Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Praha se stává centrem prodeje pirátských CD

Nejméně dvakrát do měsíce dělá policie s pracovníky České protipirátské unie razii na bleším trhu v Kolbenově ulici v areálu bývalého ČKD. Není to nic platné. Pokaždé se zde najde několik prodejců pirátských CD a DVD.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Blamik

Hm.... a občas se stane
že si v Bontonlendu domů koupíte takový fajn film za 1200 a přijdete domů a zjistíte že máte jen prázdný obal s letáčkem a nabídkou na další tituly.
Obal jste porušili tím že jste roztrhli igelit a máte doma co? Prd. Protože hádat se s někým že ten obal neobsahoval DVD nosič i přes to že byl zabalen v celofánu je fajn zábava na celý večer. Může to být i bez toho filmu celkem slušnej kulturní zážitek.
Paní Prchalová by mi určitě asi pomohla získat od nepoctivého distributora zpět mé peníze nebo možná jen stříbrný kotouč. Ale spíš by asi řekla že to není chyba na straně distributora a hlavně že je to tak i dobře. Protože kdybych tam to DVD měl určitě bych z něj vytvářel nezákonné kopie a ještě bych se na chudáku distributoru dopouštěl újmy finanční...
 
Prostě pálím. Už nikdy žádné originální médium. I když jsou tituly na které alespoň ze zdvořilosti přispěju. Ale když už pálím. Vím alespoň co si pálím.
0/0
17.8.2005 13:50

Miš 13

Constantine
Tak jsem porušil asi zákon... Byl jsem v kině na báječném snímku Constantine. Chtěl jsem ho i na DVD. Jenže v ČR není k dostání. Jinde už ano. Takže jsem si stáhl voby z DC++, k tomu české titulky a ejhle DVD i s českými titulky. Porušil jsem zákon, mé svědomí je však čisté...
0/0
17.8.2005 10:48

svPeytl

Trapna propaganda
Zcela primitivni propaganda, sloh mi pripomina moje dilka ze zakladni skoly. Gramatika velmi zla (napr. ZHLEDNOUT - to je fakt odvaz ). Nase protipiratska "firmicka" mi pripomina svymi praktikami mafii. Jo a pani Prchalova: "vy, starsi damy se v PC moc nevyznate a ja to beru (taky vam nekecam do prani a zehleni), ale casovou korekci titulku ma dnes uz skoro kazdy prohlizec (doporucuji BSPlayer).
Ostatnim pekny den
0/0
17.8.2005 10:16

Jacobus de Ravanis

Postrehy pokracovani
 moje sestra a listek me stal 70 Kc.Pricemz podotykam ze kvalita projekce a zvuku byla stejna, udajne jde o jedno z nejmodernejsich kin v republice.Takze?A ano, srovnani cen  DVD a CD v cizine a u nas je taky zajimava vec. P.S: Zajimalo by me, jake vzdelani ma plodny prispevatel do teto diskuze Patrik.Tedy, jestli sem jeste napise a bude tak laskavy a sdeli mi to.
0/0
15.8.2005 23:59

Jacobus de Ravanis

Postrehy
Ad a) Bez urazky, ale ten clanek je napsany takovym stylem, jako by autorem byl nekdo negramotny a jeste po lobotomii.Ad b) Cenu filmu v prodeji urcuji nejen naklady na vyrobu (a uprimne si povezme ze ty jsou stale vyssi a vyssi). ale predevsim naklady na propagaci.Piratstvi nezmizi ani kdyz bude stat DVD dejme tomu 350 Kc a CD 200-250, ale jeho mira se zcela jiste snizi-jsou lide, pro ktere je to proste jediny zpusob jak si danou vec koupit.Proste na to nemaji.Ad c) Nahrava tomu i podivna distribuce u nas.Proc jsou u nas filmy uvadeny i s pul rocnim zpozdenim?A nektere, proste vubec?Ad d) Ono je to predevsim v masovosti-marketing se nam snazi prodat spoustu produktu, o ktere zakaznik name prvoplanovy zajem.Ale je potreba je prodat. Nekdo tu zminil cenu listku v kine... No, ja byl v Praze na Sametovych vrazich za cca 150 Kc, a o neco malo pres mesic pozdej jsem to videl znova, v kine v okresnim meste kde bydli moj
0/0
15.8.2005 23:56

Pop@y

PRAYER
God Save Queen, Pirates And Me!
0/0
15.8.2005 20:35

fgbfg

gbdf
0/0
15.8.2005 20:26

Admin_

Nějak mi ty počty nesedí
, "Během několika týdnů si tak vydělal nejméně půl milionu korun." "Podařilo se mu prodat stovky nosičů," říká kriminalista. ... Pokud za stovky nosičů inkasoval půl milionu, pak prodával dráž, než originály. Tomu říkám obchodník roku.
0/0
15.8.2005 20:06

petyo

...
Ono většina těch kopií nejsou nekvalitní nahrávky z kina, ale kvalitní kopie, které uniknou přímo z nahrávacích studií a nebo z distribučních sítí. Takže studia by měly začít prvně sami u sebe ne honit malé ryby nebo vyhrožovat přes takovouto P.R.
0/0
15.8.2005 19:17

dewils

Re: ...
jj jsou to kvalitní kopie, protože v USA je premiera mnohem dříve než u nás.Takže než se to dostane do kina tak už to dááávno vyjde na DVD
0/0
15.8.2005 19:26

zvedavej

Chudak Prchalova..
..neunavne pronasleduje piraty a musi pri tom chudinka sledovat predpremierove filmy (z jejiho popisu se zda ze je sleduje od zacatku do konce - to by me zajimalo proc ?? :-))
0/0
15.8.2005 17:39

eM

Titulek
Pane redaktore, zmente laskave titulek. To, ze se prodavaji piratske kopie nekde na blesim trhu ve Vysocanech neznamena, ze by se Praha stala nejakym centrem zlocinu. Rekl bych, ze v kazdem vetsim meste se da takove misto najit. Normalni clovek to ovsem nekoupi, spis stahne z netu sam. A je-li pro vas blesi trh ve Vysocanech mozno generalizovat coby Prahu, jste normalni krupan.
0/0
15.8.2005 15:57

Zlej

Re: Titulek
dyk už taky sháněj na Technet redaktorskýho.
0/0
15.8.2005 16:14

Milan

mafie
To je ale normalni....dokud tady budou mit opicaci z Asie volne pole pusobnosti, tak to nikdo nezastavi...
0/0
15.8.2005 15:29

Emil

Re: mafie
Ver tomu, ze opicak jsi pro ne ty. Disponujou nepomerne vetsim kapitalem nez mas v prasatku ty a navic nikomu nenadavaj jako ty.
0/0
15.8.2005 17:43

Admin_

Re: Re: mafie
, No, zkus u nich něco reklamovat. :-)
0/0
15.8.2005 20:08

iuos

hmm
no problemo
0/0
16.8.2005 10:46

Hloupý dotaz

Proč je DVD 2x dražší než VHS?
Důvody?
1) cena média (DVD  je levnější než VHS)
2) pracnost (pokud se VHS nenahraje při přetáčení, musí být vylisování DVD rychlejší)
3) DVD zabere méně místa než VHS
4) snobský či módní efekt také odpadá, DVD přehrávač stojí méně než video a má ho doma snad každý
tak proboha proč?
 
Dalším problémem je nenasytnost výrobců či autorů. Kdyby stálo CD, DVD či software nějakou rozumnou cenu, určitě by všichni vydělali víc a ubylo by pirátů.
0/0
15.8.2005 15:18

buhvol

Re: Proč je DVD 2x dražší než VHS?
Přesně tak. Stejně tak kdyby se v normálních kamenných obchodech snížila cena značkového zboží (oblečení, parfémy...), které je v zahraničí mnohem levnější (a to vůbec nesrovnávám platy), tak by mnohem méně lidí chodilo nakupovat na tržiště "značkové" zboží. Obchodníci si to bohužel neuvědomují. A to se křivka nabídky a potávky a elasticita učí již v prváku ;o))
0/0
15.8.2005 15:26

Hloupý dotaz

Re: Re: Proč je DVD 2x dražší než VHS?
S těma značkama na trhu tak úplně nesouhlasím, když si jdou koupit něco na trh, počítám s tím, že to značka není a ani jí od toho neočekávám. Když si koupím za 60 Kč tričko, nosím ho na chalupě a po půl roce ho s klidným svědomím vyhodím. Lidi, kteří si na trhu chtějí kupovat značkové oblečení jsou promitivní rádoby snobové. U softwaru se alespoň můžeš rozhodnout, např. MS Office versus kanc. balík 602 (mnohem levnější varianta, nevímjak teď, ale dříve snad dokonce zdarma) při splnění podobného účelu, ale CD nebo DVD si prostě jinak legálně opatřit nemůžeš.
0/0
15.8.2005 15:37

buhvol

Re: Re: Re: Proč je DVD 2x dražší než VHS?
Dobře, tak zaměňme slovo "značkové" za slovo "kvalitní". Když chci kvalitní tričko, které po pěti vypráních nemusím vyhodit, tak si přeci nekoupím triko za já nevím třeba 700Kč, ne? Kdyby stálo 500Kč, tak by jich obchodník prodal mnohem více a zajisté by i vydělal více, ale musel by se zase více otáčet v obchodě, což se mu zřejmě nechce, neb má spočítáno, že nějaká konkrétně vysoká cena ho uživí :) Stejně tak CD a DVD: nižší cena = větší počet zákazníků = levnější výroba = vyšší výroba = levnější zboží = více zákazníků = vyšší výdělek :-)
0/0
15.8.2005 15:46

Patrik

Re: Re: Re: Re: Proč je DVD 2x dražší než VHS?
Takhle ty rovnice nefungují, je to naivní teorie. Tím, že snížíš marži na polovinu, tak nezvedneš prodej na dvojnásobek nebo ještě víc... Kdyby to bylo tak jednoduché, tak by to snad každý dělal, ne?!
0/0
15.8.2005 15:49

buhvol

Re: Re: Re: Re: Re: Proč je DVD 2x dražší než VHS?
Ale já nepsal nic o dvojnásobku, dělal jsi nějaký průzkum trhu?
0/0
15.8.2005 15:56

Patrik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč je DVD 2x dražší než VHS?
A o čem jsi mluvil? Mluvil jsi o snížení ceny ze 700 na 500. To nebereš jako snížení marže na polovinu, která by musela přinést zvýšení prodeje o dvojnásobek, aby se to výrobci vyplatilo? Ok, tak je to snížení na třetinu. Pak by ale musel prodej narůst trojnásobně...
0/0
15.8.2005 16:00

buhvol

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč je DVD 2x dražší než VHS?
Chceš říct, že marže u nosičů je 400Kč ze 700Kč ceny? Cože?!
0/0
15.8.2005 16:04

Patrik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč je DVD 2x dražší než VHS?
Otázka je, co všechno řadíš do marže. Podle příspěvků v této diskusi mám za to, že se do marže počítá všechno nad 5 Kč ceny výlisku a krabičky. Na druhé straně marže konečného prodejce je zase někde úplně jinde. Pohybuju se proto v rámcových číslech a jsem otevřen diskusi.
0/0
15.8.2005 16:08

Hloupý dotaz

Re: Re: Re: Re: Proč je DVD 2x dražší než VHS?
To je všechno pravda, plně souhlasím s tím, že za nižší ceny by prodlai víc, ale tady už ta snaha o výlučnost a snobský ekfekt roli hrají.
Podle mně je několi typů zákazníků:
1) chtějí kvalitu a mají na značku (cena O.K..= koupí )
2) chtějí kvalitu, ale nemají na značku, nebo za ní nechtějí platit = koupí si kvalitní neznačkový výrobek
3) chtějí značku  a mají na ní = koupí kvalitní značku
4) chtějí značku a nemají na ní = koupí nekvalitní padělek
5) nechějí značku ani kvalitu a chtějí ušetřit = koupí na méně kvalitní originál
 
0/0
15.8.2005 16:00

Admin_

Re: Re: Re: Re: Re: Proč je DVD 2x dražší než VHS?
, Jsi vedle. Hlavní důvod je: ŽE SE TO ZA TU CENU PRODÁ!!! Podružný důvod je, že z jedné DVD nahrávky je víc kvalitních černých kopií. Kopírovat pásku, to už rovnou můžeš nahrávat z TV. Co se týče "za nižší ceny by prodali víc", tak věz, že tohle si výrobci velmi dobře hlídají a čas od času vyzkouší cenovou flexibilitu. Jenže k jejich překvapení zdaleka není taková. Pořád platí, že je lepší pořádně přidražit a zároveň pěkně propagovat, než rozdávat kopie skoro zadarmo. Až se změní chování zákazníků, změní se i chování výrobců.
0/0
15.8.2005 20:12

Patrik

Re: Proč je DVD 2x dražší než VHS?
Proč je 2x dražší (kromě toho, že to není pravda...)? Třeba proto, že přináší 2x vyšší užitnou hodnotu. Představa že konečná cena má být v relaci s výrobními náklady je komunistickým nesmyslem. Cílem každého podnikatele je vyrábět za co nejméně a prodávat za co nejvíce. A proč by tedy lepší výrobek )byť vyráběný za méně) měl prodávat lacněji, než horší výrobek?! Protože Fidel?
0/0
15.8.2005 15:32

Pavel

Re: Re: Proč je DVD 2x dražší než VHS?
Takovehle žvásty mám rád. Podívej se za kolik se DVD prodávají na e-shopech, US nebo asutralských, ale i evropských. A pak mi vysvětli, proč se mi vyplatí nechat si DVD posílat z Austrálie, pane Fidele.
0/0
15.8.2005 15:38

Patrik

Re: Re: Re: Proč je DVD 2x dražší než VHS?
Kuk do učebnice ekonomie (ne zrovna pro mateřské školy, ale základní by stačit mohla).
0/0
15.8.2005 15:39

Patrik

Re: Re: Re: Proč je DVD 2x dražší než VHS?
A ještě bych dodal - nepochybně kupuješ na US nebo australských obchodech ty samé nosiče, co v ČR, že? Srovnávej srovnatelné - tedy cenu TOHO STEJNÉHO nosiče u nás (ale taky na e-shopu) a v cizině. Pak se můžeme bavit, do té doby je to jen plácání prázdné slámy.
0/0
15.8.2005 15:41

buhvol

Re: Re: Re: Re: Proč je DVD 2x dražší než VHS?
To jako chceš říct, že v USA se prodávají jiné CD alba za jiné (levnější) ceny? Si asi upadl, ne? ;-)
0/0
15.8.2005 15:47

Patrik

Re: Re: Re: Re: Re: Proč je DVD 2x dražší než VHS?
Možná se zamysli nad zcela jiným daňovým systémem a vůbec veřejnoprávní regulací v USA. A taky se zamysli nad tím, zda bys neměl z každého nosiče dovezeného z USA platit DPH a případně i clo.
0/0
15.8.2005 15:52

buhvol

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč je DVD 2x dražší než VHS?
Teď jde ale o to, kde se ta CD vyrábějí, že? CD made in EU za 599Kč, album navíc dvacet let staré, to je docela dost, ne? ;o)
0/0
15.8.2005 15:58

Patrik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč je DVD 2x dražší než VHS?
Dost... Myslíš, že by se toho za 399 prodalo víc? Album starý 20 let si koupí fanda. A fanda za něj klidně těch 599 dá. Možná je to nefér (zneužití monopolu?), ale z pohledu prodejce není ke snížení ceny důvod.
0/0
15.8.2005 16:06

Admin_

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč je DVD 2x dražší než VHS?
, Máš pravdu. 20 let starý trhák je pro prodejce ležák. Aby ho vůbec držel musí dostat pořádnou marži. A koupí to jen ten, kdo je ochotný těch 600 dát. Občas se ale výrobci vyplatí využít nějaké příležitosti (festival, sraz...), nalisovat a prodat na vlně zájmu za polovic. Zajímavou akcí tohoto druhu byl nedávný prodej Bergmanových filmů přes Levné knihy KMa za 100 Kč/DVD.
0/0
15.8.2005 20:17

karel

Cena
Ty si matěj! Právě o těch 200 Kč rozdílu jde. Pokud to bude 599, většina lidí si pořídí nelegální kopii, ale to je asi jasný. Teda až na vyjímky.
0/0
15.8.2005 21:50

Hloupý dotaz

Re: Re: Re: Re: Proč je DVD 2x dražší než VHS?
A když už jsi takový fachman přes ekonomii, co takhle parita kupní síly? Opravdu si myslíš, že je vyšší cena u nás ekonomicky opodstatněná?
0/0
15.8.2005 15:49

Patrik

Re: Re: Re: Re: Re: Proč je DVD 2x dražší než VHS?
Ehhh... Co má parita kupní síly společného s prodejní cenou?! Co to je "ekonomická opodstatněnost vyšší ceny"?! Od kdy musí být v tržní ekonomice vyšší cena "ekonomicky opodstatněná"? Že by zase nějaká Fidelovina?
0/0
15.8.2005 15:51

P.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč je DVD 2x dražší než VHS?
Tak proc ti lidi ty CDesa sakra nekupujou, kdyz je to vsechno ok ? A proc si vyrobci stezujou ?
0/0
15.8.2005 16:15

Hloupý dotaz

Re: Re: Proč je DVD 2x dražší než VHS?
Lekce z ekonomie mi dávat nemusíš, už jsem pár let po promoci, ale když výrobce pláče, že jeho výrobek nikdo nekupuje (málo kupuje, padělá apod) a udržuje vysokou cenu, není to ekonomická úvaha. Něco jiného by bylo, kdyby byl o některý titul takový zájem, že by si mohl dovolit zvýšit cenu a kupovalo by se dýál.
Můj názor je, že kdyby snížili marže, vydělali by prostě víc. Je to jako se snižováním daní.  Navíc by nemuseli tolik plakat nad pirátstvím. To se nikdy nevymýtí, protože se vždycky najdou jedinci, kterým se bude zdát moc i 50 Kč za CD, ale většina lidí si za rozumnou cenu raději koupí originál. Tobě současné ceny připadají reálné? Kolik bys byl ochotný dát za české/zahraniční CD a DVD?
0/0
15.8.2005 15:46

Patrik

Re: Re: Re: Proč je DVD 2x dražší než VHS?
Ty taháš tržní ekonomiku do kriminálního prostředí. To je jako kdyby lidi kradli televize a tys z toho dovozoval, že má výrobce snížit cenu, aby je lidi nekradli. To je absurdní. Zlodějina deformuje tržní mechanismy, fungování nabídky a poptávky. Jinak odpověď - ano, já si za současné ceny CD a DVD kupuju. A s*rou mě Ty h*vada, která je místo tohto kradou - jednak z principu a jednak proto, že kdyby nekradly, mohly by být nižší ceny (a širší nabídka). A možná bys měl vysvětlit (když už teda máš po té promoci), co to je "reálná cena". Takovou kategorii neznám.
0/0
15.8.2005 15:58

jules

Re: Re: Re: Re: Proč je DVD 2x dražší než VHS?
Jenze ta otazka stoji i jinak-lze vubec porovnavat VHS s DVDckem?Jsou to prece uplne rozdilna media,VHS nema bonusy,surround,regionalni kodovani a digitalni neni ani v krizi...a jinak za onech 1700 jsou uz fakt vypecene kousky...
0/0
15.8.2005 16:03

Hloupý dotaz

Re: Re: Re: Re: Proč je DVD 2x dražší než VHS?
No vidíš, a zrovna ta věta že kdyby si lidé kupovali víc nosičů, klesla by cena do ekonomických teorií moc nezapadá. Při růstu poptávky (poptávaného množství myslím) snad cena poroste, ne?  Aby bylo jasno, já jsem proti pirátům a  také si kupuji originály, ale jenom toho, co pro mě představuje nejvyšší užitek, abych to vyjádřil ekonomicky. Zbytek si prostě nekoupím, protože mi tam nefunguje ta rovnice o mezním užitku. Pro spokojenost výrobců s prodeji by bylo žádoucí, abych si kupoval originál toho, co mi  líbí i o trochu méně. Ta diskuze výše nebyla spojením kriminality a tržního prostředí. Ta byla o cenové úrovni v USA či Austrálii a u nás. S reálnou máš pravdu, není to vhodný výraz. Reálné hodnoty v ekonomii ale předpokládám znáš. Tam měl být spíš výraz přiměřená koupěschopnosti zákazníka. Ekonomicky opodstaněnou cenou myslím výrobní + odbytové náklady + přiměřená marže (= to co mi trh dovolí).  
0/0
15.8.2005 16:15

-

SIN CITY
JSEM SLEDOVAL NA KOPII Z DVD,JEŠTĚ DŘÍV NEŽ PŘIŠLO K NÁM DO KINA.CELKEM SLUŠNÁ KVALITA,ROZHODNĚ TO NEBYLO NATOČENÝ KAMEROU V KINĚ!
0/0
15.8.2005 15:13

Michal

Boze to sou kecy :)))
Takovy trosku mateni verejnosti ne?:) opravdu se plastove kotoucky misto nosicu nedavaji, protoze by vysli vyrobce draz nez samotne cd/dvd medium uz dneska!:))) a co lidi cekaj za 50-100kc? original film, nejlepe jeste s knizkou k tomu?:)) nicmene je tu dost vymyslenych kecu kolem toho, jen aby si lidi mysleli jakej je to shit, ale on dneska leckdo umi prepalit original dvd nepoznatelne od vyrobce...a tyhle lidi maj ksefty ve velkym, ne trhovci na stanku :))
0/0
15.8.2005 15:05

mejla

ceny
Chtěl jsem si koupit  na dvd svůj oblíbený film Od soumraku do úsvitu. V bontonlandu měli originální verzi za 1400 Kč to se mi zdálo moc a za týden jsem koupil ve Vídni v Mediamarktu dvoudiskovou verzi za 7 euro. Přímo z regálu, žádná akce nebo sleva.
0/0
15.8.2005 14:49

Qvark

Qalita
Viděl jsem 4 minuty z filmu Válka světů, pirátsky natočený kdesi v kině přes kameru. Vzhledem k tomu, že jsem tento film před tím viděl i v kině, tu kopii bych nechtěl ani za cenu prázdného DVD. Na to se prostě nedá koukat.
0/0
15.8.2005 14:31

buhvol

Re: Qalita
Taky jen blbec by si to koupil, že? ;o) Takovýhle kopie jsou dobrý, když si to můžeš stáhnout, nebo ti to donese kámoš a ty nechceš na to jít do kina (a platit 150Kč). Anebo když to chceš vidět ještě před premiérou a dělat frajera ;o)
0/0
15.8.2005 14:35



Najdete na iDNES.cz