Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Spor Microsoftu s EU se dále protahuje

Evropský Soud první instance doufá, že rozhodne o Microsoftu počátkem jara příštího roku, Uvedl to prezident soudu Bo Vesterdorf. Microsoft se na soud obrátil proto, že nesouhlasí s rozhodnutím Evropské komise, podle níž americký softwarový gigant zneužil svého téměř monopolního postavení na trhu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Fexploit

můj názor2
..vývoji, a přicházel by o vývojáky, know-how, patenty a já nevím co ještě..uvědomte si že co se týče MS máme k open source ještě daleko(spíš nikdy):-)...tot vse
0/0
11.11.2005 2:26

Fexploit

můj názor
Jen mě tak napadlo, že se tady řeší to, jestli si MS může dovolit " vnutit " uživatelům svoje formáty, svoje programy, s podporou pouze pro jejich sowt,,apod. Já teda mám k MS lhostejný postoj, je pro mě to samý jako VW, telekom, apod.. nemám je rád, ale to neznamená že zpochybnuju jejich politiku. PROTOŽE MS je firma. A je jedno, že obrovská a ovlivňuje dění ve světě. A každá firma se snaží dosáhnout co nej. zisku. A aby toho dosáhla, musí se snažit eliminovat konkurenci, až skoro do ideálního stavu, a to sice, že žádná nebude existovat, a stane se monopolem. (souhlas že MS není) A tak je proboha logické, že by byla sama proti sobě, kdyby se ještě snažila podporovat konkurenci. K tomu jí můžou donutit jedině UŽIVATELÉ a né žádná byrokracie. Vy tady často vzpomínáte konkurenční programy , freeware, unixové programy, apod..Myslím si ale, že to je úplně něco jiného, proč by měl windows podporovat tyto programy ve Winech,? Tím pádem by musel s nimi spolupracovat na samotném výv
0/0
11.11.2005 2:24

KKK

Re: můj názor
Resi se tu uz uplne blbosti protoze ot phenomenon odvedl nekam jinam.... Spor je o to zda mcrosoft zneuziva dominantniho postaveni. Kdyz automaticky proda svuj OS s hromadou dalsich programu, tak vyuzije toho ze konkurenti vyavajici software jsou znevyhodneni.... Kecy typu ze je to zqadarmo jsou blbost protoze napr media player zaplatim s windowsy... A ze si muzu poridit jiny? to muzu. Ale kdo si zaplati dalsi prehravac kdyz ma uz jeden zaplaceny? A ze muzu pouzit spoustu freeware? to muzu. Ale freeware nikoho nezivi... o tom tu neni diskuze..
0/0
11.11.2005 13:28

Platič

Ať se do toho EU neplete
a udělá si raději pořádek s nepřizpůsobivými přistěhovalci a nechá technologickou špičkovou SW firmu na pokoji.
0/0
7.11.2005 20:43

KKK

Re: Ať se do toho EU neplete
spis ze zemedelskymi dotacemi ne??? :o)
0/0
9.11.2005 8:56

phenomenon

Deformace
Kirka jsem cetl, svuj nazor na jeho tvrzeni o formatech apod. jsem vyjadril.
  1. ANO
  2. ANO
  3. ANO
  4. NE: firma vyviji software v ramci svych predstav za podminek danych OS, pro ktery to dela. Tim neni deformovany trh, jelikoz kdokoliv muze prijit s jinym (idealne: lepsim) OS treba i s odlisnymi standardy a vyrobce se opet bude muset prizpusobit. Pokud nekdo vyrabi traktor (OS) (a dodava k nemu kola v cene (WMP)) a nejaky vyrobce kol (med.prehravacu,MP) prijde s nabidkou lepsich kol (MP), tak se taky bude muset prispusobit zakladnim parametrum a faktu, ze se jedna kola pro traktor a proto nebude na traktor montovat 18'' elektrony, protoze ty jsou s traktorem proste nekompatibilni. Pokud bude mit vyrobce eminentni zajem osazovat traktor 18'' elektronama, tak takovy traktor vyvine a uvede na trh (v tom mu nikdo nebrani).
Pojem "deformace trhu" se da pouzit napriklad u trhu s bydlenim s regulovanyma cenama.
0/0
7.11.2005 17:32

phenomenon

Pro monopolobijce KKK
Porad tu nemuzu najit ty argumenty, jak MS deformuje trh a diktuje ceny. Zatim jen same narazky na pavedu ekonomii a slova jako tupy a blbost... Nehraj mrtveho brouka - bud chlap a stuj si za svym tvrzenim. A zduvodni ho
Anebo uznej, ze to je blbost.
0/0
7.11.2005 11:07

KKK

Re: Pro monopolobijce KKK
Cetl jsi KIRKA? Asi to vzdam protoze to nema smysl s tebou diskutovat. Napisu to bodove a ty mi napis s kterymi body souhlasis. 1. Microsoft ma dominantni postaveni na trhu s OS. (v tom se doufam shodnem) 2. Trh s OS je neco jineho nez trh s Antiviry, jineho nez trh s prehravaci, jineho nez souboj typů formatů souború. 3. MS vyuziva sveho dominantniho postaveni na trhu s OS (bod 1) k prosazovani svych predstav i v jinych oblastech nez je OS (bod 2). => vyrobce softwaru se musi prizpusobit MS jinak nebude mit pristup na vetsinu pocitacu obhospodarovanou Windowsy. 4. Musi li se prizpusobit standardum MS bez moznosti vyvijeni software podle svych predstav, je to deformace trhu ku potrebe MS. Timto koncim diskuzi PROTOZE UZ DAVNO POSTRADA SMYSL... jeste na vanoce tu budes hulakt neco o tom jek je MS supr misto aby ses zamyslel... Nazdar :o)
0/0
7.11.2005 14:45

phenomenon

Re: Re: Pro monopolobijce KKK
Odpoved na body viz vyse.
Diskuse opravdu davno postrada smysl, jelikoz se bavime o formatech a ne "pribaleni" MSIE nebo WMP do Winu zadara.
Na Vanoce tu nic hulakat nebudu, protoze budu mit na starost bohulibejsi cinnosti. Nikdy jsem netvrdil, ze "MS je supr", pokud to tady nekde v diskusi ode me vidis, tak se nechej radeji vysetrit. Po celou diskusi jsem se ohrazoval proti smyslu EU regulovat firmu, ktera ma dominantni postaveni, ktere ale nikomu v nicem nebrani ani nikoho do niceho nenuti. Psal jsi tu o svobode volby: vzhledem k tve nespokojenosti s MS prejdi konkurenccnim produktum - jiz samotny fakt, ze existuji doklada, ze MS neni monopolem (to jsme si snad uz vyjasnili) a na trhu je dostatek prilezitosti k realizovani svych predstav, ti v tom jen pomuze. Pokud ty nebo kdokoliv jiny uvede na trh OS po vsech strankach lepsi nez Win, s radosti odhodim sve WinXp v dal a prejdu na nej!
0/0
7.11.2005 17:41

KKK

Re: Re: Re: Pro monopolobijce KKK
OMYL: Diskuze je i o tom zda microsoft vyuziva sveho dominantniho postaveni na trhu s OS. A to zcela nepokryte vyuziva. Protoze uprednostnuje dalsi software sve vyroby pred cizim na pocitacich s windowsy. To je proste zneuzivani kdyz te Microsoft NUTI pouzivat napr IE. a On te NUTI!!! Pokud mi tvrdis ze to neni pravda asi jsi nikdy nespravoval PC s windowsy. (Doporucuju navstivit treba windows update, treba se ti pak konecne rozsviti) Ja sam jsem s winXP velmi spokojen a jiny OS mi tak zatim nevyhovuje. Ale kdyz MS dela neco blbe, tak to na plnou hubu reknu. KKK
0/0
9.11.2005 8:56

phenomenon

RE:
no ja taky netvrdim, ze to nemuze byt pravda (ani netvrdim, ze to je presne takhle). Otazkou ale je, proc za to, ze to v teto oblasti MS dotahl nejdal MS trestat. A pokud ano, tak jak. A kde je pri prikazovani a zakazovani hranice? MIcrosoft je firma, ktera investuje obrovske castky do inavaci a vyzkumu. Pokud ted nekdo rozhodne, ze sve zdrojove kody a formaty a buhvi co jeste bude muset zpristupnit tem, kteri se na jejich vyvoji vubec nepodileli, tak uz asi tak velkou motivaci mit nebude, ze? Kdyz to vezmu do extremu (oblibena metoda uzivatele KKK), tak pokud by MS a tim i ostatni subjekty v IT takove jednani ocekavali, tak by mozna vyvijeli velke kulove a ja i KKK bychom ted psali sve elaboraty v nejakem kostickovanem editoru s "grafickym" rozhranim pod DOSem.
0/0
7.11.2005 10:50

Kirk

Už zase ta debata
Pár poznámek do debaty 1) Skutečným problémem jsou datové formáty. Pokud Majkrosofti vnutěj všem uživatelům Widlí něco, v čem půjdou přehrávat jejich WMA/WMV formáty, tak prakticky vyhráli formátovou bitvu a žádný obchodník s multimédii si netroufne nenabízet věci v těchto formátech, tj. bude odvádět slušné částky Majkrosoftu. Proto zneužití dominance, neboť díky převaze na jednom trhu(operační systémy) by Majkrosoft získal převahu na jiném trhu (multimediální formáty). 2) Jsou lidé, které by skutečně potěšilo, kdyby se dalo IE či WMV neinstalovat. Například já, budu-li někdy v budoucnu (jakože doufám, že ne), potřebovat Widle. Každý zbytečně nainstalovaný program je potencionální bezpečnostní díra.
0/0
7.11.2005 0:01

KKK

Re: Už zase ta debata
NAPROSTY SOUHLAS. Jenze nekterym lidem tady ohanejicim se jeste ke vsemu nejakymi znalostmi ekonomie (phenomenon) Tohle nevysvetlis... Proste BLBOST kvete v kazdem veku :o)
0/0
7.11.2005 9:32

phenomenon

Re: Už zase ta debata
"Pokud Majkrosofti vnutěj všem uživatelům Widlí něco, v čem půjdou přehrávat jejich WMA/WMV formáty, tak prakticky vyhráli formátovou bitvu a žádný obchodník s multimédii si netroufne nenabízet věci v těchto formátech, tj. bude odvádět slušné částky Majkrosoftu."
No já tedy nevím, ale v praxi se setkávám spíš s formáty mp3/avi a mp(e)g, a nemám tedy pocit ze by v této oblasti MS kraloval. Navíc slušný multimediální přehrávač (pro KKK: nabizeny zadarmo ) dneska zvládne jak formáty microsoftu, tak Realu a nebo Applu. Pokud jste byl nekdy na nejakych US strankach, ktere vysilaji napriklad neco pres net, tak tam vestsinou naleznete vyber ze vsech tri formatu, takze opravdu nevim jeslti je zrovna tady nejaky problem.
0/0
7.11.2005 10:58

phenomenon

Re: Re: Už zase ta debata
ale uznavam, ze MS vyvinul nektere standardy, ktere se dnes bezne pouzivaji a na to jste zrejme ve svem prispevku narazel. Pokud to je ten problem, tak otazka je, proc k tomu nutit jen MS a taky jak to technicky udelat. Proste aby ve vysledku cely postup nebyl slozitejsi a aby toto prikazovani k zverejnovani vlastniho know.how hlavne nebrzilo vyvoj
0/0
7.11.2005 11:02

KKK

Phenomenon
Aha Pan se tu dohaduje jestli ma MS monopol 100% nebo dominantni postaveni 95%??, Az ted jsem pochopil ze se tu bavim s nekym kdo si tu prissel zahrat slovni fotbal :o) Jestli ze je nekdo DOMINANTNI nebo ma MONOPOL. nema problem pokrivit trh. Diktovat ceny atd.... prosim te v kterem ze to jsi rocniku te ekonomie??? Ja uz se tu valim SMICHY!!!
0/0
6.11.2005 14:23

phenomenon

Re: Phenomenon
Dokaz mi jak krivi trh? A hlavne mi dokaz, jak si diktuje ceny. Pak uznam ze mas pravdu. Ale pohi, paac uz me to tlachani nebavi...
0/0
6.11.2005 14:32

KKK

Re: Re: Phenomenon
Papa. A pozdravuj KLAUSE a vsechny tam v tom vasem profesorfanklubu. :o)
0/0
6.11.2005 14:46

phenomenon

Re: Re: Re: Phenomenon
no klidně mi tu ty argumenty (pokud nějaké máš) nechej, já si to přečtu a odpovím později. Musím uznat, že jsi mě celkem s těmi tvrzeními o kriveni trhu a diktovani cen navnadil
0/0
6.11.2005 14:49

phenomenon

Re: Phenomenon
tobe to prijde asi jako slovickareni, ale ono to ma jiny vyznam. Asi jako kdybys rekl, ze neni rozdil mezi 230 a 380 Voltů, protože napětí tam prostě je vždycky a elektrony tam taky "lítají" furt ty samé...
0/0
6.11.2005 14:38

fey

Re: Re: Phenomenon
pro tento pripad by bylo lepsi prirovnani esli do tebe nekdo pusti 100 000 nebo 99 000 napeti bude ruzne ale vysledny efekt naprosto stejny. skvarek
0/0
8.11.2005 9:38

phenomenon

Re: Re: Re: Phenomenon
no to je opravdu velmi hezky priklad, akorat ze rozdil v tom, jeslti ma firma monopolni nebo dominantni postaveni ma na konkurenci, ceny a rigidity na trhu celkem zasadni vliv v porovnani s tim 1 Voltem na usmazeni...
0/0
8.11.2005 17:55

phenomenon

Zaver
Děkuji vsem za plodnou diskusi, behem ktere se mi vsak nektere nepodarilo presvedcit, ze mluvit v souvislosti s MS o monopolu je zhovadilost, coz beru jako svou osobni prohru
Vzhledem k tomu, ze problem spociva ve faktu, ze je mozne nabizet MSIE a WMP zadarmo a na tom stoji a padá vnímání celé "kauzy MS" a jelikož se můžeme přesvědčovat o tom, jestli nabízet něco zadarmo (i přes nějaké počáteční náklady) je/není sci-fi třeba celý týden, na což rozhodně nemám čas, opouštím diskusi a jdu se věnovat někčemu konstruktivnějšímu. Čuzz a bacha, ať z toho proradného padoucha jménem MS nedostanete vředy
0/0
6.11.2005 14:22

phenomenon

Mudrlantovi KKK
Novinky.cz, 4.4.2005
Evropská Unie nařídila společnosti Microsoft uvést verzi Windows XP bez integrovaného přehrávače na trh. Zdá se však, že o ni není zájem ani v Anglii, napsal internetový server The Inquirer.
Operační systém Windows XP bez integrovaného multimediálního přehrávače Windows Media Player odmítla například distribuovat firma Dell, rovněž i zástupci Hewlett-Packard oznámili, že po tomto produktu nevidí nikde poptávku, uvedl The Inquirer.
"Verze Windows XP bez integrovaného Media Playeru je dostupná pouze jako OEM (OEM software - lze jej dodávat jen jako vázaný na určitý kus hardwaru) a neexistuje zde navíc žádný cenový rozdíl oproti variantě s WMP. Dokud tedy nebude žádná cenová odlišnost existovat, nebudeme tento produkt ani nabízet," uvedl Alex Tathem, obchodní ředitel společnosti Bell Microproducts pro server The Inquirer.
 Vidím, že máš v dané problematice jasno
0/0
6.11.2005 13:53

KKK

Re: Mudrlantovi KKK
jak to ze nechapu. co je spatnyho nabidnout jen suche win se slevou za IE a za WMP?? CO JE NA TOM SPATNYHO??? ja jako zakaznik chci mit moznost vyberu. tot vse..
0/0
6.11.2005 13:59

phenomenon

Re: Re: Mudrlantovi KKK
spatneho na tom neni nic, ale akorat to prinasi vsem zbytecne naklady. Moznost vyberu mas - pri instalaci svych windows si vyber jake doplnky se budou instalovat...
0/0
6.11.2005 14:13

KKK

Re: Re: Re: Mudrlantovi KKK
UZ JSI NEKDY INSTALOVAL WINDOWS??? Asi ne! protoze jinak bys vedel ze IE se zadnym nastrojem od Microsoftu nezbavis! je zabedneny do systemu. Pokud ho chces odtstranit opravdu. musis pouzit nejaky cizi produkt k tomu urceny!!!! S TIMHLE MAM ZKUSENOSTI::: Jinak ti windows pri nekterych operaci vnucuji IE i kdyz ho mas podle polozky SPRAVCE SYSTEMU odinstalovany!!!!! Doporucuju nastudovat WIN
0/0
6.11.2005 14:18

Platič

Re: Re: Mudrlantovi KKK
To je v pořádku, že jako zákazník chceš právo výběru.
 
Ale žádná instituce nemůže NUTIT soukromého výrobce, aby ti to vyrobil.
 
Ty vytvoř jako zákazník poptávku a výrobci nechť se snaží o své vůli Tě přesvědčit, že jejich výrobek je to, co je pro Tebe nejlepší.
 
0/0
7.11.2005 20:27

KKK

Re: Mudrlantovi KKK
a kdyz mi davas za priklad Ze si muzu vybrat Firefox ci neco jineho tak ocividne nevis o cem mluvis! Firefox je nekomercni projekt ktery se neprodava nikde!!! NIKDE!!! ani pripojeny k necemu jinemu!!! Tvurce Firefoxu ma na haku prodej. Firefox se neprodava! tak co to sem tahas!!!!
0/0
6.11.2005 14:01

phenomenon

Re: Re: Mudrlantovi KKK
no a? Co to mění na situaci, že pokud nejsi spokojen s MSIE, nainstaluješ FF a - světe drž se - ještě k tomu ZADARMO
Čili z uvedeného vyplývá, že tě MS nijak neomezuje a nenutí tě používat jeho produkt ani ti jinak technicky neznemožňuje instalaci konkurenčního produktu, který je součástí Windows...
0/0
6.11.2005 14:10

KKK

Re: Re: Re: Mudrlantovi KKK
TY JSI SNAD UPLNE TUPY!!!!! Dejme tomu ze nechci pouzivat WMP ale jiny KOMERCNI prehravac. PROC jsem zaplatil WMP kdyz misto toho jsem chtel PENIZE vlozit do JINEHO prehravace. PROC????? NApis mi zduvodneni!!!!!! A to je jadro problemu.
0/0
6.11.2005 14:15

phenomenon

Re: Re: Re: Re: Mudrlantovi KKK
pokud MS nabizi dany produkt za 0,00,- což zřejmě nabízí (= tady je jádro pudla), tak jsi do WMP vlozil celych 0,00,-. O tom se tu vlastně přeme - já tvrdím, že to zadarmo je x ty tvrdíš, že to zadarmo není. Pokud si představím třeba tak, že si marketingový šéf MS řekl, že vývoj MSIE a WMP se již Microsoftu zaplatil a od teď ho budou nabízet zdarma jako součást Windows, což je prostě dejme tomu jen marketingový tah (který má konkurenci zadupat zase o něco hlouběji do země ), tak v tom nemůže být problém.
0/0
6.11.2005 14:31

KKK

Re: Re: Re: Re: Re: Mudrlantovi KKK
Ahh takk takze nakonec budou win uplne zadarmo... Vzhledem k tomu ze MS patri k nejziskovejsim institucim na svete lze predpokladat ze vyvoj celych win uz se zaplatil.. takze se asi dockame celych win zadarmo ze pane phenomenon :o)
0/0
6.11.2005 20:56

phenomenon

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mudrlantovi KKK
no to, ze Win budou jednou zadarmo jsem nikde nerekl, a ac to je pekna ukazka dovadeni veci do extremu, asi se neda uplne 100% vyloucit, ze by se to nikdy nemohlo stat. Ale ja jsem tady mluvil o marketingovem tahu, kdy se pouha cast celeho produktu zacne poskytovat zadarmo. Misto dovadeni nekterych mych pohledu ad absurdum mi zkus vysvetlit, jak "skoromonopol" Microsoft krivi trh a jak nam chudakum diktuje ceny. Uz se na to tesim pul dne a furt nic. 
0/0
6.11.2005 23:13

KKK

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mudrlantovi KKK
Ty snad ani neumis cist?? Vis co precti si dnesni prispevek (KIRK) treba ti to dojde.. Nejde o to ze Microsoft ma na vetsine PC svuj operacni system. Jde o to ze diky tomu ma moznost prosazovat sve formaty, sve program... a to je ten kamen urazu.. Jestli ti tohle nedochazi.. asi ti to nikdo nevysvetli... Ale to je chlapce jen tvuj problem.. ja se muzu pousmat a tim to pro me hasne...
0/0
7.11.2005 9:36

phenomenon

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mudrlantovi KKK
Hele neklickuj a odpovez na to, jak je to s tema diktovanyma cenama a krivenim trhu. To ze ma MS zvysenou moznost prosazovat sve formaty je sice mozne, ale o tom primarne neni rec. Zkus si precist jeste jednou clanek - tam je rec o trestani MS za pribalovani programu k Winum zadara, ne o formatech. S tema formatama je to ponekud slozitejsi a cetl jsem nazory pro i proti. O tom se tu nebudu bavit (zaprve tomu jako ne-informatik nerozumim a zadruhe by to asi ani nemelo cenu, jelikoz nejsi schopen ani vysvetlit sve vlastni "argumenty"
0/0
7.11.2005 10:40

Platič

Re: Re: Re: Re: Mudrlantovi KKK
Tak trošku jsi tupý asi Ty.
 
Představ si, že jdeš koupit auto a výrobce vyrábí jen modely s couvacími senzory. Tobě to nevyhovuje a chceš auto bez senzorů.
 
Je právo výrobce taková auta vyrábět a Tvým právem je takové auto nekoupit.
 
Stejně tak je rizikem výrobce aut, že lidé nebudou kupovat auta se zabudovanými couvacími senzory.
0/0
7.11.2005 20:35

KKK

Re: Mudrlantovi KKK
Ze Microsoft Nenabidl produkit se slevou je jasny!!! Proc by to delal! nema zajem aby se XP limited edition prodalo aspo jediny kousek. kdyby mel konkurenci. Bude rad za cokoli, ale ted si muz diktovat... OSOBNE MI JE MICROSOFT LHOSTEJNY.
0/0
6.11.2005 14:04

Platič

EU je proti mně
Ať si EU honí sebevědomí jiným způsobem. Chci plnohodnotné Win a ne ořezané verze.
 
0/0
5.11.2005 18:17

KKK

Re: EU je proti mně
Vsak co? EU ti snad brani koupit si plnohodnotne win??NE! Co treba kdyz nekdo chce jen system win. anechce si kupovat cely balik softwaru! oho se toto tyka. Prispevek troxku mimo doskuzi ne?? :o)
0/0
6.11.2005 11:19

Platič

Re: Re: EU je proti mně
Jak však co?
Co mají ti mudrlanti přikazovat CO má být nebo NEMÁ být součástí OS?
 
To je jakoby Tobě přikazovali uvést na trh vánočky bez rozinek. A Ty přitom si chceš dodávat vánočky jen s rozinkami, protože si myslíš, že to chtějí Tví zákazníci.
Zvol si třeba jiný příklad ale výsledek je, že EU nutí výrobce vyrábět něco co nechce ani on ani VĚTŠINA zákazníků.
 
0/0
7.11.2005 20:20

KKK

MONOPOL:
A zneuzivani monopolu to je!!! kdyz vam telecom da tarif ve kterem mate 300 volnych minut nebudete volat s jinym operatorem protoze tech 300 minut zaplatite tak jako tak.... donedavna nebyl tarif bez volnych minut a bylo to zneuzivani monopolu. To same je Microsoft. Kdyz do sveho OS da kde co, kdo by si pak po nakupu win za x tisic prikupoval konkurencni programy, kdyz ma obdobne ve win. Jde o to ze ma microsoft nabidnout i cd jen se Systemem s s odpovidajici nizzsi cenou!! tot vse. PRO STUDENTA EKONOMIE :o)
0/0
5.11.2005 14:56

phenomenon

Re: MONOPOL:
Pokud da MS do Windows program zadarmo - jakoze ten program (WMP a vlastne i MSIE), o kterem se tady bavime zadarmo dava, jelikoz jde volne stahnout z netu, tak v tom je nejaky problem? Kdyz uz jsme u tech analogii: Proc nebuzeruje EU nadnarodni vyrobce zubnich past, kteri semtam v ramci marketingove akce pribali ke krabicce s pastou i kartacek??? Ten zadarmo prece neni, coz? Neposkozuje tim nahodou konkurenci???
Jaký je zájem této aktivity? Oficialne: Ochranovat spotrebitele. Neoficialne: na natlak neschopne konkurence nahazet MS klacky pod nohy. Spravne reseni: Neoficialni verze. Argument: neexistuje racionalni vysvetleni a zduvodneni, ze je spotrebitel poskozovan, pokud mu nekdo k zakoupenemu produktu da neco zadarmo. Spotrebitel neni povinen tento produkt pouzivat a muze si zvolit jiny. Uvedu priklad: nechci WMP, budu pouzivat napr.CyberLink PowerDVD. Dale: nechci pouzivat MSIE, nainstaluju Operu nebo FF.
0/0
5.11.2005 21:38

KKK

Re: Re: MONOPOL:
TY ZE JSES STUDENT EKONOMIE?? ha ha ha :o) Vypada to ze o ekonomii vis prd!!! Ty si fakt myslis ze je neco nekdy vubec zadarmo?? Vzdycky to nekdo zaplati!! V tomto pripade vyvoj Media playeru zaplati ti co si koupi windows!! Nebo podezrivas MS z Charity :o) Samozrejme ze kdyz si jdu koupit Win zaplatim u toho vsechno ostatni. Netocis nahodou WS teleshoping??? :o) vaypadas na to: Nejaka blbost s cenou 500,- za 3 tisice. A k tomu zdarma to a ono... Ale hlavne ze je to zdarma ze??? :o) A nevadi ze onen prvni vyrobek zaplati vsechno ostatni.... Ale to te asi v ekonomii nenaucili ze??
0/0
6.11.2005 11:25

phenomenon

Re: Re: Re: MONOPOL:
"Vzdycky to nekdo zaplati" Neeee! Fakt  Tos me teda opravdu dostal  Zkus to znova: zubni pasta s prilepenym kartackem a nalepkou "kartacek zadarmo". versus .MS Win XP s pribalenym MSIE a WMP. Kde je rozdil? Mozna uz jsi dlouho nebyl v obchode a cumis asi jen na ten teleshopping, protoze jinak bys treba mohl zahlidnout v regale dve  pasty za stejnou cenu - s tim, ze u jedne je prilepeny ten kartacek zadarmo. Kde je EU a jeji popohanecsky aparat?
Jinak vidim, ze pro tebe bude MS zavrzenihodny odporny monopol, i kdyby mel trzni podil treba jen 1%. Nikdo a nic te nepresvedci, ze MS monopol nikdy nemel a jeste na smrtelne posteli za ten monopol MS proklejes
0/0
6.11.2005 13:30

KKK

Re: Re: Re: Re: MONOPOL:
pocet typu past a vyrobcu past na trhu v EU.??? Radove 10-100. podil na trhu, pokud vis co to je, nema zadna vyrazne jiny nez ostatni. Microsoft Vladne trhu s osobnimi PC. Proto kdyz proda windows draz, a do nich jako zadarmo pribali programy, jsou vyrobci konkurencnich programu znevyhodneni. kdo si koupi komercni prehravac, kdyz ma vnuceny obdobny uz se systemem. A tak mi vysvetli jak maji konkurenti vytvaret software??? Nikdo si nekoupi software bdobneho razni, kdyz ma nejaky natvrdo naserviorovany i se systemem. To je ten monopol!!! ne operacni systemy!! ale zenuziti sveho dominantniho postaveni v OS k prosazovani svych dalsich programu! Jestli tohle nechapes, jak ti muzou dat diplom z Ekonomie???
0/0
6.11.2005 13:40

phenomenon

Re: Re: Re: Re: Re: MONOPOL:
no ja nevim, ale nesmysly tu meles zatim jen ty Microsoft nevladne trhu s PC, kdyz uz tak ma dominantni postaveni na trhu OS.
Problem je v tom, ze ty si myslis, ze MSIE a WMP tvori nejakou podstatnou castku v cene Win. Proste se nemuzes smirit s tim, ze i kdyz vyvoj tohoto softwaru samozrejme neco stal, tak ted ho MS "pribaluje" opravdu zadarmo, cemuz nasvedcuje i fakt, ze orezana verze Win se bude prodavat za stejnou cenu. VYSLEDNY EFEKT bude negativni. Jednak vsem vzniknout nadbytecne naklady - Microsoftu i orgánům EU, jelokož tuším, že tyto orgány nevyvíjejí svou činnost z plezíru a také to něc stojí, a zadruhé tyto nadbytecné náklady zaplatí stejně spotřebitel - MS náklady může (i když to pravděpodobně neudělá) promítnout do cen a náklady všech euroinstitucí hradí daňový poplatník členských zemí. Výsledný efekt je tedy ne nulový, záporný, jelokož se zbytečně vyčerpávala energie úřadů a prostředky.
0/0
6.11.2005 14:07

KKK

Re: Re: Re: Re: MONOPOL:
A ted mi najdi alespon jeden znak stejny! Krome tupe nalepky "zadarmo" protoze jsme se shodli ze zadarmo to neni ani v jednom pripade..
0/0
6.11.2005 13:45

KKK

Re: Re: Re: Re: MONOPOL:
Myslim ze uz te chapu EU muze za vsechno....ze? :o)
0/0
6.11.2005 13:46

phenomenon

Re: Re: Re: Re: Re: MONOPOL:
myslim, ze me stale nechapes...
0/0
6.11.2005 13:54



Najdete na iDNES.cz