Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zabíjí fotomobily levné digitální foťáky?

Do dvou let by měly mobilní telefony s integrovaným fotografickým modulem z trhu vytlačit low-endové digitální fotoaparáty. Alespoň to tvrdí studie společnosti ABI Research. Jaký mají názor odborníci u nás?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Destroyer7

Ani náhodou
Zatím ani náhodou. I ten nejlevnější digiťák (s výjimkou šmejdů z Teleshopingu) dělá znatelně lepší obrázky než nejdražší fotomobil. Zatím.
0/0
13.8.2005 11:47

Brain Washington

Brain
S tou optikou v mobilu to nebude až tak zlé. Není zapotřebí sklo. Spolu se stabilizací a velkoobjemovými flash kartami si s tím poradí magnetická optika. Ale, pořád to bude jen mobil a né PC. Teprve solidní hlasový vstup z toho udělá celkem sluśného pomocníka( možná už ve formě pouhého implantátu).
 
0/0
12.8.2005 23:07

Neználek

Re: Brain
A co to je - ta magnetická optika?
0/0
14.8.2005 22:34

J

Re: Re: Brain
Urcite ma na mysli ohybani paprsku pomoci elektromagnetickeho pole ;), jen si sebou bude muset nosit prirucni temelin.
0/0
15.8.2005 13:09

S55

Za pár let...
... budou ty digitál lowendy také někde úplně jinde - nemyslíte? Také si trochu zavěštím, bude pro ně typické: 8MPx, 5x optický zoom 10x digitální, video min. 640X480 se zvukem, hlasový záznam, GPS... A jistojistě nebudou nijak velkých rozměrů (asi jako dnešní mobily ;o)
0/0
12.8.2005 21:36

aarak

Re: Za pár let...
Souhlasím, že i digitály budou někde jinde. Jen nevím, jestli to bude díky 8 MPx, 5x optickému a 10x digitálnímu zoomu, protože tyto velkolepé technické parametry kvalitu fotografie nedělají.
0/0
15.8.2005 10:09

jozka

spis to vidim obracene
Ono by stacilo, aby Olympus nebo Canon, do svych fotoaparatu zabudovaly mobil (malicky chip), a hned se ukaze, kdo koho bude vytlacovat....
0/0
12.8.2005 18:18

jozka

Re: spis to vidim obracene
Nebo se nakonec spoji Nokia s Olumpusem, Siemens s Niconem, a bude vymalovano. (a Sony a Panasonic si to udelaj sami)
0/0
12.8.2005 18:33

kuča

až vám někdo vyfotí starou
až vám někdo vyfotí starou na pláži  a dá ji nahatou někam na web :)  to bude panečku rodeo :))  jo to tenkrát v pěta čyřicátém, to když hořel prasečák. to bylo panečku rodeo :)
0/0
12.8.2005 14:42

aarak

Re: až vám někdo vyfotí starou
Tak to se už stalo, a byla to Buzková :-)
0/0
15.8.2005 10:10

komentator-1

jeste jednou optika
Uz to tady padlo, bez nejakeho zasadniho zlomu v technologiich, bude na slusnou fotku potreba aspon trochu slusna optika a ta vyzaduje zase aspon trochu slusne zachazeni. Kdyz si predstavim, co musi vydrzet muj telefon, tak nevim nevim, jak by to vypadalo, kdyby mel v sobe nejak genialne vymysleny (a tedy i titerny a tim padem mene odolny) zoom a podobne veci. Dalsi veci je samozrejme vydrz baterie, blesk (tedy blesk, nikoli vysoce svitive diody dobre tak na autoportret z pul metru). Myslim, ze se vyrobci fotaku nemaji hned tak ceho bat.......
0/0
12.8.2005 14:16

rve

myslím že do pěti let budete řešit jiné problémy
Maximálně do pěti let nebudeme o levných digi vůbec mluvit. Pokud myslíte, že ano, tak to nechápu, jestli myslíte, že hlavní tržby ve foto technice dělají profíci, kteří musí mít ty nejlepší foťáky tak nevím, teda. Vždyť mobil má každý a hlavně, už se bez něj neobejdete v dnešním světě a proč utrácet další peníze za nějaký foťák, který se nikomu nechce tahat, když na ty fotky 10x15 od moře a z narozeninové párty, kdy slavil Jarda 3 roky to bohatě stačí (mluvím o horizontu 5 let, možná i bližším). Na barevnej display sme taky zírali jak na zjevení. Jasně optika bude horší, ale myslíte, že to normálního uživatele levného digitálu zajímá? Myslíte, že z něj dělá printy 50x60? Jsem pro integraci, jen ať mobil umí všechno, jako zápisník to stačí a o to tu jde, fotomobil nemá cílovou skupinu fotoreportéra, či módního fotografa, ale obyčejného lajka, který potřebuje sem tam udělat nějakou momentku. A nezapomeňte, že s přibývajícím časem se technologie vyvýjí (a to dost rychle), takže dle mého
0/0
12.8.2005 13:36

Hugo

Re: myslím že do pěti let budete řešit jiné problémy
Fotky z mobilu jsou naprosto o ničem. Neostré, jakoby v mlze. Posuďte sami: http://pfc.the.cz
0/0
12.8.2005 13:55

Kockinsz

Re: Re: myslím že do pěti let budete řešit jiné problémy
jenze tam jaksi nemas fotky z nejlepsich fotomobilu. Momentalne je asi nejlepsi SE K750i a ty fotky jsou uplne o necem jinym nez ty ktery mas na tech strankach a rekl bych ze uz ted jsou docela pouzitelne. Za par let to bude jeste lepsi. Navic se k tomu mobilu da pripojit i blesk, nedavno sem to videl v nejakym clanku
0/0
13.8.2005 11:51

J

Re: Re: Re: myslím že do pěti let budete řešit jiné problémy
Jasne, a mobil budu dobijet co 10minut, jen proto, ze sem snim prave vyfotil 5 fotek. Navic presne dle predchozich reakci, do mobilu se proste nevejde optika a kazdej blbej automat ma aspon nejaky objektiv => fotky z nej budou VZDY lepsi.
0/0
15.8.2005 12:50

Pepik

Re: Re: Re: Re: myslím že do pěti let budete řešit jiné problémy
Jenze na normalni fotky, tj max 10x15cm nepotrebujes 8Mpix digi fotak. No,ale jen kupujte kupujte.... :o) za chvili se budou predhanet jestli 12Mpix nebo 15Mpix :-))). I mobil dela cisty fotky. A s kartou (32MB + pamet ve phonu) tam nahazim v poho pres 100 fotek. Kazda ma minimalne 150-180kB. Chce snad nekdo potrety? Pokud ano, at si koupi profi fotak. Pro normalni lidi myslim staci a bude stacit telefon s 1.3Mpix nebo 2Mpix. :-))). Apropo - na dovce jsem nafotil pres 70fotek bez dobijeni telefonu. Kdo fotak v mobilu nepouziva tak o tom nejvic mluvi, ze? A posledni vec. Staci ze hlidam proti kradezi mobil (ten je pro mne samozrejmosti). Naco hlidat jeste fotak... :-).
0/0
15.8.2005 21:33

Pepik

Re: Re: myslím že do pěti let budete řešit jiné problémy
Tedy jako nic proti, ale co mas na te strance je silne zavadejici. Ja mam Siemense S65 a fotky to dela sakra dobry! Velikost 1280x960 obr. bodu je myslim dost dobry. Rozliseni to ma 72dpi. Pokud to prevedes na 300dpi (= dostacuji pro foto) mas z toho foto 10x8cm. Co chces vic? Nechal jsem si z toho ve Fotolabu delat fotky 9x13 a fakt cool :-)). Jedine co musim podotknout - foto za sera a spatneho osvetleni je nepouzitelne (ale to ostatne z obyc. digi fotaku take) a vzhledem k tomu ze ten mobil ma cocku 5mm v prumeru - co vic chtit? Na co tahat na momentky nejakej fotak :-) ze? Takze fotte, fotte, fotte.... s mobilem :-))).
0/0
15.8.2005 21:27

jipoid

Re: myslím že do pěti let budete řešit jiné problémy
no myslim ze to co pises je nesmysl.ale obratim teda logiku naopak a odvazim se prorokovat,ze za 5 let mobily zaniknou.a kdyz to tak myslis s tou integraci,spis to bude tak ze temer jakykoli kus elektroniku bude jako bonus umet i telefonovat.treba hodinky.jojo pamatuju debatu ze proc si kupovat hodinky kdyz mam cas v mobilu.a proc ne naopak proc si kupovat mobil kdyz mam prece hodinky...............:-)))))))))))))))))))
0/0
12.8.2005 14:03

Frufru

Re: myslím že do pěti let budete řešit jiné problémy
Jak už bylo níže řečeno. Tady jde primárně o optiku. Myslím si, že ještě hodně dlouho tenhle problém v mobilech nikdo uspokojivě nevyřeší.
0/0
12.8.2005 14:28

Karel Kahovec

Re: Re: myslím že do pěti let budete řešit jiné problémy
Slušným řešením by mohl být periskopický objektiv jako v dnešních miniaturních digitálech od Minolty a dalších. Je umístěn uvnitř těla foťáku/mobilu a fotí přes zrcátko. Tímhle způsobem to moc místa nezabere a není problém ani zoom. Proti dnešním plastovým čočkám v mobilech je to už sice mizerný, ale přece jen objektiv.
0/0
13.8.2005 8:58

Tom

nesmysl
To co fotakum v mobilech chybi neni rozlisovaci schopnost ale aspon trochu pouzitelna optika. A tu nic nenahradi .. a do mobilu se proste nevejde. Proto budou fotky z mobilu vzdy totalne neostre, bez hloubky, chybi jim svetelnost. Proste bez objektivu focene fotk lze pouzit jen na display velikosti postovni znamky , na nic jineho.
0/0
12.8.2005 13:15

Fido

Jeste dlouho nenahradi
Mobily jeste dlouho nenahradi ani nejlevnejsi fotaky. Dnesni mobily uz dokazou neco, co pripomina fotky ale porad to neni ani zdaleka srovnatelne s fotakem. Ono to je hlavne o optice a ta v mobilu jen tak brzo kvalitni nebude. A kdyz bude, tak to zase bude velke.
0/0
12.8.2005 11:30

Joker

mobil vs foťák
IMHO to s tím zabíjením foťáků nebude zas tak horké. Přece jen mobil je mobil a člověk s ním chce hlavně volat. A teď je otázka jestli z mobilu nevznikne přístroj který bude umět všechno, ale nic pořádně - "tak nějak" MP3, "tak nějak" digitální foťák a "tak nějak" mobil. Řekl bych že přehrávání MP3 je pro mobil docela dobrá funkce navíc, ale na to aby nahradil digitální foťák opravdu nemá. Už kvůli tomu že pokud by to měl být dobrý foťák s optickým zoomem tak bude na mobil moc velký.
0/0
12.8.2005 9:42

Jarda

Re: mobil vs foťák
Nerekl bych. Mam K750 a od te doby s sebou nenosim fotak. Podle me tenhle model uz low-end fotaky nahradi. Za dobrych svetelnych podminek OK i pro tisk 10x15, jinak je to horsi, ale to u low-endu taky (CMOS misto CCD)
0/0
12.8.2005 9:52

fotograf

Re: Re: mobil vs foťák
Prober se! Vůbec nevíš o čem mluvíš.
0/0
12.8.2005 10:06

Qvark

Re: Re: mobil vs foťák
Možná máš něco s očima, zajdi si s tím k doktorovi.
0/0
12.8.2005 13:34

Frufru

Re: Re: mobil vs foťák
Obávám se, že váš názor je zcela mylný. :-)
0/0
12.8.2005 14:24

indigo

Re: mobil vs foťák
S těma MP3 bych to nesrovnával, to je totiž jenom otázka paměti, kvalitnějšího procesoru a klasického konektoru na sluchátka (ty šmejdy co se dávají k MP3 mobilům jsou děsné). A tyto věci se v mobilech zlepšují i z jiných důvodů (náročnější aplikace atd.). Jen mírně kvalitní foťák je otázka optiky a ta něco stojí a váží, což jde oproti trendu mobily zmenšovat a dělat je lehčí. Myslím, že mobily časem vytlačí MP3 přehrávače, ale ne foťáky.
0/0
12.8.2005 11:08

VL

Re: Re: mobil vs foťák
A proč se pořád pokoušejí cpát fotoaparát do mobilu. Zajímavějším řešením by bylo nacpat mobil do fotoaparátu. Některé stylové Sony DSC-T33, nebo Fujifilm Finepix Z 1 a podobné po doplnění telefonem jenom volají.
VL
0/0
12.8.2005 12:11

Tom

Re: Re: Re: mobil vs foťák
protoze to jsou trotli a porad se snazi lidem vnutit ty nesmyslne predrazene MMS aby z nich vydojili chechtaky .. nic vic.
0/0
12.8.2005 13:17

Karel Kahovec

Re: Re: Re: mobil vs foťák
Samsung to dělá. Jenže je to proti mobilům velké, zatímco mobil s sebou je ochotný nosit téměř každý, foťák už jen poměrně malé procento lidí.
0/0
13.8.2005 8:54

X

Odbornik Kopecny -pokracovanie
... Su to majstri v obhajovani svojej neshopnosti, ale keby si nechali urobit prieskum, kolko Canonov po Slovensku beha a kolko z nich je kupenych na Slovensku, asi by boli sokovany. Hoci urcite by zasa nasli nejaky agument na zakrytie svojej neschopnosti. Kedze aj tak tuto SR diviziu riadi jeden Cech, predpokladam, ze maju s panom Kopecnym k sebe blizko. Ja len neviem, preco by som mal davat napr. za EOS 350D 37.999,- Sk, ked 50 km od BA si ho v obchode (!!!) kupim zaa 845,- EUR (nehovoriac este o nakupe cez internet) a navyse dostanem sek na naozaj zaujimave zlavy na prislusenstvo (www.canonextrapromotion.com). Mimochodom, je to Europska akcia Canonu ale zda sa, ze Canon stale netusi, ze nejake Cechy a Slovensko su v Europe, dokonca v EU. Nuz kym takyto 'odbornici' budu riadit Canon CR/SR, dalej budeme nakupovat tam, kde obchod funguje na zaklade urcitych marketingovych pravidiel.
0/0
12.8.2005 8:32

nd4spd

Re: Odbornik Kopecny -pokracovanie
Máte naprostou pravdu, je to jen v tom, že kancelář, která se dříve jmenovala "PZO" (pro ty co méně pamatují, nebo zapoměli = podnik zahraničního obchodu) se dnes jmenuje "výhradní dovozce" a je to mnohdy jen další zbytečný článek rovnající se bandě darmožroutů, kteří si zvykli na dobré bidlo a ze svých procent, které narostou na ceně zboží si přece nebudou nic odpouštět. Neznám přesně situaci u Canonu, ale Váš příspěvek mi připomenul situaci v trochu jiném oboru do kterého pro změnu dělám já.
0/0
12.8.2005 11:20

X

Odbornik Kopecny
Neviem, na co konkretne je pan Kopecny odbornik, ale je zname, ze Canon CR/SR su nabite 'spickovymi', specialne marketingovymi odbornikmi. Radsej budu v Holandsku vyplakavat, aka je u nas nizka kupyschopnost, nez by mali zabojovat o trosku lepsiu poziciu. Nikto z nich si nechce priznat, ze ta kupyschopnost tu je zdaleka nie taka zla, aku ju oni prezentuju, ale ludia nie su natolko hlupy aby podporovali nejakych darmozracov niekde v Prahe, alebo na Sancovej ulici v Bratislave. Jednoducho si to za nizsi peniaz kupia alebo nechaju poslat z Nemecka, Rakuska, Francuzska, nehovoriac uz o USA. Oblubenou alibistickou frazou je, ze nedostanete cesky/slovensky manual - nuz naozaj, problem jaxvina a velmi casto argumentuju zarukou... To predavaju taky srot, ked sa o to tak boja? Este lepsim prikladom marketingovej neschopnosti je Canon SR. Nebudem menovat konkretne, ale myslim, ze tie mena su ludom dostatocne zname - ved su vsake uvadzany ako priklad ako sa to nema robit. Su to maj
0/0
12.8.2005 8:29

Josef14

čeština, čeština....
"....úpravu a zprávu nafocených snímků..." Tipnul bych si, že zde míněná "zpráva" je odvozena od slova spravovat ;-)
0/0
12.8.2005 7:20

Franta

Humor
autor má značný smysl pro humor.
...hodláte poslat někomu fotku z mobilu jak se sluníte u teplého Baltského moře, pošlete ji...   
 
0/0
12.8.2005 7:05

Jan Kužník

Re: Humor
Díky, myslel jsem si, že si toho nikdo nevšimne...:-)
0/0
12.8.2005 14:51







Najdete na iDNES.cz