Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zákazníky podvádí 2/3 internetových obchodů

Značná část tuzemských internetových obchodů podle průzkumu Sdružení obrany spotřebitelů ČR (SOS) nedodržuje povinnosti stanové občanským zákoníkem, a krátí tak práva svých zákazníků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

DMOZ

ODP
http://www.dmoz.org/World/Česky/Internetové_obchody/desc.html
0/0
21.9.2005 12:42

Martin

SOS jsou populisté
nezlobte se na mě, ale SOS nemohu považovat za seriózní organizaci. je velmi jednoduché projít desítky obchodních podmínek vyvěšených na internetových stránkách. dá se to udělat za pár hodin z pohodlí kanceláře. proč není SOS podobně aktivní v případě kamenných obchodů? proč nejezdí po republice kontrolovat třeba dostupnost zboží inzerovaného za supervýhodné ceny v letákových akcích? to jsou skutečné podvody na spotřebitele...
0/0
21.9.2005 10:01

JARIS

Obaly pro vyřízení reklamace
A ještě mi pí. Přikrylová vysvětlete, jak zabalit křehké zboží, které obchodník musí odeslat do servisu a nemá k dispozici originál ní obal? Buď musí čekat než mu nějaká vhodná krabice příjde a už běží termín záruky, nebo to riskne, zabalí to do jiného obalu a v případě poškození při přepravě má několik možností:
- přepravní služba mu reklamaci na poškození neuzná, neboť zboží nebylo v orig. obalu a tedy platí komplet opravu
- přepravní služba uzná pošlození, ale už běží čas a nestihne se zákaznický termín opravy - platí to obchodník (vrací zákazníkovi peníze), neboť nestihl 30 dnů
- popřípadě vše klapne a bojí se co, se stane příště...
A do toho si přečte takovýto článek!! A kde jsou práva obchodníků!? Myslíte že např. na počítačových dílech s marží pár procent budeme za každýho zákazníka platit jeho chyby? Že za něj budeme shánět obaly a ještě se mu omlouvat,  že má na zboží škrábaneček když i přes upozornění obal vyhodil?! Slezte proboha ze st
0/0
21.9.2005 9:06

Libor76

Re: Obaly pro vyřízení reklamace
Vaše problémy mít... Nikdo vám nebrání nepřijmout zboží bez přiměřeného obalu, ale původní nesmíte vyžadovat - chápete ten rozdíl? Pokud se mi nechce skladovat krabici od monitoru 3 roky, můžu ji vyhodit, ale když se mi to pokazí a budu reklamovat, je na mně, jak to zabalím. Takto to třeba dělá servis pro ViewSoniky (teď si nevzpomenu jméno - v Ostravě). Nemusíš mít původní obal, ale musíš mít nějaký obal. Pokud nemáš, prodají ti krabici na monitor za 300 Kč :-) Jinak doporučuju otvírání balíků nahrávat aspoň foťáčkem a bude hned vidět, v jakém stavu zboží dorazilo. Pokud ve špatném, neuznáte reklamaci z důvodu mechanického poškození a je klid, ne? P.S. Ano, znám osobně lidi, kteří se snažili např. spálit grafickou kartu, aby dostali novou, lepší... tohle samozřejmě odsuzuju. Já posílal jednou věc do opravy přes PPL a měl jsem z toho bobky, ale proběhlo to excelentně - všechno hradil servis a do týdne byl monitor doma. Proto raději nakupuju v obchodech s kamenným sídlem - právě kvů
0/0
21.9.2005 9:21

Mem

Re: Obaly pro vyřízení reklamace
LOL, to si snad děláte srandu, ne? Když tady chcete podnikat, tak se musíte řídit zákony, tečka. Jó, že z hlediska (vašeho) selského rozumu vám to přijde nespravedlivé, je možná pochopitelné, ale to je tak všechno, co s tím můžete dělat.
0/0
21.9.2005 9:23

crm6

Re: Re: Obaly pro vyřízení reklamace
Řídit se zákony. Jistě. Už se těším na zákon proti lidské blbosti.
0/0
21.9.2005 10:17

jednorozec

Re: Obaly pro vyřízení reklamace
V zákonné lhůtě 2 let, si nemůžete diktovat v jakém obalu Vám to zákazník přinese. Něco jiného je to se zárukou nad rámec zákonné. Tam již samozřejmě některé věci být mohou, ale musejí být jasně uvedeny v záručním listě.
0/0
21.9.2005 9:38

Nogard

obecne kecy
Osobně mi to přijde jako opis opisu článku na toto téma, které se pravidelně objevují, maximálně doplněný nějakým aktuálním prohlášením SOS. Co takhle zapojit trochu imaginace, vlatního úsilí a hlavně být konkrétní? Navíc nadpis je silně zavádějící. Neuvedení informace o možnosti odstoupení od smlouvy, která je zakotvená v občanském zákoníku může být těžko považované za podvod, jak se nám to snaží článek namluvit. Ano, je to pochybení - ale podvod? To zas musel nějaký "redaktor" splnit kvótu na články nebo co?
0/0
21.9.2005 9:02

tom

Re: obecne kecy
Přesně tak: " Neuvedení informace o možnosti odstoupení od smlouvy"... není podvod, ale "výhoda" pro kupujícího, protože v takovém případě se 14 dení doba prodlužuje (teď nevím jestli na 1 měsíc nebo dokonce na dva)
0/0
21.9.2005 9:55

jednorozec

Re: Re: obecne kecy
Máte pravdu, jsou to dokonce 3 měsíce, ale je tam vyjímka, cituji:
V případě, že dodavatel nepředal spotřebiteli informace, které je povinen předat písemně nebo jiným obdobným způsobem podle ustanovení odstavců 4 a 6, činí tato lhůta pro odstoupení 3 měsíce od převzetí plnění. Jestliže však jsou informace řádně předány v jejím průběhu, dochází k ukončení tříměsíční lhůty a počíná od té doby běžet lhůta čtrnáctidenní.
0/0
21.9.2005 13:12

JARIS

Poplatky za neoprávněnou reklamaci
Kde ta ženská žije? Když příjde někdo reklamovat výrobek - technik ho musí otestovat, pak musí  zákazníka opět volat, pak mu ho předvádí a v důsledku na výrobku chyba není, jen si zákazník blbě přečetl (pakliže vůbec) manuál. Tak kdo to asi všechno bude platit, ha? Ty náklady jsou s tím až stovky korun!!! Takže milá zlatá z SOS, poplatky, co by bič na zákazníky budou!!! S tím nic nenaděláš a už tu neprezentuj takovéto pitomosti!   Anebo žij v reálu...
Pomíjím úmyslná poškození výrobků zákazníky, kteří se chtějí dostat k jinému či k novému kusu!!!
 
0/0
21.9.2005 8:57

Mirek

Re: Poplatky za neoprávněnou reklamaci
Toto je myslim pomerne slozite. Nejsem tedy pravnik, ale pokud se nepletu, tak zakon vychazi z toho, ze zakaznik neni v danem oboru profesional a tedy nedokaze posoudit, zda se jedna o opravnenou ci neopravnenou reklamaci. Tedy ma narok na vraceni zbozi bez uctovani poplatku za neopravnenou reklamaci. Na druhou stranu pokud vzniknou naklady vyssi, nez je pouhe posouzeni opravnenosti reklamace, tak by je mel zakaznik hradit, protoze jinak se nejspis jedna o neopravnene obohaceni ze strany zakaznika, protoze i prace ma svou cenu a jako takova se musi platit. Nicmene to nelze uctovat jako "poplatek za neopravnenou reklamaci", ze :-) 
Pokud to vezmu jako priklad v kamennem obchode, tak pokud zakaznik prijde s reklamaci, tak posouzeni skolenym prodavacem, zda se jedna o opravnenou, ci neopravnenou reklamaci by melo byt zdarma. Pokud to vsak vyzaduje dukladne provereni v servisu a nebude se jednat o vadu vyrobku, tak uz by to melo byt placene, protoze jinak se
0/0
21.9.2005 17:03

Karl

Jak je to
s tim osobnim odberem? Kdyz objednam pres internet a odeberu osobne prijdu o 14-ti denni lhutu na vraceni zbozi? Vi to nekdo stoprocentne?
0/0
21.9.2005 7:58

jednorozec

Re: Jak je to
Ne nepřijdete, podle par. 53 odst. 7 obč. zák. cituji:
Byla-li smlouva uzavřena při použití prostředků komunikace na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit do 14 dnů od převzetí plnění.
Čili, plněním se myslí osobní převzetí. Tudíž dodavatel nemůže tuto lhůtu zrušit. Pokud to udělá, tak je zrálý na návštěvu z ČOI.
http://jednorozec.cz - např. jsem teď nedávno vracel ve 14-ti denní lhůtě na brněnské pobočce Electrohallu - Microsystém, což je internetový obchod, který má fyzický odběr jako pobočku v Brně
0/0
21.9.2005 8:34

klient

Žádné internetové obchody.
Podvodníci na internetových obchodech kazí čest seriozním a osobně nikdy nenakupuji něco co nevidím v reálu.Jedině pravé "kamenné" obchody jsou zárukou.
0/0
21.9.2005 7:43

Hermanova_Ljuba

Re: Žádné internetové obchody.
 seš dinosaurus a jako takovej vyhyneš. Zárukou čeho jsou kamenné obchody???
0/0
21.9.2005 7:46

kózelník Pokustón

cd
Já si kupuju elektroniku, CD, knihy, bez problemu, teď plánuju domácí spotřebiče a myslim, že docela ušetřim a navíc mi to dovezou až pod nos.Zatim mě nikdo nepodved.
0/0
21.9.2005 6:58

Miloš Rejchrt

Zkušenosti z IT shopů
Nejlíp je nakupovat v kamenných krámech, hlavně se dá líp vymoct záruka. Zajímavý odkaz na tohle téma : www.fanousek.cz - tam nějaký počítačový fanda srovnává IT obchody co do cen zboží, taky zkušenosti s nákupem v nich. Hezký :)
0/0
21.9.2005 6:45

Jam

Souhlas
Naprosto souhlasim,ceske internetove obchody jsou proste sazka do loterie.Moje osobni zkusenosti jsou katastrofalni,bud IO na vasi objednavku zareaguje v prubehu nekolika dni nebo nabizi zbozi kterte neni schopen dodat.A reklamace je v pravde temer nemoznou zalezitosti.  Takze s clankem naprosto souhlasim a doufam ze je to prvni vlastovka k naprave.
0/0
21.9.2005 5:58

Juju

Re: Souhlas
Určitě mluvíte o Vltava.cz. Jejich neserioznost doáhla vrcholu a už jsem s nima skončil.
0/0
21.9.2005 8:06

Libor76

Re: Re: Souhlas
Vltava je na vrcholu neserióznosti už několik let :-(
0/0
21.9.2005 9:13

Ivan

Re: Souhlas
CzechC, AlzaS, Cybex bez problémů
0/0
21.9.2005 8:37

Rafan

článek s nulovou hodnotou
Články tohoto ražení se objevují na netu pravidelně ale ještě jsem nezaznamenal jediný kde by se na některý obchod poukázalo jmenovitě.Co se tímto sleduje?Kdo je chrání ?Nebo je to zbabělost všech na ně ukázat prstem.Buť takové články nepište a nebo uveťte kdo podvádí.Máte na to vůbec morální sílu?
0/0
21.9.2005 1:43

jirka

Re: článek s nulovou hodnotou
Presne tak. Naprosto info k nicemu. Pokud maji jasne dukazy, ze firma podvadi, tak maji rict ktera. Timto clankem jenom poskozuji ty slusne. Osobne jsem se pri nakupech pres net s vetsimi problemy nesetkal. Takhle to vypada na clanek nejakeho odboroveho sdruzeni kamennych obchodu. Pospinit, ale nekonkretne.
0/0
21.9.2005 6:03

Michal

Re: Re: článek s nulovou hodnotou
Myslim si, ze tento clanek neni vubec vecny, spise nic nerikajici blabol. Psat to, ze temer kazdy ineternetovy obchod je spatny jen proto, ze ve sprave pri odeslani neni text ze zneni zakona, me prijde smesny. Hlavne by si meli udelat poradek na uradech, kde Vam neporadej a smele Vam reknou do oci "Neznalost zakona neomlouva !!!" Ja osobne bezne nakupuju pres internetovy obchod napr.: monitor, pocitac, dily do nej, televizi, CD, bilou elektroniku, knihy atd. Nikdy sem nemel problem. Pokud se vyskytl, staci napsat nebo slusne zavolat a vse se vyresi. Ja osobne sem dostal spatnou bazarovou desku z Alzasoft a po zavolani mi ji bezproblemu vymenili (nemuseli). Nebo me jednou prisel balik a chybela klavesnice, napsal sem jim a poslali mi ji. Myslim si, ze pokud nejaky inter. obchod posle cihlu misto disku, tak na takove by se melo ukazat a ne spinit co se tady snazi. Vzdyt je 21 stoleti.
0/0
21.9.2005 9:09







Najdete na iDNES.cz