-maily nebudouchodit. Lidi zacnou ztracet praci... Tohle je jeden z tech pripadu kdy nas USA neohrozuje valkou s konvecnima zbranema ale psychologii a tim ze maj vlastnej technologie, bez kterych, ve vetsine pripadu, nemuzeme uz ani normalne zit. LIDSKE VEDENI PARTI VSEM!
0/0
4.7.2005 8:32

_Stiff

Re: to je neco
Myslim, ze je rec o hlavni DNS serverech, kterejch je opravdu jen 13, nedavno jsem o tom cet neco na lupa.cz takze raci precist tam, precejen si to zas tak nepamatuju.. :)
0/0
4.7.2005 8:36

JamesKirk

Re: to je neco
Mazlíku ta banda dala světu to na čem si ty vyléváš své srdéčko. Nejsi ty náhodou příbuzný s V.I.L. ? Myslím ,že je to správné, aby to kontrolovaly jinak to slouží pro blbečky co si domlouvají své akce ve stylu - bum prásk, dobře tomu světovému ďáblovi. Nevím jestli ten obchod na netu vymaslela Al kajdá, myslíš, že jo?
0/0
4.7.2005 8:36

banal

Re: Re: to je neco
mylis se chlapce.....
0/0
4.7.2005 10:19

gTa-0o7

Re: Re: to je neco
Hehe! 1. ja si nevylevam srdecko ;) 2. Ze to stvorila NO A CO? vsichni vymysleli veci a malo z nich nad tim ma plnou kontrolu, rekl bych ze kdyz se vec uvolni lidem, tak chytri lide doplni treba jiz tak dokokonlou vec k uplne dokonalosti. Myslim ze blbcecci jsou ti co si mysli ze mit kompletni kontrolu nad pohybem na internetu je normalni... ha ha ha nejsi nahodu pribuzenej ty s nejakym z komunistickych STBaku? ze tak obhajujes moznost "odposlechu" ?
0/0
4.7.2005 10:20

Suicide Snowman

Re: Re: Re: to je neco
prosimte zjisti si co je to dns a pak tu povidej o odposlechu...
0/0
5.7.2005 11:08

kokos

Re: Re: to je neco
Hloupost s jakou nekteri lide bezmezne obdivuji USA, je neuveritelna. Pripomina to obdiv svazaku a komunistu k Sovetskemu svazu. To ze jsou korenove DNS servery v USA je dano samozrejme historicky a zatim to nema na Internet negativni vliv (kuprikladu to neznamena, ze by vsechna data, ktera pres Internet proudi, sla pres USA :-))). Ovsem kazda snaha o nezavislost na USA by se mela vitat s nadsenim. Budeme - li zavisli na tom nenazranem agresivnim bumbrlickovi, zacne se to negativne projevovat v horizontu cca 20 let. Jiz dnes v USA muzeme videt velmi negativni trendy (napr. se k moci dostala ultrakonzervativni bigotni fundamentalisticka nabozenska klika)...a buhvijak to dopadne :-( USA jsem take obdivoval. Jeste pred 15, 20 lety (nebo na konci 60.let, kdy vrcholil program Apollo) byly hodne obdivu. Bohuzel, s nastupem tech co tam vladnou nyni, z nich jde predevsim strach.
0/0
5.7.2005 8:23

Martin

Re: Re: Re: to je neco
naprosto s Tebou soulasim, za chvili zacne BUSH a spol. cenzurovat internet a spojení jako "penis enlargement" uz v emailu neuvidis :-D
0/0
6.7.2005 21:19

lobo

Re: to je neco
ty si nejaky IT odbornik.... skus si nieco precitat o Internete
0/0
4.7.2005 14:12

Tomas Blaha

Re: to je neco
No ono to ve skutecnosti neni trinact serveru, za temi trinacti IP adresami se skryva mnohem vice serveru ruzne rozmistenych po svete (i kdyz v USA je jich vetsina). Doporucuji prohlednout tabulku na www.root
0/0
4.7.2005 22:28







Najdete na iDNES.cz