Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zatím tajný webový prohlížeč prý přinese revoluci

Vývojáři už dva měsíce pracují na převratné alternativní verzi populárního prohlížeče Firefox, která by umožnila mnohem aktivnější práci s Internetem, než na jakou jsme zvyklí. Co horká novinka, o které se i v zahraničích médiích zatím sotva šustlo, přinese?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

s

vv

ale defaultni vzhled neni sice super ale existuji tisice jinych ! cos u hnusne vipadajiciho IE nic delat nemuzes...IE JE HUMUS VYROBENY DEBILAMA CO UDELALY NESTABILNI OS !!!!;-O;-O

0/0
12.9.2006 16:57

KR

Už to vyšlo
Už to vyšlo k dispozici je verze 0.4.9. pro WIN, LInux i MAC
0/0
22.10.2005 22:37

Martin

Video zapnout neumim
Video zapnout neumim a presto v IT jsem celkem daleko..tak co to je za prirovnani?
0/0
20.10.2005 19:43

kodek

airie
proboha nauč se česky a pak něco kritizuj
0/0
19.10.2005 10:14

Airie

Problém muže být i jinde
1) To že něktéré stránky vypadají v mozille nebo firefoxu divně je mnohdy otázkou "webdesignerů" respektivě lamáčů html kódu. Z toho, že je některý kód nevalidní a je testován pouze v IE (který navíc né vždy interpretuje správně všechen HTML kód), nemůžete vynit výrobce Mozilly. A to se netýká pouze malých webů, svého času byla v mozille strašně rozhozená www.skoda-auto.cz. Ted uz je jen trochu :-) 2) Bezpečnost Mozilla vs. IE, ze svých skušeností můžu opravdu říci, že mi Mozilla do počítače pustila daleko míň červu než IE a to tak, že po 0/4 roce používání pouze IE jsem celý počítač byl nucen přeformátovat (nepomohli ani programy tipu ad-aware pod.). Ale je to každého věc.
0/0
28.9.2005 6:26

Ozzy

Firefox nebrat.
Stáhnul jsem si poslední verzi Firefoxu-nainstaloval-vyzkoušel-a odinstaloval.
Vadí mi na ní především pomalé načítání...-chodím na servery,kde se hodnotí fotografie a Firefox je neuvěřitelně pomalý -oproti třeba Maxthonu...dále mi vadí neuvěřitelně složitý přístup k položkám OBLÍBENÉ-což se tady zove ZÁLOŽKY-to opravdu musel vymyslet inteligentní člověk-))....Po instalaci Firefoxu mi antispyware EWIDO SECURITY SUITE hlásil 6 špionážních červů-všechny byly ukryté ve složce files Firefoxu..a když k tomu přičtu občas zkomolený text -např. na iDNES.cz -mi problikává neustále ta místa kde jsou umístěny reklamy + na místo písmen "ěščřžýáíé" se mi zobrazují různé symboly -tak opravdu raději zůstanu u toho svého "nebezpečného" Maxthonu...-když už nic-tak má v základní nabídce alespoň hezký design..oproti šerednému Firefoxu,který se tváří,jak z pohádky o těhotné včelce Máje...Howgh...
0/0
24.9.2005 7:13

KillerZero

Re: Firefox nebrat.
Co to kecáš za nesmysly? odkuds to vůbec tahal, nebo co je to zašmejd ten security suite?
0/0
30.9.2005 19:43

xvladah

Apriiiiil
Ale April je az za pul roku, mili redaktori z MF Dnes...
0/0
22.9.2005 14:00

Tomas

IE je bezpečnější než Firefox
IE je bezpečnější než Firefox Obecně je známo, že prohlížeče Mozilla a Firefox jsou bezpečnější než Internet Explorer. A samozřejmě to Mozilla Foundation nezapomene v žádném svém prohlášení zmínit. Společnost Symantec nyní ovšem vydala zprávu, která toto tvrzení vyvrací. V Internet Security Threat eport Volume VIII od Symantecu je uvedeno, že Mozilla obsahuje 25 bezpečnostních chyb, přitom 18 chyb je kritických. Oproti tomu Internet Explorer obsahuje „pouze“ 13 bezpečnostních chyb a kritických chyb má prohlížeč „pouze“ osm. Mozilla Foundation se k této zprávě zatím nevyjádřila, nicméně Firefoxu a Mozille to velmi uškodí na pověsti.
0/0
22.9.2005 13:46

Honza

Re: IE je bezpečnější než Firefox
na apríla tohoto typu je buď dost pozdě a nebo dost brzy. Ale pro zasmání to je dobrý, srandisto.
0/0
23.9.2005 13:08

KillerZero

Re: IE je bezpečnější než Firefox
Co to kecáš? To je počet nalezených chyb za rok, ne kolik jich tam momentálně je! A zatimco pro Firefox je řeší záplaty, v IE se vyskytujou pořád. A pokud někdo najde chybu v IE, tak si to taky může nechat pro sebe, kdežto u Firefoxu je logicky mnohem větší šance že chybu nahlásí. (za nalezení chyby je dost velká odměna)
0/0
30.9.2005 19:47

k-t

Re: IE je bezpečnější než Firefox
ano tvrdi to,ale...
-symantec a m$   pre produkty oboch firiem existuju jednoduchsie a lacnejsie ekvivalenty. z mojich skusenosti aj kvalitnejsie(alebo aspon rovnako dobre)
- m$ vypusta stale rozne prieskumy ktore su uplne nezmyselne a co je najlepsie robia ich ludia ktorych plati m$ (porovnanie win - lin na serveroch, co sa tyka ceny a bezpecnosti). naproti tomu stoji velke mnozstvo vyhlaseni/prieskumov/a neviem coho vsetkeho s uplne opacnym znenim. osobne verim velkemu mnozstvu odbornikov ako jednej firme zameranou na jeden produkt
0/0
12.10.2005 10:52

John

April
Dneska je april?
0/0
22.9.2005 11:38

kontrola_nemocnych

me by stacil
slusnej synchronizer bookmarku mezi ruznejma pc online, to je zatim zadaco neresitelny ten plugin do FF je napicu, otravnej a tupej :(
0/0
22.9.2005 0:08

Mirek

Re: me by stacil
http://start.auto.cz - bookmarky online ;)
0/0
23.9.2005 7:28

Blonde from Centrum

Dotaz
..a to jako bude nějak hezčí, jo?
0/0
20.9.2005 16:12

Jiří K

REKLAMA
Pěkná propaganda. Nicméně zůstanu u IE. Firefox je shit
0/0
20.9.2005 14:31

trotl

Re: REKLAMA
tak pred vasimi argumenty, klobouk dolu...tomu je pane diskuze ;-D
0/0
20.9.2005 15:19

pylorus

Re: REKLAMA
Souhlas ... IE je nejlepsi
0/0
20.9.2005 16:09

Kirk

Re: Re: REKLAMA
i ty vtipálku
0/0
20.9.2005 21:09

Petr Tomeš - ptomes@gmail.com

Re: REKLAMA
A jak by bylo možné, že by Firefox vyhrával jednu recenzi, srovnání a ocenění za druhým jak u nás, tak v zahraničí, a nechával tak IE až hluboko kdesi na posledních místech, i pokud se týká bezpečnosti?
0/0
20.9.2005 17:13

Karel Kahovec

Re: Re: REKLAMA
Jojo, o kvalitě čehokoliv roshodují recenze... Tak třeba Digimax vyrábí nejlepší foťáky, protože to prohlásil recenzent ve Světě počítačů...
0/0
21.9.2005 6:21

Petr Tomeš - ptomes@gmail.com

Re: Re: Re: REKLAMA
Nejen recenze. Jenže když některý produkt sezobá prakticky všechny první místa ve všech provedených recenzích v prestižních médiích a vyhraje ocenění produkt roku, dostane se do top ten produktů (i downloadů) posledních 10 let na CNetu atd. atd., tak to již o něčem svědčí. A je úpkně jeno, zda jde o česká či zahraniční média (online, čassopisy, noviny, komentáře...) http://www.mozilla.org/press/awards.html
0/0
21.9.2005 14:24

Tomas

Re: Re: Re: Re: REKLAMA
No to je sice pěkné, ale řeknu to takhle MyIE2 my vyhovuje. Firefox mi prostě nesednul a nezmění na tom nic žádná recenze.
0/0
22.9.2005 12:31

Honza

Re: Re: Re: Re: Re: REKLAMA
však ti to nikdo nebere, už svým výrokem výše jsi potrvddil, že tomu moc nerozumíš. jedině blb může tvrdit, že ie od mrkvosoftu je lepší než ff. Nezlob se, ale je to můj názor.
0/0
23.9.2005 13:11

Petr Tomeš - ptomes@gmail.com

Re: Re: Re: Re: Re: REKLAMA
Já váš názor respektuji. Různí lidé mají různé požadavky a pritoritiy a různé prohlížeče jim nabízejí různý komplex svých výhod a nevýhod. Já jen reagoval na toho pomatence, který neumí nic než křičet o úspěšném produktu, že je to shit.
0/0
23.9.2005 17:38

s

Re: REKLAMA

zustenes u ie?? 8-o tjn dalsi kdo rad testuje adware ;-P;-P FIREFOX JE NEJLEPSI ...

0/0
12.9.2006 16:57

Necroman

Opera ZDARMA
Pozor vsem, prave vysla Opera 8.50, ktera je od teto verze ZDARMA bez banneru a reklam !!! ohniva lisko tes se, to je tvuj konec :-)
0/0
20.9.2005 11:16

Operaman

Proč?
Další zbytečný geckoid, navíc placený. Přiznám se, že mi smysl jeho existence uniká, tím spíš, že nejkvalitnější současný browser *Opera* právě přechází opačným směrem co se licencování týče :) Je hezké, že si u opensource může každý postavit a pojmenovat svůj vlastní browser, na druhou stranu všechny používají +/- stejné jádro a drobná změna rozhraní či pár zapracovaných rozšíření určitě nejsou až tak killer-features, aby za to stálo otevírat peněženku... 
0/0
20.9.2005 9:50

Joker

Tak nevím :-/
Nevím, nevím, z toho článku jsem pochopil že je to FireFox plus pár nástrojů hlavně pro bloggery, říkat tomuhle revoluce... myslím že slušný blogovací systém by měl uživateli umožnit zadávat články i bez znalosti HTML, krom toho myslím že člověk který si stáhne takovýhle prohlížeč nebude zas úplný BFU, aby nepochopil ani třeba jednoduchý JavaScriptový editor který vkládá značky podle toho jak uživatel kliká na tlačítka.
0/0
20.9.2005 9:40

muf211

oblibene odkazy
Dovedu si predstavit stovky reklamnich stranek za temi  "zajimavymi" oblibenymi odkazy.
Myslim, ze zadna revoluce neprobehne. PC bulvar ma jmeno Technet...
0/0
20.9.2005 9:10

Michal Kašpárek

Re: oblibene odkazy
Oblíbené odkazy fungují na základě již existující služby del.icio.us, a ta žádnou reklamu stále neobsahuje.
0/0
20.9.2005 12:43

muf211

Re: Re: oblibene odkazy
Nemyslim samotnou sluzbu, ale ty nasdilene odkazy mych "pratel". Nebo je nekdo kontroluje?
0/0
20.9.2005 12:55

Michal Kašpárek

Re: Re: Re: oblibene odkazy
Ne, proč by měl? Také přece nikdo nekontroluje, jestli vám vaši přátelé neposílají reklamní odkazy po icq nebo mailem. Stačí prostě odebírat záložky pouze těch lidí, ke kterým máte důvěru nebo je dokonce znáte z "reality", ostatně Firefox něco takového umožňuje už teď, všechny stránky na del.icio.us mají svůj RSS kanál a ten lze nastavit jako "živou záložku" někde v Oblíbených odkazech. Pod kapotou je to stejné jako ve Flocku, a za poslední rok jsem nenarazil ani na jednu reklamu.
0/0
20.9.2005 13:21

muf211

Re: Re: Re: Re: oblibene odkazy
ok, asi to pro nekoho smysl ma...
0/0
20.9.2005 16:03

funTomas

ČR je pozadu
Pane Kašpárku, díky za článek. Sám jsem se s Flockem seznámil a zaregistroval již před několika týdny. Čtenáři tohoto článku ve svých názorech jen potvrdili, že Internet pro ně je Seznam a Technet. Zřejmě nevládnou angličtinou, aby se porozhlédli po světě. Služby jako Flickr (na Yahoo!), Del.ico.us, Technorati, apod. jsou již nějaký pátek na světě a jsou mezi blogery oblíbené a využívané. Malý český uživatel, co umí žvanit jen česky, zato do všeho, kde je diskuse "zdarma". Jsem z toho dost smutný.
0/0
20.9.2005 8:42

muf211

Re: ČR je pozadu
Hmm, pan svetak se ozval. Nemyslite, ze je to jen jejich problem? Proč by pro někoho nemohl byt internet jen Seznam a Technet? Sam je sice taky nemusim, ale i pres svuj odpor tu taky sem tam neco napisu.
Ale odsuzovat ostatni za to, ze neumeji anglicky a maji svuj nazor... Ja taky neodsuzuju anglicany, ze neumeji cinsky i kdyz tim jazykem mluvi nejvic lidi na svete...
0/0
20.9.2005 9:19

Jirka

Re: ČR je pozadu
Pane "Světáku" já umím anglicky velmi dobře a v anglicky mluvících zemích trávím třetinu roku. To však ještě neznamená, že musím vědět o nějakém Flocku, který se vydává za převratný prohlížeč. A to plácání v diskusi "zadarmo" už byla poznámka tak trochu mimo.
0/0
20.9.2005 10:53

trotl

Re: Re: ČR je pozadu
proc si ctete clanek o Flocku, kdyz vas vlastne vubec nezajima??
0/0
20.9.2005 15:20

Kirk

Re: Re: Re: ČR je pozadu
Protože dokud si ten článek nepřečetl, tak nevěděl, že ho to nezajímá.
0/0
20.9.2005 21:06

Jirka

Re: Re: Re: ČR je pozadu
Opravdu nechápu tu logiku. K tomu, abych zjistil, že mě tento prohlížeč nezajímá, musím si tento článek přečíst. Titulek je totiž hodně lákavý, lehce ve stylu bulváru, tak jsem si ten článek přečetl a zjistil, že o to nemám zájem. Já jsem jen reagoval na to, že nás tady někdo obviňoval z toho, že nevíme nic o Flocku, protože neumíme anglicky. Já anglicky umím velmi dobře, ale to ještě neznamená, že musím vědět o nějakém Flocku.
0/0
21.9.2005 1:42

Yaroukh

Re: ČR je pozadu
Co jsem se docetl, tak to spojuje 3 ficury: komfortni blogovani (zminku o detekci/autentizaci uctu jsem nepochopil (chybi mi k tomu ten background)), "vystavovani" obrazku a sdileni bookmarku. Jak sam rikas - vsechno jsou to veci, ktere uz existuji a funguji. A zatim souhlasim s komenatrem, ktery jsem k tomu cetl: "To vsechno jsou veci (a typicke priklady), ktere by mely byt reseny /a take reseny JSOU/ pomoci extensions. Potrebujeme dalsi browser?" Ale byl bych ti vdecny, kdybys k tomu rekl vic, vis-li. (Myslim to vazne; hadam, ze o tom zatim vim vicemene prd. :o) Nemyslim si, ze by to bylo neco pro me, ale zajima me to z jineho duvodu. Diky!
0/0
21.9.2005 23:00

Yaroukh

Re: Re: ČR je pozadu
Mozna byla minena detekce uctu na tech sdilecich sluzbach; ale to mi prijde dost trivialni "kouzlo" na chlubeni; takze hadam, ze se to bude tykat neceho jineho. Jinak muj dotaz trva. Prosim! :o)
0/0
21.9.2005 23:02

jj

Mimoto
pokud je všude spousta freewaru a kvalitních prohlížečů zadarmo, nehodlám dávat ani korunu za rozšíření Firefoxe. Ostatně, stejně by to musel bejt Open source.
0/0
20.9.2005 8:03

Kopec

Tak nevim...
... pripada mi to ze jdou uplne jinym smerem nez jsem ja, protoze vse nad cim se tady autor rozplyva me vubec nezajima a to ze "Flock zvládnou i lidé, kteří neumí zapnout nahrávání na videu" se mi taky nelibi, do tyhkle skupiny se neradim a jen se desim strasneho UI ale uvidime, uz jsem si myslel ze je tu neco lepciho nez Opera...
0/0
20.9.2005 6:25

emil

Hmmm
To ma byt neco jako kdyz pejsek s kocickou varili dort? Ze ja na ten technet vubec lezu...
0/0
20.9.2005 5:29

CIovicek

Re: Hmmm
Tak sem nelez, technet Flocka nevyviji.
0/0
20.9.2005 11:54

Jirka

?
Tak to jsem na ten "zazrak" zvědavý, Spíše bych řekl, že je to nějaká kachna nebo velká bublina kolem nového obyčejného klonu Firefoxu. A pokud by to náhodou ty výše popsané funkce mělo, tak jsem zvědavý na bezpečnost. Další otázka je, jestli ty funkce vůbec někdo potřebuje, dosud používá zcela holý IE 80% lidí a nějaké nové funkce jim nechybí. Prostě vývojáři Firefoxu a Opery tady za x roku práce dotáhli své produkty na velmi solidní úroveň a teď tu dojde někdo, kdo tvrdí, že za pár měsíců udělal něco převratného. V kombinaci s IT bulvárem Technetem se to vypadá jako velmi nevěrohodné.
0/0
20.9.2005 0:33

Michal Kašpárek

Re: ?
Podívejte se na to takhle -- RSS nezná a nepoužívá také nějakých 80 % lidí pracujících s internetem, a přesto by zbylých dvacet procent mělo velké problémy obejít se bez nějakého druhu agregátoru (z jejichž vývoje žije několik firmiček). Flock není vyvíjen jako produkt pro všechny, který by sakum prásk změnil internet, ale jako užitečný program, který by z počátku mnoha "alternativním surfařům" usnadnil činnosti, které dělají už teď, a pak snad díky své jednoduchosti a "blbuvzdornosti" přiblížil vizi sociálního webu i těm ostatním. Osobně věřím, že má tenhle browser velký potenciál, technologie se vždy ubíraly směrem k obyčejnému člověku, který se chce bavit a být v kontaktu s přáteli. A mimochodem -- o Flocku přinesl minulý týden článek i magazín Wired, ve kterém kachny prostor nedostávají.
0/0
20.9.2005 12:42







Najdete na iDNES.cz